Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

zbieżność


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marek Król

Marek Król

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 195
  • Dołączył:  11 mar 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2M
  • Imię:Marek

Napisano 08 grudzień 2013 - 16:02

Czy po wymianie sworzni kulistych wahacza przedniego należy skontrolować i ewentualnie ustawić zbieżność kół?

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2013 - 16:09

Profilaktycznie tak często pi demontażu wahacza jednak sie zmienia

#3 Marek Król

Marek Król

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 195
  • Dołączył:  11 mar 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2M
  • Imię:Marek

Napisano 08 grudzień 2013 - 16:19

dziękuję za szybką odpowiedż

#4 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2013 - 17:39

Nie ma potrzeby przy wymianie sworznia wahacza robić zbieżność, Nic w tych ustawieniach się nie zmienia. Natomiast po wymianie końcówek drążków kierowniczych jest to konieczne,

#5 Marek Król

Marek Król

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 195
  • Dołączył:  11 mar 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2M
  • Imię:Marek

Napisano 08 grudzień 2013 - 17:52

Wiedziałem o konieczności robienia zbieżności po wymianie końcówek drążków kierowniczych i po wymianie tulei wahacza. Miałem tylko wątpliwości co do sworzni wahacza.
dziękuję i pozdrawiam

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2013 - 18:34

adames,
Adaś nie prawda - zmienia się , dlatego zawsze sprawdzam i wiele razy miałem róznicę , zwłaszcza jak jest demontowany wahacz.

#7 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2013 - 18:34

Tak naprawdę kazda ingeremcja w punkty mocowania zawieszenia powoduje zmiane geometri zawieszenia. Ponieważ jednak większośc parametrów w fabrycznym zawieszeniu jest nieregulowanych - oprócz kątów pochylenia kół po pierwszej wymianie amortyzatorów - każdorazowa geometria nie jest konieczna. Podkreślam konieczna. Nie mamy jednak gwarancji, że poprzednia zbieżnośc nie była robiona na przykład na wyrąbanym sworzniu - co zmienia zarówno parametr pochylenia koła, jak i wyprzedzenia, a pośrednio parametr regulowany zbieżności. Dlatego geometria po jakiejkolwiek ingerencji w zawieszenie jest wskazana - podkreślam wskazana - lecz niekonieczna, oprócz wymiany końcówek i drążków, gdzie jest konieczna. Czy coś sie przestawiło czy nie można zaobserwować po zachowaniu koła kierowniczego przy jeździe na wprost. Jeśli przed wymianą czegokolwiek kiera stała prosta, a po wymianie jest przekrzywiona - to koniecznie geometrię zrobić należy. Pozdrawiam

#8 Marek Król

Marek Król

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 195
  • Dołączył:  11 mar 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2M
  • Imię:Marek

Napisano 08 grudzień 2013 - 21:43

Dziękuję za sensowną odpowiedź. Kilka dni temu w czasie wymiany oleju mechanik sprawdzał zawieszenie przednie. Znalazł minimalny luz w prawej końcówce drążka kierowniczego i minimalnie rozwarstwione gumy w tylnych tulejkach przedniego wahacza. Sworznie i przednie tulejki dobre. Zostawic je czy tez wymienic. Jak radzicie.

#9 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2013 - 22:47

Marek Król, Jak masz luzy na końcówce - to nie zostawiaj, tylko rób. Z końcówkami nie ma żartów. Pozdrawiam

#10 Marek Król

Marek Król

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 195
  • Dołączył:  11 mar 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2M
  • Imię:Marek

Napisano 09 grudzień 2013 - 10:56

wymienić przy tej okazji wszystko (sworznie wahaczy-dobre) czy tylko te uszkodzone elementy ?

#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 grudzień 2013 - 11:05

Marek zależy od kieszeni jak masz na to to zrobisz raz i spokój na jakiś czas , tym bardziej że będzie ustawiana zbieżność - po co robić dwa razy i płacić za to samo .

#12 Marek Król

Marek Król

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 195
  • Dołączył:  11 mar 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2M
  • Imię:Marek

Napisano 09 grudzień 2013 - 15:34

Dziękuję, też tak myślałem, ale usłyszeć to od fachowca,to takie budujące, na taką odpowiedź czekałem.

#13 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 kwiecień 2015 - 22:17

Mam zamiar jechać na zbieżność i przy okazji chyba zrobię całą geometrię. Andrzej, masz może gdzieś jakiegoś manuala z wartościami? Wolałbym, żeby zrobili dobrze, a przynajmniej mógłbym im podpowiedzieć gdym miał takie wartości.



#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 kwiecień 2015 - 22:37

każdy warsztat ma w dokumentacji zbierzność , a geometrię i tak lecą na laserach - ale nie ma problemu jutro ci podrzucę dane

#15 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 kwiecień 2015 - 09:15

Darku , jak podjedziesz na kontrolę geometrii, to diagnosta najpierw wpisuje do komputera dane auta, a potem to sam na monitorze będziesz widział jakie masz ustawienia, nie tylko w wartościach liczbowych ale jeśli któreś parametry wykraczają po za granicę, to będzie to wyświetlane na czerwono.

Ja podjeżdżam na stację do warsztatów samochodówki, tam mają najnowocześniejszy sprzęt w mojej wiosce i  zawsze znajdą czas żeby móc nauczyć przyszłych mechaników "jak to się robi".



#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 kwiecień 2015 - 09:29

Adaś pieknie prawisz tylko PT ma w parametrach mozliwośc ustawienia roznicy do 1stopnia na pochyleniu i wszystko jest jako norma a roznica w jezdzie odczuwalna - i tu ma znaczenie duze doswiadzczenie diagnosty z autem co pomoże a co zaszkodzi

#17 Bezimienny Gość.basior-78_*

Bezimienny Gość.basior-78_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 kwiecień 2015 - 09:46

Oby jeszcze fachowcy dobrze ustawili :-\ z doświadczenia wiem że bywa z tym różnie,oj różnie...

Użytkownik basior-78 edytował ten post 03 kwiecień 2015 - 09:46


#18 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 kwiecień 2015 - 10:01

Jędrek a czym się reguluje kąt pochylenia koła i ewentualnie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy? Bo wiesz ja to się zatrzymałem na dużym fiacie i nysie a tam to było proste jak drut. :torba

We współczesnych autach skoro wahacz jest na stałe, sworznia wahacza też nie ma jak  przesunąć, a mocowanie w kielichu amortyzatora też chyba nie ma możliwości przesunięcia.



#19 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 03 kwiecień 2015 - 10:17

Jędrek a czym się reguluje kąt pochylenia koła i ewentualnie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy? Bo wiesz ja to się zatrzymałem na dużym fiacie i nysie a tam to było proste jak drut. :torba

We współczesnych autach skoro wahacz jest na stałe, sworznia wahacza też nie ma jak  przesunąć, a mocowanie w kielichu amortyzatora też chyba nie ma możliwości przesunięcia.

Się nie znam - ale wychodzi na to, że musisz przesunąć cały samochód... :kawka

:p

Pozdrawiam



#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 kwiecień 2015 - 10:17

fasolka w oryginale i sruba mimośrodowa  , zamiennik amora już będzie z fasolką do regulacji - śrubę też trzeba dokupić serwis lub inny sklep internetowy są dostępne od 35zl do 85zl 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych