Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Coś się dzieje z układem chłodzenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
83 odpowiedzi w tym temacie

#21 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2017 - 13:54

Szkoda Twojej roboty - albo padła pompa wody albo jest uwalna uszczelka z większym priorytetem na uszczelkę

#22 Bezimienny Gość.Peter 69_*

Bezimienny Gość.Peter 69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 maj 2017 - 14:06

Szkoda Twojej roboty - albo padła pompa wody albo jest uwalna uszczelka z większym priorytetem na uszczelkę


A przy uwalonej uszczelce nie powinno pojawić się "błoto" w oleju (na korku i na bagnecie)? Płyn też powinien się zasyfic olejem. Taka nieśmiała sugestia z mojej strony.

Użytkownik Peter 69 edytował ten post 20 maj 2017 - 14:08


#23 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 339
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2017 - 14:37

Jest w tym żelazna logika (i aluminiowa też), ale uszczelka i pompa (razem z całym rozrządem) wymieniana w 2015 roku (jakieś 45 tyś km temu). Głowica splanowana do płaskiego. Bagnet i korek oleju czysty, olej nie pachnie płynem i nie reaguje na zapalniczkę, płyn trochę tłusty, ale chyba zawsze taki był. Trochę fusów brązowych znalazłem w termostacie i kapslu , ale bez szału. Jak chodzi na jałowym może pykać pół dnia temperatura nie drgnie powyżej normy, jak ruszę w trasę po ok 5 kilosach pierwsza kreska powyżej normy. Może to jednak uszczelka ???



#24 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2017 - 14:58

Uszczelka objawia się w rożny sposób - może tylko przebijać ciśnienie i nic więcej się nie pojawi a tak wyglada u ciebie

#25 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 339
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2017 - 15:04

Padre Andre Doctore raczej ma rację. Wykryłem jeszcze zatkany przewód od wyrównawczego, aż sprężarką musiałem go czknąć, ale nie pomogło - grzeje się. Na postoju ok, ale w trasie ukrop - problem chyba rozwiązany - teoretycznie (mechanik się ucieszy)



#26 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2017 - 15:24

Jak masz zapchany przewód od wyrównawczego to będzie się zapowietrzal przy każdym zagrzaniu - brak możliwości wypchnięcia powietrza i płynu do zbiorniczka wyrównawczego i przy stygnięciu brak możliwość zaciągnięcia płynu na wyrównanie stanu - wbrew pozorom ten przewodzik gumowy , jest bardzo ważny i musi być drożny i prefekt szczelny do zbiorniczka .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 20 maj 2017 - 16:06


#27 Bezimienny Gość.Peter 69_*

Bezimienny Gość.Peter 69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 maj 2017 - 22:44

Nikt nie mówił, że będzie łatwo. Sama wymiana pompy i uszczelki to też nie jest gwarancją sukcesu. Dobrze zrobiona wymiana to jest gwarancja. Powodzenia.
[quote name="HAL9000" post="296799" timestamp="1495287472"] Głowica splanowana do płaskiego. Bagnet i korek oleju czysty, olej nie pachnie płynem i nie reaguje na zapalniczkę, płyn trochę tłusty, ale chyba zawsze taki był. Trochę fusów brązowych znalazłem w termostacie i kapslu , ale bez szału.

No właśnie, obym nie przechwałki, ale u mnie zero zanieczyszczeń, pomimo, że łobuziak się grzał zdrowo. Ale to może dlatego, że płyny mynieniane były jakieś 8000 km temu.

#28 Rafo

Rafo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 71
  • Dołączył:  15 lip 2015
  • Rok Produkcji:2003 (USA)
  • Silnik:2.4 M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::3miasto
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maj 2017 - 17:00

Minął prawie tydzień od wymiany wentylatora.

Niestety, wskazówka dalej opada co jakiś czas. Uspokaja się dopiero po około 10km jak się dobrze nagrzeje.
Dzisiaj po powrocie z pracy i zgaszeniu auta znów był dźwięk bulgotania.

Wentylator działa, czasami mam wrażenie że nawet zbyt często (bez jazdy z klimatyzacją)

Dzisiaj przy około 10st.C z rana, po przejechaniu 3km ruchem spokojnym wentylator przy dojechaniu do pierwszego skrzyżowania już się uruchomił.
Nie za szybko?
U was też tak szybko i często wentylator się uruchamia?

Nie wiem co dalej. Wentylator wymieniony, działa. Wymieniłem korek chłodnicy, zalany nowy płyn i odpowietrzony układ.
Bawić się w termostat? Był zmieniany prawie rok temu.
Jakie węże sprawdzać na rozgrzanym silniku? Czy wszystkie powinny być ciepłe? Jak to ocenić?

Niestety nadal mam mocne przeczucie że to zrobiona niedbale uszczelka pod głowicą prawie 2 lata temu.
Druga opcja to regularne przegrzewanie silnika przez poprzedniego właściciela który jeździł z niesprawnym wentylatorem i uszczelka znowu dała o sobie znać.

Dodam że korek oleju raczej czysty, bagnet też. Płyn chłodniczy bez śladów oleju. Nie dymi na biało.
Teoretycznie większość rzeczy w normie.

Użytkownik Rafo edytował ten post 23 maj 2017 - 17:14


#29 Bezimienny Gość.Peter 69_*

Bezimienny Gość.Peter 69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 maj 2017 - 22:14

Opada wskazówka? A jakie maksymalne jest wskazanie? U mnie nie przekraczała połowy skali. Jeśli chodzi o przewód to chodzi o ten biegnący od termostatu do chłodnicy. Jak jest w 2.4 to nie wiem, ale raczej powinien być u góry układu, gdyż wiadomo, jak ciepło krąży w przyrodzie. Korek kupiłeś o właściwych parametrach? Próbowałeś odkręcać go przy nagrzanym silniku? Jak tak robiłem z zachowaniem szczególnej ostrożności, na gorącym ale nie gotującym się silniku. Gejzer po pewnym czasie miałem. Jak się płyn zagotował, to latał jak "poparzony". A jak pompa wody w Twoim autku? Czy Ty masz LPG? Czy na obydwu paliwach dzieje się to samo? Coś mi się wydaje, że bez doktora łatwo nie będzie :-(. Jest jeszcze czujnik temperatury.

Użytkownik Peter 69 edytował ten post 23 maj 2017 - 22:18


#30 Rafo

Rafo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 71
  • Dołączył:  15 lip 2015
  • Rok Produkcji:2003 (USA)
  • Silnik:2.4 M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::3miasto
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maj 2017 - 22:24

Wskazówka dochodzi do połowy i ani drgnie powyżej - na szczęście.

 

Po chwili zaczyna opadać do poprzedniej podziałki, tak chwilę się utrzymuje i wraca do połowy i po chwili znowu opada i wraca. I tak przez jakieś 8-10 pierwszych kilometrów. Później jest w miarę stabilna.

 

Korek kupiłem 18 PSI. Poprzedni był chyba jeszcze oryginalny 16 PSI ale była taka sama sytuacja.

 

Nie odkręcałem korka na ciepłym bo wiem czym to może grozić.

Płyn raczej mi się nie gotuje bo wskazówka poza połowę skali się nie wychyla, a wentylator się załącza.

 

LPG mam, ale nie używam - czeka na serwis. W każdym razie na LPG i na PB sytuacja wygląda identycznie.

 

Co do czujnika temperatury to wydaje mi się że bąblowanie w układzie nie było by spowodowane czujnikiem temp.?



#31 Bezimienny Gość.Peter 69_*

Bezimienny Gość.Peter 69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 maj 2017 - 22:43

Podłączyć dziada pod komputer. Odczyta prawdziwą temperaturę.To chyba Andreeas7 na jednym z wątków pisał, że samą wskazówką nie należy się sugerować. Ja bym na Twoim miejscu sprawdził wąż, pompę wody no i koniecznie podlaczyl pod kompa. Odczytać wskazania czujników. A może jednak zapowietrzony jest?

Użytkownik Peter 69 edytował ten post 23 maj 2017 - 22:52


#32 Rafo

Rafo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 71
  • Dołączył:  15 lip 2015
  • Rok Produkcji:2003 (USA)
  • Silnik:2.4 M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::3miasto
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maj 2017 - 16:48

Raczej nie będę miał wyjścia, choć każde odstawienie auta niestety nie jest mi na rękę... Niech sprawdzą każdy możliwy element, póki zdiagnozują że to uszczelka :)

Wąż idący od termostatu do chłodnicy (ten u góry) na ciepłym silniku jest gorący. Więc chyba tak powinno być? Przed chwilą sprawdzone.

 

Aha no i jeszcze dzisiaj rano zdziwienie. Wentylator już się uruchomił, kiedy wskazówka była o jedną kreskę przed połową skali.


Użytkownik Rafo edytował ten post 24 maj 2017 - 18:57


#33 Rafo

Rafo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 71
  • Dołączył:  15 lip 2015
  • Rok Produkcji:2003 (USA)
  • Silnik:2.4 M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::3miasto
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 maj 2017 - 09:10

Po przejechanych 8km wąż górny gorący.

Wąż dolny ciepły, ale nie gorący.

Wentylator chłodnicy uruchomił się już po 2km kiedy wskazówka nawet nie dotarła do połowy.

Z obserwacji zauważyłem jeszcze że przy rozgrzanym silniku ciepłe powietrze w kabinie szału nie robi.
To znaczy jest ciepłe i grzeje ale w drugim aucie jak włącze ciepłą dmuchawę to praktycznie wyrobić nie idzie.

Dzisiaj z ciekawości jeszcze sprawdzę co się dzieje z płynem po odkrecęniu korka na gorącym silniku. Czy będzie go wyrzucać.

#34 Bezimienny Gość.Peter 69_*

Bezimienny Gość.Peter 69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 maj 2017 - 09:36

Dolny wąż jest powrotny, czyli powinien być chłodniejszy. Z moich doświadczeń wnioskuje, że możesz mieć dużo powietrza w układzie lub wyciek i tym samym brak stanu. Jeżeli płyn bulgocze, np. przy zagotowaniu się to, pierwszym takim manewrem obronnym jest odkręcenie na full ogrzewania (temperatury i nawiewu). Wtedy po pierwsze ciepło ma ujście i po drugie wentylator nadmuchu "pomaga" schłodzić układ. Jest to oczywiście doraźne działanie, ale pomaga. Skoro masz takie objawy, to istnieje możliwość, że masz powietrze w układzie i nagrzewnica pracuje na pusto. Stąd brak temperatury po włączeniu ogrzewania. U mnie tak było na ten przykład. Z organoleptycznych Twoich testów wnioskować można, że pompa i termostat oraz chłodnica robią co do nich należy. Podejrzewam powietrze w układzie lub niski poziom płynu.

Dzisiaj z ciekawości jeszcze sprawdzę co się dzieje z płynem po odkrecęniu korka na gorącym silniku. Czy będzie go wyrzucać.


Proponuję nagrzać nie na maksa i odkręcić korek. Potem niech się dogrzewa na wolnych obrotach, bo wiesz jak to może się skończyć?

Użytkownik Peter 69 edytował ten post 25 maj 2017 - 09:33


#35 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 maj 2017 - 11:31

bo wiesz jak to może się skończyć?

Znajomy ma gustowną bliznę na nadgarstku, fatalnie  goi się rana w tym miejscu :/



#36 Bezimienny Gość.Peter 69_*

Bezimienny Gość.Peter 69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 maj 2017 - 13:23

O tym właśnie pisałem :-). Przy czym mój znajomy zmieniał skórę twarzy.

#37 Rafo

Rafo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 71
  • Dołączył:  15 lip 2015
  • Rok Produkcji:2003 (USA)
  • Silnik:2.4 M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::3miasto
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 maj 2017 - 19:13

No dobra dzisiaj kolejny test, tak jak sugerował mi Peter 69.

 

 

Odpaliłem autko po pracy, przejechałem około 2 kilometry i zajechałem na parking na stacji benzynowej.

Nie zdążył się jeszcze porządnie rozgrzać więc stanąłem, zgasiłem i odkręciłem korek chłodnicy.

 

Ponownie odpaliłem drania i czekałem na wzrost temperatury.

W tym czasie obserwowałem co się dzieje pod korkiem.

Płyn delikatnie się ulewał poza układ podczas pracującego silnika. Nie wiem czy to normalne że płyn podczas pracy silnika jest tak wysoko?

Załączony plik  1.jpg   211 KB   8 Ilość pobrań

Załączony plik  2.jpg   173,02 KB   8 Ilość pobrań

 

Przy osiągnięciu temperatury standardowej (połowa skali) zasysało płyn. Podejrzewam że otworzył się termostat.

Chwilę tak go zostawiłem i zgasiłem silnik, efekt pokazany na poniższym filmiku, Niestety za późno włączyło mi się nagrywanie i całego bąblowania nie było widać, ale mniej więcej tak to wyglądało przez dłuższą chwilę.

 

 

Następnie znowu odpaliłem auto. Prawdopodobnie po otwarciu termostatu opadła wskazówka o połowę podziałki co widać na kolejnym filmiku. 

Po ponownym zgaszeniu samochodu nie było już efektu bąblowania.

 

 

Co najlepsze. Wiatrak dopiero uruchomił mi się dzisiaj po ponad 6 kilometrach. Gdzie normalnie włącza mi się po 2-3. Efekt odpowietrzonego chwilowo układu?
 


Użytkownik Rafo edytował ten post 25 maj 2017 - 19:18


#38 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 maj 2017 - 19:16

Nic nie odpowietrzyles - tylko zapowietrzyles , gratulacje pomysłów .......

#39 Rafo

Rafo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 71
  • Dołączył:  15 lip 2015
  • Rok Produkcji:2003 (USA)
  • Silnik:2.4 M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::3miasto
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 maj 2017 - 19:26

Nic nie odpowietrzyles - tylko zapowietrzyles , gratulacje pomysłów .......

 

No cóż nie każdy tutaj jest mechanikiem, a takie bezsensowne dogryzanie w każdym temacie też nikomu nie pomoże.

 

Gdybyś mi coś wcześniej zasugerował to może bym do tego inaczej podszedł.

 

Nie wydaje mi się żebym zapowietrzył, zapowietrzony już układ...

 

Mam rozumieć także w takim razie że włączanie się wentylatora już po 2 kilometrach to rzecz normalna?

 

Proszę w takim razie o jakąś instrukcję jak mam go poprawnie odpowietrzyć i czy czasami to nie jest tak że układ samoczynnie powinien się odpowietrzać? Przecież to nie są konstrukcje z lat 70' ...

 



#40 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 maj 2017 - 19:35

Odpowietrzania układu było wielokrotnie opisywane na forum wystarczy poszukać ? .To układ ciśnieniowy i odpowietrzasz na zamkniętym układzie aby wypchnęło powietrze a nie je zaciągało do układu . Prawidłowo włączasz silnik do osiągnięcia temperatury pracy 95 stopni i delikatnie poluzowywujesz odpowietrznik przy termostacie - aż zacznie lecieć tylko płyn bez powietrza .Druga prostsza metoda to trzykrotnie powtórzyć : nalać płynu pod korek , skręcić - nagrzać silnik do 95 stopni i wyłączyć nic nie otwierać - poczekać za ostygnie i dopiero odkręcić korek i dolać płyn pod sam wierzch , powtórzyć to 3 krotnie i będzie dobrze .Podczas tej procedury zawsze musi być stan w zbiorniczku wyrównawczym między dwoma kreskami .
  • SPOOKS lubi to





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych