Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

płyn wspomagania kierownicy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
85 odpowiedzi w tym temacie

#1 kampaj

kampaj

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 103
  • Dołączył:  03 cze 2015
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:kamil
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 lipiec 2015 - 09:16

Witam, jak mogę rozpoznać płyn wspomagania kierownicy, który znajduje się w mojej wersji samochodu, bo powinienem go uzupełnić.



#2 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 lipiec 2015 - 09:35

Najlepiej sprawdź jaki ma kolor i daj znać. A najlepiej wymień jak nie wiesz jakim i jak długo na nim jeździ.

Ogólnie powinien być Moparowski ATF+4 albo Mopar Power Steering.

http://www.moparrepa...IDS/05166226AA/

http://www.moparrepa...IDS/05142893AA/

http://www.moparrepa...LUIDS/04883077/



#3 kampaj

kampaj

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 103
  • Dołączył:  03 cze 2015
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:kamil
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 lipiec 2015 - 09:37

Dziękuję, kolor w sensie wziąć trochę i wylać na papier? Do czego są wskaźniki hot i cold na zakrętce zbiornika?

Czy jeśli minimalnie czubek się styka z poziomem płynu, to czy na pewno wymaga on wymiany/dolania?

Bo wiem, że są jakieś płyny zielone itp


Użytkownik kampaj edytował ten post 03 lipiec 2015 - 09:38


#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 lipiec 2015 - 10:16

Płyny sa dwa
Jasno słomkowy Mopar power steerling
Ciemno czerwony Mopar ATF+4

#5 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 03 lipiec 2015 - 11:00

Hot, jak sprzwdzasz po jakieś jeździe, a cold jak sprawdzasz o poranku przed jazdą



#6 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 lipiec 2015 - 11:01

Do Twojego jesli masz dobre dane w profilu to Mopar power steerling 



#7 kampaj

kampaj

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 103
  • Dołączył:  03 cze 2015
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:kamil
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 lipiec 2015 - 13:22

Dziękuję bardzo. Rozumiem, że płyn powinien sięgać tak wysoko żeby zakryć napisy cold lub hot w zależności od czasu pomiaru :)



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 lipiec 2015 - 13:59

Pomiar zawsze na zimnym , jest dokładniejszy płyn na dolnej kresce Cold.

#9 vanpeer

vanpeer

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 539
  • Dołączył:  14 kwi 2015
  • Rok Produkcji:2000,2003
  • Silnik:2,0M 2,0M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 lipiec 2015 - 16:12

Nie to żebym jakoś strasznie polecał wymianę płynu wspomagania, ale właśnie wczoraj to zrobiłem i takie oto wnioski mi się nasunęły:

 

Przy okazji dzięki Ci Andrzeju. :-)

 

Stan pierwotny:

Stan płynu odpowiedni.

Kolor żółty, czyli jakby też odpowiedni.

Wspomaganie działa ( wydaje się, że dobrze),  ale trochę jęczy, zwłaszcza na małych obrotach.

 

Fakty:

Po wylaniu płynu wspomagania do przeźroczystego zbiornika. Mleczno- żółty syf.

Zbiorniczek (sitko wewnątrz) powleczone jakąś taką mazistą czarną gumą. Faktycznie nawet nie widać, że to jest sitko.

 

Podjęte działania:

Wymiana płynu + płukanie układu+czyszczenie filtra w zbiorniczku.

 

Poziom trudności:

Prościzna

 

Efekty działania i stan po:

Cisza przy kręceniu kierownicą i kręcenie jednym paluszkiem bez wysiłku na postoju.

 

Czy warto się było zabierać?:

Tak, polecam.


  • Nazwa lubi to

#10 kampaj

kampaj

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 103
  • Dołączył:  03 cze 2015
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:kamil
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 sierpień 2015 - 13:40

A wymiana całego to ile litrów?



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 sierpień 2015 - 13:47

2 l z przelaniem i przeplukaniem

#12 kampaj

kampaj

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 103
  • Dołączył:  03 cze 2015
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:kamil
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 sierpień 2015 - 13:35

Dziękuję bardzo za pomoc. Informacje o tym jak przepłukać znajdę zapewne w dziale pomocy technicznej? :) Pójdę za radą vanpeera i wymienię cały płyn.



#13 kampaj

kampaj

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 103
  • Dołączył:  03 cze 2015
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:kamil
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 sierpień 2015 - 18:57

Mam małt problem.

Zamówiłem ze strony:

http://galonoleje.pl/sklep/61_mopar

MOPAR POWER STEERING FLUID +4 

jest on w kolorze czerwonym, podobnie do ATF +4.

Wiem, że potrzebny mi 

MOPAR POWER STEERING FLUID 

jest w kolorze słomkowym.

Sklep proponuje wymianę, jednak nie widzę płynu do mojego autka.

Co radzicie?



#14 kampaj

kampaj

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 103
  • Dołączył:  03 cze 2015
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:kamil
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 sierpień 2015 - 08:13

Rozumiem, że coś takiego mnie interesuje:

http://raffi.pl/5103...RING-FLUID.html

a nie z napisem +4?



#15 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 18 sierpień 2015 - 10:16

Rozumiem, że coś takiego mnie interesuje:
http://raffi.pl/5103...RING-FLUID.html
a nie z napisem +4?


:Tak

:bigmeen

#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 sierpień 2015 - 13:45

Wystarczy zrobić płukanie układu i zalać Moparem ATF+4 , po co sobie utrudniać życie

#17 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 18 sierpień 2015 - 16:33

Wystarczy zrobić płukanie układu i zalać Moparem ATF+4 , po co sobie utrudniać życie


Witam Andrzeju

Zgłupłem :glupek Andrzeju proszę wytłumacz co jest z tymi płynami do wspomagania hmm Kiedy power sterling fluid a kiedy AFT4 hmm Czy wystarczy płukanie i obojętnie który hmm Czy są jakieś różnice między tymi płynami hmm Czy jednak są dedykowane do danych roczników modeli Pt hmm n.p ze względu na różny układ kierowniczy hmm

:bigmeen

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 sierpień 2015 - 16:49

Tak jak napisałem wystarczy przepłukanie układu i zalanie nowszym płynem ATF+4

#19 vanpeer

vanpeer

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 539
  • Dołączył:  14 kwi 2015
  • Rok Produkcji:2000,2003
  • Silnik:2,0M 2,0M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 sierpień 2015 - 17:24

Żeby jeszcze uściślić.

Zgodnie z zaleceniami Andrzeja przepłukałem czerwonym i zalałem czerwonym. ( mimo, że wcześniej był żółty)

Żeby było śmieszniej, nie od razu wspomaganie zaczęło chodzić cichutko. Już myślałem, że pompa do wymiany.

A tu na drugi dzień niespodzianka- cicho i przyjemnie.

I tak już zostało :-)



#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 sierpień 2015 - 19:19

Opuściłeś jeden zasadniczy punkt . Szorowanie sitka - mechanicznie i chemia aby wymyć ten syf po poprzednim płynie .





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych