Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Pitek trzęsie, drga,


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Krzyspit

Krzyspit

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 177
  • Dołączył:  27 lis 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Krzysiek
  • Skąd::Włocławek
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 listopad 2017 - 21:48

Witajcie wszyscy, na samym początku chciałbym się przywitać ze wszystkimi, pewnie tak jak i wy jesteście szczęśliwi z posiadania pitka, tak i mam i ja, niestety z moim jest gdzieś jakiś problem a mianowicie dostaje wibracji trzęsienia z przodu dokładnie w okolicach 80km/h później jest to mniej odczuwalne ale też jest, obrazu mówię że nie będą to opony bo po zmianie na zimowe też to jest, myślałem że wymiana poduszki dolnej pomoże (bo była zerwania) ale też nie, jak myślicie co może mojemu dolegac i czemu odczuwam to w okolicach 80dziesiątki? Pomocy

#2 monondem

monondem

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 321
  • Dołączył:  14 cze 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 crd m
  • Imię:paweł
  • Skąd::szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 listopad 2017 - 22:19

Cześć (nie przywitałem się wcześniej :-)A tarcze hamulcowe sprawdzone?- jak się stykają ze szczękami to nagrzewają się , może to półośka albo zbieżność, przegub... Nie wiem co jeszcze może być :-) A felgi na pewno nie jajowate?.pozdrawiam

#3 Krzyspit

Krzyspit

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 177
  • Dołączył:  27 lis 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Krzysiek
  • Skąd::Włocławek
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 listopad 2017 - 22:26

Witaj, wyeliminowane koła opony felgi, bo mam dwa komplety, tarcze hamulcowe cudowne nie są ale nie bije w pedał podczas hamowania, dodam jeszcze że to trzęsienie jest tylko podczas przyspieszania, po zdjęciu z nogi z gazu jest zdecydowanie mniejsze może to być poloska, przegub? Tylko teraz która który?

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 listopad 2017 - 22:52

nikt  tego nie sprawdzi przez komputer - warsztat , mechanik to podstawa ,  do sprawdzenia  półosie i przeguby zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne oraz same łożyska kół - kiedyś miałem taki przypadek z pękniętą bieżnią .



#5 Krzyspit

Krzyspit

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 177
  • Dołączył:  27 lis 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Krzysiek
  • Skąd::Włocławek
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 listopad 2017 - 23:11

Poloski pewnie najlepiej na maszynę, bo tak wizualnie to się nie da, czy dużo oleju wyleje się po wyjeciu obydwu polosi jeśli auto będzie stało w poziomie

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 listopad 2017 - 23:23

Nic nie musisz demontować - auto na kobylki , wyłączyć trakcje i rozpędzić koła
Jeśli chcesz wyjąc półosie to olej do spuszczenia ze skrzyni

#7 Krzyspit

Krzyspit

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 177
  • Dołączył:  27 lis 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Krzysiek
  • Skąd::Włocławek
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 listopad 2017 - 23:29

Andrzej, a sam fakt że trzęsie tylko jak przyspieszam, jak puszczę gaz to jest ok, ???? Czemu może tak się dzieje

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 listopad 2017 - 23:37

To moze świadczyć o przenoszeniu wibracji z silnika - sprawdź dokładnie wszystkie poduszki a zwłaszcza środkowa mocująca silnik w podłużnicy

#9 Krzyspit

Krzyspit

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 177
  • Dołączył:  27 lis 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Krzysiek
  • Skąd::Włocławek
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 listopad 2017 - 23:54

Tylko się nie śmiej że mnie, środkowa to ta długa pod autem, czy od góry po otwarciu maski z lewej strony taka krótka? Ta dolna pod autem mam nową bo była zerwana ( ja reguluje się jakoś)?

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 listopad 2017 - 07:09

Ani dolna ani górna łapa - w podluznicy masz 3 poduszkę główna mocująca silnik .

#11 Krzyspit

Krzyspit

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 177
  • Dołączył:  27 lis 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Krzysiek
  • Skąd::Włocławek
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2017 - 12:22

Andrzej możesz podesłać mi jakieś zdjęcie tej poduszki głównej? Będę wdzięczny, pozdrawiam

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2017 - 12:40

http://allegro.pl/po...4961416431.html

#13 Krzyspit

Krzyspit

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 177
  • Dołączył:  27 lis 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Krzysiek
  • Skąd::Włocławek
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2017 - 12:49

Dziękuję, i myślisz że może to ona być problemem że przy, od 80km/h i trzymaniu gazu (przyspieszaniu) zaczyna telepac? Do 80 jest ok i przyspieszanie i toczenie,

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2017 - 15:26

Mi to nadal wygląda na bijącą  półos 



#15 ICE logistyka

ICE logistyka

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 177
  • Dołączył:  27 lis 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Irek
  • Skąd::gorzów wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2017 - 16:21

Mi to nadal wygląda na bijącą  półos 

Na 100% półoś. Miałem taką awarię , co prawda w innym aucie , ale objawy identyczne. Dodajesz gazu auto dostaje wibracji. Puszczasz gaz robi się ok. 



#16 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 29 listopad 2017 - 19:57

Brałbym raczej pod uwagę przeguby, jeżeli zewnętrzny to słychać go przy skręconych kołach a wewnętrzny przy obciążeniu (przyśpieszanie zwłaszcza przy podjeździe na wzniesienie). Sama półoś to w końcu kawałek grubego pręta z frezami na końcach i jeżeli nie było jakiejś kolizji to raczej się nie wygnie ale bicie mogłoby też być gdyby odpadły ciężarki wyważające bo chyba na którejś półosi takie widziałem.



#17 Krzyspit

Krzyspit

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 177
  • Dołączył:  27 lis 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Krzysiek
  • Skąd::Włocławek
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 listopad 2017 - 11:34

Jeśli pozostajemy przy temacie polosi, to zewnętrzne przeguby nie chrupią, ani przy skrecie w prawo ani w lewo, wypadku, ani przytulenia dzwona też nie mieliśmy, więc pozostają wewnętrzne, napisaliscie koledzy o ciezarku na polosi? To trzeba je wywazac? Czyli tylko specjalistyczny warsztat się kłania do wymiany przegubów, mnie najbardziej zastanawia dlaczego problem jest dopiero od prędkości 80km, bo spokojnie mógłbym liczniki skasować na 80km, tak to jest wyczuwalne u mnie,

I drugie pytanie, może jest ktoś z kujawsko - pomorskiego, kto już trochę czasu poświęcił i nie jedna chorobę pitka zna i ja wyleczyl, żebym mógł kiedyś zagościc na jego podwórku celem uzdrawiania naszej pociechy, dzięki

#18 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 listopad 2017 - 12:35

Zewnętrzne jeżeli już chrupią to wiadomo że wcześniej czy później do wymiany, wewnętrzne są rozbieralne, są tam trzy bieżnie w które wchodzą trzy rolki na łożyskach igiełkowych poprzez  które przenoszony jest moment obrotowy na koła.

Te bieżnie i się zużywają i to nie jednakowo na całej długości a miejsce styku rolki z bieżnią jest zależne od ciężaru auta.

Miałem takie wibracje co prawda w innym modelu lecz z taką samą skrzynią biegów ale było to odczuwalne w momencie przyśpieszania i jazda pod górkę i to chyba niezależnie od prędkości i dopiero wymiana przegubów wewnętrznych uzdrowiła sytuację.

 

Ja bym wszedł pod auto stojące na kołach najlepiej na kanale i sprawdził luzy poprzeczne przy obu przegubach i to przy różnym położeniu koła (obrocie) może coś da się wyczuć, można też podnieś auto i włączyć napęd tym samym wyeliminować inne części wirujące ale niekoniecznie przeguby, które przy braku obciążenia i opadnięciu wahaczy będą pracowały w innym punkcie.

Można również wymontować półosie ale to raczej po wyeliminowaniu innych części bo to kupa roboty.

Co do ciężarków to się zdarzają ale czy są do wyważania to nie wiem, sprawdzić czy są całe obydwie połówki.

 

Co do wymiany to oprócz podstawowych narzędzi jak klucze i młotek trzeba mieć też szczypce do pierścieni segera i zaciskarkę do zaciśnięcia pierścieni na osłonach. 

Załączone pliki


Użytkownik mittek edytował ten post 30 listopad 2017 - 12:42






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych