Podłączenie głośników
#1
Napisano 29 październik 2009 - 18:25
Marcel , liczę na Ciebie
#2
Napisano 29 październik 2009 - 18:41
#3
Napisano 29 październik 2009 - 18:51
#4
Napisano 29 październik 2009 - 19:35
#5 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 29 październik 2009 - 23:19
Chrysler standardowo ma fabrycznie robione specjalne wtyki/zlaczki. To jest taki trynd ulatwiajacy montaz / demontaz co to go stosuje coraz wiecej firm w fabrycznych audio. Wszystko fajnie jak kupujesz glosnik w salonie a nie dowolny na rynku. Generalnie chodzi o to zeby serwisantowi bylo latwo i przyjemnie.
Co poza tym. Ja jestem generalnie przeciwny fabrycznemu okablowaniu do audio gdyz nie nadaje sie ono nawet do wieszania bombek na choince gdyz nie jest to rowniez estetyczne. Masz rozbabrane drzwi wiec pociagnij nowe przewody (proponuje 0,75mm2) i prosto z nimi do kostki w radiu. To juz bedzie troche lepiej. Rownie dobrze mozesz nie zauwazyc roznicy - wiec nic nie zmieniaj.
Gdzie plus gdzie minus. ZASADNICZO jak sie pomylisz i podepniesz na odwrot NIC SIE stac nie powinno. Jedyne co zajdzie to przeciwfaza. Czyli zakladamy, ze jeden glosnik gra prawidlowo a drugi odwrotnie czyli zle.
Jak to sprawdzic. Sa dwie drogi. Moze trzy.
Metoda na Okuliste: sprawdz jakie kolory kabelkow ida na drugim glosniku i tak samo zalacz na drugim.
Metoda na Mozarta: Sprawdzasz sluchowo czy sa niskie tony w obu glosnikach (generalnie w tym co podpinasz na nowo). Jak sie pomylisz to bedzie slychac no nie umiem ci tego wyjasnic na migi - ale to wychwycisz sluchem. Po prostu glownie jest wysokie pasmo i troche sredniego - niskie znikaja. Ja kiedys tak jezdzilem przez dluugi czas nie wiedzac o tym ze mam jeden glosnik w przeciwfazie. Zjaral sie ale na prawde po bardzo dlugim czasie.
Metoda na Walese: bierzesz od kogos miernik do pradu, wlaczasz radio i sprawdzasz wychylenia na kablach. Ja sie na wychyleniach nie znam bo mam certyfikowanego tescia od wychylen pradu na wskaznikach. Wiec Ci nie powiem ktore bedzie prawidlowe.
Ale najlepsza porade jaka slyszalem to jak sprawdzic gdzie jest plus a gdzie minus w samym glosniku: wziac baterie 4V i podpiac do glosnika. Jak membrana podskoczy do gory to jest w prawidlowej fazie (+) a jak sie zapadnie to jest w przeciwfazie (-).
#6
Napisano 30 październik 2009 - 13:19
Dzięki, liczyłem na Twoją pomoc, ale chyba podszedłeś do tematu zbyt dokładnie
Metody na Mozarta i na Wałęsę odpadają, pierwsza , bo nie mam słuchu nie tylko przez pracę w hałasie, ale również brak słuchu muzycznego. Druga odpada z racji znajomości zasad elektrotechniki.
Pozostają metody pierwsza i druga. Myślę że dam radę
Jeszcze raz dzięki za pomoc, ponieważ Twój wykład jest bardzo precyzyjny, przydzielam Tobie punkt za pomoc, zaznaczając post wyróżnikiem
#7 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 30 październik 2009 - 14:34
Dziekuje!
ps.: jak to ZA DOKLADNIE?! jakbym odpowiedzial na odwal sie to bys mi dal popalic, ze zlewam temat
#8 Bezimienny Gość.Trykacz_*
Napisano 30 październik 2009 - 16:28
#9
Napisano 30 październik 2009 - 16:37
#10 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 30 październik 2009 - 16:39
montaz na trzech srubach bo tyle wywiercono w blasze.
Czwarta dziure trzeba wywiercic samemu.
A jak juz wiercic to - jak juz polecalem w innym watku - to najpierw dystans z MDFu do blachy i na to glosnik. Uprzednio pozbywamy sie z tapicerki tunela bo nie zalozymy jej na drzwi.
Tyl:
a) wersja przed FL - w tylnych slupkach jest jakas totalna kupa eliptyczna 5 x na cos (totalny amerykanski niewymiar do niczego nie pasujacy). nie mam pomyslu na razie co i jak tam zamontowac z innego wymiaru. Jakis dystans i na to glosnik + ogolna rzezba terenu. Moje zdanie: wywalic stamtad w ogole glosnik i nic nie montowac
UWAGA: samo zdjecie maskownicy (czarny dziurkowany plastik przykrecony srubami) z tego glosnika powoduje uszkodzenie okleiny membrany. Wiec jak ktos chce to odkrecac to raczej w przypadku jak juz ma glosnik na zastepstwo. U mnie sie prawie rozwalilo ale jeszcze gra. Znaczy tyl mam wylaczony wiec nie gra w zasadzie
b) wersja po FL - w tylnych drzwiach z tego co pamietam jest 13cm - ale lba nie dam
Buenos aires i wesolych swiat.
#11
Napisano 03 grudzień 2009 - 11:13
Tylko gdzie jej szukać?
To i tak będzie połowa sukcesu jak ją znajdę, trzeba będzie jeszcze przelutować przewody. :|
#12
Napisano 03 grudzień 2009 - 23:07
No a z tyłu w słupkach będzie montaż głośników ale to jak będzie kasa na przyjemności A rozmaiar jaki tam jest to 5x7
#13
Napisano 04 grudzień 2009 - 15:07
Ja mam głośniki zamontowane, nadpaliły się styki w kostce , którą wsuwa się do radia.
#14
Napisano 05 grudzień 2009 - 17:03
#15
Napisano 20 grudzień 2009 - 21:46
cytat:"Ale najlepsza porade jaka slyszalem to jak sprawdzic gdzie jest plus a gdzie minus w samym glosniku: wziac baterie 4V i podpiac do glosnika. Jak membrana podskoczy do gory to jest w prawidlowej fazie (+) a jak sie zapadnie to jest w przeciwfazie (-). :lol"
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Rozmiar Głośnikówgłośniki |
Ogólnie | Bezimienny Gość.SerVeta_* |
|
|
|
Piszczenie z głośników przy wpiętej ładowarce#radio #ladowarka #, #transmiter |
Techniczny podstawowy | suchy |
|
|
|
podłączenie linki licznika kilometrówlicznik linka |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.szwagier2003_* |
|
|
|
Fabryczny komplet głośników do Pt Cruiser |
Części do PT Cruisera | andreeas7 |
|
|
|
Radio podłączenie |
Modyfikujemy | monondem |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych