Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Klimatyzacja a praca wentylatora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
94 odpowiedzi w tym temacie

#1 TOMHAL7

TOMHAL7

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 785
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak...
  • Silnik:Brak...
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2009 - 17:01

Witam Wszystkich
Zaobserwowałem w swoim Pitku taki objaw że kiedy jadę z włączoną klimatyzacją wszystko jest w porządku lecz jeśli zatrzymam się dłuższą chwilę na światłach to klimatyzacja zamiast chłodzić grzeje, po ponownym ruszeniu i przejechaniu kawałka drogi znowu chłodzi...coś jest nie tak czy ktoś z Klubowiczów spotkał się z czymś takim co może być przyczyną takiego zachowania.
Pozdrawiam

#2 leopaw

leopaw

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2956
  • Dołączył:  02 lis 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Lech
  • Skąd::Lipno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2009 - 18:48

U mnie zawsze chłodzi -może musisz uzupełnić układ :kawka

#3 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwiec 2009 - 06:51

TOMHAL7, Masz uszkodzony wentylator chłodnicy - nie pracuje pierwszy bieg. Wentylator powinien się załączyć w tym samochodzie razem ze sprężarką klimatyzacji. Albo jest uszkodzony przekaźnik wentylatora niskiego biegu (lo fan) albo uszkodzony sam wentylator na pierwszym biegu. Ptrzekaźnik znajduje sie w skrzynce pod maską i jest opisany na pokrywce. W razie pytań pisz na prv. Pozdrawiam

#4 Bezimienny Gość.hypsio_*

Bezimienny Gość.hypsio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 czerwiec 2009 - 10:08

Podepnę się pod temat. U mnie jest dziwny objaw tzn jak włączę klimę chodzi normalnie przez jakieś 40 min, później wentylator chodzi a powietrze słabo leci tzn tak jakby ktoś zatkał wlot powietrza, no i nie chłodzi. Nie wiem jak to ugryźć bo czasem się tak dzieje a czasem nie. Jak wyłączę klimę to wszystko wraca do po pół godziny.

#5 TOMHAL7

TOMHAL7

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 785
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak...
  • Silnik:Brak...
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwiec 2009 - 18:05

Witam wszystkich
Dzięki maxym72 ,byłem u elektryka i po przeglądzie stwierdził że przekażnik jest dobry bo prąd dochodzi do wentylatora, a uszkodzony jest według niego opornik pierwszego biegu w silniku wentylatora

#6 Stachura

Stachura

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  25 lut 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,0 benzyna

Napisano 03 czerwiec 2009 - 19:18

Miałem dokładnie tak samo, no i była wymiana wentylatora i jest OK.

#7 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwiec 2009 - 22:20

hypsio, Zaladza ci parownik, nie wiem jaka wersja silnikowa twojego pt, jak napiszesz, to powiem mniej więcej co robić. P:ozdreawiam

[ Dodano: 2009-06-03, 23:22 ]
TOMHAL7, Chwilowo, żeby nie uszkodzić sprężarki klimatyzacji możesz elektryka poprosić, żeby na wtyczce wentylatora zamienił piny tak, aby włączał się od razu drugi bieg. to rozwiązanie tymczasowe, ale bezpieczne. pozdrawiam

#8 Bezimienny Gość.lolas2007_*

Bezimienny Gość.lolas2007_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 czerwiec 2009 - 22:26

u mnie bylo to samo brak pierwszego biegu wentylatora,naprawa 200zl i wszystko gra

#9 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 04 czerwiec 2009 - 08:01

Moge tylko zaproponowac zebyscie jak najszybciej naprawili lub wymienili wentylator - ktory jest bardzo wazny przy klimatyzacji - jesli nie dziala wentylator a wy np jedziecie autem i przeciogniecie go na klimie w skrajnych przypadkach moze bardzo gwaltownie wzrosnąc cisnienie w sprezarce wytworzy sie "parafina" z oleju a cisnienie albo wypusci wszystko zaworem bezpieczenstwa albo w skrajnym przypadku rozwali wam ktores weze.
Sam to przeszedlem u siebie - fakt ze eksperymentowalem z klimatyzacją u siebie - ale wlasnie przez wadliwy wentylator na skrzyzowaniu wysadzilo mi wszystko sprezarką.

[ Dodano: 2009-06-04, 09:06 ]
hypsio, - zas ty podjedz do kogos kto sie zajmuje klimatyzacją w aucie niech go podlączy pod manometry i sprawdzi poprostu jakie temperatury osiąga na niskim i wysokim ciesnieniu.

#10 Bezimienny Gość.hypsio_*

Bezimienny Gość.hypsio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 czerwiec 2009 - 13:04

silnik 2.0 benzyna z LPG z 2000 r

#11 TOMHAL7

TOMHAL7

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 785
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak...
  • Silnik:Brak...
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 czerwiec 2009 - 18:36

Witam
Dzięki maxym72, tymczasowo tak zrobię ale docelowo czeka mnie naprawa albo wymiana wentylatora...

#12 szumisiowie

szumisiowie

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 294
  • Dołączył:  16 kwi 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4
  • Imię:Justyna&Rafał

Napisano 04 czerwiec 2009 - 19:15

Witajcie
mielismy te same objawy, na postoju zaczął grzać, po chwili zawór bezpieczeństwa zadziałał - wymienimy ten wentylator na razie nie używamy klimy - otwieramy dach :)

pozdrawiamy

#13 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2899
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwiec 2009 - 14:47

mam ten sam objaw co hypsio, pisalem w innym poscie, sprawdzilem ten czujnik jak pisales maxym72, i okazuje sie ze ma przejscie (na wylaczonym silniku sprawdzalem). Teraz pytanie: czy jest jakas filozofia zeby go wykrecic, i gdzie nabyc nowy?

#14 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 czerwiec 2009 - 08:50

MayheM, Nabycie w serwisie, wykręcić można spokojnie - pod spodem jest zawór, który uniemożliwia wydostanie się czynnika na zewnątrz. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-06-06, 09:50 ]
hypsio, Trochę cierpliwości, muszę sprawdzić. Pozdrawiam

#15 Bezimienny Gość.hypsio_*

Bezimienny Gość.hypsio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 czerwiec 2009 - 20:12

nie ma problemu i tak zimno jest.
Pozdrawiam

#16 leopaw

leopaw

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2956
  • Dołączył:  02 lis 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Lech
  • Skąd::Lipno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 czerwiec 2009 - 20:15

Ale zapowiadają ocieplenie lepiej dmuchać na zimne :kawka

#17 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2899
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 czerwiec 2009 - 10:11

maxym72, w serwisie powiedziano mi, ze ten czujnik w separatorze, to czujnik niskiego cisnienia, ale nikt nie jest mi w stanie powiedziec, czy to on odpowiada za zamarzanie parownika (te 2 piny sprawdzilem - i przewodza prad) ale czy to moze byc tylko jedyna przyczyna zamarzania tej klimy? Bo kurna nigdzie nie potrafia mi pomoc, kazdy rozdziawia usta. Jak zdejmuje wtyczke z tego czujnika to sprezarka sie wylacza, wiec zwarcia nie ma. Czujnik ten (niskiego cisnienia) w ASO kosztuje okolo 155 netto, chcialem wobec tego wyeliminowac inne ewentualnosci, ktore moga powodowac ze sprezarka sie nie rozlacza.

#18 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 czerwiec 2009 - 19:35

MayheM, Na pewno odpowiada za kontrolę temperatury parownika, poniżej opis i to jak powinien działać. Według mnie jest uszkodzony.
OPERATION
The A/C low pressure switch monitors the pressure
of the refrigerant leaving the accumulator to the
compressor. The switch is connected in series electrically
with the heater-A/C control blower and mode
switches and the high pressure cut out switch
between ground and the Powertrain Control Module
(PCM). The switch contact open or close the path the
ground, signaling the PCM to turn the compressor
clutch on and off. This regulates the refrigerant system
pressure and controls evaporator temperature.
Controlling the evaporator temperature prevents condensate
water on the evaporator fins from freezing
and obstructing air conditioning system air flow.
The A/C low pressure switch contacts are open
when the suction pressure is approximatly 152 kPa
(22 psi) or lower. The switch contacts will close when
the suction pressure rises to approximately 234 to
262 kPa (34 to 38 psi) or above. Lower temperatures,
below approximately -1° C (30° F), will also cause the
switch contacts to open. This is due to the pressure/
temperature relationship of the refrigerant in the
system.
DIAGNOSIS AND TESTING - A/C LOW
PRESSURE CLUTCH CYCLING SWITCH
Before performing diagnosis of the low pressure
clutch cycling switch, be certain that the switch is
properly installed on the accumulator fitting. If the
switch is too loose it may not open the Schrader-type
valve in the accumulator fitting, which will prevent
the switch from correctly monitoring the refrigerant
system pressure.
Also verify that the refrigerant system had the correct
refrigerant charge(Refer to 24 - HEATING &
AIR CONDITIONING - STANDARD PROCEDURE).
(1) With gear selector in park or neutral and park
brake set, start engine and allow to idle.
(2) Raise hood and disconnect low pressure cut off
switch connector boot.
(3) Using a suitable jumper wire, jump across the
terminals inside wire connector boot.
(4) If the compressor clutch does not engage, the
cycling clutch switch, wiring, relay, or fuse can be
defective (Refer to 8 - ELECTRICAL/WIRING DIAGRAM
INFORMATION - DIAGNOSIS AND TESTING).
(5) If clutch engages, connect manifold gauge set.
Read low pressure gauge. At pressure above 97 kPa
(14 psi) and above, low pressure out off switch will
complete the clutch circuit. If the low pressure gauge
reads below 140 kPa (20 psi), the system is low on
refrigerant charge or empty due to a leak (Refer to
24 - HEATING & AIR CONDITIONING - STANDARD
PROCEDURE).
(6) Install connector boot on switch and repeat
Step 3. If the clutch does not engage, replace the low
pressure clutch cycling switch.

[ Dodano: 2009-06-09, 20:41 ]
Hypsio , to samo co u MayheM'a - zaladzanie parownika spowodowane albo zabitym filtrem przeciwpyłkowym, albo uszkodzonym czujnikiem niskiego ciśnienia, który odpowiaqda za rozłaczanie sprężarki przy zbyt niskiej temperaturze parownika. Umieszczony jest na separatorze - to taka duża aluminiowa bańka na przewodach klimatyzacji po prawej srtronie silnika przy grodzi. Pod spodem jest wentyl - można go wymienić bez spuszczania czynnika. {Pozdrawiam

#19 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2899
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 czerwiec 2009 - 08:44

Wielkie dzieki maxym72, :szacun w takim razie kupuje ten czujnik i podmieniam.

#20 Bezimienny Gość.hypsio_*

Bezimienny Gość.hypsio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 czerwiec 2009 - 13:20

dzięki wielkie za wskazówki.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych