Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

metoda kluczykowa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#1 jumbolino

jumbolino

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 69
  • Dołączył:  15 lip 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M GAZ
  • Imię:przemek

Napisano 05 luty 2015 - 23:31

witam

mam może takie głupie pytanie ale nie moge nigdzie znależdz jak sprawdzić czy są jakieś błedy metodą kluczykową?0

czy są jakieś inne sposoby?



#2 Pitek78

Pitek78

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1040
  • Dołączył:  27 lut 2013
  • Rok Produkcji:MB W211
  • Silnik:2.2 Avantgarde
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Oleśnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 luty 2015 - 23:51

Jak sprawdzić błędy zarejstrowane przez komputer? Procedura jest następująca: wkładamy kluczyk do stacyjki i kilkukrotnie przekręcamy go z pozycji OFF do pozycji zapłonu (to ta w której zapalają się kontrolki, gdyby ktoś nie był pewny). Po kilku takich przekręceniach (trzeba zrobić to w miarę szybko, ale nie za szybko ;P) na liczniku kilometrów powinien wyskoczyć ewentualny kod błędu. Jeżeli błędów nie ma, na wyświetlaczu pojawi się -------------, a po chwili "done". 


#3 jumbolino

jumbolino

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 69
  • Dołączył:  15 lip 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M GAZ
  • Imię:przemek

Napisano 05 luty 2015 - 23:54

dzięki



#4 Pitek78

Pitek78

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1040
  • Dołączył:  27 lut 2013
  • Rok Produkcji:MB W211
  • Silnik:2.2 Avantgarde
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Oleśnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 luty 2015 - 00:00

kody soop, dnia 21 Wrze 2008 - 21:55

30 Sensor heater relay problem
36 Sensor heater relay problem
106 MAP sensor voltage out of range detected at startup
107 MAP sensor voltage too low
108 MAP sensor voltage too high
112 Intake air temperature sensor voltage low
113 Intake air (charge) temperature sensor voltage high
116 Coolant temparature sensor reading doesn't make sense
117 Engine coolant temperature sensor voltage low
118 Engine coolant temperature sensor voltage high
121 Throttle position sensor and MAP sensor disagree with each other
122 Throttle position sensor voltage low
123 Throttle position sensor voltage high
125 Taking too long to reach proper operating temparature and switch to energy-efficient mode
129 Bad barometric pressure sensor (thanks, John King)
130 Sensor heater relay problem
131 Oxygen sensor seems to be shorted out or broken
147 Oxygen sensor heater element not working properly (this device helps to reduce emissions more quickly)
151 Oxygen sensor voltage problem - short circuit to ground?
152 Oxygen sensor voltage problem - short circuit to active 12V?
153 Oxygen sensor response too slow
154 Oxygen sensor does not show either a rich or lean condition - may need replacement
155 Oxygen sensor heater element not working properly (this device helps to reduce emissions more quickly)
157 Oxygen sensor voltage problem - short circuit to ground?
158 Oxygen sensor voltage problem - short circuit to active 12V?
159 Oxygen sensor response too slow
160 Oxygen sensor does not show either a rich or lean condition - may need replacement
161 Oxygen sensor heater element not working properly (this device helps to reduce emissions more quickly)
171 The oxygen sensor is saying that the system air/fuel mix is far too lean (too much fuel is being added as a correction).
172 The oxygen sensor is saying that the system air/fuel mix is far too rich (too much air is being added as a correction).
174 The oxygen sensor is saying that the system air/fuel mix is far too lean (too much fuel is being added as a correction).
175 The oxygen sensor is saying that the system air/fuel mix is far too rich (too much air is being added as a correction).
176 Flex fuel sensor can't be seen
178 Flex fuel sensor problem
179 Flex fuel sensor problem
182 Compressed natural gas temperature sensor problem
183 Compressed natural gas temperature sensor problem
201 Injector #1 control circuit problem (open or shorted)
202 Injector #2 control circuit problem (open or shorted)
203 Injector #3 control circuit problem (open or shorted)
204 Injector #4 control circuit problem (open or shorted)
300 Misfire detected in multiple cylinders.
301 Misfire detected in cylinder #1.
302 Misfire detected in cylinder #2.
303 Misfire detected in cylinder #3.
304 Misfire detected in cylinder #4.
320 Crankshaft position sensor reference signal cannot be found while the engine is cranking.
325 Knock sensor (#1) signal is wrong.
330 Knock sensor (#2) signal is wrong.
340 No camshaft signal being received by the computer
350 A coil is drawing too much current.
351 Coil #1 is not reaching peak current at the right time
352 Coil #2 is not reaching peak current at the right time
353 Coil #3 is not reaching peak current at the right time
354 Coil #4 is not reaching peak current at the right time
401 A required change in air/fuel mixture was not detected during diagnostic test.
403 An problem was detected in the EGR solenoid control circuit.
404 The EGR sensor's reported position makes no sense
405 EGR position sensor voltage wrong.
406 EGR position sensor voltage wrong.
412 The secondary air solenoid control circuit seems bad (this is used for the aspirator).
420 The catalyst seems inefficient (#1).
432 The catalyst seems inefficient (#2).
441 Evaporative purge flow system not working properly
442 A leak has been detected in the evaporative system!
443 Evaporative purge flow system solenoid not working properly
455 A large leak has been detected in the evaporative system!
456 A small leak has been detected in the evaporative system!
460 The fuel level sender is not reporting any change over a long distance. Something seems wrong.
461 The fuel level sender is not reporting any change over a long time. Something seems wrong.
462 Fuel level sender voltage wrong.
463 Fuel level sender voltage wrong.
500 Haven't heard from the speed sensor lately.
505 The idle speed air control motor doesn't seem to be working correctly.
522 Oil pressure sensor problems
523 Oil pressure sensor problems
551 The power steering switch may not be working. (Neons: high pressure is showing up at high speed)
600 Oh-oh! The coprocessors aren't talking to each other within the computer!
601 Internal computer error!
604 Internal computer error! (RAM check)
605 Internal computer error! (ROM)
615 Starter relay circuit problem
622 Generator field control problem
645 A/C clutch relay circuit problem.
700 The automatic transmission computer has a problem - ask it what's going on. I don't know. All I know is that the transmission asked me to turn on the MIL (malfunction indicator light). I did it, didn't I? So why are you bugging ME? ... you may have error code 1776, too. I'd check for that. It's patriotic and more informative.
703 Brake switch circuit information seems wrong.
711 Based on the transmission temperature and its operations, it looks like the transmission temperature sensor's gone bad.
712 Transmission fluid temperature sensor voltage wrong.
713 Transmission fluid temperature sensor voltage wrong.
720 The Output Shaft Speed Sensor doesn't match the reported vehicle speed.
740 The engine's running faster than it should for these speeds, so I think thetorque convertor clutch lock-up system is bad
743 Torque converter clutch (part throttle unlock) solenoid circuit problem - shift solenoid C electrical fault
748 Governor Pressure Solenoid circuit problem (Transmission relay circuit problem in Jeep RE transmissions)
751 Overdrive override switch has been pressed for over five minutes. Just thought you should know.
753 Overdrive solenoid control circuit problem (transmission relay circuit in Jeep RE transmissions.)
756 Shift solenoid B (2-3) fault
783 The overdrive solenoid can't go from 3rd gear to the overdrive gear.
801 Transmission reverse gear lockout solenoid circuit problem!
833 Problem with the clutch-released switch circuit?
1192 Inlet air temperature sensor voltage is wrong
1193 Inlet air temperature sensor voltage is wrong
1194 Oxygen sensor heater performance is faulty
1195 Oxygen sensor is slow
1196 The oxygen sensor switched too slowly (bank 2).
1197 The oxygen sensor switched too slowly (bank 1).
1198 Radiator coolant temperature sensor voltage is wrong.
1199 Radiator coolant temperature sensor voltage is wrong.
1281 The engine is staying cold too long - check your thermostat.
1282 The fuel pump relay circuit seems to be having a problem.
1288 The intake manifold short runner tuning valve circuit seems to be having a problem.
1289 There's a problem in the manifold tuning valve solenoid control circuit.
1290 Compressed natural gas system pressure is too high
1291 The heated air intake sensor does not seem to be working.
1292 Natural gas pressure sensor issue
1293 Natural gas pressure sensor issue
1294 Can't get to target engine speed, check for vacuum leaks and idle speed motor issues.
1295 The throttle position sensor doesn't seem to be getting enough electricity.
1296 The MAP sensor doesn't seem to be getting enough electricity.
1297 The MAP sensor doesn't change its reading when the engine is running!
1298 During wide-open throttle, the engine runs lean.
1299 MAP Sensor and Throttle Position Sensor signals don't match, check for a vacuum leak.
1388 Auto shutdown relay circuit problems?
1389 No Z1 or Z2 voltage seen by the computer when the auto shutdown relay is used.
1390 Cam and crank signals don't match - did the timing belt skip a tooth?
1391 Sometimes, I can't see the crank or cam sensor signal.
1398 I can see the Crank Sensor's signal when I prepare for Misfire Diagnostics. Try replacing it.
1399 Problem in the Wait to Start Lamp circuit - (diesels only?)
1403 EGR position sensor not getting (enough) voltage.
1476 Too little secondary air injection during aspirator test.
1477 Too much secondary air injection during aspirator test.
1478 Battery temperature sensor voltage wrong.
1479 Transmission fan relay circuit problems?
1480 PCV solenoid circuit problems?
1481 Transmission RPM pulse generator signal for misfire detection seems wrong.
1482 Catalyst temperature sensor circuit shorted low.
1483 Catalyst temperature sensor circuit shorted high.
1484 The catalyst seems to be overheating!
1485 Air injection solenoid circuit problems.
1486 Pinched or blocked hose in the evaporative hose system.
1487 Control circuit of the #2 high-speed radiator fan control relay is having problems.
1488 Auxiliary 5-volt sensor feed is too low.
1489 High speed radiator fan control circuit problem.
1490 Low speed radiator fan control circuit problem.
1491 Radiator fan control circuit problem (may be solid state relays as well as other circuits).
1492 Ambient or battery temperature sensor voltage wrong
1493 Ambient or battery temperature sensor voltage wrong
1494 Leak Detection Pump (LDP) pressure switch problem - electrical or the pump itself.
1495 Leak Detection Pump (LDP) pressure switch problem - the solenoid circuit.
1496 Sensor feed is below an acceptable limit. (under 4v for 4 seconds - should be 5v).
1498 High speed radiator fan control circuit problem. (#3 control relay)
1594 Voltage too high in charging system.
1595 Speed control vacuum or vent solenoid control circuits shorted or lost.
1596 Speed control switch always high
1597 Speed control switch always low
1598 A/C pressure sensor voltage high
1599 A/C pressure sensor voltage low
1681 No messages received from the cluster control module (dashboard computer).
1682 Charging system doesn't seem to be working well. Check alternator, etc.
1683 Speed control servo power control circuit problem.
1684 The battery has been disconnected within the last 50 starts.
1685 Invalid key received from the Smart Key Immobilizer Module.
1686 No messages received from the Smart Key Immobilizer Module.
1687 No messages received from the Mechanical Instrument Cluster module.
1693 The companion engine control module has shown a fault.
1694 No messages received from the powertrain control module-Aisin transmission.
1695 No messages received from the body control module.
1696 Unsuccessful attempt to write to an EEPROM location!
1697 Unsuccessful attempt to update Service Reminder Indicator (SRI or EMR) mileage!
1698 No messages received from the electronic transmission control module or the Aisin transmission controller.
1719 Transmission 2-3 gear lockout solenoid control circuit problem.
1740 Either the tcc solenoid or overdrive solenoid systems doesn't seem to be making much sense.
1756 Transmission control pressure not equal to target. (Mid pressure problem)
1757 Transmission control pressure not equal to target. (Zero pressure problem)
1762 The Governor Pressure Sensor input was too high or too low for 3 consecutive park/neutral calibrations.
1763 The Governor Pressure Sensor input is too high
1764 The Governor Pressure Sensor input is too low.
1765 Open or short in the Transmission Relay control circuit.
1776 Chrysler Solenoid Switch Valve Latched in LR Position (this is a transmission issue which may involve replacing the valve body and solenoid pack; on some models there is a TSB on this problem so be firm with your dealer / Chrysler).
1899 The Park/Neutral switch seems to be stuck!


Użytkownik Pitek78 edytował ten post 06 luty 2015 - 00:01


#5 Kuniarz

Kuniarz

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  22 mar 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 marzec 2015 - 17:44

Heh, trafiłem na ten wątek w pracy, pobiegłem "na podwórko" gdzie stoi PT świeżynka jeszcze nie zarejstrowany, błędy wygenerowane. Wyszedł jeden P1684, biegnę więc do chaty pełen obaw (auto od handlarza) i... ufff... ;-)



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 marzec 2015 - 18:06

Heh, trafiłem na ten wątek w pracy, pobiegłem "na podwórko" gdzie stoi PT świeżynka jeszcze nie zarejstrowany, błędy wygenerowane. Wyszedł jeden P1684, biegnę więc do chaty pełen obaw (auto od handlarza) i... ufff... ;-)


Błędu nie masz ale informację ze akumulator był odłączany co rownież z automatu kasuje błędy ? - pytanie dlaczego był odłączany ? lub drugie czy jest napewno sprawny akumulator ?

#7 Kuniarz

Kuniarz

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  22 mar 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 marzec 2015 - 18:28

Akumulator nie jest pewnie pierwszej świeżości, auto po tygodniu stania nie kręciło. Trudno, jeśli trzeba będzie wymienić to przeżyję. Póki co czekam na sianko, żeby w końcu zarejestrować i polatać :)



#8 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 marzec 2015 - 18:31

Kuniarz, tylko nie żałuj kasy na oryginał, a w każdym bądź razie żelowy... Nie będziesz żałował. Trzy dni stania na światłach i bez problemu zagadał... :)



#9 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 marzec 2015 - 18:33

Ale żelowy w benzynie chyba nie jest koniecznością...



#10 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 marzec 2015 - 18:34

Upssss, rzeczywiście. Spojrzałem na podpis Andrzeja. Nie jest...



#11 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 marzec 2015 - 18:36

Upssss, rzeczywiście. Spojrzałem na podpis Andrzeja. Nie jest...

Ale łaskawie zgadzam się z Tobą, że może być oryginał...

:piwo



#12 Kuniarz

Kuniarz

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  22 mar 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 marzec 2015 - 18:40

...swoją drogą, chwilkę się akumulatora naszukałem :d To naprawdę zaskakujące auto. Dobra, koniec offtopa.



#13 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5813
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001i 2013
  • Silnik:2.0M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek i Monika
  • Skąd::TarnowoPodgórne
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 marzec 2015 - 18:42

Kuniarz,

 

Ostatnio Rider(ka) z Poznania wymieniała akumulator i też się biedna naszukała. W razie problemów pomożemy.



#14 hencio

hencio

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3349
  • Dołączył:  22 cze 2014
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,429 A
  • Imię:DARIUSZ
  • Skąd::SZKLARKA RADNICKA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 marzec 2015 - 18:43

Roberto,jeszcze nie raz Cię zaskoczy.



#15 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 510
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 25 lipiec 2015 - 20:54

Witam . 

Dziś za cholerę nie mogłem profilaktycznie sprawdzić błędów metodą kluczykowa , przekręcałem , przekręcałem i tylko stan licznika , wcześniej było dobrze. Czy może być to spowodowane że mam uszkodzony ten '' patyk ''?

Jedna blaszka odpadła przy wymianie kostki stacyjki , ale położyłem ją na patyku i zamontowałem kostkę. Najważniejsze że auto odpala ale jak otwieram drzwi to bez kluczyka w stacyjce już włącza się gong / chyba tak nie powinno być/ i dziś zorientowałem się że nie mogę sprawdzić metodą kluczykową .

Czy to możliwe że to jest wina '' patyka '' ?

 

Załączone pliki



#16 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 lipiec 2015 - 22:05

Darek, też czasem tak mam... Innym razem bez problemów.



#17 Bezimienny Gość.husky_*

Bezimienny Gość.husky_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 wrzesień 2015 - 15:43

Mam taki błąd P0204 co to za błąd? Może ktoś wie

#18 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 wrzesień 2015 - 15:50

p204- odłączone wtryskiwacze na  cylindrze - nie dopięte wtyczki, -  Takie info podawał Maxiu



#19 Bezimienny Gość.husky_*

Bezimienny Gość.husky_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 wrzesień 2015 - 15:55

A to by sie zgadzało bo wtrysk wyciągałem żeby podkladke miedzianą wymienić
Dzieki za pomoc
Pozdrawiam

#20 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 wrzesień 2015 - 16:29

Czy to był czwarty wtrysk? i sprawdź wtyczkę







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych