Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Olej na wtrysku. 2.2 CRD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Chrypek_*

Bezimienny Gość.Chrypek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 maj 2017 - 12:18

Witam Majstrów ponownie. Jako, że w poprzednim moim temacie rozwiązaniem okazały się wtryski tak teraz one są powodem a konkretnie jeden.

 

Może od początku. Wymieniłem w Pitku pompę, listwę cr, wszystkie 4 wtryski na których bez problemu śmigał ostatnie 3 miesiące. W czwartek wróciłem z trasy gdzie zrobiłem około 2,5 tys. km i objaw jaki poczułem to na wolnych obrotach zaczął falować, skakać ale delikatnie więc uznałem, że jadę dalej. Wczoraj zakończyłem pracę nad zawieszeniem. Pitek otrzymał całe nowe zawieszenie. Od amortyzatorów po koła (jeszcze czekam na felgi).

 

Za tydzień miałem zająć się jego metamorfozą zewnętrzną (zmiana koloru i dopieszczenie agresywności przodu - ale to już mój mały pomysł i widzimisię :d) Wnętrze również całkowicie zostanie przemienione.

 

Problem napotkałem dziś. Chciałem pojechać do sklepu a tu nagle po przejechaniu raptem 100m słyszę ostre powietrze z pod klapy. Wróciłem na podwórko, ściągnąłem osłonę silnika i słyszę uwalniające się powietrze spod wtrysku. Pierwszy wtrysk jest zalany do okoła i co dziwne do okoła są skostniałe twarde elementy jakby oleju...

 

Przypuszczam, że może śruba mocująca wtrysk mogła puścić i nie dociska wtrysku (może ją przegwintować i dać lekko grubszą ale znów jak juz troszkę się dowiedziałem trzeba uważać bo ścianki tam są bardzo cienkie. Kolejna sprawa to skąd ten olej ? lub może się mylę i to nie olej. 

 

Panowie co mogło się stać ? może coś się stało głębiej w silniku ? 

 

Będę wdzięczny za Wasze sugestie :) Dodatkowo przesyłam zdjęcia.

Załączone pliki



#2 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 maj 2017 - 14:03

A czy po wymianie wtrysków zastosowałeś nowe uszczelki, nowe śruby i zfrezowałeś gniazdo? Jeżeli nie mogłoby być to przyczyną.

#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 maj 2017 - 14:44

Dokładnie jak Darek napisał

#4 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13775
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 maj 2017 - 16:36

stad efekt puszczania kompresji, ale po wymianie zakryles plastikowa pokrywa? i nie zagladales gdybys zagladal wcześniej nie było by spustoszenia,...szkoda



#5 Bezimienny Gość.Chrypek_*

Bezimienny Gość.Chrypek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 maj 2017 - 06:53

Uszczelki były wymienione, niestety nie była wymieniona śruba i nie frezowałem gniazda.

 

Miecio, "spustoszenie" ? źle to słowo wygląda :d - uszkodzenia są teraz poważniejsze ? pokrywę założyłem po około tygodniu i wcześniej nie zaobserwowałem podobnych przyczyn. 

 

Co Panowie radzicie ? czy też mam już szukać nowego serca dla Pitka ? :d



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maj 2017 - 07:02

Mateusz nie ,nie ,nie ......... wyjmij wszystkie wtryski , dziury pozakrywaj na samym dole wciśnięta szmatka w każdym z gniazd wtryskiwaczy - kup nitro i namaczaj Nitrem : skrobak lub płaski śrubokręt skrobanie i wydlubiesz delikatnie wszystko z co masz , przedmuchaj sprężonym powietrzem i dopiero później zwinięta szmata na długi wkrętak , namoczona również w nitro i czyszczenie gniazd wtryskiwaczy , przedmuchanie i dopiero frez 15 pod wtryski boscha - splantowane gniazda i ponowny montaż wtryskiwaczy na nowych śrubach i podkładkach .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 29 maj 2017 - 07:03


#7 Pitek78

Pitek78

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1040
  • Dołączył:  27 lut 2013
  • Rok Produkcji:MB W211
  • Silnik:2.2 Avantgarde
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Oleśnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maj 2017 - 07:44

Mateusz, zainwestuj jeszcze w pastę ceramiczną do wtryskiwaczy.



#8 Bezimienny Gość.Chrypek_*

Bezimienny Gość.Chrypek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 czerwiec 2017 - 12:47

Po dwóch dniach się poddaje. Wykonałem następujące czynności:

 

- oczyściłem silnik

- zrobiłem nowy gwint gdyż tamten był już walnięty i zastosowałem większy. Śruba mocująca konika jest solidna a nawet bardzo solidna mogę powiedzieć.

- Przefrezowałem gniazdo wtrysku jak i dokładnie oczyściłem. 

- Przed założeniem wtrysku zastosowałem nową oryginalną podkładkę

 

Niestety mimo tego co zrobiłem delikatnie bąbelkuje.

 

Jakieś dalsze porady ? może użyć tej pasty ceramicznej ? jak tak to jaką polecacie ?



#9 bratex

bratex

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 818
  • Dołączył:  15 sty 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD Limited
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa / Elbląg
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 czerwiec 2017 - 15:37

Dobrym momentem dokreciłeś? Śruba powinna mieć specjalny klej, dlatego nie stosuje się drugi raz też samej.

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 czerwiec 2017 - 15:39

Po zmianie wielkości gwintu i śruby na nie oryginalne - momenty może w ...dupa wsadzić , inna sprężystość .

#11 bratex

bratex

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 818
  • Dołączył:  15 sty 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD Limited
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa / Elbląg
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 czerwiec 2017 - 21:33

Po zmianie wielkości gwintu i śruby na nie oryginalne - momenty może w ...dupa wsadzić , inna sprężystość .

:)

Ciężka sprawa

#12 Bezimienny Gość.Chrypek_*

Bezimienny Gość.Chrypek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 czerwiec 2017 - 09:18

Panowie zastosowałem klej do śruby na początku. Po kilku dniach jazdy wszystko się unormowało a silnik chodzi prawie jak należy z tym, że (to działo się już wcześniej) co jakiś czas jak mu dam ostro w gaz i szybko zmienię bieg to na trzecim nagle odcina mu moc czyli jakby się zwiesił i jak zredukuje na luz i dam znów trzeci big to leci jak rakieta...

 

Dodatkowo wymieniłem zawieszenie prócz sprężyn i amortyzatorów. Teraz gdy jadę nadal mam pukanie w prawej stronie. Pukanie przy ruszaniu i hamowaniu lub skręcie w prawo. Taki metaliczny dźwięk jakby coś przeskakiwało z miejsca na miejsce. Tylko co to może być ? Amortyzatory? Sprężyny ? a może poduszka silnika ?

 

Troszkę w Pitora już wpakowałem ale wpakuje jeszcze :d

 

Kolejne pytanko brzmi następująco. Gdzie dostanę prezentowany poniżej grill ? Czy też będę musiał jakiegoś magika szukać co mi go wykona ? Maskę zmodyfikuje osobiście (jeszcze nie robiłem tego ale się nauczę :d)

Załączone pliki


Użytkownik Chrypek edytował ten post 06 czerwiec 2017 - 09:36


#13 hencio

hencio

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3349
  • Dołączył:  22 cze 2014
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,429 A
  • Imię:DARIUSZ
  • Skąd::SZKLARKA RADNICKA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 czerwiec 2017 - 10:02

Grilla ze zderzakiem dostaniesz u customa cruisera,

Maskę zmodyfikuje osobiście (jeszcze nie robiłem tego ale się nauczę
no to życze powodzenia przy masce.

#14 Bezimienny Gość.Chrypek_*

Bezimienny Gość.Chrypek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 12 czerwiec 2017 - 19:05

No to Panowie Pitson doprowadzony do porządku :) Wtrysk nie leje, zawieszenie hmm....całkowicie nowe. Kupiłem amory i sprężyny a to tajemnicze pukanie okazało się poduszką od silnika. Teraz nic nie puka, nic nie stuka :d jako, że teraz praca to kosmetyka zostanie wykonana za jakiś czas :)

 

Dzięki za pomoc :)



#15 monondem

monondem

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 321
  • Dołączył:  14 cze 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 crd m
  • Imię:paweł
  • Skąd::szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 grudzień 2017 - 22:20

Witam. Poszedł mi 1 wtrysk od lewej. W kabinie na postoju czuć spaliny. Na wtrysku widać olej czy coś tam, podczas postoju słychać syczenie jak przyłożyłem rękę to czuję podmuch. Mogę jakiś czas z tym jeździć czy bezpieczniej od razu do mechanika. Co mam kupić?pozdrawiam

#16 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 grudzień 2017 - 22:29

Moim zdaniem trzeba to zrobić jak najszybciej. Im dłużej będziesz jeździł tym gorzej będzie wyciągnąć wtrysk, a bez wątpienia trzeba to zrobić. Trzeba wyciągnąć wtrysk, przefrezować gniazdo, dać nową podkładkę miedzianą i nową śrubę. Także do kupienia podkładka miedziana i śruba, a raczej szpilka.



#17 monondem

monondem

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 321
  • Dołączył:  14 cze 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 crd m
  • Imię:paweł
  • Skąd::szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 grudzień 2017 - 22:48

Moim zdaniem trzeba to zrobić jak najszybciej. Im dłużej będziesz jeździł tym gorzej będzie wyciągnąć wtrysk, a bez wątpienia trzeba to zrobić. Trzeba wyciągnąć wtrysk, przefrezować gniazdo, dać nową podkładkę miedzianą i nową śrubę. Także do kupienia podkładka miedziana i śruba, a raczej szpilka.

https://e-katalog.in...-ukladu-cr.html

https://e-katalog.in...-ukladu-cr.html

O to chodzi?
A pierścień uszczelniający też kupić? Dzięki za błyskawiczny odzew

#18 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 grudzień 2017 - 23:47

Powiem tak, ja kupiłem to w serwisie przez naszego doktorka Maxyma, jak pracował jeszcze w Holdzie Szczecin. Za komplet szpilek wraz z miedzianymi uszczelkami zapłaciłem około 60 zł, więc to co pokazałeś to nie wiem czy bym polecił. Nie twierdzę, że jest do niczego a jedynie, że dość tanie i wygląda inaczej. Ja miałem Mopara. Jakbyś chciał to poproś MiGi42, to zrobi Ci zdjęcia, bo nie zdążyłem zmienić i sprzedałem własnie jemu.



#19 monondem

monondem

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 321
  • Dołączył:  14 cze 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 crd m
  • Imię:paweł
  • Skąd::szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 grudzień 2017 - 00:06

Powiem tak, ja kupiłem to w serwisie przez naszego doktorka Maxyma, jak pracował jeszcze w Holdzie Szczecin. Za komplet szpilek wraz z miedzianymi uszczelkami zapłaciłem około 60 zł, więc to co pokazałeś to nie wiem czy bym polecił. Nie twierdzę, że jest do niczego a jedynie, że dość tanie i wygląda inaczej. Ja miałem Mopara. Jakbyś chciał to poproś MiGi42, to zrobi Ci zdjęcia, bo nie zdążyłem zmienić i sprzedałem własnie jemu.

Wiec najlepiej pojechać do Szczecina niech chłopaki to zobaczą zamowią co trzeba i wymienią. Sprawdzę czy jutro mają otwarte to zadzwonię i może się umowię... Aż się boję co oni tam jeszcze znajdą... ☺

#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 grudzień 2017 - 00:25

Bez przesady to standardowa śruba do wtrysku i normalna miedziana podkładka - te z linku są ok normalne elementy do mercedesa - śruba w Mercedesie kosztuje 4,8 zł podkładka 2,40 zł za co chcecie płacić więcej .





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych