Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Uszkodzona, nowa świeca zapłonowa = wymiana silnika?

świeca silnik 1.6 303

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 bypietras

bypietras

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 22
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Piotrek
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 sierpień 2015 - 13:45

Witajcie.

 

W zeszłym tygodniu mój PT trafił do warsztatu na standardowe wymiany elementów zawieszenia, filtrów i olejów.

Przy okazji mechanik poinformował mnie, że wg niego świece zapłonowe nadają się do wymiany. Generalnie na problemy z zapłonem nie narzekałem ale stwierdziłem, że po dwóch latach eksploatacji faktycznie warto wykonać i tę czynność. Zamontowane wcześniej Championy mechanik zastąpił świecami marki Denso.

 

Po odebraniu samochodu wszystko wyglądało dobrze, zrobilem około 200 km bez żadnych problemów, do czasu gdy wyjechałem na autostradę. Gdy zbliżałem się do maksymalnej dozwolonej predkości 140 km/h usłyszałem niespotykane wcześniej stuki dobiegające z komory silnika. Brzmiało to jak mały plastikowy element wciągnięty do odkurzacza. Po chwili dźwięk ucichł i pojawiła się kontrolka check engine, silnik stracił moc i zaczął telepać. Gasł na niskich obrotach więc pierwsze podejrzenie padło na brak iskry w jednym z cylindrów. W tym stanie dojechałem pod dom (ok 20 km) i sprawdziłem kod metodą kluczykową. P0303 powiedział o braku zapłonu na trzecim cylindrze. Nie przejmowałem się za bardzo, bo wiem, że za takie objawy często odpowiadają błachostki. Byłem pewny, że wystarczy dokręcić jedną świecę lub zwyczajnie ją wymienić.

 

Samochód wrócił do tego samego zakładu i diagnoza zmroziła krew w żyłach. Ułamana elektroda zrobiła spustoszenie w silniku. Dostałem informację, że silnika nie da się zregenerować i konieczna jest wymiana.

 

Mechanik zamówił już taką samą, używaną jednostkę o rzekomym przebiegu 100 tys km i ma zamiar ją wsadzić do mojego PT, któremu niedawno stuknęło ledwie 150 tys. km.

 

Jestem po raz pierwszy w takiej sytuacji i potrzebuję waszych rad. Pierwsze co mnie zaniepokoiło to pochodzenie tego silnika. Skąd mogę wiedzieć, że nie będzie on pochodził z kradzieży? Czy wg was ta jedna elektroda mogła zdyskwalifikować regenerację obecnej jednostki? Gdybym chciał w przyszłości sprzedać samochód, czy potencjalny nabywca będzie mógł sprawdzić oryginalność silnika? (nie mam zamiaru niczego zatajać ale chcę wiedzieć jakie są możliwości weryfikacji)

 

Nie ukrywam, że wolał bym zachować oryginalny silnik tzn optował bym za regeneracją tego uszkodzonego cylindra. Czy znacie może jakieś przeciwskazania ku temu?

 

Mój PT to benzynowy 1.6 bez LPG z 2002 r, Obecnie na liczniku jest nieco ponad 150 tysięcy i nie jest to raczej duży przebieg dla tego silnika.

 

Serdecznie pozdrawiam!


Użytkownik bypietras edytował ten post 31 sierpień 2015 - 13:46


#2 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 sierpień 2015 - 15:04

Prawdopodobnie koszty takie regeneracji z usługą są dużo większe niż wymiana całej jednostki. Jeżeli elektroda porysowała gładź cylindra bardzo głęboko to trzeba by robić szlif, ale jeżeli rysy są bardzo głębokie to szlif odpada, trzeba by zapewne wymieniać całą tuleję cylindra. Nie wiadomo też w jakim stanie jest głowica i gniazda zaworów. Nie wiem jak to wygląda w pt cruiserze ale orientuję się jak jest w innych autach. Może być tak że się tego nie wymienia.


  • andreeas7 lubi to

#3 DAREK 75

DAREK 75

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 370
  • Dołączył:  12 cze 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6
  • Imię:Darek
  • Skąd::podkarpackie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 wrzesień 2015 - 06:21

czee ... a głowica nieuszkodzona ???? przecież urwany element musial opuścić cylindry (kilkanascie lat temu we fordzie mi tak ,,coś ,,,potrzaskało i cylinder i głowice do dzis nie wiem co ..)

ale czy to nie mech zawalił za mocno dokrecajac swiece ????według mnie powinno byc wszystko dokrecane odpow..momentem i odp kluczem , Szkoda bo teraz koszty ,a jak z tym silnikiem co na podmiane  masz pewnosc ze oki i niski przebieg czy tylko domysły ?


Użytkownik DAREK 75 edytował ten post 01 wrzesień 2015 - 06:24


#4 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 wrzesień 2015 - 07:57

Skąd mogę wiedzieć, że nie będzie on pochodził z kradzieży?

Bo tych aut raczej nie kradną, a części często pochodzą z "anglików"

Silników 1,6 jest bardzo mało więc jak masz okazje wymienić to wymieniaj.

Przy okazji to małe info, stosuj się do zaleceń producenta, jeśli zalecał do tego silnika świece Champion, to takie zakładaj,  Pęknięta elektroda to akurat zbieg okoliczności , czyli w tym przypadku chyba pech, ale ponieważ robiłeś wymianę u mechanika, to masz prawo do naprawy gwarancyjnej.



#5 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 wrzesień 2015 - 08:49

Tak ma prawo do naprawy gwarancyjnej jeżeli udowodni że to wina mechanika, i jeżeli ma jakiś dokument potwierdzający, że te usługi wykonał ten warsztat. Jeżeli pękła elektroda, tak jak piszesz adames to raczej nie wina mechanika tylko producenta świec, no chyba że świeca nie była przeznaczona do tego modelu, trzeba by rzeczoznawcę i pozostaje droga przez mękę, czyli sprawa cywilna w sądzie.



#6 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 wrzesień 2015 - 09:45

chyba że świeca nie była przeznaczona do tego modelu

i pewnie nie była, :kawka

jeżeli udowodni że to wina mechanika

Jeśli świeca nie była zalecana, to chyba jest błąd mechanika i pewnie w rozliczeniu dogada się co do kosztów wymiany silnika.

raczej nie wina mechanika tylko producenta świec

Nie mniej warto taką reklamację w sklepie zrobić z udokumentowaniem szkód jakie powstały.


  • lowermann lubi to

#7 bypietras

bypietras

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 22
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Piotrek
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 wrzesień 2015 - 10:13

Cześć, dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.

 

Generalnie mechanik zobowiązał się załatwić sprawę na własny koszt. Tj. zamówił wspomniany silnik i ma zamiar go założyć. Jestem zaniepokojony bo sprowadza go z allegro, praktycznie w ciemno z okolic Zielonej Góry. Najprawdopodobniej jest to ta aukcja.

 

Jestem świadomy tego, że przy takich zakupach nigdy nie ma pewności, 100 tys przebiegu może być tylko fantazją handlarza. Tym razem zwróciłem mechanikowi uwagę by założył świece takie jak dotychczas tj. dedykowane Championy.

 

Ciężko mi powiedzieć czy cała sytuacja wynikła z wady tej świecy czy z jakiegoś niedopatrzenia osoby zakładającej (zbyt mocno lub lekko przykręcona) ale mechanik twierdzi, że będzie domagał się rekompensaty od dostawcy części lub pokrywał koszt z ubezpieczenia OC warsztatu.

 

Słuchajcie mam do was kolejne pytania. Na co zwrócić uwagę odbierając auto i przemierzając pierwsze kilometry? Czy po takiej wymianie należy jeżdzić jak podczas docierania samochodu?

Czy powinienem domagać się zwrotu uszkodzonego silnika?

 

Pozdrawiam serdecznie,

Piotrek.



#8 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 wrzesień 2015 - 10:26

Niech ci da jakąś gwarancję, niech sprawdzi ciśnienie w cylindrach oraz ciśnienie pompy oleju. Ciekawe jak tam sprawa z rozrządem? Silnik używany więc nie ma co docierać. Jeździć normalnie.

 

Link do aukcji nie działa


Użytkownik lowermann edytował ten post 01 wrzesień 2015 - 10:26


#9 DAREK 75

DAREK 75

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 370
  • Dołączył:  12 cze 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6
  • Imię:Darek
  • Skąd::podkarpackie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 wrzesień 2015 - 18:03

Niech ci da jakąś gwarancję, niech sprawdzi ciśnienie w cylindrach oraz ciśnienie pompy oleju. Ciekawe jak tam sprawa z rozrządem? Silnik używany więc nie ma co docierać. Jeździć normalnie.

  w 1.6  jest łancuch mam ten sam silnik



#10 bypietras

bypietras

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 22
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Piotrek
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 wrzesień 2015 - 10:55

Witam was. Chciałbym napisać jak skończyła się (oby) cała historia.

 

Okazało się, że zamówiony przez mechanika silnik był jednostką dwu litrową, a nie 1.6, w dodatku i tak w bardzo słabej kondycji. Z uwagi na brak możliwości zamówienia takiego silnika zdecydowano się na remont. Dzisiaj autko zostało odebrane i wygląda to dosyć dobrze. Został wymieniony tłok, zregenerowany cylinder, wymienione uszczelniacze, uszczelka głowicy itp itd. Przy okazji sprawdzono rozrząd i wymieniono sprzęgło wraz z łożyskiem oporowym.

 

Silnik jest teraz na dotarciu więc raczej nie rozbujam go do prędkości, przy której ostatnio strzeliła świeca, ale mam nadzieję, że chłopaki wykonali ten remont solidnie i podobne przygody już się nie powtórzą. Nie chwalę dnia przed zachodem słońca, ale póki co każdemu życzę takiego zakończenia podobnych przygód. Wygląda na to, że moje początkowe przerażenie nie było zasadne.

 

Dzięki za wsparcie i pozdrawiam ;)



#11 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 wrzesień 2015 - 11:43

No dobrze, a sprawdzali Ci po tym remoncie ciśnienie na wszystkich cylindrach? Czy czasem na tym naprawianym nie ma za dużej różnicy względem reszty?



#12 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 wrzesień 2015 - 11:47

Witam was. Chciałbym napisać jak skończyła się (oby) cała historia.
 
Okazało się, że zamówiony przez mechanika silnik był jednostką dwu litrową, a nie 1.6, w dodatku i tak w bardzo słabej kondycji. Z uwagi na brak możliwości zamówienia takiego silnika zdecydowano się na remont. Dzisiaj autko zostało odebrane i wygląda to dosyć dobrze. Został wymieniony tłok, zregenerowany cylinder, wymienione uszczelniacze, uszczelka głowicy itp itd. Przy okazji sprawdzono rozrząd i wymieniono sprzęgło wraz z łożyskiem oporowym.
 
Silnik jest teraz na dotarciu więc raczej nie rozbujam go do prędkości, przy której ostatnio strzeliła świeca, ale mam nadzieję, że chłopaki wykonali ten remont solidnie i podobne przygody już się nie powtórzą. Nie chwalę dnia przed zachodem słońca, ale póki co każdemu życzę takiego zakończenia podobnych przygód. Wygląda na to, że moje początkowe przerażenie nie było zasadne.
 
Dzięki za wsparcie i pozdrawiam ;)


Witam

A na czyj koszt ten cały remont i ile?? Jak można wiedzieć

:bigmeen

#13 bypietras

bypietras

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 22
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Piotrek
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 listopad 2015 - 15:53

Przepraszam, że dopiero odpisuję, ale zapodział mi się mail z powiadomieniem.

 

Po remoncie nie odczuwam większej różnicy w pracy i wydajności silnika. Zauważyłem tylko niepokojące dźwięki, ale o tym napiszę w innym temacie.

 

Mechanik, po którego interwencjach pojawiła się ta katastrofa wziął to na siebie i nie dopłaciłem mu za to ani złotówki.

 

Pozdrawiam,

Piotr







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych