Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


2400obr/min max - prośba o merytoryczne wsparcie!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Lokys_*

Bezimienny Gość.Lokys_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 sierpień 2015 - 10:08

Witajcie - nie myślałem , że Pitas tak szybko spowoduję, że będę prosił Was o wsparcie.

Wczoraj w nocy , zabieram się do wyprzedzania, noga na gaz , a w odpowiedzi czkawka i check engine. Po pierwszym szoku (samochód pełny, dziecko śpi, 450km do domu, a na dodatek jeszcze 100km do granicy Polski) okazało się , że samochód pracuje normalnie do 2300-2400obr/min potem jak gdyby odcinało paliwo. Udało się jechać ''normalnie'' pod warunkiem powolnego rozpędzania i max 90km/h przelotowej. Na stacji na ciepło ledwo zapalił po długim kręceniu. Brak innych objawów, pracuje gładko i cicho. Do domu jednak dociągnął, dziś rano zapalił z dotyku ale problem oczywiście pozostał.

Z ''kluczyka'' wyszło P0340. 

Na szybko popatrzyłem w sieci - czujnik położenia wałka rozrządu ?

Możliwy taki typ uszkodzenia - nakierujcie proszę na właściwe tory ?



#2 MirekP

MirekP

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 442
  • Dołączył:  23 sty 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A Gaz
  • Imię:Mirosław

Napisano 30 sierpień 2015 - 11:10

P0340 niesprawny czujnik położenia wałka rozrządu - częsta awaria w PT . Do sprawdzenia okablowanie, jeżeli kabelki ok to do wymiany czujnik. Jeśli czujnik z 2,0 jest taki sam jak do 2,4 to w ASO cena około 350 zł. Oczywiście możesz kupić tańszą wersję w sklepie z częściami do amerykanów twój wybór. Osobiście polecam oryginał. 

Wpisz w szukajkę P0340 do kilku tematów będziesz miał dostęp.



#3 Bezimienny Gość.Lokys_*

Bezimienny Gość.Lokys_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 sierpień 2015 - 11:19

Dzięki wielkie za odpowiedź, rozglądam się za czujnikami...po wymianie kontrolka zgaśnie czy trzeba będzie podjechać gdzieś na skasowanie błędu?

Czy jest jakaś metoda na sprawdzenie tego czujnika ?


Użytkownik Lokys edytował ten post 30 sierpień 2015 - 13:18


#4 MirekP

MirekP

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 442
  • Dołączył:  23 sty 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A Gaz
  • Imię:Mirosław

Napisano 30 sierpień 2015 - 14:46

Do prawidłowego sprawdzenia wymagany oscyloskop dwukanałowy + przebieg wzorcowy sygnału : nakładasz sygnały na siebie i porównujesz wskazania . Tak kiedyś radził doktor.

Co do kasowania błędu - odłączyć akumulator na 15 min. , po 20-30 odpaleniach sam zgaśnie lub kasowanie na testerze ( u siebie kasowałem ELM 327).


I tu mała poprawka tak można zrobić w modelu przedliftowym. Teraz dopiero widzę,że masz polifta i tu może być inna bajka.



#5 Bezimienny Gość.Lokys_*

Bezimienny Gość.Lokys_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 wrzesień 2015 - 15:02

Może komuś z polifta się przyda - po wymianie czujnika ( ASO - MOPAR made in CHRL ;) ) bez zdejmowania klemy po 6-7 zapaleniach kontrolka check zgasła sama - śmiga jak nowy, więc może ta komputeryzacja polifta nie jest aż taka straszna. MirekP - dzięki za pomoc.



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 wrzesień 2015 - 16:50

Może komuś z polifta się przyda - po wymianie czujnika ( ASO - MOPAR made in CHRL ;) ) bez zdejmowania klemy po 6-7 zapaleniach kontrolka check zgasła sama - śmiga jak nowy, więc może ta komputeryzacja polifta nie jest aż taka straszna. MirekP - dzięki za pomoc.


To ze nie pali się kontrolka nie znaczy ze jest wykasowane - błąd będzie widoczny na każdym komputerze w historii auta przez dość długi czas .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 06 wrzesień 2015 - 16:51


#7 Bezimienny Gość.Lokys_*

Bezimienny Gość.Lokys_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 wrzesień 2015 - 18:38

Dzięki za uświadomienie - tak przypuszczałem, że zapisało się na dłużej - ale przynajmniej do najbliższego przeglądu nie będzie drażniło widokiem i pikaniem .



#8 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 wrzesień 2015 - 20:36

Na błąd 340 jest wiele wersji nowego oprogramowania. Po kazdej wymianie wskazana synchronizacja czujnika wałka rozrządu z czujnikiem połozenia wału korbowego silnika - mozliwa przy uzyciu testera fabrycznego. Szczególnie dla wersji 2.4. 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych