Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Dziwny problem z klimatyzacja - 3 "mechanikow" sie poddalo :(


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Wolf2008pl_*

Bezimienny Gość.Wolf2008pl_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 sierpień 2017 - 21:41

Witam, tak jak w temacie Dziwny problem z klimatyzacja - 3 "mechanikow" sie poddalo :(

już wyjasniam od poczatku... 

moj pt z 2001r nowy nabytek od 2tygodni ma problem z klimatyzacja a mianowicie 

rano po nocy dziala super chlodzi ze hej a po 30-40min przestaje chlodzic i juz leci gorace powietrze 

czasem jak w taki dzien jak te teraz wystarczy 10min w korku i juz ja szlak trafia :( 

oczywiscie rano dziala znowu jak by nigdy nic. 

czytalem tu u Was na forum podobne problemy i wymienilem :

wentylator chlodnicy na nowke 

wymienilem czujnik cisnienia gazu ten u gory 

wymienilem filtry klimatyzacji chociaz w moim aucie poprzedni wlasciciel nie mial zadnego filtra 

zrobilem 4 razy pelny serwis klimatyzacji lacznie z smarowaniem 

 

i dalej nic :( jak auto sie zagrzeje to klima przestaje chodzic 

a dodam ze auto sie nie przegrzewa bo po osiagieciu 90stopni juz bardziej nie rosnie jezdzi sie normalnie tylko klima dmucha cieplym powietrzem :( 

 

3 mechanikow rozlozylo rece zadnych bledow odczytu z komputera nic nie wychodzi zle wszystko ok a klima dalej nie dziala.

prosze o pomoc jesli ktos mial podobnie 



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 sierpień 2017 - 23:19

Podjedz do ludzi co robią zawodowo klimatyzacje , tu nie ma nic skomplikowanego - pod zegarami trzeba doprowadzić do stanu aż przestanie działać prawidłowo - temperatura w układzie rur klimatyzacji i ciśnienia z manometrow rozwiążą problem .
Ile czynnika zostało nabite w układ , czy dodawales dodatkowo olej i uv do układu i ile razy to robiłeś i w jakich ilościach ? , czy był wymieniany osuszacz ?

#3 Bezimienny Gość.sylvo_*

Bezimienny Gość.sylvo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 sierpień 2017 - 23:23

Wymieniłeś prawie wszystko . Czyli została główna rzecz Kompresor klimatyzacji

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 sierpień 2017 - 23:43

Wymieniłeś prawie wszystko . Czyli została główna rzecz Kompresor klimatyzacji


Sylwestrze - jak narazie nic co powinno być dokładnie sprawdzone nie zostało uczynione - nabicie gazu nie jest rozwiązaniem to tylko półśrodek do nabijania kabzy warsztatowi . Wentylator - dobry ruch ale brak dalszych testów rozkładu temperatury w układzie i parowniku oraz ciśnień jaki występują na poszczególnych elemtach , a wszystko ma znaczenie .

#5 Bezimienny Gość.Wolf2008pl_*

Bezimienny Gość.Wolf2008pl_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 sierpień 2017 - 23:59

tak byl wymieniony olej i uv tez bylo 2 razy wlany ale to po usterce zostalo robione.

wiec chyba to nie jest przyczyna czynnika bylo 540 po 2 latach od serwisu klimu a teraz nabili mi katalogowe 704g 

ale tak jak mowie to wszystko w ramach usuniecia tej usterki auto stalo prawie rok w garazu i nic z nim nie bylo robione 

gosc sprzedawal bo juz nim nie jezdzil ja go odkupilem i zaczynam naprawiac to co trzeba a z klimatyzacja to 3 dnia uzytkowania wyskoczylo ze byl dosc sloneczny dzien i sie stalo wczesniej pochmurnie bylo i nie za cieplo to 2 dni chodzila bardzo dobrze.

Bylem u jednego polecanego goscia od klimatyzacji to powiedzial ze cisnienia i wartosci na zegarach sa ok i mam wymienic wentylator bo moze nie chodzi jakis tam 1 bieg... wiec wymienilem i na prawie 3 godziny byl spokuj wiec myslalem ze jak tyle wytrzymal to problem rozwiazany jednak nastepnego dnia wytrzymala juz tylko 40min i siadla wiec wymienilem czujnik cisnienia ale to nic nie dalo.

znalazlem info ze jest jeszcze czujnik temperatury ale nigdzie nie ma informacji ze takowy istnieje do klimatyzacji a tylko do plynu chlodniczego a jak to powiedzial znajomy mechanik jesli to jest od chlodnicy to uszkodzony przegrzewal by mi silnik wiec jesli trzyma mi 90 stopni na zegarach to musi dzialac wiec nie ma sensu go wymieniac. 

szczeze to zglupialem wszystko niby dziala a jak sie zrobi za goraca to klima przestaje pracowac 

moze warto jeszcze cos wymienic albo ktos nie ma racji i jest inne mozliwe sprawdzenie usterki 

lub ten czujnik temperatury ma znaczenie sam juz nie wiem



#6 Matrioszka

Matrioszka

    Kolegunio

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 150
  • Dołączył:  28 mar 2016
  • Rok Produkcji:2009
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Alicja
  • Skąd::Olsztyn
  • Płeć: Kobieta

Napisano 01 sierpień 2017 - 23:59

Nieskromnie pytam autora tematu - czy mogłabym się "podpiąć"?



#7 Bezimienny Gość.Wolf2008pl_*

Bezimienny Gość.Wolf2008pl_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 sierpień 2017 - 00:12

tak

 

Nieskromnie pytam autora tematu - czy mogłabym się "podpiąć"?

tak



#8 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5154
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 sierpień 2017 - 06:58

Karol proponuję jeszcze wymienić na nowy przekaźnik I biegu wentylatora :rolleyes:



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 sierpień 2017 - 06:58

Karol jeszcze raz musisz powrócić do testowania układu tylko zrobić to inaczej , umówić sprawdzenie ale po przegonieniu auta , prosto z trasy po zablokowaniu podjechać do speca od klimy i sprawdzenie temperatur układu i ciśnienia - masz na 100% zabity parownik lub dysze dławiąca która jest na stałe zamontowana na przewodzie ( nie wymienialna ) .Klimatyzacja to wredna praca i czasem mały błąd mści się na całokształcie .
Uv dodaje się tylko raz do układu później nie jest to zasadne , to samo tyczy dodatkowego oleju wiec może popsuć jak poprawić - za dużo oleju zabija dysze dławiąca i przestaje pracować - w Twoim przypadku zaczął bym od płukania całego układu i dopiero rozpoczął testy .

#10 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4957
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 sierpień 2017 - 10:52

Karol, zanim zaczniesz to wszystko rozbierać, sprawdź dokładnie czujnik temperatury klimatyzacji, może coś nie styka.



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 sierpień 2017 - 11:42

Nie ma takiego czujnika w Pt cruiserze

#12 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4957
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 sierpień 2017 - 11:47

Jasne, mój błąd. Chodziło mi o ten ciśnienia.



#13 Bezimienny Gość.Wolf2008pl_*

Bezimienny Gość.Wolf2008pl_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 sierpień 2017 - 15:24

witam czujnik cisnienia sprawdzalem wymienilem dla pewnosci brak efektu a po odlaczeniu czujnika wemtylator sie nie wlacza wiec wtyczka dziala i laczy :)  moze ktos zna jakiegos znawce od klimatyzacji na slasku ? 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych