Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


PT Cruiser 2,4 Automat - czasami nie pali gdy ciepły ... ale ...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.j-bnc_*

Bezimienny Gość.j-bnc_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 listopad 2017 - 22:24

Rozpacz, złośliwość ... auto z duszą ?

Witam Wszystkich.

Moje auto chyba mnie nie lubi. Wprawdzie nigdy nie zawiodło mnie na trasie, ale strasznie się nade mną znęca przy jazdach lokalnych. Z tego powodu nie prowadzi już go moja żona, która kupiła sobie inne auto - a i moja cierpliwość powoli się kończy.

Problem może banalny - ale kosztowny, gdyż często zmusza mnie do niezamierzonych zakupów lub podróży autobusami miejskimi.

Moje autko nie ma najmniejszego problemu z odpaleniem porannym, nawet w największe mrozy.

Spokojnie dojeżdżam do pracy i po ośmiu godzinach wracam. Pod warunkiem, że od razu do domu ...

Wystarczy, że pojadę do centrum handlowego odległego o niecały kilometr, to mogę mieć pewność, że auto nie odpali. O innych "odwiedzinach" mogę tylko pomarzyć :)

Silnik nawet gorący od razu po zgaszeniu odpala bez problemów. Jednak gdy rozgrzany poczuje moją chwilową nieobecność to po powrocie mogę mieć problem, i zazwyczaj mam.

Co znaczy, że auto nie pali ?

Po przekręceniu kluczyka zapalają się jak trzeba kontrolki, leniwie podnosi się wskazówka poziomu paliwa, słychać pompkę paliwa a później rozrusznik, który obraca wałem silnika. Ten udaje, że odpala - ale ten stan nie trwa dłużej niż pół sekundy. Nie pięć, pół. Kolejna próba, i kolejna, i kolejna .... do rozładowania akumulatora lub do prawdziwego odpalenia. Mam wrażenie, że stan "odpalenia" przy nieustannych próbach trwa coraz dłużej. To znaczy 0,5 sekundy, później prawie sekundę ... później albo odpali albo rozładowany akumulator odmawia współpracy. Po odpaleniu w takim stanie silnik przez pierwsze sekundy pracuje kulawo, jakby był zalany. Przyspiesza, zwalnia, po czym wszystko się normuje i pracuje bardzo grzecznie. Wtedy już bez problemu dowiezie mnie 10 km do domu.

Kiedy po powrocie z zakupów samochód nie odpala muszę zostawić reklamówki i idę do kolejnego ... i kolejnego sklepu. Kiedy po około dwóch godzinkach (czasami szybciej) zapełnię już cały bagażnik to samochód odpala od "kopa" i jedzie dopóki ma paliwo. Próba zatankowania na stacji kończy się wiadomo ... dłuższym postojem.

Ostatnio samochód całkowicie odmówił posłuszeństwa ... ale z klasą - bo pod domem.

Okazało się, że upalił się jeden z bezpieczników podający napięcie na wtryskiwacze oraz cewkę zapłonową.

Ona niestety pękła na dwie części i była przyczyną przepalenia bezpiecznika.

Wymieniłem cewkę i zmuszony zostałem do wymiany komputera silnika.

Komputer już zaprogramowany moim numerem VIN dostałem przesyłką wprost z Kanady.

Silnik odpalił od razu. Pochodził bez problemów ze dwa tygodnie, albo może eksploatowałem go delikatnie i sporadycznie.

Wszystkie dolegliwości z odpalaniem powróciły. Mam wrażenie jednak, że jest dla mnie łaskawszy, tzn z większym prawdopodobieństwem odpali  na ciepło niż nie. Jednak wtedy gdy nie odpala to jest tragedia. Ostatnio po zatankowaniu nie dojechałem na pogrzeb bliskiej osoby. Spędziłem ten czas na stacji paliw.

Reasumując, auto raz pali raz nie - gdy jest rozgrzane.

Wykasowywanie błędów spowodowanych eksploatacją instalacji gazowej z niezupełnie zestrojoną mapą nie ma wpływu na objawy.

Jazda na samej benzynie - bez gazu w zbiorniku to samo.

Odpalanie na samym gazie w sytuacji awaryjnej - też się nie udaje.

Myślę sobie, że sterownik odcina wtryski i zapłon, tylko nie wiem czemu.

Ostatnio miałem pomysł, że to wina immobilaizera, ale z tego co wyczytałem, to wtedy nie chodzi pompa i pojawia się błąd w sterowniku - a takiego od immo nie ma.

Dla potwierdzenia teorii braku zapłonu mogę podłączyć do cewki zapłonowej kabelki z diodami LED i pociągnąć je do kabiny by zaobserwować, czy diodki będą migały w czasie kiedy silnik nie chce odpalić.

W czasie, gdy silnik odmawia posłuszeństwa nie mogę kontrolować jego stanu, gdyż odczyt błędów i parametrów moim interfejsem jest możliwy tylko wtedy, kiedy silnik pracuje.

Jeszcze wcześniej wymieniałem czujnik wałka rozrządu. Wówczas sterownik miał związany z nim błąd i trzeba było bardzo długo kręcić by silnik zapalił, ale zapalał.

Jeszcze, jeszcze wcześniej wymieniałem osobiście pasek rozrządu wraz z osprzętem.

Co byś sprawdził, jak przeprowadził diagnostykę gdyby moje auto trafiło w Twoje ręce ?

Każda sugestia będzie mile widziana. Jestem wystarczająco sprawny manualnie by odkręcić każdą śrubkę, przedzwonić instalację i odczytać wartości napięć z miernika. Mam oscyloskop, jednak ten jest do użytku tylko przy domu, a niesprawność występuje zawsze poza nim.

Proszę o pomoc.

 

 



#2 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 listopad 2017 - 14:33

Witam

Mialem podobny przypadek fakt że nie w Pt. Wymiana kabli wysokiego napięcia dała rade. Wilgoć wilgoć dawała o sobie znać. Po nocy, czy na trzaskajcym mrozie palił od strzała. Wystarczyło tylko po dłuższej jeździe zgasić silnik na chwile i eldopa. Po dłuższym postoju jak odparowla wilgoć. Palił od strzała.

:bigmeen


Użytkownik bigmeen edytował ten post 07 listopad 2017 - 14:33


#3 Dorka

Dorka

    VIP

  • Administratorka
  •      
  • Posty: 7772
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 A Gaz
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Kłodzko
  • Płeć: Kobieta

Napisano 07 listopad 2017 - 14:42

A u mnie wymiana kabli, świec i filtra nic nie dała. Na szczęście pali za każdym razem, ale jak ciepły to długo to trwa. Czekamy może ktoś mądry coś doradzi.



#4 Bezimienny Gość.j-bnc_*

Bezimienny Gość.j-bnc_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 listopad 2017 - 21:19

Bo jak jest zimny i go odpalasz , to jeszcze ma nadzieję na dłuższy wypad.Jak zorientuje się że to tylko sklep i znów pod dom, to traci nadzieję i "gaśnie".

 

Ponieważ jeżdżę na gazie, a do zbiornika wchodzi tylko 25 litrów więc trudno mówić o dłuższym wypadzie bez przerwy na zatankowanie. Z odpaleniem na stacji po przejechaniu 100 mil bywa problem, dlatego obecnie dalsze trasy odpadają.

 

To nie może być problem z wilgocią. Kiedy nie chce odpalić to pod maską jest jeszcze ciepło. Wilgoć to raczej rano, ale mu nie przeszkadza w odpaleniu.

 

On wyraźnie odpala po czym gaśnie.

 

Pompa paliwa pracuje bo to słychać a on gaśnie jakby paliwa nie miał. Czy może mi się wydawać, że słyszę pompę paliwa ? Może to być coś innego przy zbiorniku ? Mam błąd nieszczelności w układzie pochłaniania oparów z baku. Kiedyś gdzieś czytałem, że PT Cruiser ma jakąś pompkę do sprawdzania szczelności układu zasilania. Może to ją słychać, a nie pompę paliwową.

 

Przy silniku pewnie jest regulator ciśnienia paliwa, czy może się zawieszać tak, że nie ma ciśnienia w listwie wtryskowej ?

 

Czy tego typu awarie nie powinny być zarejestrowane jako błędy w sterowniku ?


Użytkownik j-bnc edytował ten post 07 listopad 2017 - 21:20


#5 Bezimienny Gość.j-bnc_*

Bezimienny Gość.j-bnc_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 listopad 2017 - 21:51

Sprawdziłem błędy, które pojawiły się w nowym sterowniku. Poza nieistotnymi pojawił się błąd P1607. Czy to może być przyczyna ?

Nic nie rozumiem z poniższego opisu.

 

The Powertrain Control Module (PCM) compares actual shutdown time to a calculated shutdown time value. The calculated shut down time value is based on the amount the ECT should drop after a completely warmed up engine is shut down for a minimum of 8 hours. If the difference between actual shutdown time and the calculated shut down time is greater than a maximum value, a one trip failure will set. The shutdown time is measured again after 1 hour of ignition off time following the next engine warm up cycle. The PCM compares the shutdown time to a calculated value. If the difference is greater than a maximum value, the MIL is illuminated and the P1607 code will set.



#6 DAREK 75

DAREK 75

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 370
  • Dołączył:  12 cze 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6
  • Imię:Darek
  • Skąd::podkarpackie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 listopad 2017 - 08:18

The Powertrain Control Module (PCM) compares actual shutdown time to a calculated shutdown time value. The calculated shut down time value is based on the amount the ECT should drop after a completely warmed up engine is shut down for a minimum of 8 hours. If the difference between actual shutdown time and the calculated shut down time is greater than a maximum value, a one trip failure will set. The shutdown time is measured again after 1 hour of ignition off time following the next engine warm up cycle. The PCM compares the shutdown time to a calculated value. If the difference is greater than a maximum value, the MIL is illuminated and the P1607 code will set.

 

 

 Moduł sterujący Powertrain (PCM) porównuje rzeczywisty czas wyłączenia z obliczoną wartością czasu wyłączenia. Obliczona wartość czasu wyłączenia jest oparta na wartości, jaką wartość ECT powinna spaść po całkowitym rozgrzaniu silnika przez co najmniej 8 godzin. Jeśli różnica między rzeczywistym czasem zatrzymania a obliczonym czasem wyłączenia jest większa niż wartość maksymalna, zostanie ustawione uszkodzenie pojedynczego wyłączenia. Czas wyłączenia jest mierzony ponownie po 1 godzinie od wyłączenia zapłonu po następnym cyklu rozgrzewania silnika. PCM porównuje czas wyłączenia do obliczonej wartości. Jeśli różnica jest większa niż wartość maksymalna, lampka MIL jest podświetlona i ustawiony kod P1607.

 

 

Usterka obwodu wewnętrznego modułu sterującego silnika ( ECM ) / modułu sterującego układem napędowym 

 

tak na szybko znalazłem


Użytkownik DAREK 75 edytował ten post 08 listopad 2017 - 08:27






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych