Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Pytanie na temat napięcia ładowania

ładowanie alternator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 fotograf77

fotograf77

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 57
  • Dołączył:  04 sty 2018
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:Robert
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 kwiecień 2018 - 08:27

Witajcie,

 

Dzisiaj wziąłem miernik elektryczny i profilaktycznie sprawdziłem napięcie ładowania akumulatora. Wyniki mnie trochę zaniepokoiły. Mianowicie napięcie ładowania mierzone na zaciskach akumulatora waha się między 13,6V a 13,9V. Wartość napięcia ciągle oscyluje wokół tych wartości. niezależnie czy wyłączone czy włączone są światła i inne urządzenia elektryczne. Na napięcie ładowania nie mają też wpływu obroty silnika. zarówno na wolnych jak i podczas wyższych obrotów napięcie cały czas skacze w granicach 13,6 - 13,9 V

Dodam że nie mam problemów z rozładowanym akumulatorem, samochód zawsze odpala bez problemu, a napięcie na klemach akumulatora w spoczynku (po całonocnym postoju) to ok. 12,6V

Moje pytanie brzmi czy należy się tym martwić i jechać do elektryka czy mieści się to w granicach normy?

 

Pozdrawiam

Robert

 



#2 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 20 kwiecień 2018 - 10:16

Masz dobrze, no może trochę mogło by być wyższe ale to też może być błąd miernika.



#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 kwiecień 2018 - 12:03

O ile to nie jest bład miernika - to napięcie jest na pograniczu minium i raczej nalezało by sie temu przyjżeć , albo akumulator jest zużyty i nie pozwala uzyskać wyższego napięcia w układzie ,usterka alternatora lub najprostsze masz słabe połączenie na łączeniach miedzy alternatorem a akumulatorem i masą auta i raczej te 3 opcje obstawiam .Prawidłowy zakres 14-14,4 V 



#4 fotograf77

fotograf77

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 57
  • Dołączył:  04 sty 2018
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:Robert
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 kwiecień 2018 - 18:09

andreaas7  bardzo dziękuję za odpowiedź. Akumulator jest na pewno dobry. Mam nadzieję, że alternator nie jest uszkodzony. Włożyłem do gniazda zapalniczki voltomierz i kontroluję napięcie na bieżąco. Podczas jazdy sporadycznie zdarza się, że napięcie nagle skacze do około 14,2 - 14,3V ale po chwili znowu spada do 13,8V. Może faktycznie jest słabe połączenie któregoś z przewodów. Muszę się wybrać do elektryka żeby to sprawdzić bo sam nie wiem jak się za to zabrać.

Przy okazji czy ktoś z Was może mi polecić jakiegoś elektryka z Łodzi lub okolic?



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 kwiecień 2018 - 18:11

Na gniazdku zapalniczki nigdy nie będzie ok , mierzysz na zacisku prądowym alternatora i porównujesz drugi raz z napięciem na zaciskach akumulatora

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 20 kwiecień 2018 - 18:12






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych