Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Coś się dzieje z układem chłodzenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
83 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Peter 69_*

Bezimienny Gość.Peter 69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 maj 2017 - 00:24

Witajcie. Dużo już poczytałem, ale zielony wciąż jestem. Silnik 2.0 skrzynia automatyczna, klima. W lutym była robiona mechanika, m. in. pasek rozrządu, pasek tzw. klinowy, pompą wody, wszystkie płyny ustrojowe. Do kwietnia było spoko. Potem zaczęły pojawiać się delikatne odgłosy bulgotania, które z czasem nasiliły się. Są teraz znacznie głośniejsze i dłużej trwają. Nie ma znaczenia czy silnik pracuje na postoju, czy auto pokonuje płynną jazdą trasę. Sprawdzałem czy termostat się nie zaciął. Raczej nie, gdyż górny przewód idący do chłodnicy jest gorący. Próbowałem odpowietrzyć układ, ale w skrajnych wypadkach, po odkręceniu korka wlewu, płyn wywala dosyć obficie i wysoko. Nie jest to sam płyn, ale z zawartością powietrza. Nie wiem, czy jest to przez zapowietrzenie układu, czy efekt ,,baniek" nie powstał przez zagotowanie się płynu. Podczas tego bulgotania poziom płynu w zbiorniczku podnosi się, ale tylko do oznaczonych na obudowie górnych poziomów. Nie jestem pewien pracy wentylatora, ale postaram się to jutro sprawdzić. Na pewno nie załącza się kiedy ten efekt się pojawia. Bulgotanie raczej ma miejsce w bloku i zbiorniczku wyrównawczym. Na pewno nie od strony chłodnicy. Wskaźnik temperatury dokładnie w połowie skali. Wiem, że podobne tematy były już poruszane, ale nie wiem już gdzie, oprócz wentylatora, mam zaglądać. Dzięki za pomoc - tak z góry.
Silnik benzynowy oczywiście

#2 Rafo

Rafo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 71
  • Dołączył:  15 lip 2015
  • Rok Produkcji:2003 (USA)
  • Silnik:2.4 M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::3miasto
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2017 - 08:04

Miałem podobny przypadek, tyle że u mnie wskazówka temp co jakiś czas opadała o jedną podziałkę. 

Wczoraj otrzymałem telefon od warsztatu który zajmuje się tylko amerykańcami. I tak jak podejrzewałem oraz jak pisali doktorzy na forum. 

Wentylator nie załącza się na pierwszym biegu.

Wentylator już zamówiony + nowy płyn + nowy korek chłodnicy (dla świętego spokoju) .

Więc proponuję podpiąć go u jakiegoś ogarniętego mechanika i zobaczyć na komputerze co się dzieje z temperaturą silnika i jak reagują wentylatory.

 

Dodam jeszcze że ostatnio będąc u gazownika, podpięliśmy komputer, mało specjalistyczny ale zawsze i wykazał "błąd uruchomienia się wentylatora"

Sam po wymianie dam znać czy problem ustąpił, ale raczej nie ma innego wyjścia.


Użytkownik Rafo edytował ten post 11 maj 2017 - 08:12


#3 Bezimienny Gość.Peter 69_*

Bezimienny Gość.Peter 69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 maj 2017 - 12:50

Mostkowalem styki przekaźników. Taka sytuacja się zrodziła: na przekaźniku pierwszego biegu nie ma masy. Kiedy dołożyłem masę wentylator ani drgnął. Na przekaźniku drugiego biegu masa jest, ale wentylator nie dyga. Czyli teraz czeka mnie wywalanie wentylatora . Dodam, że mostkowalem styki również przy pomocy próbnika z żarówka i dlatego odkryłem brak masy na jednym z przekaźników.

#4 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2017 - 12:54

Czyli teraz czeka mnie wywalanie wentylatora

Zdecydowana większość z nas miała problem z niedziałającym wentylatorem. Najczęstszą przyczyną są zużyte szczotki, jeśli komutator nie jest zużyty, to za kilka zł kupisz szczotki i naprawisz wentylator. :kawka



#5 Bezimienny Gość.Peter 69_*

Bezimienny Gość.Peter 69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 maj 2017 - 13:01

Lubię takie odpowiedzi "ku pokrzepieniu serc" . Mam nadzieję, że to jest to. Idę to sprawdzić.

#6 Bezimienny Gość.Peter 69_*

Bezimienny Gość.Peter 69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 maj 2017 - 14:24

Wywaliłem wentylator. Na krótko podłączyłem i pracuje na jednym biegu. Zachodze tylko w głowę dlaczego jeżeli nie pracuje na pierwszym biegu, to pomimo wysokiej temperatury w układzie, nie włącza się biegdrugi? Macie na to wyjaśnienie? Proszę o wsparcie i dzięki.

#7 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2017 - 14:33

Szczotki pierwszego biegu się najczęściej zużywają, bo pewnie jak wiesz, przy włączeniu klimy zawsze włącza się wentylator. Natomiast dlaczego nie załącza się drugi bieg? Pewnie dlatego ze załącza się przy wyższych temp, ale dokładniej to podpowie nasz Jędruś.



#8 Bezimienny Gość.Peter 69_*

Bezimienny Gość.Peter 69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 maj 2017 - 14:54

Tak, to się zgadza, tylko niestety płyn w układzie wrze, a drugi bieg i tak stoi. Po rozebraniu silniczka już wiem, że jednej szczotki praktycznie już nie ma. Pozostałe, szczególnie te od drugiego biegu są jeszcze jako takie, ale wymienię wszystkie. Mam nadzieję, że powróci radość z obcowania z tym fajnym wozidelkiem. Mam jeszcze pytanie: Czy rozumuję prawidłowo myśląc, że brak masy na pinie przekaźnika od pierwszego biegu bierze się stąd, że brak szczotki spowodował przerwanie układu? Pytam, bo nie wiem, czy mogę już powoli zaczynać się cieszyć, czy też dalej muszę szukać. A dla dodatkowego wyjaśnienia dodaje, że szukam sam gdyż mieszkam w NL. Tutaj sprawy usług auto moto nie wyglądają kolorowo. W sensie finansowym i fachowym tejże też czasami :-).

#9 Bezimienny Gość.Peter 69_*

Bezimienny Gość.Peter 69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 maj 2017 - 16:14

Taka oto fotka. Zaznaczyłem najbardziej martwą że szczotek. Chcę też podzielić się doświadczeniami z tej operacji. Jeżeli poczytacie nasze forum, to nie jest to nic makabrycznego do zrobienia. Nie mając garażu i tylko miejsce parkingowe ogarnąłem temat bez większych problemów. Ręce zawsze można domyślić :-). Za 65 euro zamówiłem natomiast cały zestaw, tj. obudowę z silnikiem i wentylatorem. Nigdzie nie mogłem znaleźć szczotek :-).
Załączony plik  IMG_20170511_170544.jpg   203,27 KB   9 Ilość pobrań

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2017 - 18:20

Mostkowalem styki przekaźników. Taka sytuacja się zrodziła: na przekaźniku pierwszego biegu nie ma masy. Kiedy dołożyłem masę wentylator ani drgnął. Na przekaźniku drugiego biegu masa jest, ale wentylator nie dyga. Czyli teraz czeka mnie wywalanie wentylatora . Dodam, że mostkowalem styki również przy pomocy próbnika z żarówka i dlatego odkryłem brak masy na jednym z przekaźników.

Jakie mostkowanie masy ? - chcesz uszkodzić sterownik silnika ...... zawsze mostkuje się na próbę styki wykonawcze 30 / 87 , (30) +12 volt na stałe z akumulatora , (87) wyjście prądowe na zasilanie wentylatora poszczególnych biegów .

Masa na przekaźnik jest podawana ze sterownika w sytuacji określonej przez oprogramowanie sterownika i ma na to znaczenie klimatyzacja , temperatura silnika i prędkość auta .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 11 maj 2017 - 18:25


#11 Bezimienny Gość.Peter 69_*

Bezimienny Gość.Peter 69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 maj 2017 - 18:30

Masz rację. Oczywiście mostkowalem 30 z 87. Ale takie zjawisko pojawiło się, że podczas kostkowania drugiego biegu lampka w kontrolce świeciła (choć wentylator nie ruszył). Przy kostkowania pierwszego biegu żarówka kontrolki nie chciała się zaświecić.

Masz rację. Oczywiście mostkowalem 30 z 87. Ale takie zjawisko pojawiło się, że podczas kostkowania drugiego biegu lampka w kontrolce świeciła (choć wentylator nie ruszył). Przy kostkowania pierwszego biegu żarówka kontrolki nie chciała się zaświecić.

. Nie kostkowania ale mostkowaniu oczywiście.

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2017 - 19:19

mostek powinien byc robiony przewodem a nie kontrolka - wowczas wentylator ruszyłby na drugim biegu


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 11 maj 2017 - 19:20


#13 Bezimienny Gość.Peter 69_*

Bezimienny Gość.Peter 69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 maj 2017 - 20:12

Najpierw był z przewodu zrobiony. Jak nic się nie zadziało, to postanowiłem użyć kontrolki. Co prawda taka zmiana nie wpłynęła w żaden sposób na wentylator. Pomimo, że jeden komplet szczotek aż tak agonalnie nie wyglądał. Mam nadzieję, że to jednak wina wentylatora w moim przypadku

#14 Bezimienny Gość.Peter 69_*

Bezimienny Gość.Peter 69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 maj 2017 - 10:22

Z niekłamaną ulgą informuję, że pozbyłem się problemu :-). Troszkę to trwało ponieważ czekałem długo na przesyłkę, ale warto było. Andreeas7 i Adames dzięki za cenne uwagi. Pozdrawiam :-).

#15 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 340
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 maj 2017 - 17:04

Podłączę się do tematu, bo u mnie też powstał problem z temperaturą, co prawda nic nie bulgocze i wentylator działa, ale wystarczy chwila na pasach i wskazówka od temperatury na czerwonym, przejadę z 500 - 1000 metrów temperatura wraca do swojego poziomu, czyli wskazówka w temperatury w poziomie. Czy to wina termostatu? Bo tak kombinuję, że tylko trochę się otwiera i na wolnych obrotach pompa nie jest w stanie przepchnąć gorącej cieczy i dlatego się grzeje, ale jak pompa dostanie trochę obrotów to płyn jest bardziej efektywnie pompowany do chłodnicy i temperatura wraca do normy. Podpowiedzcie koledzy czy dobrze kombinuję ?



#16 Bezimienny Gość.Peter 69_*

Bezimienny Gość.Peter 69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 maj 2017 - 07:55

A poziom płynu sprawdziłeś? Raz też tak miałem. Bez bulgotania, na wskazniku, podczas postoju w korku temperatura podeszła blisko czerwonego pola. Zaraz zrobiłem zjazd na stację paliw i szybko, choć bardzo ostrożnie odkręciłem korek wlewu płynu. Brakowało ok. 1 litra. Wyciek był na jednym z przewodów. Po usunięciu wycieku i uzupełnieniu płynu tamten problem zniknął. Żeby było ciekawiej, jak mi zaczął potem bulgotać, to wskaźnik temperatury cieczy nie podchodził ponad połowę skali.

#17 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 340
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2017 - 09:01

Dziękuję za zainteresowanie tematem. Idą za głosem doświadczenie i symptomów postawiłem na termostat. Wymiana termostatu jest łatwa - dwie śruby, jedna opaska - odkręcić przykręcić, zacisnąć opaskę, uzupełnić płyn i gotowe. Trzeba pamiętać o odpowiednim ustawieniu termostatu w gnieździe i gotowe. Sprawdziłem - działa. Stary termostat słabo się otwierał więc i stąd skoki temperatury na skrzyżowaniach.Załączony plik  IMG_20170519_134946-COLLAGE.jpg   175,9 KB   6 Ilość pobrań



#18 Bezimienny Gość.Peter 69_*

Bezimienny Gość.Peter 69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 maj 2017 - 09:25

Tylko tam dojście nieciekawe jest, ale można. Pogratulować wygranej bitwy!!!

#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2017 - 09:52

zamiast gdybać wystarczy ręka pomacać węże jak taka sytuacja występuje i odpowiedz będzie 100%

#20 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 340
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2017 - 12:03

No jednak za wcześnie się pochwaliłem - po przejechaniu ok 50 km po trasie z temperaturą jak trzeba, na drugim skrzyżowaniu w mieście  strzałka w czerwone i ... ręce opadają, wąż twardy, kapslem wyrzuciło trochę płynu. Spróbuję wyczyścić chłodnicę.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych