Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


jak dbać o wspomaganie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#21 AGAMACIEJ2

AGAMACIEJ2

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 348
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.4l

Napisano 04 luty 2012 - 09:42

mateuszmjm, do każdego Pitulka zalecany jest ten sam olej Mopar ATF 4+.
Ja osobiście mam od 1,5 roku w układzie wspomagania i automatycznej skrzyni biegów olej RAVENOL ATF 4. Sprzedawany jest w hurtowniach i sklepach FOTA. Cena detaliczna za 1 litr - 43 zł, a za 5 litrów 183 zł.
Powodzenia.

#22 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 luty 2012 - 10:10

Do 2002 roku (ja taki mam) lany był inny płyn, w kolorze żółtym. Nie pamiętam oznaczenia, ale poszukam opakowania i napiszę później.

#23 AGAMACIEJ2

AGAMACIEJ2

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 348
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.4l

Napisano 04 luty 2012 - 10:21

A, to przepraszam :szacun, nie spotkałem się z takim płynem w naszych autach.

#24 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 luty 2012 - 10:33

Płyn nazywa się Mopar power stering fluid - kolor slomkowy.

#25 mateuszmjm

mateuszmjm

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 370
  • Dołączył:  19 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Mateusz
  • Skąd::Tychy
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 luty 2012 - 11:56

Dzisiaj uda³em siê na BP, zatankowa³em oraz kupi³em P³yn do wspomagania przek³adni kierowniczych, marka ATS czy co¶ takiego polecany do aut General Motors i Chrysler, kolor jaki¶ taki s³omkowy, pojemno¶æ 430 ml, przy czym co mnie zdziwi³o, wla³em mo¿e z pó³ butelki tego i zbiorniczek pe³ny, po odkrêceniu zbiorniczka widzia³em takie jakby lusterko na dnie, dziwi mnie, ¿e tak ma³o siê tego zmie¶ci³o, wla³em na maksa zakrêci³em i je¿d¿ê dalej, jest jakby ciszej w kabinie, ale nadal buczenie wystêpuje.

No i najwa¿niejsze: Dziêkujê Wszystkim za pomoc :)

#26 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 luty 2012 - 12:17

A to czeka Cię robota.....wypompowanie tego ustrojstwa co nalałeś, przeczyszczenie układu no i zalanie płynem właściwym.... Niepotrzebnie sie pośpieszyłeś. Układ wspomagania, podobnie jak skrzynie biegów zalewa się tylko i wyłącznie tym co producent zaleca.... . Myślę że Andreas i Maxym to potwierdzą. Opisywane już tu były przypadki zalania czymś innym...skończyło się awariami..

#27 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2899
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 luty 2012 - 13:43

mateuszmjm, dales ostro ciala. Czeka Cie zlanie wszystkiego i zalanie tym co nalezy, albo wymiana pompy wspomagania niebawem. Ja zrobilem to w ASO, bo poprzednik wlasnie tez wlal tam jakies scierwo. Po wyplukaniu ukladu i zalaniu Moparem, wszelkie halasy poszly w niepamiec.

#28 Bezimienny Gość.rawiczaninn_*

Bezimienny Gość.rawiczaninn_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 luty 2012 - 20:15

Zgadzam się z przedmówcą, przepłukanie układu, świeża oliwa ATF+4 i nastanie (prawdopodobnie) cisza. :piwo

#29 go-2-web

go-2-web

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 195
  • Dołączył:  07 lis 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Agata & Artur

Napisano 06 luty 2012 - 14:33

miałem podobne objawy - na początku sporadycznie z czasem dość mocno i praktycznie stale skrzypiało mi podczas skręcania kierownicy.
Przyznam że poza moim wielkim uczuciem jakim darzę pitka to jestem ignorantem jeśli chodzi o część techniczną (totalnie się na tym nie znam).
kolega w serwisie dolał coś tam do wspomagania i rozwiązało to problem z automatu.
Od tego czasu minęło już kilka dobrych miesięcy i nie widzę aby coś było nie tak.
Pozdrawiam

#30 Bezimienny Gość.tomek19733_*

Bezimienny Gość.tomek19733_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 luty 2012 - 19:26

Olej w ukł wspomagania wymienia się na taki jaki podaje producent, spienianie się oleju w zbiorniczku to jest objaw zapowietrzonego wspomagania, podobnie jak buczenie przy skręcaniu a czasami i przy jeżdzie na wprost. Pitek ma czujnik na przekładni czasami z niego cieknie płyn i przez to się zapowietrza układ, przez uszkodzony czujnik przy skręcaniu na maxa silnik zawlnia a czasami gaśnie, a co najśmieszniejsze przeż uwalony czujnik przekładni zwiększa się spalanie.

#31 knott

knott

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1195
  • Dołączył:  29 paź 2011
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 16V LPG
  • Imię:Sławek

Napisano 11 luty 2012 - 09:33

też dolałem swego czasu power steering fluid czyli zalecany i ze 2 miesiące był spokój .. tymczasem kończyła się rolka napinacza i tenże napinacz, ale szczerze mówiąc dopóki nie padła całkiem - nie było raczej szans tego wykryć bo pasek nie ślizgał i nie piszczał.. za to teraz jestem w strachu, czy pompa cała... do poniedziałku się dowiem .. przy okazji ukłony MAXYM72 and przemek pt żmigród i historia zagioninego napinacza designed by OPEK.. :cenzura

#32 Kary

Kary

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 267
  • Dołączył:  22 sie 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 LPG
  • Imię:Karol

Napisano 16 luty 2012 - 10:08

Tomek 19733
Czy te objawy były zależne od temp. zewnętrznej?
U mnie im zimniej tym mocniej wyje i buczy, przy -19 płyn wyrzuciło przez zbiorniczek, dolałem następnego dnia to samo, odpalenie korek otwarty na zbiorniczku a płyn w górę troszkę się wylało i schował się z powrotem, ale widoczne pływające pęcherzyki powietrza. Resztę mrozów auto przestało, po lekkim ociepleniu wymiana płynu na mopar... i nadal buczenie. Teraz -2 do -7 po odpaleniu lekkie buczenie przez około 2 min podczas buczenia delikatne pęcherzyki, a potem następuje cisza i brak pęcherzyków. Rok temu było to samo tylko, że -30 i płyn wywalało mocniej i się mocno pienił, mechanik wymienił pompę ale nim go oddał to mrozy mineły temp. powyżej 0 i buczenia nie było do tegorocznych mrozów.
Teraz pytanie czy to na skutek mrozów układ może się rozszczelniać i zapowietrzać?

#33 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2899
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2012 - 11:06

Kary, ewidentnie zapchany uklad. Wyczyscic trzeba zbiorniczek wyrownawczy, glownie jego sitko, i zalac plyn zalecany przez producenta.

#34 Kary

Kary

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 267
  • Dołączył:  22 sie 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 LPG
  • Imię:Karol

Napisano 16 luty 2012 - 13:34

MayheM,
Już niby był na czyszczeniu układu, ale podejrzewam że tylko zlał płyn i zalał nowym i potrzymał go na placu, teraz po niedzieli jadę do drugiego któremu już nakreśliłem sprawę, a płyn mopara już w drodze bo tamten będzie do wylania, parę dni temu byłem w wulkanizacji i przy zdjętym prawym kole zerknołem na przewód, chyba był to od wspomagania, na długości około 3 cm był zażygany, więc liczę, że w tym miejscu może rozszczelniać się pod wpływem mrozu i łapać powietrze, bo płyn wyrzuciło mi w okolicach -20 C a na plusowej temp. jest błoga cisza.

#35 Bezimienny Gość.tomek19733_*

Bezimienny Gość.tomek19733_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 luty 2012 - 11:29

u mnie mocniej buczało po ostatnich mrozach , ale i lać się wtedy mocno z czujnika zaczeło

#36 Kary

Kary

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 267
  • Dołączył:  22 sie 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 LPG
  • Imię:Karol

Napisano 20 luty 2012 - 15:25

u mnie teraz jest cisza, jak teraz znaleść nieszczelność, kiedy już nie buczy a jest chlapa i całe podwozie przepłukane brudną chlapą z drogi, czekać na nastepne mrozy i dopiero na kanał i obserwować? a na jutro rano mechanik umówiony i jeszcze do szczęścia mam pukanie w prawym kole na wybojach i przy machaniu kierownicą na prostej, mam nadzieję ze to tylko końcówka drążka będzie, które wymieniałem 1,5 roku temu

#37 zapasnik

zapasnik

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 35
  • Dołączył:  04 maj 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:pawel

Napisano 30 wrzesień 2013 - 11:19

Witam wszystkich
Mam pytanie od wczoraj zaczęła mi wyc pompa od wspomagania przy skrycie w prawo i lewo dzisiaj z samego rana sprawdziłem stan płynu wspomagania i okozalo sie ze stan plynu jest ok ale jest on spieniony z tego co wyczytałem uklad jest zapowietrzony Proszę o podpowiedz od czego zacząć pozdrawiam

#38 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 wrzesień 2013 - 11:54

zapasnik,
Od szczelnosci układu - gdzies łapie powietrze i sie zapowietrza - przypomne tylko że pompa odpowietrza sie sama w trakcie krecenia kierownica ? .Możesz tez wymienic płyn , mozliwe że jest pomieszany (dolewany inny niz zalecany ) i tez bedzie taki efekt . :kawka

#39 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8209
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 wrzesień 2013 - 11:56

zapasnik, ...hm płyn przy powrocie faktycznie sprawia wrażenie spienionego :cwaniak Jak wyje proponuje wymiane płynu z przepłukaniem układu+ obowiązkowo dokładne umycie sitka w zbiorniczku! Powinno pomóc jak nie to szykuj się na wymiane pompy..a to boli :piwo





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych