Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


CHIP TUNING W PT 2.2CRD


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 styczeń 2009 - 10:23

Mam zamiar zmienić oprogramowanie ECU w swoim PT 2.2. CRD z informacji jakie uzyskałem bezpieczne jest podniesienie mocy i momentu obrotowego o 30-35% tak wiec po modyfikacji mój PT będzie się deklarował mocą 165Km i 390Nm spalanie przy normalnej jeździe spada o 1 litr/100km a przy awangardowej wzrasta do max 1l/100km w chwili obecnej max prędkość to około 185km/h po modernizacji około 220km/h koszt operacji dla zainteresowanych to około 1500-2000zł w dobrym warsztacie ja będę robił swojego PT we Wrocławiu u Pana Kazuły koszt 1500zł. Jeśli ktoś rasowała swojego PT proszę o opinie jak autko po wszystkim się zachowuje.Macie pytania chętnie odpowiem :kciuki

#2 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5356
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 styczeń 2009 - 13:01

pogadaj z resiurc - on ma zwiększoną moc :cwaniak

#3 daniel

daniel

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 554
  • Dołączył:  31 sie 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:sprzedany
  • Imię:zgadnij :D

Napisano 04 styczeń 2009 - 19:01

chętnie dowiem się o wszelkich doświadczeniach jakie ktoś w tym temacie posiada lub posiądzie :)

#4 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 styczeń 2009 - 21:33

z tego co sie dowiedziałem podczas rozmów telefonicznych z osobami które zajmują sie chip-tuningiem silniki diesla wykorzystując tylko 40% swojej mocy wiec pozostaje nam 60%rezerw jeśli podniesiemy wydajność o 30 % pozostaje nam i tak 30 % rezerw 30% jest bezpiecznym ,że tak nazwę progiem wiec jeśli na PT ma 125Km i 300Nm możemy mu bezpiecznie zrobić 165Km 390Nm będzie to mała rakieta i nie powinno sie nic dziać jeśli chodzi o ślinik pozostałe elementy jak sprzęgło itd jeśli śa użytkowane normalnie też powinny być ok ja zmienię swój program ECU bo o tym tu mowa w lipcu tego roku gdy bede w Polsce na wakacjach jak będzie sie zachowywało moje autko z pewnością dam znać. Jeśli ktos ma jakieś pytania chętnie odpowiem temat drążę od 6 miesięcy i mam spora wiedzę tak mi sie wydaje :kawka a tak wygląda mój PT http://www.ptcompany... ... obertP.htm

#5 Przemo

Przemo

    Znawca Tematu

  • Przyjaciel forum
  • Posty: 1082
  • Dołączył:  28 sie 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Przemo
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 styczeń 2009 - 00:08

125Km

121KM, od 09.2005 montowany 150KM

Wszystko jest zależne od potencjału egzemplarza i silnika! Krotka mówiąc od stanu samochodu. Ale CRD dobrze trzymają serie.

Ale z tego co czytałem można podkręcić osiągi nawet o 45%, co daje juz ciekawe rezultaty.

Jak go zczipujesz, to mam nadzieje pokazesz wykres. Bo jestem naprawde ciekaw.

#6 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 styczeń 2009 - 00:12

Jestem laikiem w tych sprawach ale pomyka całkiem nieźle i zaj..........zbiera się.Ale cóż syczy mi rurka od intercollera-2 gi raz-jedyne co dzieje się z silnikiem.Choć nie wiem czy to wina chipa.Kupowałem go w Autotraper Łódź-podobno 168 km-tunning Startech.Mamy silniczki od Mercedesa a tu zapas mocy jest ogromny jak pisze white-tiger,

#7 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 styczeń 2009 - 08:02

Przemo można podkręcić i o 60% tyle że nikt nie da gwarancji że silnik dlugo pochodzi a chodzi o że tak nazwę bezpieczny tuning a można go uzyskac podkrecając silnik do parametrów jakie wcześniej podałem np. w servisie chryslera w Anglii gdzie mieszkam dowiedziałem sie że jest to usługa dodatkowa ale jak na dzien dzisiejszy tylko w Chryslerach 300 z silnikami CRD i nowych PT CRD ale ciekawy jest fakt ze w nowych Pt robią tylko ze 150KM 168Km no i standartowo 390Nm, jak myslisz dlaczego? Ja śadze że slinik w nowym PT to jest ten sam co my mamy tylko zmodyfikowany .spec od tuningu powiedział mi że 165Km i 390Nm to jest bezpieczny max i lepiej trzymać sie tej granicy jeśli nie chce mieć jakiś usterek a przecież o to chodzi by mieć więcej mocy ale nie zrobić krzywdy autku

#8 Przemo

Przemo

    Znawca Tematu

  • Przyjaciel forum
  • Posty: 1082
  • Dołączył:  28 sie 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Przemo
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 styczeń 2009 - 22:22

Ten 150KM silnik to ten sam co wczesniej jestem tego pewien... Zastanawiam się jednak czy oby w nim nie zamontowali juz innego sprzegla, lub innej turbiny. Bo czyzby sam salon wgrywal tylko inne oprogramowanie hmm

#9 vojpiotr

vojpiotr

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1134
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:EX- Street Cruiser 2

Napisano 05 styczeń 2009 - 23:09

no wlasnie....
a skrzynia? ta sama?

tez myslalem o wsadzeniu chip'a do swojego PTka, ale obawiam sie,ze bedzie to okupione awariami....
chyba nawet przy tych 121 KM niezle sobie radzi, a wyscigowka nigdy nie bedzie - chociazby ze wzgledu na to jak sie nim wchodzi w zakrety....

#10 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5356
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 styczeń 2009 - 07:40

vojpiotr, też jestem tego zdania :cwaniak

#11 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 styczeń 2009 - 08:16

w PT produkowanym po 2005 gdzie silnik jest 150Km silnik skrzynia i cały układ jezdny jest ten sam jest zwiększona elektronicznie poprzez zmianę softu tylko moc silnika lecz pozostawiono te same Nm za efekt któren odczuwasz gdy dodajesz gazu i zaczyna cie wciskać w siedzenie odpowiedzialne są Nm mocy tak nie odczuwasz . Nie jeden z nas miał sytuacje gdzie jechał 120km/h i musiał wyprzedzać na krótkim odcinku właśnie w takich sytuacjach zwiększona moc i Nm sa przydatne w seryjnych PT zakres mocy jest krótki zaczyna sie przy około 20000 o/m a kończy przy około 2700 o/m po zmianie softu możemy ten zakres miec wydłużony od 1500-3500 o/n wiec takie sytuacje o jakich mowa wyżej nie bedą już tak niebezpieczne a i dynamika jazdy sie poprawia.

#12 vojpiotr

vojpiotr

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1134
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:EX- Street Cruiser 2

Napisano 06 styczeń 2009 - 10:12

white-tiger wiem na czym polega korzysc z chipa'a i co daja Nm, chodizlo mi o to ,ze te 300Nm to na prawde dobry wynik, wystarczajacy do normalnej jazdy :lol

pozdrawiam

#13 Bezimienny Gość.buba6_*

Bezimienny Gość.buba6_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 styczeń 2009 - 10:36

ja sie bawilem w tuning dosc dlugo, bylem wlascicielem najszybszego 1.8T w PL, mialem wtedy Audi TT. Zmiany bardzo powazne, bo zaczynajac od tlokow, korbowodow, konczac na sofcie i powiem jedno, w dieslu dobrze zrobiona zmiana softu na pewno nie zaszkodzi, a raczej pomoze.

Tutaj cos o moim starym aucie:

http://www.furious.p...uditt/index.htm

post napisany prze Buba6

http://exoticcars.pl... ... 4530e282ce

#14 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5356
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 styczeń 2009 - 11:25

ja w passacie 1.9TDI 130PS, moment 310 zrobiłem na 3 miesiące 196PS i moment 400 :dance
to jak latał to jest poprostu nieporozumienie :cwaniak
skończyło się na wymianie przegubów i koncówek drążka hmm

#15 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 styczeń 2009 - 17:50

NAPISZE TAK BY NIKOGO NIE KRYTYKOWAĆ CHIP TUNING JEST DLA KAŻDEGO LECZ NIE KAŻDY WIE JAK Z TEJ MOCY KORZYSTAĆ POWIEDZIAŁ MI JEDEN TUNER ŻE JEŚLI NIEUMIEJĘTNIE KORZYSTASZ Z AUTA TO I NOWE AUTO ZACZNIE SIE PSUĆ POCZĄWSZY NA SPRZĘGLE SKOCZYWSZY NA PRZEGUBACH I CAŁYM UKŁADZIE JEZDNYM JAK PISZE BUBA 6,,ja sie bawilem w tuning dosc dlugo, bylem wlascicielem najszybszego 1.8T w PL, mialem wtedy Audi TT. Zmiany bardzo powazne, bo zaczynajac od tlokow, korbowodow, konczac na sofcie i powiem jedno, w dieslu dobrze zrobiona zmiana softu na pewno nie zaszkodzi, a raczej pomoze. "JEŚLI CHCESZ ZRYWAĆ AUTKO Z POD ŚWIATEŁ ROBIĄC PRZY TYM WIELE ZAMIESZANIA BO MASZ 400Nm TO NIE MA SENSU ROBIENIE SOFTU BO BĘDZIESZ CIĄGLE COŚ WYMIENIAŁ A PRZEDE WSZYSTKIM SPRZĘGŁO.ALE NIE O TO TU CHODZI CHODZI O ZALETY I WADY CHIPOWNIW AUTKA MAJĄC NA UWADZE P.T 2.2 CRD

#16 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5356
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 styczeń 2009 - 21:53

powiem tak też troche w tym siedze - może nie osobiście ale mam sporo łobuzów którzy to uwielbiają i wiem że to wiąże się nie tylko ze zmianą SOFTU czy "przylutowaniem" tzw: CHIPU - chcąc mieć zapierdalake trzeba troche wkładu finansowego włożyć w inne elementy takie jak sprzęgło, skrzynia biegów no i podstawa zawiecha.
white-tiger, wyjechałem z salonu nowym PASSAT`em w 2002 roku 1.9 TDI 130PS z przebiegiem 20km i od razu zlapałem 220km/h, łychowałem go ostro, wszystkim paski paliły 7-8litrów/100km a mi palił przy mojej jeździe 9-10 litra/100km. W tej chwili ma 7 lat i przelatane 110000km i nadal go karce ostro. Jedynie co wymieniałem to przeguby i końcówki po ostrej jeździe po SOFCIE przez 3 miechy (wakacje - morze - dziewczyny - fantazja troche poniosła).
Także nikt mi nie powie że zwykle zawyżenie PS i momentu nie wiąże się z wydatkami bez ingerencji w inne elementy.
Życze powodzenia. :cwaniak

#17 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 styczeń 2009 - 17:03

widzę że nie za bardzo zorientowany jesteś jeśli chodzi o lutowanie czegoś czy cos w tym rodzaju juz wie tego nie stosuje zmiany dokonuje sie przez gniazdo diagnostyczne (mówimy ty o chryslerze) zgrywa sie obecny soft po czym sie go modyfikuje i wgrywa ponownie jeżeli chodzi o sprzęgło to nie ma obawy w PT Z okresu 2002-2005 jest bardzo wytrzymałe a co do zawieszenia to jest ono i tak już seryjnie utwardzone i nie ma potrzeby go modyfikować no chyba że ktoś lubi naprawdę ostrą i ryzykowną jazdę. Mam znajomego który pracuje w servisie Mercedesa w Dusseldorf jest tam głównym inżynierem i wież mi że po zmianie softu nie ma konieczności zmiany niczego innego no chyba poza hamulcami można zainwestować w lepsze. W Niemczech w każdym lepszym autoryzowanym servisie można sobie podnieśc moc bez problemu.spytaj RESURIC czy ma jakieś problemy a wówczas możemy podyskutować o dalszych modyfikacjach po zmianie softu :piwo

#18 Bezimienny Gość.buba6_*

Bezimienny Gość.buba6_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 styczeń 2009 - 11:35

sprzegla w dieslach sa baaaaardzo wytrzymale, to w PT tez. ja w TT musialem wymienic sprzeglo dopiero jak samochod mial ponad 300KM i zabilem je startami ze strzalu z sprzegla, wiec gadanie o tym ze zmiana softu zabije sprzeglo jest glupota

ps. ukrecic polosie tez nie jest latwo. nawet w aucie z seryjnej mocy 180KM zrobionym na 450KM, startach na zawodach ze strzalu ze sprzegla i z procedura startu, nie bylem w stanie tego dokonac

#19 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 styczeń 2009 - 18:59

BUBA6- MASZ ABSOLUTNĄ RACJE Z REGUŁY NAJGORZEJ JEST GDY KTOŚ COŚ GDZIEŚ POSŁYSZY I PRÓBUJE POTEM SIE WYPOWIADAĆ KUPIŁEM WCZORAJ CHRYSLERA 300 C CRD V6 MA 3 LATA I MA ZMIENIONY SOFT W SERVISIE OD ZAKUPU PRZEZ TE 3 LATA WŁAŚCICIEL NIE MIAŁ ŻADNYCH PROBLEMÓW MA Z 218kM 300kM I 510Nm 670 Nm WYDŁUŻONY ZAKRES MOCY itd.I TO JEST DOWÓD ŻE DOBRZE ZMIENIONY SOFT NIE ROBI KRZYWDY :jupi :brawo :dance2 WDŁUG WŁAŚCICIELA PALI W MIESCIE OKOŁO 10L A W TRASIE OKOŁO 6 ALE JAK JEST FAKTYCZNIE SAM SPRAWDZĘ A PT CHIPUJE W LIPCU JAK BEDE W POLSCE :kwiatek

#20 Pawel

Pawel

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 135
  • Dołączył:  25 lis 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Arnold

Napisano 19 styczeń 2009 - 22:22

white-tiger gdzie bedziesz robil swojego PTeka? bede w sierpniu w polsce, moze tez bym se cos takiego zrobil... pozdrawiam





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych