Skocz do zawartości


Uwaga!

Przed logowaniem zapoznaj się z tematem Pierwsze logowanie na forum


Zdjęcie

Temperatura się nie podnosi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Maja1313

Maja1313

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 806
  • Dołączył:  02 lut 2016
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Agata
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Kobieta

Napisano 04 styczeń 2018 - 17:42

Witam. Tak jak w temacie .Od jakiegoś czasu temperatura w moim pt się nie podnosi, właściwie idzie jej to bardzo opornie .Dzisiaj np. po przejechaniu 20 km drgneła dopiero ledwo na niebieski.Do tego zaczął bardzo dużo palić prawie dwa razy więcej. Zauważyłam jeszcze , że
praktycznie zaraz po odpaleniu włącza się wiatrak i cały czas chodzi. Co może być przyczyną?

#2 Edysian

Edysian

    Kozak

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 1617
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 04 styczeń 2018 - 17:44

termostat?????

 

(sprawdziłaś błędy??)


Użytkownik Edysian edytował ten post 04 styczeń 2018 - 17:47


#3 Maja1313

Maja1313

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 806
  • Dołączył:  02 lut 2016
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Agata
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Kobieta

Napisano 04 styczeń 2018 - 17:46

termostat?????


Nowy

#4 Stefan2011

Stefan2011

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 302
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 styczeń 2018 - 18:33

Pitek to jednak potrafi za przeproszeniem wk....ć. ...może tym razem jakaś pinologia?

#5 Maja1313

Maja1313

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 806
  • Dołączył:  02 lut 2016
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Agata
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Kobieta

Napisano 04 styczeń 2018 - 18:56


(sprawdziłaś błędy??)[/quote]

Nie ma błędów .Już to pisałam w temacie " pt gaśnie przy manewrowaniu "

Pitek to jednak potrafi za przeproszeniem wk....ć. ...może tym razem jakaś pinologia?

Już powoli zaczynam mieć go dość :sciana  Chyba moja miłość do niego wygasa :foch 



#6 Stefan2011

Stefan2011

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 302
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 styczeń 2018 - 19:29

Maju, też po pożarze i cyrkach z piorunem od przepustnicy zaczynałem mieć dość tego auta, ale po uporaniu się z pomocą pana Andrzeja i innych osób z instalacją, wymianą czujnika wspomagania, kabli i świec zapłonowych oraz wymianą oleju silnikowego na Mopara, to teraz inne auto - pewnie do następnej awarii czegoś tam. Na razie cieszymy się z jazdy. Fakt jest taki, że jak się naprawi, co było zepsute, to Pitek jest samochodem jak inne za wyjątkiem tego czegoś, czyli bryły. Koszt tych napraw, które były potrzebne u mnie nie dały jakiejś zawrotnej sumy, ale to może dlatego, że jestem dość uparty i staram się naprawiać auto własnoręcznie i wlasnonarzedziowo. Jeśli zależy Wam na aucie nie tylko ze wzgledów na przemieszczanie się liniowe po powierzchni Ziemi, to warto podjąć próbę naprawy tego pięknego (przynajmniej dla mnie) auta. ...najważniejsza jest diagnoza pacjenta, potem zacząć leczenie lub podjąć eutanazję Pitusia. Pozdrawiam

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 04 styczeń 2018 - 21:18


#7 Stefan2011

Stefan2011

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 302
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 styczeń 2018 - 19:45

Nasz nas mniej uszczuplił, bo to, o czym pisałem to koszt ok. 1500 zł przez ostatnie 6 lat w tym i sprzęgło za 550 zł, które wymieniałem na początku lata 2017. ...Pan Adrzej bardzo mi pomógł zdalnie jak i kolega Voltek również.

Najważniejszym wydaje się diagnoza usterkowej części lub ich zespołu jak np. wiązki i ich połączenia elektryczne.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 05 styczeń 2018 - 19:21


#8 hencio

hencio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2754
  • Dołączył:  22 cze 2014
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,429 A
  • Imię:DARIUSZ
  • Skąd::SZKLARKA RADNICKA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 styczeń 2018 - 19:48

Oszaleje przez niego
Przez Maxa?

#9 Maja1313

Maja1313

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 806
  • Dołączył:  02 lut 2016
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Agata
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Kobieta

Napisano 04 styczeń 2018 - 19:50

Przez Maxa?

Nie ,nie broń boże :D przez :piter


Użytkownik Maja1313 edytował ten post 04 styczeń 2018 - 19:51


#10 Stefan2011

Stefan2011

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 302
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 styczeń 2018 - 19:57

...i jeszcze rodzi się pytanie, co Nas tak naprawdę łączy - piękny samochód, czy jego awarie? ...a może miłość do tych aut, która pcha Nas w chęć podtrzymania życia tego talizmanu. ...ale zbaczam chyba z tematu - przepraszam.
  • Maja1313 lubi to

#11 ICE logistyka

ICE logistyka

    Przedszkolak

  • Uzytkownicy
  • Posty: 138
  • Dołączył:  27 lis 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Irek
  • Skąd::gorzów wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 styczeń 2018 - 22:43

Witam. Tak jak w temacie .Od jakiegoś czasu temperatura w moim pt się nie podnosi, właściwie idzie jej to bardzo opornie .Dzisiaj np. po przejechaniu 20 km drgneła dopiero ledwo na niebieski.Do tego zaczął bardzo dużo palić prawie dwa razy więcej. Zauważyłam jeszcze , że
praktycznie zaraz po odpaleniu włącza się wiatrak i cały czas chodzi. Co może być przyczyną?

Pani Maju...zadała Pani pytanie i sama udzieliła sobie odpowiedzi. O tej porze roku , autko się Pani nie zagrzeje jeśli wraz z odpaleniem silnika włącza się wiatrak który chłodzi płyn w chłodnicy. Jeśli więc silnik jest niedogrzany to i pali dużo. Usunięcie awarii może okazać się bardzo proste i niekoniecznie drogie. Niech Pani podjedzie do elektryka , powie mu to co Pani napisała i może okaże się że to np. jakiś czujnik. Nie wiem jak jest w PT , ale w większości samochodów chłodzenie silnika ( wiatrak) odpalany jest poprzez czujnik temperatury kiedy płyn ma powyżej 90 stopni C.  W Pani przypadku wiatrak włącza się już na zimnym silniku. Więc uszkodzone jest to co odpowiada za jego włączanie i wyłączanie. Więc strzelam że to czujnik temperatury...Pozdrawiam ....." Za włączanie wentylatora odpowiada najczęściej termowłącznik, czyli prosty czujnik, który pod wpływem określonej temperatury zamyka obwód elektryczny. Umieszcza się go w chłodnicy lub w jednym z przewodów układu chłodzenia. Gdy ciecz chłodząca opływająca termowłącznik osiągnie odpowiednią temperaturę, silnik elektryczny zaczyna pracować. Nierzadko silniki mają więcej niż jeden bieg, a więc wraz z dalszym wzrostem temperatury włączają się kolejne biegi (prędkości) wentylatora."....



#12 morf

morf

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 906
  • Dołączył:  22 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 styczeń 2018 - 08:57

Zauważyłam jeszcze , że praktycznie zaraz po odpaleniu włącza się wiatrak i cały czas chodzi. Co może być przyczyną?

a jak masz ustawione pokrętła od nawiewu? może załącza ci się klima?



#13 andmis

andmis

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1924
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:-
  • Silnik:-
  • Imię:-
  • Skąd::-
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 styczeń 2018 - 14:09

Ewidentnie termostat nie zamyka obiegu.



#14 Edysian

Edysian

    Kozak

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 1617
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 06 styczeń 2018 - 14:11

Ewidentnie termostat nie zamyka obiegu.

Agata pisała że wymieniony, założony nowy i nic to nie zmieniło.



#15 theo

theo

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 427
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:-2007
  • Silnik:-2.4 A
  • Imię:teodor
  • Skąd::nowy
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 styczeń 2018 - 14:59

Też stawiam na termostat, że nowy nie znaczy dobry, to jest termostat mechaniczny niezależny od innych elementów silnika i to on odpowiada za prawidłową temperaturę silnika.

 

Nawet jeżeli wentylator chłodnicy chodzi cały czas (też trzeba się temu przyglądnąć)   to chłodzi płyn w chłodnicy a  termostat powinien się otwierać tak przy ok. 70-80 stopni więc jeżeli płyn w silniku nie osiągnie temp. właściwej to obieg jest zamknięty co najwyżej może go chłodzić nagrzewnica jeżeli jest włączony wentylator nawiewu (sprawdź czy ogrzewanie działa i jak )

Wypadałoby mierzyć temp. na wężu dochodzącym do chłodnicy (nawet trzymając na nim rękę)  i porównać z temp. silnika,  do czasu osiągnięcia temp. przez silnik ta rura powinna być zimna.

 

Oczywiście wykluczam to że brak jest płynu bo wtedy wskaźnik temp. nie będzie wskazywał poprawnie


Użytkownik theo edytował ten post 06 styczeń 2018 - 15:04


#16 Stefan2011

Stefan2011

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 302
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 styczeń 2018 - 16:19

Ale gdyby, to był czujnik, to komputer wywalałby chyba błąd. ...a jest możliwe, że termostat założono odwrotnie do kierunku przepływu?

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 06 styczeń 2018 - 16:21


#17 Edysian

Edysian

    Kozak

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 1617
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 06 styczeń 2018 - 19:37

Nie wiem jak w 2,0 ale w :2.4 nie ma takiej możliwości. Termostat ma taki "wypust" prowadzący  który pasuję tylko w jedno miejsce w obudowie .



#18 Edysian

Edysian

    Kozak

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 1617
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 06 styczeń 2018 - 22:27

Agatka i jak???problem rozwiązany??



#19 ICE logistyka

ICE logistyka

    Przedszkolak

  • Uzytkownicy
  • Posty: 138
  • Dołączył:  27 lis 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Irek
  • Skąd::gorzów wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 styczeń 2018 - 12:13

Też stawiam na termostat, że nowy nie znaczy dobry, to jest termostat mechaniczny niezależny od innych elementów silnika i to on odpowiada za prawidłową temperaturę silnika.

 

Nawet jeżeli wentylator chłodnicy chodzi cały czas (też trzeba się temu przyglądnąć)   to chłodzi płyn w chłodnicy a  termostat powinien się otwierać tak przy ok. 70-80 stopni więc jeżeli płyn w silniku nie osiągnie temp. właściwej to obieg jest zamknięty co najwyżej może go chłodzić nagrzewnica jeżeli jest włączony wentylator nawiewu (sprawdź czy ogrzewanie działa i jak )

Wypadałoby mierzyć temp. na wężu dochodzącym do chłodnicy (nawet trzymając na nim rękę)  i porównać z temp. silnika,  do czasu osiągnięcia temp. przez silnik ta rura powinna być zimna.

 

Oczywiście wykluczam to że brak jest płynu bo wtedy wskaźnik temp. nie będzie wskazywał poprawnie

Oczywiście że termostat w tym przypadku jest najczęstszą przyczyną usterki w postaci niedogrzanego ( lub przegrzanego ) silnika. Agata napisała iż go wymieniła i dodała że wentylator załącza się po odpaleniu pojazdu. Więc należałoby , moim zdaniem najpierw usunąć tą usterkę a potem grzebać dalej. Tym bardziej że wentylator nie dmucha powietrza na chłodnicę. On to powietrze zasysa od strony chłodnicy i jeśli chodzi na maksymalnych obrotach to całą siłą wali zimnym powietrzem na blok silnika który w PT ułożony jest poprzecznie. Miałem podobny problem w innym samochodzie i efekt był taki że pojazd stał , obroty nie przekraczały 1000/min a pęd mrożnego powietrza z wentylatora dmuchał na silnik jakby poruszał się kilkadziesiąt km /h. Auto potrzebowało jakieś 30 minut aby zagrzać sie do 50C . Ale to tylko moja sugestia aby zacząć od tego co ewidentnie nie powinno mieć miejsca. Pozdrawiam.... :pa



#20 Maja1313

Maja1313

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 806
  • Dołączył:  02 lut 2016
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Agata
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Kobieta

Napisano 07 styczeń 2018 - 18:39

Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi i sugestie . Winowajcą jest najprawdopodobniej przełącznik od klimatyzacji ,nie wyłączał jej mimo ,że była wyłączona stąd "ciągle" działający wiatrak. Czy on jest naprawialny ,czy posiada może ktoś schemat tego przełącznika ? Czy ewentualnie uszkodzony jest jakiś sterownik ?


Użytkownik Maja1313 edytował ten post 07 styczeń 2018 - 20:09






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych