Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Zawieszenie po spotkaniu z wysepką...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 danielssparow

danielssparow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 327
  • Dołączył:  07 sie 2017
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Hyazynth
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 październik 2017 - 18:47

...gdy przy prędkości Ok 20 km/h, wycedziłem lewym przednim kołem w wysepkę (felga i opona do wywalenia), to waszym zdaniem w zawieszeniu wydarzyło się coś przykrego?
Co i jak to najlepiej sprawdzić ?
Poproszę o Wasze komentarze:)
Dzięki

#2 monondem

monondem

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 321
  • Dołączył:  14 cze 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 crd m
  • Imię:paweł
  • Skąd::szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 październik 2017 - 18:58

...gdy przy prędkości Ok 20 km/h, wycedziłem lewym przednim kołem w wysepkę (felga i opona do wywalenia), to waszym zdaniem w zawieszeniu wydarzyło się coś przykrego?
Co i jak to najlepiej sprawdzić ?
Poproszę o Wasze komentarze:)
Dzięki

Skoro masz koło na śmietnik to siła musiała być duża. Ja bym sprawdził zbieżność i końcówkę drążka. Kiedyś też tak przywalilem i nie stało się nic ale każdy przypadek jest inny. Zamontuj zapasowe przejedz się i zobacz czy ściąga na bok- jeżeli tak to geometria do skorygowania. A stan końcówki drążka to zobaczysz jak ściągniesz koło. Pozdrawiam i życzę gumowych krawężników ☺.

#3 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 październik 2017 - 19:04

Geometria zawieszenia do sprawdzenia, choćby nawet profilaktycznie dla własnego spokoju. :cwaniak

Na szybko to tak jak pisał Paweł, jeśli ściąga auto podczas jazdy to już masz odpowiedź że coś jest jeszcze uszkodzone. Podobnie będzie jeśli podczas jazdy na wprost, będziesz miał lekko skręconą kierownicę.



#4 monondem

monondem

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 321
  • Dołączył:  14 cze 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 crd m
  • Imię:paweł
  • Skąd::szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 październik 2017 - 19:27

Joanna77 miała na sprzedaż felgę z oponą... może podpasuje.

#5 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 14 październik 2017 - 19:47

Witam

Spokojnie bez paniki. Po spotkaniu kola z przeszkodą mogło walnąć wszystko. Załóż nowe wyważone koło i sprawdź jak koledzy podpowiadają a ode mnie jeszcze to abyś po założeniu przejechali po nierównościach z otwartym oknem tak szybciej usłyszysz stuki i wejdź w prawy i lewy zakręt usłyszysz czy szumi łożysko lub podlewaruj Pt i obróć mocno kolem

Pozdro :bigmeen


Łożysko jest bardzo wrażliwe na takie uderzenia bo Pt ciężki.

A jak bardzo chcesz to do sprawdzenia wahacz, końcówki drążków, amortyzator,łożysko Macphersona, piasta koła, łożysko piasty kola

:bigmeen



#6 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 październik 2017 - 20:19

bigmeen podpisuje sie pod Twoja wypowiedzią



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 październik 2017 - 22:17

jak najbardziej Marcin ma racje mogło poleciec praktycznie wszystko i nie chce mi sie wierzyc abyś przy dwudziestu uszkodził felge i oponę ? - to było troszkę więcej ?  



#8 danielssparow

danielssparow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 327
  • Dołączył:  07 sie 2017
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Hyazynth
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 październik 2017 - 10:44

Dziękuję Wam za sugestie, zastosuję wszystkie:)
Nowe koła mam kupione już - Joanna:)
Andreeas,
to było przy dojeździe do skrzyżowania, a wysepka zrobiona porządnie - ostre granitowe krawężniki.
Szczerze, byłem w szoku: 1. Że tam jest wysepka (jazda na pamięć się kłania).
2. Że przy takiej prędkości tak zmasakrowało mi koło:(
a0c61d75c07c19955a06eaaa761ba231.png
Tak to wygląda:(

#9 Szusza

Szusza

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 43
  • Dołączył:  04 lip 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Witek
  • Skąd::Gdańsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 październik 2017 - 10:50

U mnie po takim wydarzeniu do wywałenia okazala się piasta koła. Zaczęła szarpać tarcza hamulcowa. Prędkość też była w okolicach 20-ki...



#10 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 15 październik 2017 - 10:50

Ussssa fela, opona do wywalenia a reszta do dokładnego sprawdzenia. Ussssa.

:bigmeen



#11 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4957
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 październik 2017 - 10:58

Zasada jest prosta, zwłaszcza przy takiej prędkości, nie hamujesz w trakcie najazdu na przeszkodę, i nic się wtedy teoretycznie nie dzieje. W przeciwnym razie całą siłę uderzenia przenosisz na zawieszenie, a co za tym idzie, uszkodzenia mogą być rozległe.



#12 danielssparow

danielssparow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 327
  • Dołączył:  07 sie 2017
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Hyazynth
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 październik 2017 - 13:12

Sprawdziłem wszystko zgodnie z Waszymi wskazówkami - nic nie słychać.
Geometria w granicach normy.
Magicy u których byłem, stwierdzili jedynie minimalny luz na końcówce lewego drążka - zastanawiam się, czy powinienem to już teraz robić ?
Andmis,
„toczyłem się” nie hamowalem - nie widziałem tej wysepki, ktoś wcześniej był lepszy i pościnał znaki na wysepce:((

#13 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4957
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 październik 2017 - 13:20

W takim razie, kupuj felgę, dwie opony, i dwie końcówki (moog), napraw, i ciesz się dalszą jazdą cruiserkiem..



#14 danielssparow

danielssparow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 327
  • Dołączył:  07 sie 2017
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Hyazynth
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 październik 2017 - 13:21

Dzięki !;)

#15 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 15 październik 2017 - 18:50

Witam

Rozmawiałem ostatnio z Andrzejem na temat końcówek drążków bo mam do wymiany. Polecał firmę Blue print z tym że jedna końcówka z tej firmy kosztuje150 pln a moog 62 pln. hmm

Pozdro :bigmeen


A tak nawiase mówiąc ile masz jeszcze do przeglądu? Jezeli luz jest minimalny i nie odczuwalny podczas jazdy i nie mający wpływu na jazdę to ja bym nic nie robił. Po przeglądzie technicznym jezeli diagnosta by stwierdził luzy na gałce gałkach to bym dopiero wymieniał

:bigmeen


Użytkownik bigmeen edytował ten post 15 październik 2017 - 18:45


#16 monondem

monondem

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 321
  • Dołączył:  14 cze 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 crd m
  • Imię:paweł
  • Skąd::szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 październik 2017 - 18:53

Uważaj na blue printa bo zrobisz błąd jak ja i kupisz bez nakrętek ściągających.tych nakrętek chyba nie kupisz nigdzie musisz dorobić je sam. Blue print to wysoka półka jakość wykonania super. A tak w ogóle to macie je na odsprzedaż?

#17 danielssparow

danielssparow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 327
  • Dołączył:  07 sie 2017
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Hyazynth
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 październik 2017 - 18:58

Pytanie,
Na ile końcówka drążka to krytyczny element i jak bardzo te firmy różnią się jakością wykonania&materiałem...

Witam
Rozmawiałem ostatnio z Andrzejem na temat końcówek drążków bo mam do wymiany. Polecał firmę Blue print z tym że jedna końcówka z tej firmy kosztuje150 pln a moog 62 pln. hmm
Pozdro :bigmeen

A tak nawiase mówiąc ile masz jeszcze do przeglądu? Jezeli luz jest minimalny i nie odczuwalny podczas jazdy i nie mający wpływu na jazdę to ja bym nic nie robił. Po przeglądzie technicznym jezeli diagnosta by stwierdził luzy na gałce gałkach to bym dopiero wymieniał
:bigmeen

Tak jak wcześniej wspomniałem, zrobiłem zbieżność - jest w granicach normy.
Gdy zagadałem o zawieszeniu, gość stwierdził, że wyczuł minimalny luz ale wiedział też o moim incydencie...sam nie wiem, na ile coś się rzeczywiście dzieje a na ile mechanik chce popracować przy moim samochodzie:)

#18 MANDEY

MANDEY

    PT PRO

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 735
  • Dołączył:  13 sty 2013
  • Rok Produkcji:2006 Route 66
  • Silnik:2,2crd M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 październik 2017 - 18:58

Końcówki wymień od razu, dla pewności sprawdź na stacji diagnostycznej zawieszenie. Możesz czegoś nie zauważyć,   będziesz z usterką jeździł.



#19 danielssparow

danielssparow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 327
  • Dołączył:  07 sie 2017
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Hyazynth
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 październik 2017 - 19:00

Umówiłem się już na wymianę dwóch końcówek - całość Ok 300pln z robocizną...

#20 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 15 październik 2017 - 19:01

Jako element są bardzo krytyczne. Pt ciężki i jak założysz szajs to zaraz polecą. Ja nie używałem ani jednych ani drugich. Opieram sie tylko na doświadczeniu Andrzeja. Ja mam sindem czy jakoś tak . Wytrzymały jakieś trzy lata około 35 000

:bigmeen


Użytkownik bigmeen edytował ten post 15 październik 2017 - 19:48




Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych