Skocz do zawartości


Uwaga!

Przed logowaniem zapoznaj się z tematem Pierwsze logowanie na forum


Zdjęcie

Jaki termostat ? hmmm


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 MateuszDG

MateuszDG

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 340
  • Dołączył:  22 lis 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Mateusz
  • Skąd::Dąbrowa Górnicza
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 styczeń 2018 - 19:22

Witam!! Chcę kupić termostat nowy.  silnik 2,0 benzyna. Czy taki będzie pasował ?  :kawka Jęsli nie to proszę o pomoc jaki termostat z uszczelką kupić ;)

Głównie mi chodzi o uszczelkę ponieważ pod nią się delikatnie poci.   Numer częsci ze zdjęcia : 45610079352. Bo tutaj jest uszczelka zwykła okrągła a są jeszcze takie z dodatkowym kółkiem ?  hmm 

A przy okazji wentylator gdy nawiewy są wyłączone a silnik nie nagrzany do "połowy" tylko załóżmy do 1/4 załącza się tak ma ten typ? Czy coś go boli ? 

Pomóżcie proszę  :piwo
 

Załączone pliki


Użytkownik MateuszDG edytował ten post 15 styczeń 2018 - 19:23


#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13700
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 styczeń 2018 - 20:07

nie powinien sie właczać jesli nawiew na szyby i szyba /nogi nie jest włączony lub pokretło wentylatora nie jest ustawione na klimatyzacji  , uszczelka okrągła - ale z tej z dodatkowym kółkiem spokojnie tez sie da zrobic wystarczy obciąć skalpelem.



#3 MateuszDG

MateuszDG

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 340
  • Dołączył:  22 lis 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Mateusz
  • Skąd::Dąbrowa Górnicza
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 styczeń 2018 - 23:24

nie powinien sie właczać jesli nawiew na szyby i szyba /nogi nie jest włączony lub pokretło wentylatora nie jest ustawione na klimatyzacji , uszczelka okrągła - ale z tej z dodatkowym kółkiem spokojnie tez sie da zrobic wystarczy obciąć skalpelem.

Panie Andrzeju to właśnie zaobserwowałem po tym jak przywrócił Pan mój wentylator do życia :) Wkoncu działa pierwszy bieg. A wentylator czasami załącza się nawet jak wskazówka od temperatury ledwo się podniesie z dolnego pola. Bez włączania żadnych nawiewów. Po czym po jakieś chwili się wyłącza. Może przekaźnik? hmm. A ten termostat ze zdjęcia będzie dobry z tym numerem części?

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik MateuszDG edytował ten post 15 styczeń 2018 - 23:28


#4 Nexowski

Nexowski

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 61
  • Dołączył:  13 lut 2017
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0A
  • Imię:Miłosz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 styczeń 2018 - 12:58

kupuje juz 3 termostat i wciaz nie trzymaja tak dobrze temperatury jak oryginal.



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13700
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 styczeń 2018 - 13:02

Może problem nie jest w termostacie , opisz dokładnie problem i zachowanie zegara temperatury choć lepszy by był pomiar z komputera

#6 Nexowski

Nexowski

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 61
  • Dołączył:  13 lut 2017
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0A
  • Imię:Miłosz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 styczeń 2018 - 13:26

wina lezy ewidentnie w termostacie, pierwszy gatesa jak sie okazal nie byl do tego modelu, tylko do mini z silnikiem 1.6 owocowalo to tym ze w miescie bylo oka ale podczas trasy non stop wskaznik opadal o pol podzialki i rosl do polowy skali i tak w kolko. Wymenilem na jakis no name ze sklepu z czesciami do amerykanow (jakis STP czy cos innego), niby ma wybite 91 stopni celsjusza ale otwierza sie juz przy 81 stopniach (mam odczyt z parownika gazu i zgadza sie prawie co do stopnia z tym co podaje ECU silnika.), skutkuje to tym ze wskaznik w trasie spada o cala podzialke nizej..... :) Chyba czas na oryginal.

Ciekawostka - myslalem ze to problem czujnika temperatury (zanim kupilem interfejs do gazu zeby sprawdzic co parownik pokazuje). Niby dedykowany czujnik pokazywal mniejsza temperatur o 15 stopni niz byla faktycznie :D

Jeszcze nigdy nie mialem tyle zabawy z zamiennikami. Czas chyba sprzedac PT.



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13700
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 styczeń 2018 - 14:32

Wymiana termostatu nie rozwiąże problemu , układ chłodzenia do sprawdzenia - nie interesuje mnie temperatura z parownika za zwyczaj jest wpięty na obiegu chłodniczki ogrzewania a konkretnie pomiar temperaturę przy bloku . Obowiazkowy pomiar ciśnienia płynu w układzie i sprawdzenie drożności chłodnicy .

#8 Nexowski

Nexowski

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 61
  • Dołączył:  13 lut 2017
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0A
  • Imię:Miłosz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 styczeń 2018 - 14:47

rozrzad z pompa nowy, chlodnica nowa, korek nowy. co jeszcze mozna tam by wymienic?



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13700
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 styczeń 2018 - 14:52

Nie wymienić a sprawdzić - nie ważne ze nowe sprawdź ciśnienie w układzie i rozkład temperatury po wężach w układzie chłodzenia pirometrem i w czasie jazdy z komputera na wskaźnik nie patrz ma duże przekłamanie

#10 mirek

mirek

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 506
  • Dołączył:  06 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Mirek
  • Skąd::Brańsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 styczeń 2018 - 20:25

Nexowski też przerabiałem ten temat ,wymieniałem termostaty dwa zamienniki i jeden oryginał .Okazało sie że w 2.0 zimą w mieście trzyma normalnie  a w trasie strzałka spada i rośnie . Podłączenie OBD potwierdza wahanie temperatury nawet o 10-15 stopni .

Zachowanie to jest spowodowane niskimi temperaturami na zewnątrz co przy szybkiej jeździe wychładza chłodnicę a termostat działa z jakimś opóźnieniem a czujnik siedzący w obudowie termostatu pokazuje co widzi .

Poczekaj idzie ocieplenie to znowu strzałka będzie stabilnie pokazywała 90 stopni  a komputer wahania 5-8 stopni.



#11 Nexowski

Nexowski

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 61
  • Dołączył:  13 lut 2017
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0A
  • Imię:Miłosz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 styczeń 2018 - 20:37

cisnienie na cieplym/zimnym?


z ta temperatura troche nie bardzo, przy 93 stopniach wskaznik wciaz pokazywal srodek skali.



#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13700
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 styczeń 2018 - 20:39

Ten środek skali będzie od 87 - 107 stopni taki urok Pt

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 24 styczeń 2018 - 20:39


#13 mirek

mirek

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 506
  • Dołączył:  06 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Mirek
  • Skąd::Brańsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 styczeń 2018 - 20:45

co do wskaźnika to wskazuje dobrze tak jak pisała Andrzej ma tolerancję .

A o ciśnieniu poszukaj Andrzej też (poetycko) opisał twardość przewodów na ciepłym i zimnym silniku.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych