Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

[Opis] Naprawa/regeneracja przełącznika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#1 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 wrzesień 2008 - 21:39

Witajcie!

Banalne bło opisywanie poprzedniego tematu czyli o klimie /kiedy chcemy to ja włączamy/ w porównaniu do przełącznika.
Troszke miałem stresa kiedy go całego wyciągnąłem a nsp.zacząłem otwierać.
Już sobie myślałem ze i tak będe musiał kupić nowy ale jakoś się udało.
Jeśli ktoś będzie próbował - to po otworzeniu proponuję dokładnie przyjrzeć się całości ,prawie każdemu ruchomemu elementowi gdyż ups! mi się wszystko wysypało przez psa który trącił krzesło na którym wybebeszałem część pitka.
W środku znajduje się sprężynka z blaszką która odpowiada za załączenie przepływu prądu do halogenów.Połączenie następuje kiedy mały plastikowy bolczyk ją unosi dociska.Mi na trzy miesiące wystarczyło wyczyszczenie styków i nasmarowanie prowadnic blaszki.Coś znowu zaczyna się dziać wieć najprawdopodobniej wyjmę sprężynkę z blaszką i dodam nowy przełącznik odpowiadający za halogeny przednie.
Chyba że dostanę w maiare tanio sprawny komplet przełączników--a w to nie wierzę!

Pozdrawiam

#2 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 08 październik 2008 - 08:59

a moze jakies instrukcje jak toto wyjac :p
pozdr

PS z gory dzieki

#3 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 październik 2008 - 14:12

scoroop, Myślę że w instrukcji napraw powinno być jak wyciągnąć lecz na pewno nie będzie jak rozebrać przełącznik!

#4 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 09 październik 2008 - 15:27

rozebranie to juz luz. wiem ze tam bedzie wielka zgraja sprezynek i blaszek, ale mniej mnie to martwi niz samo wyciagniecie tego ;). troche sie narozbieralem roznych takich rzeczy w zyciu, a ojciec jest z zawodu elektronikiem wiec damy sobie rade jak mu piwko postawie :d

#5 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 styczeń 2009 - 20:48

Rozbieranie tego nie ma sensu wewnątrz faktycznie jest blaszka dociskana plastikowym bolczykiem, tylko konstrukcja tego jest do dupa. bolczyk jest plastikowy a styk się nagrzewa, gdyż amerykanie stwierdzili, ze dwie żarówki po 35 wat można na takim styku powiesić bez przekaźnika. Nagrzewanie styku powoduje wytopienie kołka naciskającego (mam 20 takich uszkodzonych przłączników). Osobiście radzę od razu wymienić przełacznik na nowy lub używany działający i dodać przekaźnik, tak aby przełącznik sterował wyłącznie przekaźnikiem. Operacja jest prosta dla w miarę rozgarniętego elektryka. Porada - jeśli światła przeciwmgielne cały czas się juz palą i nie można ich wyłączyć, to w skrzynce bezpieczników pod maską (lew część komory silnika nad skrzynią biegów) jest bezpiecznik 20 amper opisany jako fog lamp frony bux. po wyjęciu światła nie świecą i nie rozładowują akumulatora. Potem trzeba tylko zrobić to co wyżej i nie ma problemu do końca życia pitka. Pozdrawiam

#6 Bezimienny Gość.bayeroso_*

Bezimienny Gość.bayeroso_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 styczeń 2009 - 01:40

Szkoda, że nie ma do tego w sprzedaży jakiegoś pakietu naprawczego, bo kupowanie calego modułu jest niemałym wydatkiem.

#7 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 styczeń 2009 - 07:59

bayeroso,
Pakietu nie ma, ale nowe przełączniki są już poprawione, a poza tym przekaźnik koszyuje 15 złotych a założenie go u magika elektryka 50 a w serwisie w Szczecinie razem ze sprawdzeniem ogólnym pojazdujakieś 100 zł. Spokój na całe życie.

#8 Bezimienny Gość.bogdan_*

Bezimienny Gość.bogdan_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 styczeń 2009 - 13:07

witam mam ten sam problem .awaria wielofunkcyjnego przełacznika .czy orientujecie sie ile kosztuje nowy.lub co zrobic by obnizyc koszty i miec halogeny

#9 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 styczeń 2009 - 21:35

bogdan, Do halogenów możesz założyc osobny włącznik z przkaźnikiem.Przełączniki ulegają uszkodzeniu głównie przez przeciążenie,zasilając halogeny bezpośrednio a nie przez przekaźnik.

#10 Przemo

Przemo

    Znawca Tematu

  • Przyjaciel forum
  • Posty: 1082
  • Dołączył:  28 sie 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Przemo
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 26 styczeń 2009 - 02:21

czy orientujecie sie ile kosztuje nowy

Tanio jak barszcz.
350 zł ASO Zasada Bydgoszcz.

#11 Bezimienny Gość.bogdan_*

Bezimienny Gość.bogdan_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 luty 2009 - 21:12

dzieki przemo

#12 Bezimienny Gość.Kawa_*

Bezimienny Gość.Kawa_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 luty 2009 - 09:40

Witam!

Też chciałbym coś dodać od siebie w sprawie naprawy przełącznika.
A mianowicie jest to możliwe !! I to nie takie skomplikowane.

Występują dwa przypadki zepsucia się przełącznika halogenów.
1 Halogeny co jakiś czas same się załączają , najczęściej przy włączaniu kierunkowskazu.
2 Halogeny palą się na stałe.

Ad1/ Jest to objaw pierwszej fazy zepsucia.
Przełącznik, a dokładnie bolec popychający blaszkę załączającą światła ( opisany wcześniej przez resiurc) nie do końca ją popycha i powstaje nie pełny styk . Ten że styk poprzez niepełne zwarcie nagrzewa się i po jakimś czasie topi bolec popychający , ale to już drugi przypadek.
W tym przypadku należy oczywiście rozebrać przełącznik ( nie jest to takie straszne) i albo przedłużyć bolec o ok 2 mm naklejając na niego "coś" plastikowego albo podgrzać ramie na którym zamocowany jest bolec i podgiąć lekko do góry. Wtedy bolec szybciej odpycha blaszkę i nie doprowadza do styku przy wyłączonych halogenach.

Ad2/Jest to objaw stopionego bolca popychającego blaszkę styku.
Wówczas ( zabrzmi to nieprofesjonalnie ) ale należy wyciąć bolec i w miejsce niego wkleić nowy co bardzo ważne dłuższy niż był oryginalnie. Jest to około 2 mm nad bolcami styku.
Bolec ten najlepiej jest dorobić z plastikowego grotu lotki do darta. Wymiarami i średnicą idealnie pasuje.

Cały problem tego przełącznika jest taki że producent przekombinował i powymyślał alpejskie kombinacje w całej konsoli przełączników. A w przypadku przełącznika halogenów ramie które jest popychane przez gałkę zmiany świateł jest za miękki i " poddaje " się po dłuższym użytkowani co prowadzi do częściowego styku który to prowadzi do samo przepalenia się.
Warto jest spróbować ponieważ po udanej naprawie pozostaje satysfakcja nie oddania auta do serwisu.

Pozdrawiam kawa

#13 Bezimienny Gość.rafal_woz_80_*

Bezimienny Gość.rafal_woz_80_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 luty 2009 - 20:04

Kolega Kawa bardzo ładnie to opisał ja już to przerabiałem około 2 miesięcy temu lecz doszłem do tego po paru próbach niestety styki się nagrzewają i topią plastikowy bolczyk wystarczą 2 godzinki jedno piwko trochę chęci i nietrzeba płacić serwisowi za przełącznik mi działa idealnie pozdrawiam

#14 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 27 luty 2009 - 20:21

Mam pytanie - skoro twierdzicie ze te nasze oryginalne halogeny nie idą przez przekaznik i dlatego przełącznik przy kierownicy sie "topi" to czy mozna ten oryginalny przełącznik puscic jednak przez przekaznik - mnie wszystko dziala od roku bez problemu ale wolałbym zapobiec uszkodzeniu hmm

#15 Bezimienny Gość.rafal_woz_80_*

Bezimienny Gość.rafal_woz_80_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 luty 2009 - 20:39

Jak ja byłem u elektryka to pierwsze co mi powiedział to że zainstaluje mi przekaźnik bo w pt go niema i dlatego tak się dzieje z halogenami

#16 Bezimienny Gość.tomek1766_*

Bezimienny Gość.tomek1766_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 czerwiec 2009 - 22:51

ja naprawiłem swój przełącznik i zamontowałem przekaźnik i póki co działa. maksym - chętnie kupiłbym od ciebie kilka przełączników świateł. Jeśli jesteś zainteresowany to proszę o kontakt. Ciekawi mnie po co Ci tyle przełączników

#17 Bezimienny Gość.godyh_*

Bezimienny Gość.godyh_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 październik 2009 - 00:41

Czy może ktoś napisać jak wyjąć ten przełącznik, a później go rozebrać. Od czego zacząć?

#18 medyk

medyk

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5224
  • Dołączył:  03 lis 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4L + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 październik 2009 - 23:45

godyh, żeby go wyjąć, musisz rozkręcićdwa plastiki złaczone do siebie miedzy kierownicą a zegarami. Póżniej będziesz miał bodajże dwie śróbki od góry zaraz za kołem kierownicy. Wykręcasz je i bez problemu wyciągasz w górę. A co do naprawy, tego już Ci nie powiem, bo rozkręciłem jeden chcąc go naprawić, to mi pare częsci zostało i niestety nie działał. Całe szczescie ze miełem drugi :dance2 Jak chcesz to mogę Ci napisać jak go zepsuć a nie naprawić :lol

#19 Bezimienny Gość.godyh_*

Bezimienny Gość.godyh_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 październik 2009 - 02:41

Ok. To napisz jak rozkręca się tą główkę co są przełączniki obrotowe i ten wyciagany. spróbuje go rozebrać. Może nie zostanie mi czesci na stole. Czy Ty masz założony przekaznik po założeniu nowego przelacznika?

#20 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 październik 2009 - 22:52

Ok. To napisz jak rozkręca się tą główkę co są przełączniki obrotowe i ten wyciagany. spróbuje go rozebrać. Może nie zostanie mi czesci na stole.


pisze z pamieci bo swój robiłem jakiś czas temu:
obrotowej główki nie rozbierasz, wszystkie styki są w podstawie. Należy zdjąć pokrywkę podstawy, delikatnie żeby się nic nie wysypało. Jak nie wyleci to zasada działania i naprawa jest prosta. Trzeba wyjąć taki malutki biały patyczek i to jego przytopienie powoduje że styki się nie rozwierają odpowiednio. Nie próbuj kombinować z przeginaniem styków, to nic nie da.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych