Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

1.6 mułowaty ;)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 74nitro

74nitro

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1119
  • Dołączył:  17 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Bialystok City
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 listopad 2017 - 12:09

...ekhmmm... dziś zrobiłem pierwszą jazdę ( siakieś tam kilkanaście kilometrów ) - bo dopiero od wczoraj mam prawko .

W czym rzecz?

Strrraaasznie mułowaty ten mój Qń - jak wysoko trzeba go kręcić przy dynamicznej jeździe/ miasto ? Bo przy 2,5K na budziku to on się ledwo toczy... to normalka ?

W sumie ostatnie 3-4 miesięce praktycznie stał, nie licząc jednorazowej trasy Radom-Białystok,- trzeba go może rozruszać, pająki i nietoperze powyganiać...? ;)


Użytkownik 74nitro edytował ten post 04 listopad 2017 - 12:09


#2 Jędrek1947

Jędrek1947

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2168
  • Dołączył:  03 paź 2012
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1,6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::KALISZ
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 listopad 2017 - 12:50

Mój po wymianie akumulatora / padł całkowicie / też był mułowaty . Podjechałem do dobrego elektryka , podłączył pod komputer i po kilku minutach PT ożył .Koszt  50 zł



#3 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8002
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 listopad 2017 - 15:43

Śliwek mu daj.
Ten silnik lubi wysokie obroty.Odpowiednio dobierając przełożenia i operując pedałem gazy na pewno nie będziesz zawalidrogą.

#4 bratex

bratex

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 818
  • Dołączył:  15 sty 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD Limited
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa / Elbląg
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 listopad 2017 - 15:50

...ekhmmm... dziś zrobiłem pierwszą jazdę ( siakieś tam kilkanaście kilometrów ) - bo dopiero od wczoraj mam prawko .
W czym rzecz?
Strrraaasznie mułowaty ten mój Qń - jak wysoko trzeba go kręcić przy dynamicznej jeździe/ miasto ? Bo przy 2,5K na budziku to on się ledwo toczy... to normalka ?
W sumie ostatnie 3-4 miesięce praktycznie stał, nie licząc jednorazowej trasy Radom-Białystok,- trzeba go może rozruszać, pająki i nietoperze powyganiać...? ;)

Zmień na 2.2 CRD


:)

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 listopad 2017 - 23:22

to silnik wysokoobrotowy od 3 tyś w górę zaczyna pracować poprawnie 



#6 rafal-gorzow

rafal-gorzow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 270
  • Dołączył:  24 sie 2016
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:300C 3.0 CRD A
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 listopad 2017 - 23:23

To 1.6, tak ma być ;)



#7 74nitro

74nitro

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1119
  • Dołączył:  17 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Bialystok City
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 listopad 2017 - 06:50

No to spoko :)
Znaczy tak - jak w moim pierdziku, który dopiero jedzie, gdy ma 6k obrotów... :d

#8 Piotr63

Piotr63

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 595
  • Dołączył:  05 paź 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 listopad 2017 - 07:40

Maksymalny moment obrotowy masz dopiero przy 4550 obr/min



#9 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 861
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 listopad 2017 - 09:25

U mnie po wymianie kabli zapłonowych i świec zapie....la jak trzeba. ...w sumie to nigdy wcześniej nie miał takiego kopyta.

#10 .JoKer.

.JoKer.

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 482
  • Dołączył:  18 mar 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M LPG
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Zawiercie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 kwiecień 2018 - 10:29

Przy okazji zapytam, czy wy też tak macie. Właśnie silnik 1.6, do którego "słabości" już się powoli przyzwyczajam. Wiem już, że żeby to jechało to trzeba zdrowo podkręcać obroty, jednak ostatnio miałem trasę i... trochę mi się śpieszyło. Widząc za sobą tylko TIR-y usiłowałem szybko ruszyć ze świateł na lewym pasie i tam pozostać. Do 3 biegu nie ma problemu i Pitek równomiernie przyśpiesza ale potem jakieś nieporozumienie. Kręcę do ponad 5000 i jak już nie ciągnie redukuje na 4 bieg i... nagle 3800 i dupa... TIR-y siedzą na zderzaku. Trzeba zjechać na prawy pas, poczekać wieczność aż muł przekroczy 4000 obr. i zacznie znowu przyspieszać. Miedzy 4 i 5 biegiem takiej porażki nie ma. Czy wasze Pitki 1,6 też tak maja? Czy to ciulowato zestrojona skrzynia czy z moją jest coś nie tak? Przy okazji jeszcze 2 pytanie podczas przyśpieszania po redukcji biegu (chyba każdego, choć przy większych prędkościach trudno stwierdzić bo Pitek generuje hałas na poziomie startującego F-16) pojawia mi się przez chwile dziwny szum, jakby coś tarło, lub jakby na chwilę wentylator wchodził na wysokie obroty po czym zwalniał. Dzieje się tak po wciśnięciu pedału gazu po redukcji biegu tak miedzy 1800-2000 obrotów, potem cisza. Aaa i jakby dochodzi ten dźwięk z lewej strony. To skrzynia czy coś innego?



#11 Jędrek1947

Jędrek1947

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2168
  • Dołączył:  03 paź 2012
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1,6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::KALISZ
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 kwiecień 2018 - 10:44

Nie mam tych przypadłości , wszystko  jest ok .



#12 .JoKer.

.JoKer.

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 482
  • Dołączył:  18 mar 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M LPG
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Zawiercie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 kwiecień 2018 - 11:14

Nie mam tych przypadłości , wszystko  jest ok .

 Czyli, że przyśpiesza Ci płynnie na każdym biegu?



#13 Jędrek1947

Jędrek1947

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2168
  • Dołączył:  03 paź 2012
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1,6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::KALISZ
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 kwiecień 2018 - 11:25

Tak.. Ale miałem problemy po wymianie akumulatora , też był mułowaty . Wizyta u dobrego elektryka  ,podłączenie do kompa  ,2 minuty konfiguracji , 80 zł , i PT odżył .



#14 .JoKer.

.JoKer.

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 482
  • Dołączył:  18 mar 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M LPG
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Zawiercie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 kwiecień 2018 - 11:34

Hmmm, akumulator też wymieniałem, a nawet odłączałem kilka razy próbując bezskutecznie skasować check engine. Ale wiesz może co w tej konfiguracji było nie tak?



#15 Jędrek1947

Jędrek1947

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2168
  • Dołączył:  03 paź 2012
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1,6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::KALISZ
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 kwiecień 2018 - 11:56

Nie mam pojęcia



#16 74nitro

74nitro

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1119
  • Dołączył:  17 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Bialystok City
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 kwiecień 2018 - 12:43

a ja tam się przyzwyczaiłem. F16 ze świateł zawsze pierwszy startuje :-D

Z tym szumem przy szybkim przyśpieszaniu też mam , jadąc z mniej - więcej stałą prędkością szum nie występuje 

i tak dobrze , że do ~120 na budziku w sumie przyśpiesza i idzie równo  , potem to wycie tej 1.6 "turbiny odrzutowej " tylko wkur... znaczy przeszkadza za bardzo ;-)  Ale ja i tak patatajam po "mieście" , rzadko wylatując gdzieś dalej - od zakupu we wrześniu przejechałem zaledwie jakieś 3,5tyś  km....



#17 .JoKer.

.JoKer.

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 482
  • Dołączył:  18 mar 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M LPG
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Zawiercie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 kwiecień 2018 - 14:18

a ja tam się przyzwyczaiłem. F16 ze świateł zawsze pierwszy startuje :-D

Z tym szumem przy szybkim przyśpieszaniu też mam , jadąc z mniej - więcej stałą prędkością szum nie występuje 

i tak dobrze , że do ~120 na budziku w sumie przyśpiesza i idzie równo  , potem to wycie tej 1.6 "turbiny odrzutowej " tylko wkur... znaczy przeszkadza za bardzo ;-)  Ale ja i tak patatajam po "mieście" , rzadko wylatując gdzieś dalej - od zakupu we wrześniu przejechałem zaledwie jakieś 3,5tyś  km....

A to mnie trochę uspokoiłeś. Z tym szumem to właśnie mam identycznie. Ale to chyba nie jest całkiem normalne. Nie masz pomysłu co ten szum może powodować. Moje F-16 jest w moich rękach od niespełna miesiąca i jeszcze nie miałem okazji mu się dokładnie przyjrzeć. O ile do przyśpieszania się mogę przyzwyczaić to świadomość tego, że szum jest efektem jakiejś dysfunkcji Pitka cholernie mnie drażni.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych