Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

[Opis] Jak usunąć automatyczne wł. AC przy nawiewie na sz


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
115 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 luty 2009 - 16:41

fotka tam jest tylko cos serwis hostujacy fotosik.pl zawodzi.
ale postaram sie objasnic:
jak wyjmiesz bialy panel (juz po zdjeciu panelu srodkowego) do ktorego sa podlaczone linki i na nim sa pokretla to przyjrzyj sie mechanizmowi pokretla od kierunku nawiewow, patrz od gory i krec od lewej do prawej, zobaczysz ze w pewnym momencie zaczynaja stykac sie 2 blaszki, w tym momencie zaczyna dzialac klima, kiedy na szybe lub szybe i nogi, w tym miejscu musi byc cos co nie pozwoli zetknac sie tym blaszkom.
spojrz na duze pokretlo, wytnij o takiej powierzchni kwadrat, potem zrob z niego prostokat, na jednym jego boku po drodku wytnij polkole o srednicy wspomnej "slomki" czyli tego co z tylu wychodzi w poziomie, taka rurka, patrzac z gory pokretla kierunkow nawiewu wloz to co wycialem z plastiku po jego prawej stronie, kapnij kropelka zeby sie nie suwalo. lepiej czy nic ?

#22 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 lut 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 26 luty 2009 - 19:43

jaśniej jaśniej :) tym bardziej, że to parowanie szyb mnie osłabia, a klima paliwko wyraźnie ciągnie :). Żeby było lepiej, to moge powiedzieć, że u mnie klima zaczyna działać już na ostatniej kropce przed ustawieniem MIX !!!
U was też szyby tak mocno parują? Może to też wina filtra kabinowego ... zamierzam go jak najszybciej zmienić ... nawet przy słabym nawiewie na nogi mocno parowały mi szyby, szczególnie boczne :(

#23 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 luty 2009 - 08:55

w ktorym momencie najbardziej nie dajesz rady?:)

#24 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 lut 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 27 luty 2009 - 11:00

po dłuższym postoju gdy włączę ogrzewanie to praktycznie od razu mam siwo na szybach ... dziś pomęczyłem się i dałem niewiele ogrzewania na siebie i powoli się auto nagrzało bez parowania, ale gdy zrobiło się całkiem ciepło, to przednia szyba zaczęła lekko parować.
Z tego co pamiętam, to np. w oplach gdy parują szyby wystarczy wymienić filtr i jest OK. Nie wiem jeszcze czy mój PT ma w ogóle założony filtr :) Może jak odłączę klimę i dam samo ciepłe powietrze na szybę to wystarczy ... na razie mam go za krótko i brakło czasu

#25 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 27 luty 2009 - 11:11

Duża szansa że to filtr. Mój Pitek ogólnie nie paruje. Czasami jak powiedzmy wejde w ubraniu zawilgoconym to przez chwile szybki parują. Nagrzewa sie niesamowicie szybko. A moze masz lekko wilgotna podłoge, wiesz zima, sniegi były i stąd to parowanie.

#26 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5356
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 luty 2009 - 12:15

może dywaniki mokre i parują hmm

#27 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 lut 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 27 luty 2009 - 18:26

mój też się błyskawicznie grzeje :) i bardzo mi się to podoba ... nie sądzę, żeby to było od podłogi/dywaników ... powolne nagrzewanie kabiny (mało czerwonego na pokrętle) eliminuje w zasadzie to parowanie ... trochę jednak jest zimno przez pewien czas :chory

#28 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5356
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 luty 2009 - 09:27

nie sądzę, żeby to było od podłogi/dywaników

ja mam welurowe dywaniki i jak je wziołem do domu i wysuszyłem na kaloryferze to od razu parowanie się zmiejszyło :cwaniak

#29 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 lut 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 28 luty 2009 - 19:59

no ja też mam welurowe .... może to i przyczyna .... pogoda też ma znaczenie, bo np. dziś w ogóle nie parowały

Skończyły się jakoś problemy z parowaniem (nie ruszałem filtra), więc wnioskuję, że przyczyna mogła być w mokrych dywanikach welurowych - pojeździłem z nadmuchem na nogi i podeschły ... :piwo

[ Dodano: 2009-03-08, 16:18 ]
wyciąłem dziś "blokadę" z etui od pendrive'a i zamontowałem bez kleju - powinno się trzymać ... chyba działa :) ; włączenie klimy (kliknięcie) słychać na zewnątrz tylko po ustawieniu przełącznika nawiewu tylko na zakres klimatyzacji, bez względu na wybór kanałów nawiewu :kciuki

#30 malesku

malesku

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 11
  • Dołączył:  19 sie 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0

Napisano 02 wrzesień 2009 - 12:05

Osobiście tego nie robiłem (może uda mi się znaleźć czas przed zimą), ale znalazłem prostszy sposób na nie włączanie klimy przy ustawieniu nawiewu na szyby:

Disabling the air conditioner when in Defrost mode

A quick way to gain some power in winter. (A/C can still be used during defrost when desired by switching the fan control to the blue dots.)

1. Use a trim stick (soft tool to prevent marring), pry out window switch bezel on the dash.

2. Disconnect power window control switch (slide the red locking tab prior to removing connector), remove screw inside switch opening, use trim stick and pry out the center bezel assembly, gently lift up and out (has locating tabs at bottom) then remove bezel. The heater control knobs will also pop off, don't worry the knobs are keyed so they can only be reinstalled in the correct position.

3. Just above and to the left of the heater/defrost select knob shaft are three ribbons of metal about an 1/8 inch wide. Drill a hole through the lowest one, making sure to sever it completely without cutting the one above it.

4. Reinstall the bezel (and the screw), heater control knobs (remember they're keyed, don't force them), and power window switch assembly (be sure to push the red locking tab back into place on the connector).

Credits:

* Bezel removal instructions: PTCC Forum Member KC6iih
* Drilling instructions: Neons.org “How To Page” Duke Wilford



#31 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 wrzesień 2009 - 08:34

Czy ja wiem czy to prostsze, i tak trzeba grzebac w desce i tak. Ale jesli skuteczne to ok

#32 malesku

malesku

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 11
  • Dołączył:  19 sie 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0

Napisano 03 wrzesień 2009 - 10:40

Prostsze, bo nie trzeba nic robić z chirurgiczną precyzją , ani wycinać półksiężyca. Wystarczy przeciąć jedną ścieżkę metalową i tyle.

#33 Bezimienny Gość.barooop_*

Bezimienny Gość.barooop_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 wrzesień 2009 - 11:01

Też to chyba uczynię ;) i czeka mnie wymiana podświetlenia zegarów... wymieniał ktoś może na mocniejsze żaróweczki?
Jak tak to jaki efekt wam wyszedł?
:cwaniak

#34 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 wrzesień 2009 - 18:04

A ja tam się przyzwycziłem, i uważam, że patent jest fajny. W zimie przy sprawnym układzie klimatyzacji (preso niskiego ciśnienia lub termometr parownika sprawne) klimatyzacja w ujemnych temperaturach i tak sie nie włączy. Pozdrawiam

#35 nadja

nadja

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 112
  • Dołączył:  12 sty 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:dwa.zero

Napisano 14 wrzesień 2009 - 07:44

Witam. Czy mógłby ktoś przetłumaczyć w skrócie ten opis po angielsku hmm . Konkretnie punkty odnośnie tej ścieżki, żeby ją zlokalizaować która to jest?
Z góry bardzo dziękuję
Pozdrawiam

#36 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 wrzesień 2009 - 07:44

mniej wiecej: poczatek jak w patencie nr 1 czyli demontaz wszystkiego, a pozniej odnajdujemy za galka (cieplo zimno) na lewo i ciut powyzej 3 tasmy, robimy dziure w najnizszej z nich reszty zostawiamy i skladamy spowrotem do kupy, tak rozumiem ten opis

#37 nadja

nadja

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 112
  • Dołączył:  12 sty 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:dwa.zero

Napisano 17 wrzesień 2009 - 14:32

Witam. Ja zrobiłem podobnie jak w opisie na początku tematu z tym że zamiast póksiężyca włożyłem prostokątny szablonik wycięty z cienkiej karty plastikowej (pozostałość po starterze z orange) nie jest wtedy potrzebna aż taka precyzja.
Pozdrawiam.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#38 Bezimienny Gość.biki112_*

Bezimienny Gość.biki112_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 listopad 2009 - 11:49

1)zdjac przednia konsole
2)wykrecic bialy panel na ktorym sa pokretla
3)odlaczyc przewod po lewej
4)wyciac jak wspomnial resiurc z jakiegos plastiku kwadrat o powierzchni pokretla
5)zrobic z niego prostakat
6)przymierzyc do pokretla i w miejscu gdzie jest "slomka" ktora sie zaklada na bolec wystajacy z deski wyciac polksiezyc o srednicy tej "slomki"
7)patrzac na pokretlo kierunku nawiewu od gory wkladamy ten element po prawej, maksymalnie blisko osi pokretla
8)potem z chirurgiczna precyzja walimy na to kropelke kleju zeby ten kawalek plastiku sie nie suwal, gdyz wewnatrz wszystko jest wysmarowane smarem aby precyzyjnie dzialalo. to tyle.

WITAM ŁADNIE OPISANE .

1] PYTANIE JAK ZDJĄĆ PRZEDNIĄ KONSOLĘ OD CZEGO ZACZĄĆ BY JEJ NIE USZKODZIĆ ?

#39 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 listopad 2009 - 11:54

podwaz od dolu i ciagnij do siebie, stanowczo ale z czuciem az wylezie cala

#40 Bezimienny Gość.biki112_*

Bezimienny Gość.biki112_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 listopad 2009 - 13:42

Surem .
witaj ,w jakimś innym temacie ktoś chciał zdjąć konsole i wymalować , pisał coś że trzeba najpierw podważyć sterownik od szyb od spodu a następnie odkręcić wkręt który znajduje się pod sterownikiem ,następnie zdjąć pokrywę z zatrzasków. Czy odrobiłem pracę domową ? Czy też tak robiłeś .





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych