Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Wymiana filtra oleju 1,6


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 MATRON

MATRON

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  18 lis 2015
  • Rok Produkcji:2002 i 2004
  • Silnik:1,6 i 2.4GT
  • Imię:Matron
  • Skąd::Sląsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 styczeń 2018 - 22:02

Po tylu latach dostałem się do działu dla zaawansowanych i przeczytałem o cyrkach z wymianą  filtra oleju :|.

I tak odkręciłem włożyłem na tą obudowę nowy filtr z championa który sprężynował na tym środkowym członku odkręconej obudowy,  nowa uszczelka przesmarowałem  i skręciłem. Teraz pytanie czy coś spier...łem bo czytam o jakiejś sprężynce której nie widziałem, gdzie ona jest? 

Załączone pliki

  • Załączony plik  filtr.png   41,64 KB   1 Ilość pobrań


#2 jakub-1977

jakub-1977

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 322
  • Dołączył:  07 gru 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gołańcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 styczeń 2018 - 22:38

poczytaj

https://get.google.c...67592615599138 


https://get.google.c...67592615599138 


jak nie to wpisz zapalająca się kontrolka olej na 3 stronie opisywana jest obudowa pozdrawiam.


http: //ptclub.pl/index.php?/topic/3832-lampka-oleju/



#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 styczeń 2018 - 22:45

jest ok nic nie powinno robić problemu 



#4 MATRON

MATRON

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  18 lis 2015
  • Rok Produkcji:2002 i 2004
  • Silnik:1,6 i 2.4GT
  • Imię:Matron
  • Skąd::Sląsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 styczeń 2018 - 22:59

Dzięki wielkie już myślałem że jakiejś sprężynki nie miałem a to element nr 3 jest na tej sprężynie.



#5 .JoKer.

.JoKer.

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 482
  • Dołączył:  18 mar 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M LPG
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Zawiercie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 wrzesień 2018 - 14:03

Podpinam się do tematu. Problem kontrolki też oleju też mnie dotyczy. Autko nabyłem w takim stanie i przez pół roku nalatałem 20tys. km. Dwa razy uzupełniałem olej syntetykiem 5w40. O ile wcześniej kontrolka pojawiała się tylko podczas szybkiego spadku obrotów na rozgrzanym silniku np. przy zatrzymaniu na światłach, to teraz jak się rozgrzeje silnik zaczyna migać jak wściekła przy każdym spadku obrotów (podejrzewam, że ktoś musiał wcześniej wlać coś bardziej gęstego). zgodnie z tym co wyczytałem na forum podejrzenie zostało skierowane na wywalenie elementu nr 3 z podanych rysunków. Udało mi się to sprawdzić. Co prawda mechanik stwierdził, że jest wszystko jak należy, ale po pokazaniu rysunku powiedział, że jest sprężynka a elementu nr 3 brak. I tu pojawia się problem. Szukam, szukam i znaleźć nie mogę. Wszystkie obudowy filtra, które znalazłem na allegro są do poliftowych (od 2004-) R50, maja już inną konstrukcję i nie posiadają już takowego elementu. Jeden sprzedający zasugerował, żeby podmienić całą obudowę, bo pasuje, tak robią w mini i to działa, Pytanie czy ktoś tak próbował w naszych Pitkach. Znalazłem na forum post, gdzie ktoś kupował oryginał obudowy do swojego Pitka po nr VIN i okazało się, że niepotrzebnie też był do tego R50 poliftowego i w jego obudowie nie było tego koszyczka. Mogę tak po prostu zmienić tę obudowę (oczywiście w komplecie z czujnikiem ciśnienia)?



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 wrzesień 2018 - 14:15

Możesz wymienic jako całość i staraj sie dobierac dobre filtry oleju : Mopar , Mann ,Knecht 



#7 .JoKer.

.JoKer.

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 482
  • Dołączył:  18 mar 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M LPG
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Zawiercie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 wrzesień 2018 - 14:24

Dzięki Andrzeju. To kupuje tę obudowę do poliftowego R50 i zrobię sobie półlifta :-)



#8 .JoKer.

.JoKer.

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 482
  • Dołączył:  18 mar 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M LPG
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Zawiercie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2018 - 10:32

Odgrzewam temat bo nie ma sensu zakładać nowego. Tym bardziej, ze sprawa tyczy się tego cholernego filtra. Jak pisałem wyżej powiedziano mi, że można podmienić tę nieszczęsną obudowę filtra z brakującym koszykiem na taką, która już go nie posiada. Znalazłem nawet taką stronę

https://new.minimani...Problem___Hints , która to potwierdza. Oczywiście artykuł dotyczy mini z silnikiem R50 ale przecież taki silnik jest w naszych Pitkach. Zakupiłem na allegro obudowę i przezornie wkład (żeby mechanik przypadkiem nie zamówił po  VIN do starej obudowy) zadowolony, że problem z głowy pojechałem do mechanika. I tu ZONK! Mechanik stwierdził, że jest inny kształt kanałów, więc zakupionej obudowy nie można założyć. Czy ktoś już to robił na forum, czy faktycznie jest tak jak mówi mechanik.

Czy może kształt tych otworów nie ma znaczenia i to tylko uszczelka oddziela je od siebie. Wspomóżcie radą, bo mnie szlag już trafia. Załączam fotki tych obudów (ta z uszczelką jest oryginalna)

 

Załączony plik  583.jpg   47,81 KB   1 Ilość pobrań







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych