Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

płyn wspomagania kierownicy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
85 odpowiedzi w tym temacie

#41 Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*

Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 październik 2015 - 19:14

Podłączę się...

 

Rozumiem że 2l Mopar ATF+4 starczy na przepłukanie i napełnienie. Jeżeli jednak chciałbym przepłukać bardziej i zastosować do samego płukania np. Shell Spirax S4 ATF HDX albo jakiś dextronIII a potem zalać właściwy. Oczywiście po płukaniu że tak powiem "wstępnym" tanim atf, przepłukałbym Mopar ATF +4 i zalał jak niemowlę. Hmmm



#42 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 październik 2015 - 19:20

A po co tak sobie utrudniać życie ? - przecież i tak podstawowy problem to zapchane sitko w zbiorniczku. Nigdy nie jesteś w stanie do końca wszystkiego spuścić , im więcej mieszasz tym większy bałagan robisz w układzie .

#43 Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*

Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 październik 2015 - 19:28

W sumie racja. 



#44 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8209
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 październik 2015 - 20:57

Andrzej ma racje! Sitko to podstawa, a układ /wymiana/ płynu to sekundy :kciuki



#45 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4970
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 październik 2015 - 20:09

hipster, tu masz info. :http://ptclub.pl/ind...ad-wspomagania/



#46 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 październik 2015 - 21:36

Niemasz bo dostęp od 50 postów troszkę musisz popisać na forum

#47 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 październik 2015 - 21:53

Nic nie wyciągasz ze środka tylko demontujesz zbiorńiczek i czyścisz sitko w środku szczoteczka i płuczesz - czasem czyszczenie trwa nawet w granicach godziny bo jest tak zabite .

#48 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4970
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 październik 2015 - 22:02

Sitko czyść delikatnie, bo można zrobić dziurę i wtedy po ptokach. :kawka



#49 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4970
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 październik 2015 - 09:34

hipster, z racji tego, że masz zdolności manualne i brak dostępu do technicznego, to podpowiem Ci jak ja to zrobiłem.

Mój cyt.

"Dziś przeprowadziłem operację płukania układu wspomagania kierowniczego i czyszczenia sitka wraz z demontażem zbiorniczka. Płyn ATF+4 był wypracowany, co wskazywał jego kolor bursztynowy, a nie czerwony, a sitko nieco zasyfione i czasami słychać było jęki przy skręcie na maksa.

Żeby ułatwić sobie dostęp do demontażu zbiorniczka trzeba zdjąć grill, odkręcić przedni pas, spuścić trochę płynu z chłodnicy, odłączyć górny wąż od chłodnicy i odciągnąć ją do przodu. Miejsca jest nadal mało więc odkręciłem jeszcze wentylator i wymontowałem obudowę filtra powietrza. Stary płyn opróżniłem do butelki przez mały wężyk powrotny uruchamiając na chwilę silnik. Po oczyszczeniu i ponownym montażu, zabrałem się za płukanie. Druga osoba uruchamiała i gasiła silnik, a ja w tym czasie wlewałem płyn w ilości 1 litra. Potem już tylko montaż wężyka powrotnego na miejsce i zalanie płynem oraz skręcenie wszystkiego co było rozkręcone. Żeby nie pojawiły się jakieś błędy, to nie odłączałem żadnych wtyczek, ani od wentylatora, ani przy obudowie filtra powietrza. Teraz cieszę się ciszą jaka zapanowała w układzie i mam nadzieję, że niczego nie spieprzyłem :haha"



#50 Bezimienny Gość.Lokys_*

Bezimienny Gość.Lokys_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 październik 2015 - 10:09

Witajcie - podepnę się lekko pod temat płynu z innym pytaniem - czy MOPAR  Power Steering  Fluid +4 to dokładnie taki sam płyn co ATF +4 i mogę go spokojnie dolać do skrzyni biegów? W wątku pisaliście , że to ten sam , ale za nim doleję chciał bym mieć pewność...



#51 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4970
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 październik 2015 - 10:36

jeśli jest o specyfikacji MS9602, to to samo.



#52 Bezimienny Gość.Lokys_*

Bezimienny Gość.Lokys_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 październik 2015 - 10:44

Dzięki - dokładnie jest w tej specyfikacji.

Wlewam :)



#53 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13776
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 październik 2015 - 15:42

Nic nie wyciągasz ze środka tylko demontujesz zbiorńiczek i czyścisz sitko w środku szczoteczka i płuczesz - czasem czyszczenie trwa nawet w granicach godziny bo jest tak zabite .

zapomnial andrzej dopisac ze polamiesz sobie obie rece podczas operacji wyciagania zbiorniczka :miecio

bo zeby dobrze to sitko wyczyscic nalezy caly zbiorniczek wyjac

ale da sie zrobic


Użytkownik miecio edytował ten post 31 październik 2015 - 15:44


#54 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 październik 2015 - 15:47

Nic nie połamie - jeszcze jestem sprawny fizycznie Mieciu

#55 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13776
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 październik 2015 - 20:59

andreeas7 nie mowie o twoich wysublimowanych lapkach ale o mechaniku nie wprawionym w bojach , tudziez amatorze chcacym zrobic oszczednosci sobie,... no profesorze przyznaj mi racje i sobie tez,... :miecio

wpis nic nie wnosi do tematu a nawet jatrzy ,... a co jak tak to wydupcyc :miecio



#56 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 październik 2015 - 21:13

Miecio to tylko 3 śruby i dwie opaski - problem zaczyna się tylko jak nie wiesz jak to ugryźć i od czego zacząć dobieranie . Nie jesteś pewny śwoich możliwości , daj zarobić mechanikowi .!!!

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 31 październik 2015 - 21:36


#57 Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*

Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 listopad 2015 - 08:02

Ja sobie wytargałem wszystko kompleksowo. Chłodnice sio :glupek . Oczywiście nigdy bym tego nie zrobił ale..., musiałem dostać się do kolektora ssącego, węży turbiny i alternatora. Wtedy nawet ślepy wymieni płyn bo dostęp piękny. :jupi



#58 Bezimienny Gość.miro1966_*

Bezimienny Gość.miro1966_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 marzec 2017 - 11:00

czy mogę prosico informacje w jaki sposób opróżnić układ wspomagania, czy brudnyplyn może skutkować dziwnymiodglosami z pompy



#59 hirekpl97

hirekpl97

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 634
  • Dołączył:  10 sty 2016
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Hieronim
  • Skąd::Sompolno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 marzec 2017 - 11:36

Kolego jest cały post o tym :) sitko zabrudzone masz do wyczyszczenia. Płyn ATF +4 moprawoski i powinno przestać kupić 2 opakowania żęby bylo na przepłukanie ukłaldu i jeden  na uzupełnienie :)



#60 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 08 marzec 2017 - 12:40

Mirku dajesz skręt maxymalnie i silnik stop.Odpinasz przewód powrotny ze wspomagania do zbiorniczka i lokalizujesz go w jakimś pojemniku / min. 2l. /

Podobnej średnicy wężyk zakładasz do tego wolnego króćca w zbiorniczku i dajesz końcówke powyżej aby wlewany nowy płyn nie wypłynął. 

Zbiorniczek masz pusty i siteczko wyczyszczone / ja użyłem długiego przeżroszystego wężyka do odessania nieczystości / Nie możesz przepchać nieczystości przez sitko.

Zalewasz płynem a druga osoba uruchamia silnik i kreci kierownicą do drugiego skrajnego polożenia i z powrotem.

To od ciebie zależy czy ciągle czy z przerwami bo zbiorniczek powinien pompie zapewnić ciagłość w dostawie płynu wspomagania.

Najlepiej żebyś ćwiartkę pozostawił w pierwszym opakowaniu na wykończenie operacji.

Masz koniec płynu z drugiego opakowania a osoba kręcąca kierownicą przeciągnęła maglownicę w skrajnych polożeniach to spinasz oryginalny wąż ze zbiorniczkiem i zalewasz zbiorniczek do stanu wg. wskażnika.

Pompa jest łapczywa i zachłanna więc lepiej kręcić silnikiem w cyklach kilkusekundowych.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych