Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Pitek i ELM327


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 sierpień 2011 - 08:54

Witam :pa
Proszę o pomoc.
Gdzie dokładnie znajduje się złacze OBDII w PT.
Czy ktoś z szanownego grona próbował podłączyć interfejs ELM327 do PT, czy to "zagada" z samochodem?
PS. Od paru dni świeci mi się Check Engine, a metoda kluczykowa i inne proste nie dają możliwości zdiagnozowania problemu. Auto stało ok. miesiąca w komisie, kontrolka zapaliła się po zatankowaniu do pełna, potem po paru dniach zgasła samoistnie, ale wczoraj się znów zapaliła, tym razem w czasie jazdy. Silnik normalnie "chodzi", nie traci mocy i nic szczególnego się nie dzieje, o co chodzi?

#2 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 sierpień 2011 - 09:16

Stefan2011, Złącze znajdziesz w kabinie nad pedałem sprzęgła,po lewej stronie pod skrzynką z bezpiecznikami.U mnie ELM działa przez "pcmscan".Jeśli świeci kontrolka silnika więc metoda kluczykowa powinna pokazać jakiś błąd.Może masz za mało cierpliwości na kręcenie kluczykiem,nie zawsze się udaje, trzeba próbować.

#3 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 sierpień 2011 - 09:27

Dziękuję poszukam dzisiaj tego złącza. Pozdrawiam

#4 markizik

markizik

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  15 cze 2011
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Mariusz
  • Skąd::Góra Puławska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpień 2011 - 10:58

a może to kwestia "masy"?.. jeśli stał pod chmurką, to coś przyśniedziało... chyba pitek jest dosyć czuły na takie zmiany

#5 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 sierpień 2011 - 11:59

Ja myślę, że to wina mojej ciemnej masy, która jest jeszcze zielona w temacie PiTi.
Tak przy okazji, to ile i gdzie są te punkty masy, które może nadwątlić deszczyk?

#6 markizik

markizik

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  15 cze 2011
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Mariusz
  • Skąd::Góra Puławska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpień 2011 - 12:07

podobno tych punktów jest kilka.. i chyba w różnych typach silnika mogą być gdzie indziej - niestety też jestem ogólnie zielony w tej kwestii.. ale np. trzeba poszukać śrub przy karoserii w komorze silnika obok filtra powietrza (dochodzą do nich przewody :).. trzeba by było pewnie poprzeczyszczać.. i powinno pomóc :)

#7 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 sierpień 2011 - 12:09

No to ropoczyna się moja wielka przygoda z tym kultowymi pięknym autem. Zajrzę mu w "bebechy" i dam znać czy pomogło. Pozdrawiam :piwo

[ Dodano: 2011-08-10, 18:37 ]
Witam
Metoda kluczykowa u mnie jednak zadziałała, mam następujące błędy P 0551 i P 2101. P0551 to już sobie znalazłem co oznacza, ale opisu tego drugiego błędu (P 2101) za cholerę nie mogę nigdzie znaleźć.

#8 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13759
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 sierpień 2011 - 17:59

taki blad nie powinien wystapic , on po prostu nie istnieje..... :pociesza

poczytaj sobie tutaj: na temat diagnostyki auta: http://pt-cruiser.pl... ... radnik.pdf

#9 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 sierpień 2011 - 18:09

Mam nagrany film z tym błędem, ale nie wiem jak go tu wrzucić. po tym dwóch błedach mam napis done. :piwo

#10 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 sierpień 2011 - 18:21

Stefan2011, Film musisz wrzucić np.na you tube,a tutaj zamieścić tylko link do niego


P2101
Throttle Actuator Control Motor Circuit
Range/Performance
Wyjaśnić tego nie potrafię poczekaj na doktorów.
http://www.hallsauto... ... itions.htm

#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 sierpień 2011 - 18:33

P2101 -" Electronic Throttle Control " jak nie istnieje , jak najbardzie jest w Chryslerze (kontrola stopnia otwarcia przepustnicy) :tak

,a konkretnie przesyłanie sygnału pomiędzy pedałem gazu a przepustnicą

#12 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 sierpień 2011 - 18:36

Niestety nie mam konta na Yootube. Może innym razem. Ale kod brzmi złowrogo.

#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 sierpień 2011 - 18:59

Stefan2011,
A przypadkiem nie był myty silniczek karczerem hmm , dla pewności , przeczyść połaczenia od servo controlera predkosci , czujnika położenia przepustnicy ,silnika krokowego oraz sprawdz masy do nadwozia i silnika czy gdzies sie cos nie poluzowało lub utleniło.

#14 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13759
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 sierpień 2011 - 20:30

P2101 -" Electronic Throttle Control " jak nie istnieje , jak najbardzie jest w Chryslerze (kontrola stopnia otwarcia przepustnicy) :tak

,a konkretnie przesyłanie sygnału pomiędzy pedałem gazu a przepustnicą

po rozmowie tel z andrzejem zostalem uswiadomiony ze blad o takim numerze istnieje.... :glupek

[ Dodano: 2011-08-10, 21:34 ]

P2101 -" Electronic Throttle Control " jak nie istnieje , jak najbardzie jest w Chryslerze (kontrola stopnia otwarcia przepustnicy) :tak

,a konkretnie przesyłanie sygnału pomiędzy pedałem gazu a przepustnicą

po rozmowie tel z andrzejem zostalem uswiadomiony ze blad o takim numerze istnieje.... :glupek

P2101-ELECTRONIC THROTTLE CONTROL MOTOR PERFORMANCE

#15 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 sierpień 2011 - 21:40

Stefan2011, W tym silniku - 1,6 - przepustnica jest sterowana elektronicznie - wyczyść kostkę na sterowniku silnika - pod maską przy lewym błotniku poszka z dłuuugą wtyczką odpinana na klamrę - oraz kostka na silniku przepustnicy - przedczyśc wszystkie na kolektorze ssącym to nie będzie problemu która. Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-08-10, 22:41 ]
Stefan2011, Silnika krokowego w tym układzie nie ma - nie jest potrzebny.

#16 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 sierpień 2011 - 22:32

Ta długa kostka, o której piszesz (sterownik silnika), czy jak ją odłączę to PiTek nie zacznie potem "szaleć"? ...Trudno powiedzieć, czy silnik był myty, ale jak kupywałem samochód to był dosyć zakurzony, sam go trochę podpicowałe, ale nie na mokro, tylko lekko nasączoną szmatka w bezynie ekstrakcyjnej (gum oczywiście i elektryki nie czyściłem). PS. Ja o silniku krokowym nic nie pisałem. Pozdrawiam :piwo

#17 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 sierpień 2011 - 22:34

Stefan2011, Nie zwariuje - odłącz najpierw akumulator. Po całej operacji uruchom silnik i niech popracuje na biegu jałowym do wygrzania i włączenia wentylatora chłodnicy.

[ Dodano: 2011-08-10, 23:36 ]
Stefan2011, A tak ogólnie to wydaje mi się że to stary śmieć (błąd przepustnicy) a kontrolkę zapala ten pierwszy błąd. Pozdrawiam

#18 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 sierpień 2011 - 22:37

Mam jeszcze pytanie, jak rozpoznać w PT 1.6 16V, że łańcuszek jest do wymiany? hmm

#19 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 sierpień 2011 - 22:43

Stefan2011, Nie ma takiej możliwości, żeby był do wymiany - chyba, że ktoś jeździł bez oleju. Jęśli się wyciągnie ponad normę to powinien zapalić check engine i zgłosić brak synchronizacji pomiędzy czujnikiem położenia wału i czujnikiem położenia wałka rozrządu. Dziwne dźwięlki z okolicy rozrządu też mogą wskazywać na nadmierne wyciągnięcie - choć w tym silniku to maóło prawdopodobne. Pozdrawiam

#20 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 sierpień 2011 - 22:48

Czyli jeździmy takim Pitkiem do oporu - fajnie. :jupi :piwo





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych