Pitek trzęsie, drga,
#1
Napisano 27 listopad 2017 - 21:48
#2
Napisano 27 listopad 2017 - 22:19
#3
Napisano 27 listopad 2017 - 22:26
#4
Napisano 27 listopad 2017 - 22:52
nikt tego nie sprawdzi przez komputer - warsztat , mechanik to podstawa , do sprawdzenia półosie i przeguby zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne oraz same łożyska kół - kiedyś miałem taki przypadek z pękniętą bieżnią .
#5
Napisano 27 listopad 2017 - 23:11
#6
Napisano 27 listopad 2017 - 23:23
Jeśli chcesz wyjąc półosie to olej do spuszczenia ze skrzyni
#7
Napisano 27 listopad 2017 - 23:29
#8
Napisano 27 listopad 2017 - 23:37
#9
Napisano 27 listopad 2017 - 23:54
#10
Napisano 28 listopad 2017 - 07:09
#11
Napisano 29 listopad 2017 - 12:22
#13
Napisano 29 listopad 2017 - 12:49
#14
Napisano 29 listopad 2017 - 15:26
Mi to nadal wygląda na bijącą półos
#15
Napisano 29 listopad 2017 - 16:21
Mi to nadal wygląda na bijącą półos
Na 100% półoś. Miałem taką awarię , co prawda w innym aucie , ale objawy identyczne. Dodajesz gazu auto dostaje wibracji. Puszczasz gaz robi się ok.
#16
Napisano 29 listopad 2017 - 19:57
Brałbym raczej pod uwagę przeguby, jeżeli zewnętrzny to słychać go przy skręconych kołach a wewnętrzny przy obciążeniu (przyśpieszanie zwłaszcza przy podjeździe na wzniesienie). Sama półoś to w końcu kawałek grubego pręta z frezami na końcach i jeżeli nie było jakiejś kolizji to raczej się nie wygnie ale bicie mogłoby też być gdyby odpadły ciężarki wyważające bo chyba na którejś półosi takie widziałem.
#17
Napisano 30 listopad 2017 - 11:34
I drugie pytanie, może jest ktoś z kujawsko - pomorskiego, kto już trochę czasu poświęcił i nie jedna chorobę pitka zna i ja wyleczyl, żebym mógł kiedyś zagościc na jego podwórku celem uzdrawiania naszej pociechy, dzięki
#18
Napisano 30 listopad 2017 - 12:35
Zewnętrzne jeżeli już chrupią to wiadomo że wcześniej czy później do wymiany, wewnętrzne są rozbieralne, są tam trzy bieżnie w które wchodzą trzy rolki na łożyskach igiełkowych poprzez które przenoszony jest moment obrotowy na koła.
Te bieżnie i się zużywają i to nie jednakowo na całej długości a miejsce styku rolki z bieżnią jest zależne od ciężaru auta.
Miałem takie wibracje co prawda w innym modelu lecz z taką samą skrzynią biegów ale było to odczuwalne w momencie przyśpieszania i jazda pod górkę i to chyba niezależnie od prędkości i dopiero wymiana przegubów wewnętrznych uzdrowiła sytuację.
Ja bym wszedł pod auto stojące na kołach najlepiej na kanale i sprawdził luzy poprzeczne przy obu przegubach i to przy różnym położeniu koła (obrocie) może coś da się wyczuć, można też podnieś auto i włączyć napęd tym samym wyeliminować inne części wirujące ale niekoniecznie przeguby, które przy braku obciążenia i opadnięciu wahaczy będą pracowały w innym punkcie.
Można również wymontować półosie ale to raczej po wyeliminowaniu innych części bo to kupa roboty.
Co do ciężarków to się zdarzają ale czy są do wyważania to nie wiem, sprawdzić czy są całe obydwie połówki.
Co do wymiany to oprócz podstawowych narzędzi jak klucze i młotek trzeba mieć też szczypce do pierścieni segera i zaciskarkę do zaciśnięcia pierścieni na osłonach.
Załączone pliki
Użytkownik mittek edytował ten post 30 listopad 2017 - 12:42
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pierwszy Pitek |
Moje auto | Grzesiek |
|
|
|
Napotkany Pitek + Kogo widziałem? Wątki połączone. |
Multimedia: Filmy & Zdjęcia | Przemo |
|
|
|
Podpięty Pitek 1.6 |
Chrysler PT Cruiser | handokan |
|
|
|
Diorama "Pitek na Dzikim Zachodzie" |
Offtopic | Voltek |
|
|
|
Pitek 2.4b |
Części do PT Cruisera | Sławek13 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych