Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Problem ze skręconą kierownicą


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 lishkk

lishkk

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 77
  • Dołączył:  25 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16v M + Gaz
  • Imię:Patryk
  • Skąd::Krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 sierpień 2017 - 07:00

Od dłuższego czasu miałem problem ze stukającym zawieszeniem przednim. Winowajcą okazał się sworzeń. Podobno był problem z zaprasowaniem nowego sworznia i zapadła decyzja o wymianie całego wahacza na Febi. Po wszystkim sprawdzenie zbieżności i niby powinno być wszystko OK... ale nie jest.

Auto ściąga na prawą stronę i żeby jechać na wprost muszę mieć skręconą kierownicę w lewo. Możliwe jest, że jest jakaś różnica w wahaczu, która powoduje że nie ,,parują się"? Jeszcze podjadę dzisiaj i zobaczę czy drugi sworzeń jest cały i zdrowy.



#2 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 864
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 sierpień 2017 - 08:21

...może nowy whacz inaczej "układa się" w czasie jazdy. ...ja bym dał taki sam na drugą stronę. ...może stary ma wybitą tuleję pionową (tylną).

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 24 sierpień 2017 - 08:25


#3 lishkk

lishkk

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 77
  • Dołączył:  25 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16v M + Gaz
  • Imię:Patryk
  • Skąd::Krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 sierpień 2017 - 08:36

Komplet tulei wymieniałem jakieś dwa lata temu na Moog. Wydaje mi się ze nie powinno być z tym jeszcze problemu. Dzisiaj podjadę do mechanika sprawdzić o co może chodzić.

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 sierpień 2017 - 09:03

Podjedz jeszcze raz na diagnostykę - problem jest w ustawieniu a nie w wahaczu - jeśli ściąga można to skorygować Pt ma duży zakres ustawiana parametrów zbieżności , wszystko jest zależne od diagnosty czy ma głowę czy tylko tytuł na papierze .

#5 lishkk

lishkk

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 77
  • Dołączył:  25 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16v M + Gaz
  • Imię:Patryk
  • Skąd::Krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 sierpień 2017 - 10:35

Mam rozumieć korekty na drążkach? Czy jest tam jeszcze jakiś inny system odrzucony?

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 sierpień 2017 - 10:40

Wszystko ma znaczenie zarowno kąt pochylenia , wyprzedzenia jak i sam rozstaw osi na stronach czy tez przesunięcie sanek dolnych mocowania zawieszenia .To wszystko trzeba sprawdzić i ustawić od nowa

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 24 sierpień 2017 - 15:18


#7 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13777
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 sierpień 2017 - 21:45

"nie bede sie madrzyc ale to geometria zle nastawiona, reklamuj u mechanika i nie daj se wcisnac ze to jest"typowy"samochod,... :miecio



#8 lishkk

lishkk

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 77
  • Dołączył:  25 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16v M + Gaz
  • Imię:Patryk
  • Skąd::Krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 sierpień 2017 - 09:05

Wczoraj byłem z autem u mechanika. Coś czego nie skojarzyłem, to że jak odbierałem auto to pytał mnie czy mocno ściągało bo dużo poprawiali na zbieżności. Wydaje mi się, że ktoś już kiedyś ustawiał zawieszenie. Jak mechanik wymienił wahacz i ustawiał to robił ,,tak jak w książce" i przestawił. Teraz będą musieli pogrzebać i wrócić do poprzednich nastawów zawieszenia, żeby wyeliminować błąd.

Jestem umówiony na wtorek. Zobaczymy co z tego będzie.



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 sierpień 2017 - 21:06

Nie musi być po dzwonię wystarczy ze ktoś poprawnie wymieniał rozrząd z wyjęciem silnika i odkręcał sanki - po wymianie konieczna pełna geometria .





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych