Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


kontrolki przy zegarach a błąd P0601

P0601 kontrolki przy zegarach

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.lukasz.s_*

Bezimienny Gość.lukasz.s_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 lipiec 2017 - 11:53

Witam. od 3 tygodni posiadam Pt cruisera 2.0 2001 141km. Przy zegarze który wskazuje poziom paliwa  są 4 kontroliki:

-POZIOM PALIWA

-,AWARIA/BŁĄD SILNIKA

-TRACK OFF

-AIR BAG

Podczas odpalania wyświetlają się u mnie i po kolei gasną tylko 3 kontrolki: paliwo,trach off i air bag. Kontrolka silnika ani razy się nie zapaliła. Niby bardzo dobrze ale podczas kluczykowania wywala mi błąd P0601. Czy w waszych PT też podczas odpalania zapalają się tylko 3 kontrolki? Jest możliwe że osoba od której kupiłem auto w jakiś sposób zakleiła lub usuneła żarówke która podświetla tę kontrolkę?



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2017 - 13:16

Jak najbardziej jest taka możliwość - błąd P0601 zawsze zapala awarie i jest to poważna usterka choć niektórzy z nią jeżdżą pomkilka lat nim auto całkowicie odmówi posluszenstawa .Musisz się liczyć z wymiana sterownika silnika i zaprogramowanie drugiego inaczej immo nie pozwoli na uruchomienie i wyłączy silnik po 3 s .

#3 Bezimienny Gość.lukasz.s_*

Bezimienny Gość.lukasz.s_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 lipiec 2017 - 14:42

oglądałem sterownik i teraz w oczy rzucił mi się mały szczegół. Pierwsza kostka która jest wpinana do sterownika jest połamana i sklejona szarą taśmą koloru identycznego jak oryginalny wtyk. Jest możliwość zdalnego zaprogramowania sterownika? ( ja wysyłam kurierem i kurierem do mnie wraca?) Po wymianie błąd sam się usunie czy jeszcze muszę znaleźć magika który go wymaże? Czytałem artykuł  że może mieć to coś wspólnego z masą - jest to prawda? mam troche zaśniedziałe klemy można to jakoś powiązać?


Użytkownik lukasz.s edytował ten post 06 lipiec 2017 - 14:43


#4 Antoni33

Antoni33

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 516
  • Dołączył:  27 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M Gas
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Kraków/ Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2017 - 15:04

Nie, nie można powiązać
To całkiem inna sprawa.
Tylko serwis albo dobry warsztat co ma orginalny soft z Chryslera

Jak nie masz w pobliżu takiego miejsca to zostaje ci jeszcze przełożenie całego kompletu
Sterownik
Immobiliser
Stacyjka
I wszystkie zamki po nowy kluczyk

Takie zestawy są na allegro

Wtedy każdy średnio rozgarnięty mechanik sobie poradzi.

Ach i zostaje ci jeszcze naprawić zegary albo wymiana. Bo nawet nie będziesz wiedział kiedy błędy się pojawią

Użytkownik Antoni33 edytował ten post 06 lipiec 2017 - 15:07


#5 Bezimienny Gość.lukasz.s_*

Bezimienny Gość.lukasz.s_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 lipiec 2017 - 20:05

Wytłumaczcie mi jeszcze jedną kwestię. Jeśli sterownik padłby tak że niemógłbym odpalić auta,to po kupnie używki mógłbym z samym sterownikiem podjechać do serwisu żeby wgrali mi soft? Czy też jedynym wyjściem jest kupno sterownika,podjechanie sprawnym autem do serwisu i wgranie softu jak sterownik będzie wpięty w auto... jak to wygląda? Znalazłem serwis w moim mieście ale serwisant powiedział mi że mają kompa do aut od 2006r.. a ja mam PT z 2001. andreeas czy faktycznie tak to wygląda? oprogramowaniem z 2006 nie zflashują sterownika z 2001?



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2017 - 20:12

Podjeżdżasz autem , przekładasz sterownik i na oryginalnym testerze dodają go do systemu - musi być tester DRBIII do aut przedliftowych i serwis musi mieć dostęp do bazy chryslera aby wyciągnąć z dokumentacji 4 cyfrowy kod pin - bez niego nie zaprogramują sterownika .

#7 Bezimienny Gość.lukasz.s_*

Bezimienny Gość.lukasz.s_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 lipiec 2017 - 21:41

ok dziękuję Andreeas za fachową wypowiedź,teraz wiem o co pytać w serwisie i jakie argumenty przedstawić.Teraz zacznę gdybać i powiedzcie mi czy istnieje taka możliwość:

Wystąpił jakiś błąd na sterowniku którego już faktycznie nie ma,lecz został w pamięci komputera i nie został usunięty i dlatego nadal widnieje w ewidencji.

Jest możliwa taka opcja według was? Pytam bo wg mnie auto pracuje dobrze i zbiera się przyzwoicie.Nie myślcie że próbuje się pocieszać przed wizją nadchodzących wydatków.Zastanawia mnie tylko czy coś takiego jest możliwe.....



#8 seba1977

seba1977

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2436
  • Dołączył:  18 gru 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0 M gaz
  • Imię:Diana
  • Skąd::Żary
  • Płeć: Kobieta

Napisano 06 lipiec 2017 - 22:04

Niby coś takiego jest możliwe. Mój PT od zakupu, czyli prawie 4 lata wyświetla ten błąd, byłam u magika komputerowca, wypytał mnie o objawy, jak auto działa, zrobił diagnostykę i stwierdził, że to sterownik załapał kiedyś błąd,a auto wszystko działa jak trzeba. Mówił, że mogę wgrać nowe oprogramowanie sterownika w serwisie, ale to dużo kosztuje, więc poradził jeździć i się nie przejmować...



#9 Antoni33

Antoni33

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 516
  • Dołączył:  27 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M Gas
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Kraków/ Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2017 - 22:47

Teoretycznie tak.
Wykasuj błąd i pojeździj, jak znowu się wyświetli po jakimś czasie to masz odpowiedz

Użytkownik Antoni33 edytował ten post 06 lipiec 2017 - 22:47


#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 lipiec 2017 - 00:05

Błąd występuje w dużej ilości aut z lat 2000-2002 - do sprzedaży trafił fabryczny sterownik z usterka która tak się objawia po czasie .

#11 Bezimienny Gość.lukasz.s_*

Bezimienny Gość.lukasz.s_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 lipiec 2017 - 08:26

Dziękuję wszystkim za wypowiedzenie się w temacie. Ciesze się że są jeszcze na świecie ludzie którzy bezinteresownie służą radą. Postanowiłem że będę tak jeździł dopóki nie padnie. W razie czego wymienię samodzielnie cały zestaw startowy bo znalazłem już takie zestawy w dobrych cenach na znanym serwisie aukcyjnym. Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam.



#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 lipiec 2017 - 08:33

Łukasz taka mam informacja - sterownik do wymiany musi być taki sam co Twoj stary i podobne firmware oraz z auta o podobnym wyposażeniu - najlepiej spisać swój i szukać o podobnych oznaczeniach . W innym przypadku może się nie komunikować lub odrzucić wyposażenie auta np.ABS , AirBag itp. Częściowo można to później przyuczyć ale tez tylko na serwisowym testerze .





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych