Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Pitek i ELM327


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#41 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8209
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 sierpień 2011 - 08:20

Dzięki. Wspaniała lista, wspaniałych ludzi.

...mów jeszcze :piwo

#42 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 sierpień 2011 - 14:26

Obejrzałem połączenia i na mój gust to jest tak: rurka od klimy ma ujście wilgoci prawie prosto na złączkę, która połączona jest wiązka ze sterownikiem przepustnicy. Cała ta łaczka jest zafajdana (nie była dzisiaj mokra) i sądzę, że na tym gó..enku powstają błędy, ale dojście do tego jest pieruńskie, więc sobie to na razie odpuściłem. Postanowiłem jednak, ze zastosuję nową dłuższą rurkę do skraplania pary od klimy - w ramie, na dole, jest owalny otwór, który wykorzystam do odprowadzania kropli z tego układu prosto na jezdnię, tylko muszę założyć dłuższy wąż na króciec od klimy.

#43 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 sierpień 2011 - 14:34

Stefan2011,
Wyczyść to złącze dokładnie i zakonserwuj WD40 lub czymś do styków - jak mówisz że tam jest pieroński dostęp to lepiej nie przymierzaj się do CRD tam nie ma luzu miedzy silnikiem a grodziami aby włożyć rękę.

#44 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8209
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 sierpień 2011 - 16:30

to lepiej nie przymierzaj się do CRD tam nie ma luzu miedzy silnikiem a grodziami aby włożyć rękę.

...kiszka to fakt :cwaniak

#45 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 wrzesień 2011 - 11:42

Podłączyłem wreszcie ELM327 do Pitka i skasowałem błędy. Było ich ok. 5 przy czym 4 jako zarejetrowane (2135, 0122 - sam wywołałem, i jeszcze jakieś dwa, których nie zapisałem) i 1 oczekujący - ten oczekujący to P0551. Dzisiaj podczas regularnej jazdy pojawił się gong i błąd P0551. Wiem, że to coś z pompą, czy ciśnieniem na wspomaganiu kiery, ale może znacie jakieś typowe usterki w przypadku tego błędu. hmm

[ Dodano: 2011-09-03, 12:44 ]
A cha, jak przeczyściłem i zapodałem WD40 na złącze pod kiszką, to nie chciał kręcić rozrusznik - ale z tym już sobie poradziłem.

#46 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 wrzesień 2011 - 11:59

Stefan2011, p 0551 - power stering switch performance - Złe nieodpowiednie stany dla czujnika ciśnienia na przekładni kierowniczej - znajduje sie w okolicy wejściowego wałka do przekładni. sprawdzany przy określonych warunkach pracy - znany temat, najczęściej padnięty czujnik - do wymiany. Pozdrawiam

#47 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 wrzesień 2011 - 13:27

Maxym72, Samemu można to wymienić? I jaka jest przyblizona cena tego badziewka?

[ Dodano: 2011-09-03, 14:34 ]
Jest jeszcze coś, jak przekręcam kluczyk w stan zapłonu to check engine zapala sie na chwilę, potem miga 5 razy i po piątym razie zapala się na stałe, jak włączę silnik kontrolka gaśnie - ale dlaczego miga.

#48 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 wrzesień 2011 - 17:36

Stefan2011, można wymienić samemu - kosztów nie pamiętam, ale nie są przerażające. Mruga bo ostatnio nie skończył wszystkich testów po odłączeniu aku - to normalne. Po kilkukrotnym wygrzaniu w warunkach normalnej jazdy przestanie świecić. Ważne, że nie świeci na uruchomionym silniku, lub nie mruga na uruchomionym silniku. Mruganie w czasie jazdy oznacza wypadanie zapłonów, co może doprowadzić do uszkodzenia katalizatora. Pozdrawiam

#49 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 wrzesień 2011 - 18:43

Dziękuję i również pozdrawiam. :piwo :kciuki :brawo

#50 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 864
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 czerwiec 2016 - 16:40

Witam po latach, dzieńdobry
sorry, że się nieudzielam, ale poprostu jeździmy Pitkiem bez problemów. ...aż do tej pory, bo pojawił się ok. 3 tygodni temu błąd P2101. Początkowo próbowałem wyczyścić błędy za pomocą Tarque i ELM na bluethoot, ale to zabardzo nie pomogło. Sprawa na teraz wygląda następująco: gdy przekręce kluczyk na zapłon to świeci check engine oraz miga czerwony piorun i silnik po odpaleniu nie nabiera mocy i kręci do jakiś 1500 obr./min - ciężko ruszyć z miejsca i potrafi zgasnąć. Jeżeli odpalam silnik odrazu bez zbędnego czekania na aktualizację kotrolek, to świeci się check engine, ale czerwony piorun się nie świeci - generalnie można wówczas jeździć, ale silnik dostaje jakby hamulca przy obrotach ok.4000 na min. Ponadto pojawił się błąd P0106. Przeczyściłem wszelkie kostki połączeniowe te do sterownika przepustnicy oraz do sterownika silnika i dalej jest to samo już mi ręce opadły. Wiem, że odgrzewam kotleta, ale urop za pasem i kobitka się denerwuje stąd ten rozpaczliwy post po latach. Czy mogę jednak liczyć na Waszą pomoc w temacie? Pozdrawiam
...niestety po zmianie adresu email utraciłem "dorobek" na swoim pierwotnym koncie - przepraszam.

#51 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 czerwiec 2016 - 17:56

Nie wiem co ci powiedzieć , 90 % problemów z przepustnica nie jest do rozwiązania przez klienta samodzielnie .
P2101 to usterka silnika krokowego nastawnika przepustnicy - forma naprawy ? , wymiana i programowanie nowej przepustnicy
P0106 to usterka czujnika podciśnienia ( mapsensor ) - naprawa poprzez wymianę na nowy .

Obie usterki są powiązane i trzeba zacząć od naprawy usterki mapsensora , bardzo dokładne sprawdzenie przejść od czujnika do sterownika silnika i dopiero zakup nowych elementów na wymianę , po usprawnień pracy mapsensora dopiero taka sama zabawa z przepustnica .
Jeśli są przejścia , czujniki podmienione na nowe lub używane sprawne z drugiego auta a dalej są błędu to jest uszkodzony sterownik silnika .

#52 Bezimienny Gość.konrad998_*

Bezimienny Gość.konrad998_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 czerwiec 2016 - 21:15

A jak się mają przewody zapłonowe i cewka?

#53 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 czerwiec 2016 - 21:34

Nie maja znaczenia na ten problem

#54 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 864
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 czerwiec 2016 - 22:23

A jak się mają przewody zapłonowe i cewka?


...przewody zapłonowe są nowe bo jeden stary mi przegryzł szczur.

Nie wiem co ci powiedzieć , 90 % problemów z przepustnica nie jest do rozwiązania przez klienta samodzielnie .
P2101 to usterka silnika krokowego nastawnika przepustnicy - forma naprawy ? , wymiana i programowanie nowej przepustnicy
P0106 to usterka czujnika podciśnienia ( mapsensor ) - naprawa poprzez wymianę na nowy .
Obie usterki są powiązane i trzeba zacząć od naprawy usterki mapsensora , bardzo dokładne sprawdzenie przejść od czujnika do sterownika silnika i dopiero zakup nowych elementów na wymianę , po usprawnień pracy mapsensora dopiero taka sama zabawa z przepustnica .
Jeśli są przejścia , czujniki podmienione na nowe lub używane sprawne z drugiego auta a dalej są błędu to jest uszkodzony sterownik silnika .

Dziękuję za próbę wsparcia, ale jakim cudem może uszkodzić się sterownik silnika? ...i drugie pytanie, co może zepsuć się w przepustnicy?

#55 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 864
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 lipiec 2016 - 22:36

Już wszystko jest OK. Wykonałem następujące operacje, ale naprawdę, to nie mam pojęcia, co pomogło. Najpierw odłączyłem złączkę na mapsensorze tym zamocowanym na kolektorze dolotowym, następnie zdemontowałem ten czujnik, który był nieco zaolejony. Postanowiłem że czyszczenie wykonam w domu, ale przedtem odłączyłem wtyczkę z przepustnicy. Przed pozostawieniem auta "bez opieki" postanowiłem zamknąć szyby, bo miałem opuszczone, wiedziałem, że jak przekręce kluczyk na pozycję zapłonu, to system wykryje błędy od zdjętych wtyczek. Zaolejony mapsensor wyczyściłem delikatnie za ponocą patyczków kosmetycznych (bez obracania patyczkiem). Następnie poszedłem spowrotem go zamontować. Po tej operacji podłączyłem również wtyczkę do przepustnicy. Potem poruszałem trochę wiązkami od przepustnicy oraz sterownika silnika, docisnąłem na chama również to długie złącze na sterowniku i po tym wszystkim postanowiłem odczytać błędy z ECU. Było ich chyba z sześć, wszystkie dotyczyły układu napędowego. Bez zbędnych ceregieli skasowałem je za pomocą Tarque PRO i ELMa na bluethoot. Następnie wyłączyłem kluczyk z pozycji zapłonu, odczekałem jakieś 10sekund i załączyłem kluczyk w pozycję zapłonu i od tej pory Pitek nie wykrywa rzadnego błędu, odpalił pięknie i chodzi równomiernie. Zrobiłem krótką wycieczkę i auto ciągnie jak ta lala. Podkręciłem go kilka razy do 6000 obr/min i naprawdę moc jest z nim. Ale nadal nie mam pojęcia, co było przyczyną opisanego wyżej zachowania i błędów P2101 oraz P0106. W między czasie kupiłem za 3 dychy przepustnicę od mini, ale wtyczka okazała się inna, chociaż ilość pinów się zgadza, pytanie tylko, czy numeracja pinów odpowiada tej Pitkowej - na razie odpuszczam sobie przekładkę, bo Pitolek odżył. Pozdrawiam ...może moje doświadczenia komuś pomogą.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 01 lipiec 2016 - 22:40






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych