Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Bulgotanie na postoju


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Szarek_*

Bezimienny Gość.Szarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 31 styczeń 2018 - 21:44

Witam serdecznie wszystkich 

Posiadam następujący problem, auto jeździ prawidłowo na benzynie i na gazie jednak gdy chwilę postoi na włączonym silniki słychać bulgotanie, po ruszeniu z rury wylatuję chmura dymu po czym jest ok. Czym może to być spowodowane ? Korek od chłodnicy już wymieniłem. 



#2 jakub-1977

jakub-1977

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 322
  • Dołączył:  07 gru 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gołańcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 styczeń 2018 - 21:51

Witaj z tego co piszesz to może być uszczelka pod głowicą.Czy dym jest biały jak ma słodkawy zapach to płyn dostaje się do cylindra.

#3 Bezimienny Gość.Szarek_*

Bezimienny Gość.Szarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 31 styczeń 2018 - 21:57

Właśnie nie wiem, jaki ma zapach bo widać dopiero po ruszeniu w lusterku :) najlepsze jest to że nie zauważyłem aby płyn ubywał. 



#4 jakub-1977

jakub-1977

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 322
  • Dołączył:  07 gru 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gołańcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 styczeń 2018 - 22:07

Jeśli dmucha w płyn bo z tego rozumiem bulgotanie to na odpalonym silniku złap górny wąż od chłodnicy i niech ci ktoś depnie w gaz jak wąż będzie się robił mocno twardy to może być uszczelka.Rano na zimnym sprawdź ilość płynu w układzie.A tak po za tym gdzie słyszysz bulgotanie.

#5 Bezimienny Gość.Szarek_*

Bezimienny Gość.Szarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 31 styczeń 2018 - 22:08

Odgłos jakby od strony kierowcy w silniku. 



#6 jakub-1977

jakub-1977

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 322
  • Dołączył:  07 gru 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gołańcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 styczeń 2018 - 22:14

Możesz też otworzyć zbiorniczek wyrównawczy, zagrzć silnik na otwartym zbiorniczku na postoju i zobaczyć czy bulgota w zbiorniczku.



#7 Bezimienny Gość.Szarek_*

Bezimienny Gość.Szarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 31 styczeń 2018 - 22:18

Dzięki za info jutro będę kombinował :) 



#8 jakub-1977

jakub-1977

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 322
  • Dołączył:  07 gru 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gołańcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 styczeń 2018 - 22:23

Oczywiście możesz go delikatnie przegazowywać przy zagrzewaniu na otwartym zbiorniczku jeżeli dmucha to napewno zobaczysz bo ciśnienie będzie wywalać w zbiorniczek  no i daj znać co zdiagnozowałeś pozdrawiam.



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 styczeń 2018 - 22:47

Płyn nie będzie wywalać na postoju tylko pod obciążeniem w czasie jazdy zazwyczaj po przekroczeniu 90km/h 



#10 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 01 luty 2018 - 06:25

Witam
Poziom płynu się sprawdza na zimnym silnilu odkrecajac korek od chłodnicy nie w zbiorniczku wyrownawczy. Płynu powinno być pod korek.
:bigmeen
A takie objawy najczęściej kończą się wymianą uszczelki pod głowicą nie ma to tamto. :kawka
:bigmeen

#11 hirekpl97

hirekpl97

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 634
  • Dołączył:  10 sty 2016
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Hieronim
  • Skąd::Sompolno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 luty 2018 - 09:47

UPG

#12 Bezimienny Gość.Szarek_*

Bezimienny Gość.Szarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 luty 2018 - 14:13

Usterka nie zdiagnozowana. Uszczelka pod głowicą ok. Prawdopodobnie gdzieś gdzie nie widać nieszczelny układ chłodzący ale to tez nic na 100%. 



#13 jakub-1977

jakub-1977

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 322
  • Dołączył:  07 gru 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gołańcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 luty 2018 - 15:13

Witaj jeśli z wydechu wylatuje ci biały dym para to na któryś cylinder zasysany jest płyn chłodniczy tylko nie wzoruj się parą na zimnym silniku bo przez noc w układzie wydechowym skrapla się woda i musi się nagrzać wydech i odparować wodę.



#14 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 01 luty 2018 - 15:50

Witam
Nie mam pojęcia jak zdiagnozowałeś uszczelkę że jest ok. No ale jeżeli tak twierdzisz to musisz mieć nie droży układ chlodzenia.
Z opisu jaki podajesz wynika że to uszczelka bo z skąd np. ta chmura dymu. hmm
:bigmeen

Witaj jeśli z wydechu wylatuje ci biały dym para to na któryś cylinder zasysany jest płyn chłodniczy tylko nie wzoruj się parą na zimnym silniku bo przez noc w układzie wydechowym skrapla się woda i musi się nagrzać wydech i odparować wodę.

Witam
Odparować wodę hmm z wydechu hmm
Oryginalnie w wydechu w ostatnim tłumiku jest mały otwór więc wody nie powinno być a rano pojawia się delikatna para,para nie dym ze względu różnicy temperatur między gorącymi spalinami wychodzących z cylindrów do zimnych tłumików A nie wody w układzie wydechowym. Żeby rzekoma woda miała parkować z wydechu to musi się ten wydech nagrzać A na to potrzeba czasu.
:bigmeen

Użytkownik bigmeen edytował ten post 01 luty 2018 - 15:55


#15 jakub-1977

jakub-1977

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 322
  • Dołączył:  07 gru 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gołańcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 luty 2018 - 17:06

Zwał jak chciał zawsze jest trochę wody taką porą nawet jak rano odpalisz to z tej twojej dziurki kapie no chyba że w benzyniaku masz inaczej choć mam chryslera LHS z 3,5 litrowym silnikiem i też para jest przez dobre 15 minut po odpaleniu.


Użytkownik jakub-1977 edytował ten post 01 luty 2018 - 17:08


#16 Bezimienny Gość.Szarek_*

Bezimienny Gość.Szarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 luty 2018 - 20:56

Uszczelka zdiagnozowana po tym że w oleju nie pojawia się płyn chłodniczy oraz odwrotnie. Na 99% jest to brak gazu w klimatyzacji, stąd jak ruszam i daję mu wejść na obroty problem znika. Dym pojawia się z tytułu skroplin klimatyzacji, mam nieoryginalny tłumik do tego brak katalizatora. Taka jest wstępna diagnoza mechanika. 



#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 luty 2018 - 20:58

Bzdura ale życzę powodzenia

#18 Wrocunia

Wrocunia

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2381
  • Dołączył:  04 lut 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Monika
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Kobieta

Napisano 01 luty 2018 - 21:03

Bzdura ale życzę powodzenia

:haha



#19 jakub-1977

jakub-1977

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 322
  • Dołączył:  07 gru 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gołańcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 luty 2018 - 21:42

Witaj jak miałem mało gazu w klimie ale jeszcze chodziła to słyszałem taki słaby jak by szum a nie bulgotanie i raczej zgadzam się z opinią kolegi andreeas7 to że płyn nie dostaje się do oleju to nie oznacza że nie może dostawać się do cylindra (przy pękniętych głowicach też tak może być) ale jeśli para z tłumika to zkropliny z klimy to nierozumiem jestem ciekaw co będzie,pojeździj trochę i sprawdzaj płyn na zimnym w chłodnicy jeśli nie będzie ubywać to potwierdzisz że nie musisz wymieniać uszczelki pod głowicą.jeśli bulgota ci gaz od klimy jak ci powiedział mechanik to nie włączaj jej i na logike nie powinien bulgotać pozdrawiam.



#20 hirekpl97

hirekpl97

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 634
  • Dołączył:  10 sty 2016
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Hieronim
  • Skąd::Sompolno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 luty 2018 - 13:48

Powiem ci tak kolego ja z uwalnia uszczelka jeździłem chyba z 4 miesiące objawy początkowe to sobie temperatura skoczyła pod czerwone i spadła i było dobrze po jakiś 3 miesiącach zamieniło się to w brak ogrzewania jakimś cudem odpowietrzyłem układ ale po tym zabiegu koniec xd ubytek plynu był taki że za mną robiła się mgła xd olej czysty był płyn też a mechanik twój jest pewnie leniwy bo wie że do zmiany uszczelki trzeba wyjąć silnik a mu się po prostu nie chce . Ale na 1000000% masz uwalona uszczelkę.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych