Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Pomalowane zaciski


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#21 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 czerwiec 2014 - 19:40

Zdecydowałem się na rzadko spotykany kolor i tak to wygląda.
Uszkodzone akumulatorki dwubiegowej wkrętarki zmusiły mnie do podłączania jej do samochodowego akumulatora. Czyszczenie szybsze ale następcom polecam jednak zacząć od myjki ciśnieniowej z grzaniem i chemią.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#22 janiu1994

janiu1994

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 487
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał
  • Skąd::Ozorków/ Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 czerwiec 2014 - 20:02

Fajnie wygląda, też chciałem pomalować na złoto, ale wyszło na niebiesko

#23 Aischa4

Aischa4

    Guest

  • Użytkownicy
  • Posty: 6033
  • Dołączył:  11 sie 2013
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 czerwiec 2014 - 20:50

też chciałem pomalować na złoto, ale wyszło na niebiesko

Michał to prawie to samo :diabelek

#24 janiu1994

janiu1994

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 487
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał
  • Skąd::Ozorków/ Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 czerwiec 2014 - 21:07

A to moze ja jestem daltonisom

#25 Aischa4

Aischa4

    Guest

  • Użytkownicy
  • Posty: 6033
  • Dołączył:  11 sie 2013
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 czerwiec 2014 - 21:12

Michał spoko,faceci rozróżniają podnbno trzy kolory :fajny,niefajny i pedalski. Ale te Mieciowe są śliczne.

#26 dominic

dominic

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2693
  • Dołączył:  23 paź 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2M
  • Imię:Dominik
  • Skąd::B
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 czerwiec 2014 - 21:13

pedalski

:haha

#27 janiu1994

janiu1994

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 487
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał
  • Skąd::Ozorków/ Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 czerwiec 2014 - 21:15

Wlasnie zloty pomylil mi się z takim samym niebieskim tylko mi nie wyszlo tak profesjonalnie

#28 vario

vario

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 63
  • Dołączył:  05 lis 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 Gasoline
  • Imię:Paweł

Napisano 19 lipiec 2014 - 06:58

Ja za to ze względu na możliwości, zaciski i piasty wypiaskowałem i na to bezbarwny lakier żaroodporny. Efekt myślę że bardzo przyzwoity, wyglądają jak z fabryki - metaliczne bez rdzy. Teraz kombinuję nad innymi zaciskami, ale pewnie się skończy na wymianie całego płynu w układzie (nie był najprawdopodobniej nigdy wymieniany) powinno to mocno poprawić działanie systemu.

PS: W motocyklu powinno wymieniać się płyn co 2 lata, ciekawe co ile w PT...

#29 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 19 lipiec 2014 - 13:18

Vario, płyn w układzie hamulcowym lub innym (np. sprzęgłowym) niezależnie gdzie (motocykl, samochód) powinno się wymieniać co 2 lata i nie dlatego, że on się zużywa, bo ten płyn mówiąc ogólnie nie pracuje jak np. olej w silniku. Płyny typu DOT są silnie higroskopijne i chłoną wilgoć tracąc swoje właściwości oraz powodując możliwość wystąpienia "korka parowego" szczególnie przy ostrzejszej jeździe i wtedy się można zdziwić, jak się depnie po hamulcu, a jego tam nie ma

#30 vario

vario

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 63
  • Dołączył:  05 lis 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 Gasoline
  • Imię:Paweł

Napisano 19 lipiec 2014 - 20:26

Jakby nie było płyn na pewno do wymiany, odsysarka leży na półce tylko robić niema komu :d

#31 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 czerwiec 2016 - 13:05

Kurcze, to płyn hamulcowy się wymienia? Matko Boska, jakich ja się rzeczy dowiaduję. Do tej pory myślałem że tylko olej w silniku i wahę lać..

Jakiś czas temu że w automacie też sie wymienia - ok, wymiamy. Co jeszcze? Płyn hamulcowy.. :) W moim nie był zmieniany odkąd go mam a więc kilka lat już.

 

Do PT to jakiś specjalny płyn? I ile go kupić? Czy zdać się na warsztat?

Moje hamulce "skrzypią" przy delikatnym hamowaniu lub powolny odpuszczaniu przy starcie, czy to może byc  objaw przeterminowanego płynu hamulcowego? Nie jest to wina klocków czy zacisków bo były wymieniane jakiś czas temu i nic to nie pomogło na to w/w skrzypienie (trzeszczenie) przy "pół-hamulcu".



#32 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 czerwiec 2016 - 13:15

Tak płyn hamulcowy zbiera wodę i przez to staje się coraz mniej skuteczny, dot 5.1 wymianiać się powinno co roku, dot 4 teoretycznie powinno się wymieniać co 2, 3 lata ale niektórzy nigdy nie robią tego :)

 

Do pt kupujesz albo dot3, albo dot4, nie musisz kupować dot 5.1 ma on wyższą temperaturę wrzenia ale trzeba go częściej wymieniać.

 

Hamulce w automacie przy powolnym odpuszczaniu podczas ruszania bądź hamowania będą skrzypieć ponieważ automat cały czas pcha tak jakby autko do przodu i jest to normalny objaw. Spróbuj w manualu dodawać gazu próbując delikatnie ruszać i odpuszczać powoli hamulec, będziesz miał to samo.

Także to jest jak najbardziej normalne i nic z tym nie zrobisz , hehehe


Użytkownik lowermann edytował ten post 20 czerwiec 2016 - 13:16


#33 bart1771

bart1771

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 533
  • Dołączył:  09 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2,4
  • Imię:Bartłomiej
  • Skąd::Rybnik
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 czerwiec 2016 - 13:32

Ja planuję w moim niebieskim pitolcu pomalować zaciski i bębny tył na czerwono, może obciachowo ale mnia się podoba :kciuki



#34 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 czerwiec 2016 - 13:34

lowermann, dzięki za info. Zakupie i wymienię. Bóg wie kiedy ten płyn był zmieniany w moim Piti.

 

bart, na swoje zimówki zakladam czarne kołpaki z czerwonym ringiem. Na niebieskoszarym PT wyglądają nader dobrze więc myślę że zaciski tym bardziej :)

 

EDIT:

A tego płynu kupić 1L - wystarczy? Namierzyłem płyn Boscha za 23zł/L


Użytkownik Marek_PT edytował ten post 20 czerwiec 2016 - 13:37


#35 kuba_p

kuba_p

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 3308
  • Dołączył:  26 maj 2015
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Sławek
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 czerwiec 2016 - 14:00

pomalować zaciski i bębny tył na czerwono

 

Do niebieskiego tylko kolor żółty pasuje.



#36 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 czerwiec 2016 - 14:02

@kuba

Z punktu widzenia doboru kolorystyki, tak, do niebieskiego żółty - klasyka.

Ale sam się zdziwiłem jak te kołpaki z czerwonym elementem dobrze pasują do mojego stalowoniebieskiego PT.



#37 kuba_p

kuba_p

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 3308
  • Dołączył:  26 maj 2015
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Sławek
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 czerwiec 2016 - 14:07

stalowoniebieskiego PT

 

Aaaaaaaa... stolowoniebieski i niebieski to co innego, to jak zielony i pistacjowy ewntualnie miętowy :glupek



#38 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 czerwiec 2016 - 14:12

Nie zapominajmy o turkusowym i morskim ;-)

W zasadzie to mam problem z określeniem koloru mojego PT.. czy to steel blue czy patriot blue. Google potrafi zamieszać :) Ale na moje oko to stalowoniebieski.



#39 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 20 czerwiec 2016 - 17:17

Nie zapominajmy o turkusowym i morskim ;-)

W zasadzie to mam problem z określeniem koloru mojego PT.. czy to steel blue czy patriot blue. Google potrafi zamieszać :) Ale na moje oko to stalowoniebieski.

masz nazwy lakieru z kodami :

 

Aquamarine code PQW
Black code PX8
Bright Silver code PS2
Cool Vanilla code PWG
Dark Plum code PHP
Deep Cranberry code PMT
Electric Blue code PB5
Graphite Metallic code PDR
Inca Gold code PY6
Inferno Red (2000-2005) code PEL
Inferno Red Crystal Pearl (2006-2010) code PRH
Light Almond code PKJ
Magnesium code PPK
Marine Blue code PB6
Midnight Blue code PB8
Ocean Blue code PBD
Opal Mettalic code PCF
Patriot Blue code PB7
Sea Mist Green PP6
Steel Blue code PBQ
Taupe Frost code PTK



#40 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 czerwiec 2016 - 17:25

Tak, wygoogliłem je wcześniej. Tyle że nic nie mowią o faktycznym kolorze. Musiałyby znaleźć się obok nich fotki kolorów.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych