Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


''Bulgotanie'' po zgaszeniu silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.PT_Zawiercie_*

Bezimienny Gość.PT_Zawiercie_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 31 sierpień 2017 - 09:20

Cześć,

 

Mam problem.

Po zgaszeniu silnika - ewidentnie słychać - jakby bulgotanie wody.

Temperatura dzisiaj - nieco wzrosła (ale w bezpiecznym polu).

Zbiornik wyrównawczy - brak smrodu spalin.

Wyłączenie klimatyzacji - nie pomogło.

 

Proszę o Wasze sugestie.

Dzięki



#2 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 31 sierpień 2017 - 11:35

Witam

Andrzeju nie chce martwić ale to może być oznaka uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub uszkodzonego korka chłodnicy. Sprawdź na zimnym silniku stan plynu chlodzacego. Powinien być pod korek. Plyn w zbiorniku wyrównawczym powinien być miedzy max a minimum

Pozdro :bigmeen



#3 Bezimienny Gość.PT_Zawiercie_*

Bezimienny Gość.PT_Zawiercie_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 31 sierpień 2017 - 11:44

Dzięki.
Na zimnym silniku - jest ok.
Nie ma znacznych uchybień.

Korek też jest czysty.

 

A gdyby tak padło na uszczelkę pod głowicą?

Jakie rokowania?



#4 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 31 sierpień 2017 - 14:52

Tu nie chodzi czy korek jest czysty tylko czy trzyma ciśnienie w układzie chłodzenia. Płyn powinien być pod sam korek. Masz ubytki plynu? Czy trzyma stan?

Pozdro :bigmeen


A czym masz zalany układ chłodzenia. Może to nie bulgot tylko gotujący się plyn. Drugi bieg wentylatora załącza sie przy 105 stopniach. Jezeli nie daj boże masz w układzie wodę no to się gotuje.

:bigmeen



#5 KszySiek

KszySiek

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 634
  • Dołączył:  29 sie 2016
  • Rok Produkcji:2003 ale XII
  • Silnik:2.0 Automat LPG
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 sierpień 2017 - 14:52

u mnie były identyczne objawy i na szczęście okazało się, że musiałem kupić nowy korek. Życze Ci tego.



#6 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 sierpień 2017 - 14:57

Sprawdzasz korek na chłodnicy, nie na zbiorniczku wyrównawczym tak dla pewnosci zapytam ?

#7 rafal-gorzow

rafal-gorzow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 270
  • Dołączył:  24 sie 2016
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:300C 3.0 CRD A
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 sierpień 2017 - 19:39

A tak z ciekawości...

Czy oba korki pasują do silnika 2,4? Jaka jest między nimi różnica?

1. https://sklepjeep.re...r-chrysler.html

2. https://sklepjeep.re...r-chrysler.html



#8 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 01 wrzesień 2017 - 06:09

Witam

Jeżeli masz orginalny korek to u góry na nim powinno pisać jakie ciśnienie trzyma (bar). I taki sam musisz kupić. Nie inaczej.

Pozdro :bigmeen

#9 rafal-gorzow

rafal-gorzow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 270
  • Dołączył:  24 sie 2016
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:300C 3.0 CRD A
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 wrzesień 2017 - 06:15

Tak. Ale tutaj oba maja 18 bar, czyli do silnika 2.4. Wersja 16 bar do silnika 2.0 jest o 20 zl tansza.

Co to za zabezpieczenie jest na tym drozszym?

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 wrzesień 2017 - 06:32

Zamów oryginalny korek z serwisu cena wcale nie jest dużo wyższa od zamienników - do 2,0 16lbs

#11 Przemasso

Przemasso

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  14 maj 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpień 2020 - 14:52

Cześć, odświeżę nieco temat bo mój wygląda dosyć podobnie i chciałbym się tylko upewnić czy dobrze myślę.

Pacjent - PT Cruiser, rocznik 2001, silnik 2.0 wersja 141KM,

Około miesiąc temu był wymieniany rozrząd. Jakiś czas temu, w trakcie jazdy po mieście w gorący dzień, usłyszałem bulgotanie spod maski. Wskaźnik temperatury cały czas na swoim "poprawnym" miejscu. Potem po wyłączeniu silnika też je było słychać. Kilka następnych przejażdżek i bulgotanie pojawiało się tylko przy wyłączeniu silnika i to też nie za każdym razem. Ostatnio dolewałem płynu do zbiorniczka żeby sprawdzić czy wszystko OK i zauważyłem, że mniej więcej pod nim, powstaje plama w trakcie dolewania. Po dolaniu płynu, kilka następnych przejażdżek i bulgotania nie słychać.

Czy dobrze myślę, że w takiej sytuacji wystarczy zlokalizować miejsce wycieku płynu ze zbiornika wyrównawczego (bulgotanie jest w takim razie efektem rozszczelnienia układu chłodzenia) i po temacie? Żadnego dymu przy odpalaniu nie ma. Przyznam się, że ciężko mi stwierdzić czy załącza się wentylator, jakby ktoś mógł to doprecyzować co trzeba dokładnie zrobić żeby się włączył, będę wdzięczny.



#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpień 2020 - 15:22

Źle myślisz, płyn dolewa się pod korek w chłodnicy a w zbiorniczku ma być tylko na d olnej kresce na zimnym silniku
  • Przemasso lubi to

#13 Przemasso

Przemasso

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  14 maj 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpień 2020 - 16:07

Źle myślisz, płyn dolewa się pod korek w chłodnicy a w zbiorniczku ma być tylko na d olnej kresce na zimnym silniku


Dzięki za odpowiedź! sprawdzę w takim razie czy chłodnica jest uzupełniona pod korek, natomiast zbiorniczek, jestem prawie pewien, że trzyma poziom właśnie mniej więcej przy dolnej kresce :)

Byłbym tylko wdzięczny za informację odnośnie wentylatora - po jakim czasie pracy silnika, przy jakich warunkach powinien się uruchomić?

#14 WD40MAX

WD40MAX

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 613
  • Dołączył:  11 lip 2020
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Zbyszek
  • Skąd::Piaseczno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpień 2020 - 16:11

Podepnę się pod temat.

Jakim płynem zalewacie chłodnicę?

Co ile zmieniacie płyn?



#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpień 2020 - 16:40

To nie takie oczywiste ma znaczenie prędkość i temperatura z czujnika. 1 bieg w korku przy temperaturze 86 stopni 2 przy 103 stopniach, jak przekroczysz 82 km /h to już cug zastępuje 1 bieg

#16 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 sierpień 2020 - 07:04

Witam! Miałem przypadek z tym bulgotaniem i wyrzucaniem nadmiaru płynu przez kruciec w zbiorniku wyrównaczym.Wymiana oryginalnego korka ciśnieniowego w USAOLKUSZ załatwiła temat.

#17 Przemasso

Przemasso

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  14 maj 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 sierpień 2020 - 19:42

Hej, jestem świeżo po wizycie u https://www.automarcinkowski.pl/ (polecił znajomy, który serwisuje u niego swojego Mietka 190) i generalnie skończyło się na wymianie korka, podobnie jak u kolegi wyżej. Póki co bulgotanie ustąpiło, zarówno przy włączonej klimie, jak i bez niej. Niestety, w międzyczasie dowiedziałem się podczas serwisu klimy, że padł mi kompresor klimy :sciana 



#18 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1205
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 sierpień 2020 - 09:37

Witam! W moim PiTku padł czujnik temperatury.



#19 PiotrPe

PiotrPe

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 51
  • Dołączył:  04 lip 2020
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 sierpień 2020 - 22:46

Witaj WD40MAX .Pytasz o płyn do chłodnic. Moim zdaniem jednym z lepszych płynów jest amerykański PRESTONE reklamowany przez firmę jako zabezpieczenie na 250 tys. km lub 10 lat eksploatacji.Cena za opakowanie 4l to około 38 zŁ. Uklad chłodzenia w moim PT jest zalany właśnie tym płynem i jak na razie jest ok.


  • WD40MAX lubi to





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych