W zeszłym roku ok maja wymieniłem cewkę w PT 2,0 z 2002 roku, po ok roku znów zgubił iskrę na 2 cylindrze, cewka do wymiany, czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ? Słyszałem, że w pewnym roczniku Audi były podobne problemy i naprawa wymagała również wymiany procesora sterującego.
Pitek pali cewki
#1
Napisano 30 czerwiec 2015 - 19:18
#2
Napisano 30 czerwiec 2015 - 20:55
Przewody i świece to podstawa oraz sprawdzenie kompresji na tym cylindrze gdzie wypada zapłon .
#3
Napisano 05 lipiec 2015 - 07:31
Kompresja ok, bo przez to wypadanie zapłonu odkształciła się głowica i zrobił się przedmuch między 2 a trzecim cylindrem, więc wymieniłem uszczelkę głowicy, (uprzednio splanowanej) przy okazji rozrząd, map sensor, cewkę, przewody, świece i parę innych rzeczy i po niecałym roku znów to samo i znów drugi cylinder. Cewka NGK do reklamacji. Wspomnę jeszcze, że kupiłem w tym czasie nową, która od nowości nie działała, więc wyminiłem na następną, a ta po roku przestała dawać iskrę na 2 cylinder. Założyłem oryginalną MOPAR i nas razie mam spokój, chociaż od czasu do czasu lubi sobie czknąć, szczególnie w momentach dynamicznego przyśpieszania, chociaż termin dynamiczny nie bardzo do pitiego pasuje. Reasumując zastanawiam się nad czy jest jakiś czynnik natury mechanicznej lub elektrycznej, który mógłby powodować tak nietypową usterkę, pomijając oczywiście kwestię złośliwości materii nieożywionej.
#4
Napisano 05 lipiec 2015 - 08:00
#5
Napisano 13 lipiec 2015 - 06:12
Jak wcześniej wspomniałem - po wymianie cewki wszystko działa - aczkolwiek czasami sobie czknie i bywa, że się lekko przydusi gdy chcę szybko przyśpieszyć, wtedy odpuszczam lekko gaz i pedał w podłogę i już idzie jak trzeba. Cóż zacytuję tu klasyka forum PT jak kobieta ...
#6
Napisano 22 październik 2017 - 07:58
Krzysztof - wykasuj te bzdury z dodatkowym radiatorem bo wstyd dla forum ,w większości przypadków pomaga wymiana sterownika silnika i cewki nie beda padać , problem nie w temperaturze i przegrzewaniu a w impulsach sterujących cewkami - czasami problem jest po stronie dołączonej instalacji gazowej pod sterowanie od cewki zapłonowej .
Do rozwiązania Twojego problemu przydał by się oscyloskop i porównanie charakterystyki wyładowań i sygnałów sterujących oraz czasu sterowania .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 22 październik 2017 - 08:51
#7
Napisano 22 październik 2017 - 09:14
dolaczam sie - sprawdzilbym instalacje od gazu tez, moze gdzies jest jakies zwarcie?
#8
Napisano 24 październik 2017 - 05:19
Takie eksperymenta lubię - jeszcze nie działałem oscyloskopem w aucie. Koncept przedni zastosuję - o wynikach poinformuję.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pierwszy Pitek |
Moje auto | Grzesiek |
|
|
|
Napotkany Pitek + Kogo widziałem? Wątki połączone. |
Multimedia: Filmy & Zdjęcia | Przemo |
|
|
|
Podpięty Pitek 1.6 |
Chrysler PT Cruiser | handokan |
|
|
|
Diorama "Pitek na Dzikim Zachodzie" |
Offtopic | Voltek |
|
|
|
Pitek 2.4b |
Części do PT Cruisera | Sławek13 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych