Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Skrzynka bezpieczników 2.4 automat USA


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Sibek_*

Bezimienny Gość.Sibek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 wrzesień 2017 - 16:07

Witam wszystkich Forumowiczów.

 

Od ponad roku jestem szczęśliwym właścicielem Pt. 2.4 automat USA 2006 rok. Od samego początku auto regularnie płata figle, ale pojawiła się usterka, której nie potrafię zdiagnozować. Pojawia się błąd "zbyt niskie napięcie wejściowe skrzyni biegów". Auto było naprawiane w zakładzie specjalizującym się w autach zza oceanu. Ponoć oba czujniki przy skrzyni biegów, które mogą być odpowiedzialne, są sprawne. Podczas odpalania auta, sporadycznie, nie odzywa się rozrusznik (kręcę kluczykiem i cisza), po kolejnej próbie auto zapala, ale najczęściej wtedy skrzynia przełączana jest w tryb awaryjny. Z reguły wystarczy zgasić silnik i odpalić ponownie i auto jedzie idealnie. Innym razem można kręcić dwadzieścia razy i skrzynia jest zablokowana, ub nie reaguje na kluczyk. Dodatkowo wtedy mruga mała czerwona kontrolka u dołu licznika, a także wskaźnik temperatury podnosi się i opada, albo nie reaguje. Gdy mruga kontrolka, auto nie odpowiada na kręcenie kluczykiem. Naturalnie wymieniona jest kostka stacyjki. Auto ma zamontowaną instalację gazową firmy STAG. Proszę o pomoc :)



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 wrzesień 2017 - 16:46

Podjedz na serwis chryslera , jest problem z TIPM i imobilaizerem , trzeba zrobić porządna diagnostykę - to nie takie proste jak każdy uważa aby podjąć poprawna diagnozę w polifcie .

#3 Bezimienny Gość.Sibek_*

Bezimienny Gość.Sibek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 wrzesień 2017 - 20:16

Podjedz na serwis chryslera , jest problem z TIPM i imobilaizerem , trzeba zrobić porządna diagnostykę - to nie takie proste jak każdy uważa aby podjąć poprawna diagnozę w polifcie .

Rozumiem, że chodzi o autoryzowany serwis? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.



#4 bart1771

bart1771

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 533
  • Dołączył:  09 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2,4
  • Imię:Bartłomiej
  • Skąd::Rybnik
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 wrzesień 2017 - 22:30

Andrzej wie co mówi !



#5 Bezimienny Gość.Sibek_*

Bezimienny Gość.Sibek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 wrzesień 2017 - 08:36

Zgodnie z zaleceniami, zadzwoniłem do serwisu Chryslera we Wrocławiu. Uzyskałem informację,że jeśli błędy wspominanych przez Andrzeja modułów, są zapisane w stacyjce i można je odczytać, wtedy otrzymam diagnozę. Jeśli nie, konieczna będzie dalsza diagnostyka, która "znacznie podniesie koszt". Czy ewentualną dalszą diagnostykę powinienem przeprowadzić w ASO, czy może we Wrocławiu ktoś może sie tym zająć?



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 wrzesień 2017 - 08:49

A chcesz to zrobić czy dać warsztatowi aby się uczył na twoim samochodzie - równie dobrze może być uszkodzony sterownik skrzyni jak i sama wiązka albo tylko wykasowanie błędu u nauczenie skrzyni

#7 Bezimienny Gość.Sibek_*

Bezimienny Gość.Sibek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 październik 2017 - 10:33

Witam wszystkich zainteresowanych tematem.

 

Zgodnie z zaleceniami Andrzeja udałem się wczoraj do serwisu Chryslera we Wrocławiu ADF. Przedstawiłem sugestie Andrzeja i pozostawiłem auto na kilka godzin. Podczas odbioru samochodu serwisant stwierdził, że komputer, na którym przeprowadzali diagnozę nie ma odpowiedniego oprogramowania do wykasowania wszystkich błędów, że nie są w stanie wskazać usterki. Pan diagnosta wskazał na: "przejście miedzy centralką wtrysku, a centralka TIPM". Otrzymałem także listę błędów:

1. PCM P0420 Skuteczność katalizatora (rząd cylindrów 1)   -  Przechowywane (katalizator wymieniono 2 mies. temu).

2. PCM P0700 System sterowania skrzyni biegów (żądanie lampki MIL) - Przechowywane.

3. PCM P1603 Wewnętrzna usterka komunikacji z dwuportową pamięcia RAM modułu PCM - Aktywny.

4. PCM U0101 Utrata kmnikacji z modułem TCM - Aktywny.

5 TIPM CGW U0100 utrata kounkacji z modułem ECM/PCM - Przechowywane.

6. TIPMCGW U0101 Utrata komunikacji z modułem TCM - Aktywny.

 

przyznam szczerze, że potwierdza się diagnoza Andrzeja związana z TIPM, ale nie wiem co robić dalej. Koszty napraw i diagnoz auta sporo przekroczyły cenę zakupu samochodu, a nadal jestem w lesie. Na pytanie o komputer, który mógłby wykazać coś więcej, sympatyczny Pan rozłożył ręce i stwierdził, że ktoś w Polsce może mieć, ale trzeba szukać. Nie wiem co robić dalej? Zapomniałem dodać wcześniej, że auto ma zamontowaną instalację gazową STAG i rok temu wymieniałem komputer sterujący ponieważ wcześniejszy był zalany.

 

Raport ze skanowania pojazdu - program nazywa sie chyba WI TECH 2.0

 

Pozdrawiam wszystkich i prosze o pomoc



#8 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 październik 2017 - 12:34

Z Twojego wcześniejszego opisu wskazywałoby na problem ze skrzynią a to są błędy od p0700 których ten skaner nie zczytał a powinny się zapisać, myślę że trzeba by znaleźć kogoś z takim skanerem, który połączy się z TCM, chociaż ten którym to robiono powinien się połączyć.

Moim zdaniem tu może być raczej problem z PCM , z okablowaniem pomiędzy sterownikami czy też czujnikami skrzyni, TIPM nie bezpośrednio steruje skrzynią czy też silnikiem a wartości sygnałów czerpie ze sterownków TCM i PCM



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 październik 2017 - 12:49

Ten tester którym było robione to najnowsza serwisiwka chryslera - teraz tylko potrzeba człowieka z głowa aby posprawdzal

#10 Bezimienny Gość.Sibek_*

Bezimienny Gość.Sibek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 październik 2017 - 13:34

Co powinno dokładnie być sprawdzone?

Mechanik zaproponował takie rozwiązanie:

1. Zakupić nowy komputer (najlepiej ze stacyjką i kluczykami, aby nie było konieczności kodowania komputera).

2. Podmiana komputera na nowy.

Czy bez wykręcenia komputera jestem w stanie sprawdzić numer części?



#11 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 październik 2017 - 22:33

Ja bym to jeszcze potwierdził, inny skaner, inny człowiek.

Wymiana PCM ze stacyjką i immobilizerem to spory koszt i trochę roboty i niekoniecznie to rozwiąże problem, a z kluczyka też masz podobne błędy?



#12 zMoRa

zMoRa

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 148
  • Dołączył:  17 cze 2017
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2.4T A
  • Imię:Olga
  • Skąd::Tomaszów Maz.
  • Płeć: Kobieta

Napisano 29 listopad 2019 - 10:14

Witam,
Rozumiem, ze to trochę dawno temu rozpoczęty temat, ale miałam i mam w sumie od paru miesięcy podobny problem...
Mój brzdąc tez model z USA 2,4T 2008r zaczął wchodzić w tryb awaryjny i to przypadek bądź nie po wymianie turbiny a raczej jej regeneracji (co okazało sie nietrafna wówczas diagnoza).
Pierwsza rzecz ktora została zrobiona to właśnie zajęcie sie sama skrzynia i nauczenie..
Pózniej auto stało u magika który miał zajac sie sprawdzeniem całej instalacji, jednak postalo pod warsztatem ponad 2tyg i taka była robota.
Pózniej elektronik czarował i rozłożył ręce, stwierdzając ze być może to sterownik.
Następnie kolejny pan elektryk chciał wymienic komputer.
Na szczęście auto zawiozłam kawałek dalej gdzie zajmują sie autami USA i sa specami w skrzyniach, i tu padło na PCM, ponieważ pan sprawdzał przejście w jedna str gdzie miało za niskie napięcie a odwrotnie za wysokie.
Zakupiłam wiec PCM o swoim odpowiednim numerze z USA, ponieważ dostępne u nas różne numerki były dostępne bez stacyjek i klucza. Było niby prosciej zakupić nowa niż wysyłać do regeneracji swoją cześć.
Pojechałam do chryslera by mi to założyli, jednak po wyjechaniu 15km dalej auto psikusa zrobiło na nowo.
Wymieniłam kostkę w stacyjce bo takie dostałam M.in. Zalecenia z salonu, bądź rowniez gdy to nie pomoże ostatecznie bedzie to skrzynka bezpieczników ktorej koszt w salonie jest 5tys zł !
Szukam aktualnie na Allegro itp skrzynki i tu mam pytanie czy musi być zgodna z numerami czy może być od podobnego modelu Pitka?
W międzyczasie trochę auto doinwestowalam bo miał porządki lakiernicze plus konserwacje zrobiona i zastanawiam sie czy warto było :(((

#13 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2019 - 19:12

a jakiego typu to błąd - może jakieś szczegóły odnośnie błędu diagnostycznego skrzyni. 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych