Skocz do zawartości


Uwaga!

Przed logowaniem zapoznaj się z tematem Pierwsze logowanie na forum


Zdjęcie

Biały dym - czy to coś poważengo


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 frozen

frozen

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 21
  • Dołączył:  01 lip 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Śląsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2018 - 22:36

Dzisiaj wróciłem od mechanika i przy manewrach na parkingu widzę w tylnym lusterku że sporo białego dymu za mną. No i faktycznie dosyć mocno się dymiło z rury wydechowej, a przynajmniej wydawało mi się że tak wcześniej nie miałem. Pytanie jak powinno być? Czy przy mżawce i 2 stopniach celsjusza może być taki sporo białego dymu z powodu na wilgotność powietrza i zimno? Pooglądałem trochę inne auta i parę też trochę dymiło. Pożyczyłem astrę od brata no i u niego podobnie jak u mnie - choć w tym przypadku podejrzewałbym raczej że jest tak samo źle jak u mnie (ten sam rocznik :D ) niż że tak powinno być.

 

Auto miało myty silnik żeby namierzyć wycieki, ale ostatecznie nie było tam nic robione tylko rura wydechowa wymieniana (rura i tłumik) - czy to może być od tego - w sensie rury albo tego nieszczęsnego mycia?

 

Dym pojawia się dopiero gdy silnik się nagrzeje.

Pytanie czy spodziewać się najgorszego? Co jeszcze można sprawdzić? Ogólnie wskazówka od obrotów na jałowym biegu stoi w miejscu - w sensie nie mam jakiejś nieregularnej pracy silnika. Jechać z autem od razu do mechanika? Czy może nawet powinien pojechać na lawecie?

 

 

Przy okazji, co też może być kluczowe - jak sprawdzacie poziom płynu chłodnicy? Bo ten pojemniczek praktycznie nie przepuszcza światła. W sumie dzisiaj już było ciemno a jest świeżo umyty po myciu silnika, może jutro uda mi się coś dostrzec. Bo niestety nie jestem w stanie powiedzieć czy tego płynu ubyło, czy go tam nie ma czy jest tyle ile trzeba - są na to jakieś patenty jak go sprawdzać?



#2 MateuszDG

MateuszDG

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 336
  • Dołączył:  22 lis 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Mateusz
  • Skąd::Dąbrowa Górnicza
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2018 - 22:58

uszczelka pod głowicą mogła paść. Może dziwnie to zabrzmi ale powąchaj spaliny. Co do sprawdzenia płynu w zbiorniczku przyłóż do niego latarkę ( nawet w dzień) z jednej strony a zdrugiej sprawdź czy coś tam jest w zbiorniku, wtedy zobaczysz ;)


jak jesteś ze śląska to jeszcze zależy skąd t mogę Ci polecić gościa co u mnie robił uszczelkę pod głowicą / . 

 

Sprawdź jeszcze rano jak auto będzie zimne czy zaraz po odpaleniu pali na wszystkie cylindry. 



#3 bigmeen

bigmeen

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1781
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M L.E
  • Imię:Bad
  • Skąd::x
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 styczeń 2018 - 23:05

Witam
Uszczelka pod głowicą padła nie ma dwóch zdań
:bigmeen
Poziom płynu w chłodnicy sprawdza się w chłodnicy. Po odkreceniu korka na chłodnicy płyn powinien być pod korek. Oczywiście na zimnym silniku. Nie odkręcić na gorącym bo wywali płyn.
No chyba że masz wodę w układzie wydechowym i po rozgrzaniu tłumika wali para. Przy dodaniu na postoju mocniej gazu powinno lać z rury wydechowe. Widziałem taki efekt ale auto było z gazem2.

Użytkownik bigmeen edytował ten post 11 styczeń 2018 - 23:13


#4 seba21

seba21

    Kolegunio

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 237
  • Dołączył:  04 sty 2017
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Sebastian
  • Skąd::Bielsko-Biała
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2018 - 23:09

Może głupie pytanie, ale lepiej się upewnić. Jak leci sporo białego dymu przy odpalaniu i jakiś czas po, to jest normalne (spowodowane temperaturą itd)? :D



#5 MateuszDG

MateuszDG

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 336
  • Dołączył:  22 lis 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Mateusz
  • Skąd::Dąbrowa Górnicza
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2018 - 23:13

sporo zależy ile ale zazwyczaj jest to para. Obserwuj. Nawet auta prosto z salonu po odpaleniu niby dymią ale jednak to para ;). Duża róźnica temperatur



#6 frozen

frozen

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 21
  • Dołączył:  01 lip 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Śląsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2018 - 23:13

Sprawdź jeszcze rano jak auto będzie zimne czy zaraz po odpaleniu pali na wszystkie cylindry. 

 

A jak to się sprawdza? :)

 

 

 

 

jak jesteś ze śląska to jeszcze zależy skąd t mogę Ci polecić gościa co u mnie robił uszczelkę pod głowicą / . 

Jestem z Tychów. No generalnie mam swojego mechanika, ale jak coś bd się zgłaszał. A ile zapłaciłeś?

 

 

 

 

Witam
Uszczelka pod głowicą padła nie ma dwóch zdań 
:bigmeen
Poziom płynu w chłodnicy sprawdza się w chłodnicy. Po odkreceniu korka na chłodnicy płyn powinien być pod korek. Oczywiście na zimnym silniku. Nie odkręcić na gorącym bo wywali płyn. 

Ehhh no tego się obawiałem - czyli wystarczy ten biały dym żeby to stwierdzić? Mogę tak przejechać z 5 km do mechanika?

tak na szybko próbowałem poszukać ale nie mogę się dokopać - na jaki mniej więcej koszt się szykować?


Użytkownik frozen edytował ten post 11 styczeń 2018 - 23:15


#7 MateuszDG

MateuszDG

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 336
  • Dołączył:  22 lis 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Mateusz
  • Skąd::Dąbrowa Górnicza
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2018 - 23:16

wszystko do sprawdzenia , czy ubywa płynu czy na przykład korek od oleju i wałki nie są pokryte takim szlamem.  A @seba21 zapomniałem trzeba mieć jeszcze korek hehe  :glupek  :lol  :haha



#8 bigmeen

bigmeen

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1781
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M L.E
  • Imię:Bad
  • Skąd::x
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 styczeń 2018 - 23:17

Dym czy para? Różnica jest duża. Gęsty biały dym czy dużo lekkiej pary. hmm
:bigmeen

#9 MateuszDG

MateuszDG

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 336
  • Dołączył:  22 lis 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Mateusz
  • Skąd::Dąbrowa Górnicza
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2018 - 23:18

ja płaciłem około 1800 na dobrych częściach. To czy pali na wszystkie cylindry to czuć i słychać 



#10 seba21

seba21

    Kolegunio

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 237
  • Dołączył:  04 sty 2017
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Sebastian
  • Skąd::Bielsko-Biała
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2018 - 23:20

wszystko do sprawdzenia , czy ubywa płynu czy na przykład korek od oleju i wałki nie są pokryte takim szlamem.  A @seba21 zapomniałem trzeba mieć jeszcze korek hehe  :glupek  :lol  :haha

 

Wszystkie słabości wywleką na forum!  :glupek  :patyk :D

 

 

Dym czy para? Różnica jest duża. Gęsty biały dym czy dużo lekkiej pary. hmm
:bigmeen

 

Racja, przyjrzę się temu jutro - zakładam, że raczej para, bo generalnie wszystko inne jest w porządku. Niemniej jednak lepiej wiedzieć wcześniej, gdyby coś było nie tak. :D



#11 bigmeen

bigmeen

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1781
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M L.E
  • Imię:Bad
  • Skąd::x
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 styczeń 2018 - 23:21

Można też sprawdzić czy zbiornik wyrownawczy nie jest brudny od oleju lub czy na korku gdzie wlewa się oleju do silnika nie ma białego osadu, białej mazi.
:bigmeen

Użytkownik bigmeen edytował ten post 11 styczeń 2018 - 23:24


#12 kade

kade

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5120
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2018 - 23:32

Możesz kupić coś takiego na alledrogo i sprawdzić  uszczelkę.

https://allegro.pl/k...-252541?order=m



#13 frozen

frozen

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 21
  • Dołączył:  01 lip 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Śląsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2018 - 23:36

Możesz kupić coś takiego na alledrogo i sprawdzić  uszczelkę.

https://allegro.pl/k...-252541?order=m

hmm coś słyszałem o tym - na ile te testy są wiarygodne? I czy trzeba szukać jakiegoś konkretnego do pitka?



#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13531
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2018 - 23:53

Szlak trafł uszczelkę , obserwój zbiorniczek wyrównawczy  - jak zacznie rosnąć płyn to sie nie zastanawiaj i rób nim zarżniesz silnik 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych