Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Pitek pali cewki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 340
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 czerwiec 2015 - 19:18

W zeszłym roku ok maja wymieniłem cewkę w PT 2,0 z 2002 roku, po ok roku znów zgubił iskrę na 2 cylindrze, cewka do wymiany, czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ? Słyszałem, że w pewnym roczniku Audi były podobne problemy i naprawa wymagała również wymiany procesora sterującego.



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 czerwiec 2015 - 20:55

Usun przyczynę dlaczego tak sie dzieje , cewka jest podwójna i daje iskrę na dwa cylindry w tym samym czasie jakby była spalona zapłon wypadał by na dwóch cylindrach tak samo by sie działo jakby sterownik był uszkodzony .

Przewody i świece to podstawa oraz sprawdzenie kompresji na tym cylindrze gdzie wypada zapłon .

#3 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 340
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 lipiec 2015 - 07:31

Kompresja ok, bo przez to wypadanie zapłonu odkształciła się głowica i zrobił się przedmuch między 2 a trzecim cylindrem, więc wymieniłem uszczelkę głowicy, (uprzednio splanowanej) przy okazji rozrząd, map sensor, cewkę, przewody, świece i parę innych rzeczy i po niecałym roku znów to samo i znów drugi cylinder. Cewka NGK do reklamacji. Wspomnę jeszcze, że kupiłem w tym czasie nową, która od nowości nie działała, więc wyminiłem na następną, a ta po roku przestała dawać iskrę na 2 cylinder. Założyłem oryginalną MOPAR i nas razie mam spokój, chociaż od czasu do czasu lubi sobie czknąć, szczególnie w momentach dynamicznego przyśpieszania, chociaż termin dynamiczny nie bardzo do pitiego pasuje. Reasumując zastanawiam się nad czy jest jakiś czynnik natury mechanicznej lub elektrycznej, który mógłby powodować tak nietypową usterkę, pomijając oczywiście kwestię złośliwości materii nieożywionej.



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 lipiec 2015 - 08:00

Zapomniałeś tylko jeszcze o wtryskiwaczu ? Czasem iskra jest a wtrysk nie podaje i tez wypada zapłon - ciesz sie ze nie masz saaba 3.2 turbo tam jest jazda z cewkami i wypadaniem zapłonu

#5 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 340
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 lipiec 2015 - 06:12

Jak wcześniej wspomniałem - po wymianie cewki wszystko działa - aczkolwiek czasami sobie czknie i bywa, że się lekko przydusi gdy chcę szybko przyśpieszyć, wtedy odpuszczam lekko gaz i pedał w podłogę i już idzie jak trzeba. Cóż zacytuję tu klasyka forum PT jak kobieta ...



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 październik 2017 - 07:58

Krzysztof - wykasuj te bzdury z dodatkowym radiatorem bo wstyd dla forum ,w większości przypadków pomaga wymiana   sterownika silnika i cewki nie beda padać , problem nie w temperaturze i przegrzewaniu a w impulsach sterujących cewkami - czasami problem jest po stronie dołączonej instalacji gazowej pod sterowanie od cewki zapłonowej .

Do rozwiązania Twojego problemu przydał by się oscyloskop i porównanie charakterystyki wyładowań i sygnałów sterujących oraz czasu sterowania .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 22 październik 2017 - 08:51


#7 Nexowski

Nexowski

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 69
  • Dołączył:  13 lut 2017
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0A
  • Imię:Miłosz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 październik 2017 - 09:14

dolaczam sie - sprawdzilbym instalacje od gazu tez, moze gdzies jest jakies zwarcie?



#8 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 340
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 październik 2017 - 05:19

Takie eksperymenta lubię - jeszcze nie działałem oscyloskopem w aucie. Koncept przedni zastosuję - o wynikach poinformuję.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych