Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


kluczykowanie i kilka błędów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.omar071_*

Bezimienny Gość.omar071_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 12 marzec 2014 - 07:03

Test kluczykiem i takie oto błędy: ;(

P1595
P1683
P1193

Dodam nie skromnie ze nie dziala tempomat i falują obroty, wywalilo rownierz check engine.
Pomóżcie Mili Państwo, wczoraj kupilem to auto i chcialbym je jak najszybciej "wyprowadzic na prostą"

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 marzec 2014 - 08:54

czujnik temperatury powietrza do sprawdzenia
czujnik prędkości jazdy (selenoid/prądniczka)
nic więcej cie nie boli tylko te dwa problemy lecz każdy wymaga sprawdzenia naocznie na testerze lub podstawienie drugiego sprawnego elementu do próby

#3 Bezimienny Gość.omar071_*

Bezimienny Gość.omar071_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 12 marzec 2014 - 16:58

Poprzedni wlasciciel twierdzi, ze do wymiany jest kolektor ssacy ( nawet go kupil i dal mi).
Czy to moze byc przyczyna blednych wskazan czujnika temp.

A znacie moze jakiegos zaufanego speca od PT'ów,
Najlepiej z wroclawia lub okolic, ktory by sie podjal diagnozy i naprawy?

#4 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 975
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 marzec 2014 - 17:09

omar,speca od PT'ów ?zaufanego? Nikt nas nie kocha.

#5 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 marzec 2014 - 17:28

Jak to nie kocha? a Maksio w Szczecinie lub Andrzej w Płocku?
trzeba tylko pare kilometrów pokonać :lol
dla chcącego nie ma nic trudnego :brawo

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 marzec 2014 - 17:44

omar071,
nic z tych błędów nie wynika z usterki kolektora ssącego , masz kolektor to się ciesz zawsze się może przydać zwłaszcza że masz gaz założony.Czujnik temperatury na gumowej rurze od filtra powietrza , czujnik prędkości w skrzyni biegów .Do sprawdzenia połączenia elektryczne w wiązce od czujników do sterownika , kostki pod akumulatorem (lubią zgnić i nie łączą) i w ostateczności po wykluczeniu błędów mechanicznych usterki napędu prądniczki w skrzyni zakup czujników do wymiany.

#7 Pitek78

Pitek78

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1040
  • Dołączył:  27 lut 2013
  • Rok Produkcji:MB W211
  • Silnik:2.2 Avantgarde
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Oleśnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 maj 2015 - 12:08

 

Jak sprawdzić błędy zarejestrowane przez komputer? Procedura jest następująca: wkładamy kluczyk do stacyjki i kilkukrotnie przekręcamy go z pozycji OFF do pozycji zapłonu (to ta w której zapalają się kontrolki, gdyby ktoś nie był pewny). Po kilku takich przekręceniach (trzeba zrobić to w miarę szybko, ale nie za szybko ;P) na liczniku kilometrów powinien wyskoczyć ewentualny kod błędu. Jeżeli błędów nie ma, na wyświetlaczu pojawi się -------------, a po chwili "done". 

 



#8 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 maj 2015 - 11:17

Witam.
Zrobiłem test kluczykiem i wyświetlił mi się napis "done" tzn posiadam bez błędów?? 
W czasie testowania kluczykiem znalazłem poważną inną usterkę że po przekręceniu kluczyka w stacyjce mogę go wyjąc bez problemu, nawet jak jest uruchomiony silnik i mogę wyjąć i w czasie jazdy. Możliwe włamanie był czy raczej coś nie tak w stacyjce ? Mam drugi zapasowy kluczyk i tak samo. Pitek nie posiada alarmu i immobiliisera.


Witam

To standardowa usterka w Pt. Nie opłacalna w naprawie.

:ziom

#9 Dorka

Dorka

    VIP

  • Administratorka
  •      
  • Posty: 7772
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 A Gaz
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Kłodzko
  • Płeć: Kobieta

Napisano 07 maj 2015 - 11:34

Ja też tak mam. Nie wieszam na kluczyku za dużych, zbędnych breloczków, żeby niechcący nie wyjąć kluczyka podczas jazdy i nie musieć szukać pod nogami przy iluś tam na godzinę 2zlosc.gif



#10 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 maj 2015 - 20:50

@avila84,

 



Witam.

Zrobiłem test kluczykiem i wyświetlił mi się napis "done" tzn posiadam bez błędów?? 

W czasie testowania kluczykiem znalazłem poważną inną usterkę że po przekręceniu kluczyka w stacyjce mogę go wyjąc bez problemu, nawet jak jest uruchomiony silnik i mogę wyjąć i w czasie jazdy. Możliwe włamanie był czy raczej coś nie tak w stacyjce ? Mam drugi zapasowy kluczyk i tak samo. Pitek nie posiada alarmu i immobiliisera.

Niby usterka nie jest groźna - trzeba wymienić bębenek stacyjki na nowy - uszkodzony jest trzymacz kluczyka. Można z tym żyć - należy natomiast pamiętać, że kluczyk w pitim wyjmuje się w pozycji o jedno kliknięcie przed końcowym przystankiem - na końcowym przystanku normalnie kluczyka tez nie da się wyjąć (jeśli bębenek jest sprawny) ponieważ w tej pozycji załączone są akcesoria i wpierdziela akumulator na potęgę. Tak więc pamiętaj - kluczyk wysiada ze stacyjki na przedostatnim przystanku.... :lol bo rano tramwaj nie pojedzie z powodu braku prądu.... :lol



#11 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 maj 2015 - 20:58

Witam Max

O jakich akcesoriach mówisz hmm
Czy można wizualnie stwierdzić że kluczyk jest źle wyciągnięty ze stacyjki hmm n.p podświetlone zegary.

:ziom

#12 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 maj 2015 - 21:03

@bigmeen, Włączysz wtedy wycieraczki i gra radio. Możesz otwierać i zamykać szyby. pozdrawiam



#13 Bezimienny Gość.avila84_*

Bezimienny Gość.avila84_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 maj 2015 - 21:57

na końcowym przystanku normalnie kluczyka tez nie da się wyjąć (jeśli bębenek jest sprawny) ponieważ w tej pozycji załączone są akcesoria i wpierdziela akumulator na potęgę

Obojętnie na jakiej pozycji przekręcam i tak wyjmę kluczy bez problemu. Jedynie na pozycji gdzie zapalają kontrolki czy uruchomiony już silnik wyłącza się radio jak lekko wyjmję kluczyk. Możliwe że cała stacyjka jest rozpierdzielona.


Użytkownik avila84 edytował ten post 07 maj 2015 - 21:59


#14 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 maj 2015 - 22:18

@avila84, Czytaj ze zrozumieniem: 

kluczyka tez nie da się wyjąć (jeśli bębenek jest sprawny)
 Podkreślam - jeśli bębenek jest sprawny 

już silnik wyłącza się radio jak lekko wyjmję kluczyk
Nie wyłącza się radio, tylko  wyświetlacz radia - radio gra nadal. 

#15 Bezimienny Gość.avila84_*

Bezimienny Gość.avila84_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 maj 2015 - 08:35

Nie wyłącza się radio, tylko  wyświetlacz radia - radio gra nadal.

w ogóle radio nie gra, zero dzwięku 



#16 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 08 maj 2015 - 08:53

@bigmeen, Włączysz wtedy wycieraczki i gra radio. Możesz otwierać i zamykać szyby. pozdrawiam

Witam

Dzięki Max

Ja czasami korzystam z uwalonej stacyjki. Tak jak piszesz nie do końca przekręcam kluczyk i wyjmuje. Radio gaśnie ale gra no ale palą sie kontrolki na cyferblacie. Bo jak chce puścić radio na postoju przy otwartych drzwiach a kluczyk w stacyjce to wtedy gnga a tak drzwi otwarte gril skwierczy radio gra. Wiem że można zamknąć drzwi i otworzyć szyby ale tak lepiej.


:ziom

Użytkownik bigmeen edytował ten post 08 maj 2015 - 08:54


#17 Antoni33

Antoni33

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 516
  • Dołączył:  27 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M Gas
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Kraków/ Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 maj 2015 - 13:49

A u mnie szyby nie działają, tylko radio i wyxieraczki

#18 dudekmotorek

dudekmotorek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  02 gru 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:MIchal

Napisano 22 maj 2015 - 10:28

Mam pytanie ile razy (jesli ktos liczył?) w tescie kluczykowym trzeba wlaczyc zaplon i czy na koniec trzeba zostawic na wlaczonym czy na wylaczonym zaplonie? Mam 2.0 benzyna 2004r nie wyswietla sie nic poza napisem CRUISE na koniec trwa to 2-3 sek po czym gasnie. Wszystko dziala ok ale kontrolka Check Engine sie swieci tzn symbol silnika.Przez chwilę byl niski stan cieczy chłodzącej ale kontrolka nie zgasla po dolaniu.. W Citroenie wywalalo mi check engine gdy za dlugo jezdzilem bez wymiany oleju czy tu tez jest to mozliwe? Jak prawidłowo zrobic kluczykowanie?



#19 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 maj 2015 - 12:40

Mam pytanie ile razy (jesli ktos liczył?) w tescie kluczykowym trzeba wlaczyc zaplon i czy na koniec trzeba zostawic na wlaczonym czy na wylaczonym zaplonie? Mam 2.0 benzyna 2004r nie wyswietla sie nic poza napisem CRUISE na koniec trwa to 2-3 sek po czym gasnie. Wszystko dziala ok ale kontrolka Check Engine sie swieci tzn symbol silnika.Przez chwilę byl niski stan cieczy chłodzącej ale kontrolka nie zgasla po dolaniu.. W Citroenie wywalalo mi check engine gdy za dlugo jezdzilem bez wymiany oleju czy tu tez jest to mozliwe? Jak prawidłowo zrobic kluczykowanie?

http://ptclub.pl/ind...wy&fromsearch=1

http://ptclub.pl/ind...wy&fromsearch=1



#20 MateuszDG

MateuszDG

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 591
  • Dołączył:  22 lis 2014
  • Rok Produkcji:2001,2004,2002
  • Silnik:2,4 M GT x2, 2,0
  • Imię:Mateusz
  • Skąd::Dąbrowa Górnicza
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudzień 2015 - 19:31

Co do tego że kluczk wychodzi w każdej pozycji miałem to w voyagerze i vw lt 35 . Gościu kilka ulic dalej zrobił za 20 zł i śmigało, śmiga jak nowe ;) 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych