Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

2.2CRD świeci kontrolka silnika (P0243)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Szusza

Szusza

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 43
  • Dołączył:  04 lip 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Witek
  • Skąd::Gdańsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 październik 2017 - 22:51

Witam,

 

Tydzień temu odpalam silnik i nagle widzę ze świeci się kontrolka silnika. Metoda kluczykowa - P0243. Przy tym silnik pracuje równo, tylko jasna rzecz turbo się nie startuje w odpowiedni moment. Pojechałem do mechanika - dilerski skaner w ogóle nie widzi tego błędu, wstępna inspekcja rur dolotowych nie pokazała żadnych widocznych dziur.  A tak jak każdy dobry mechanik ma on trochę na głowie, umówiliśmy na wizytę w następną środę. Ale następnego dnia odpalam - nie ma tego błędu. Przejechałem 400 km jedynką - więc czasami prędkość była 120-150 i niby nigdy nic. Ja myślę - spoko, Pitek po prosty nieco stracił humor (jesień, pada no i wieje jak zawsze na Pomorzu, każdy bym stracił) ale dal sobie radę. Chciał już odwołać tą wizytę, ale nie... Od pozawczoraj znów świeci... 

 

Przeczytałem parę tematów na forum propos tego błędu  i jakoś mnie dziwi to że świeci on nie w czasie pracy silnika (bo było by to logicznie - komputer widzi spadek ciśnienia i włącza tryb awaryjny) a już po włączeniu zapłonu,  skaner go nie widzi, procedura kasowania wszystkich błędów tez go nie wykasowała. 

 

Może ktoś spotykał się z takim zachowaniem i podpowie w którą stronę iść.

 

Dziękuje z góry. 


  • monondem lubi to

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2017 - 15:25

tester w auto na parametry , ustawic cisnienie zadane i rzeczywiste , włączyc parametry egr i odczyt z przeplywomierza rzeczywisty i zadany i usterka wyjdzie - błędy sa tylko klienta ? , mechanik zawsze zaczyna sprawdzanie od parametrów  w czasie rzeczywistym .



#3 Szusza

Szusza

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 43
  • Dołączył:  04 lip 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Witek
  • Skąd::Gdańsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2017 - 15:58

Dzięki Andrzej, czyli taki bląd ewentualne możliwy przy nie uszkodzonym ukladzie dolotowym? Problem jest jescze z tym że turbo nie wlącza od samego początku - czyli cisnienie nie rosnie...



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2017 - 16:32

To do sprawdzenia w pierwszej kolejności standart - podciśnienie na zaworach sterujących możesz mieć pęknięty mieszek na turbo , erg lub klapach ssących

#5 Szusza

Szusza

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 43
  • Dołączył:  04 lip 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Witek
  • Skąd::Gdańsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2017 - 20:03

Dziękuje serdecznie, po ruszaniu rurek podcieniowych kontrolka zgasła. Tak że jutro poproszę wszystko sprawdzić, albo wymienić coś innego :). W każdym razie już lepiej. 







Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych