Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Problem z lewym światłem mijania.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
79 odpowiedzi w tym temacie

#61 Kebox

Kebox

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 142
  • Dołączył:  24 mar 2015
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 CRD Limited M
  • Imię:Janusz
  • Skąd::Gdynia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 09:20

Witam ponownie kolegów zainteresowanych tym tematem, a więc do sedna.

Przedwczoraj nie dobrałem się do modułu ze względu na nie sprzyjającą pogodę, padało w Gdyni do około 11:42 a potem się pięknie rozpogodziło lecz ja miałem tylko wolne do południa i na 12:30 musiałem być już w pracy.

Tak więc nie dobrałem się do tego modemu.

I całe szczęście Pitek czuwał nademną  :kciuki

Jak wspomniałem wcześniej zacząłem mieć pewne wątpliwości co do kompetencji tego znajomego ale w dziedzinie elektryki bo co do mechaniki to nie wiem bo nic u niego nie robiłem ponieważ nie mam żadnych problemów.

Moje obawy się potwierdziły, nie wystarczy mieć dobry sprzęt ale trzeba umieć z niego korzystać i wiedzieć gdzie ewentualnie szukać rozwiązania problemu.

U niego było coś w rodzaju zgaduj zgadula może to a może tamto.

Wczoraj o 11-tej zawiozłem do pana który zajmuje się tylko amerykanami ma swoich mechaników i elektryków i każdy zna swoją profesję.

 

O 13-tej telefon że samochód zrobiony i do odebrania cena naprawy 100zł.

 

Okazało się że było przetarcie na jednej z wiązek przewodów które są za lewym nadkolem przy tej samej lampie.

To się stało akurat wtedy jak zacząły się te opady i wilgoć tam się dostawała i dlatego to fiksowało.

Powiedział że od razu coś takiego podejrzewał po skanowaniu tylko obawiał się żeby to nie było gdzieś głębiej a to na samym wierzchu  :jupi

Ja tego nie zauważałem wcześniej ponieważ w dzień jeżdżę na dziennych ledach i problem był zauważalny dopiero jak wypadało włączyć światła mijania.

 

Tak więc temat rozwiązany.

 

A teraz coś o czym wspomnieliście w moim temacie, piekarnik !

Nie będę się wypowiadał na ten temat i proszę bez urazy wszystkich lubiących "wypieki" bo jest to największa, najgorsza tandeto-prowizorka w naprawie/reanimacji elektroniki.

To że komuś tym sposobem udało się ożywić np. martwą grafę to ma po prostu fuksa/szczęście, żaden taki wypiek nie jest skuteczny na długo i przeważnie ląduje zaraz po pieczeniu na jakiejś aukcji jako wpełni sprawny nie podkręcany.

Nigdy nie zajmowałem się reballingiem, zlecałem to zaprzyjaźnionemu serwisowi który to profesjonalnie wykonywał a na specjalne życzenie stawiał oczywiście nowe kulki z większą zawartością ołowiu, wtajemniczeni wiedzą dlaczego, unijna dyrektywa RoHS.

Wspominam o tym ponieważ w moim profilu pisze czym się zajmuję.


Użytkownik Kebox edytował ten post 10 wrzesień 2015 - 09:23


#62 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 10:20

Pisałem o tym wcześniej nie interesują nas kody błędów tylko parametry i ew.co je powoduje .

#63 MirekP

MirekP

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 442
  • Dołączył:  23 sty 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A Gaz
  • Imię:Mirosław

Napisano 10 wrzesień 2015 - 12:31

Kebox napisz jeszcze gdzie masz tego mechanika może się przydać.

#64 Kebox

Kebox

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 142
  • Dołączył:  24 mar 2015
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 CRD Limited M
  • Imię:Janusz
  • Skąd::Gdynia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 12:47

Proszę uprzejmie: Tomicar w Sopocie

http://panoramafirm....acltpn_prt.html



#65 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 17:38

Kebox, z mojego doświadczenia wynika ze i nowe kulki na długo w większości przypadków nie wystarczą, warto wymienic układ na nowy po rewizji :cwaniak
no i wczesniej z laminatu usunąć wilgoć :lol

#66 Kebox

Kebox

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 142
  • Dołączył:  24 mar 2015
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 CRD Limited M
  • Imię:Janusz
  • Skąd::Gdynia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 18:08

Kebox, z mojego doświadczenia wynika ze i nowe kulki na długo w większości przypadków nie wystarczą, warto wymienic układ na nowy

Zgadzam się o ile układ jest z wadliwej serii jak to miało miejsce np. z kilkoma seriami GPU NVIDIA gdzie sam reballing nie wystarczał.

Często jest że układ jest sprawny ale się grzeje co powoduje zimne luty na kulkach (RoHS mniejsza zawartość ołowiu).

Zobaczcie stare sprzęty jak TV itp chodzą do dzisiaj bo lutowie było takie jak trzeba.



#67 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 19:21

Lutowie też choc trudno się nie zgodzić ze ołów ujemnie wplywa na środowisko, moim zdaniem trwałość to bardzij kwestia odpowiedniego projektu :) jesli miales ostatnio okazje rozbierac jakiegos asusa z serii k53 to zwróć uwagę na umiejscowienie gniazda zasilania na dwóch cienkich wypustkach z laminatu :lol to nie ma prawa przetrwać... biznes musi się kręcić.
Chyba nas zara Andrzej poblogoslawi :d

#68 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 19:29

Andrzej na dużo cierpliwości ostatnio

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 10 wrzesień 2015 - 19:49


#69 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 19:46

Chwała mu za to, jutro posprzatam ;)

#70 Kebox

Kebox

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 142
  • Dołączył:  24 mar 2015
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 CRD Limited M
  • Imię:Janusz
  • Skąd::Gdynia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 22:04

Lutowie też choc trudno się nie zgodzić ze ołów ujemnie wplywa na środowisko, moim zdaniem trwałość to bardzij kwestia odpowiedniego projektu :) jesli miales ostatnio okazje rozbierac jakiegos asusa z serii k53 to zwróć uwagę na umiejscowienie gniazda zasilania na dwóch cienkich wypustkach z laminatu :lol to nie ma prawa przetrwać... biznes musi się kręcić.
Chyba nas zara Andrzej poblogoslawi :d

Oczywiście że zgadzam się z Tobą, nie tylko Asus podobną jakość produkcyjną stosuje teraz to już jest właściwie to normą żeby zmusić ludków do częstrzejszej zmiany sprzętu.

Celowe wysysanie kasy z naszych kieszeni.



#71 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 wrzesień 2015 - 01:28

Kebox    jesteś szczęściarzem, że to akurat chwilowe zwarcie blokowało tipm a, dlatego po usunięciu błędu jakiś czas lampa Ci świeciła,  ja mam troche gorzej, ale wcześniej czy póżniej też to doprowadzę do porządku.

Zbieram info w jakim modelu jest  jaki nr. sterownika, ale z tego co piszesz to chyba go nie wyjmowałeś, więc też nie spisywałeś nr.

Jeżeli byś jednak miał ten nr. to podaj.



#72 Kebox

Kebox

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 142
  • Dołączył:  24 mar 2015
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 CRD Limited M
  • Imię:Janusz
  • Skąd::Gdynia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 wrzesień 2015 - 08:52

Mittek na pewno się na dniach dobiorę do tego aby zrobić fotkę modelu tego sterownika.

Oczywiście tylko z samej ciekawości ponieważ lubię wiedzieć co mam pod maską.

Fotkę zamieszczę w tym temacie  :glupek

Pozdrawiam.



#73 Bezimienny Gość.kubaol79_*

Bezimienny Gość.kubaol79_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 wrzesień 2017 - 08:10

Witam.
Niestety muszę odgrzać temat.
Jakiś czas temu zgasła mi jedna z lamp mijania.
elektryk w serwisie stwierdził że padł komputer sterowania światłami i trzeba wymienić na nowy (koszt kilka tys. zł)
Pojechałem do gościa który we Wrocławiu zajmuje się amerykańskimi autami i co prawda nie podniósł mi komputera (pewnie nawet nie próbował) ale zrobił obejście - jedną żarówkę podłączył do instalacji drugiej i oczywiście włączanie jakimś świecącym przyciskiem z boku deski rozdzielczej.
Żarówka w przycisku się nagrzała, stopiła środek i wszystko szlag trafił.
Wkurzyłem się i pojechałem do elektryka który ma najlepszą opinię we Wrocławiu. Stwierdził on że faktycznie są przepalone moduły w TIMP-ie
jeden spalił się jako pierwszy, a drugi spalił gość z warsztatu podpinając dwie żarówki pod jedną instalację.
Także tym sposobem zjarane mam obie kości sterowania światłami w TIMP-ie.
Mój symbol  modułu TIMP-a to 719AK P/N P56049
Przeglądnąłem ogłoszenia z OLX i allegro i nigdzie nie trafiłem na taki sam(w ogóle mało jest od PT Cruiserów)
 
Stąd pytanie czy któryś z forumowiczów nie dysponuje przypadkiem takim modułem a jeśli tak to nie zechciałby odsprzedać a jeśli nie to  czy możliwa jest zamiana kości sterowania światłami z innego modułu np. 719AP lub przerobienie go tak żeby było ok?
 
Będę zobowiązany za wszelkie sugestie.
 
Pozdrawiam.
 
Jakub



#74 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 wrzesień 2017 - 08:15

Jakub do puki nie kupisz modułu , trzeba obie żarówki odciąć na instalacji TIPM i podać na nie napięcie przez dolozony przekaźnik zasilany z akumulatora , a sterowanie przekaźnika niech ci elektryk weźmie z pozycyjnych - nic się nie spali i będzie funkcjonować a z czasem kupisz drugi sterownik i przywrócisz to do oryginału .
Nie mam adresu , poszukaj w internecie jest b.dobry serwis Amerykanów w Toruniu i klient może mieć sterownik lub wiedzieć gdzie go naprawić .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 07 wrzesień 2017 - 08:16


#75 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 wrzesień 2017 - 08:22

Stąd pytanie czy któryś z forumowiczów nie dysponuje przypadkiem takim modułem a jeśli tak to nie zechciałby odsprzedać a jeśli nie to  czy możliwa jest zamiana kości sterowania światłami z innego modułu np. 719AP lub przerobienie go tak żeby było ok?

 

Możesz namienić to oznaczenie AP to tylko kolejna wersja.

 

Co do spalenia kości przez zwiększenie obciążenia to niekoniecznie, raczej moduł odłączy zbyt obciążony obwód jak i niedociążony w przypadku przepalenia żarówki i w zależności od wersji trzeba to odblokować skanerem.



#76 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 wrzesień 2017 - 10:24

Możesz namienić to oznaczenie AP to tylko kolejna wersja.

Co do spalenia kości przez zwiększenie obciążenia to niekoniecznie, raczej moduł odłączy zbyt obciążony obwód jak i niedociążony w przypadku przepalenia żarówki i w zależności od wersji trzeba to odblokować skanerem.

Auto było testowane na serwisie i diagnoza uszkodzenia jest z serwisu , co nie przekreśla ze druga żarówka faktycznie została odłączona przez komputer po przeciążeniu obwodu i w pierwszej kolejności powinno być to sprawdzone na testerze .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 07 wrzesień 2017 - 10:26


#77 Bezimienny Gość.kubaol79_*

Bezimienny Gość.kubaol79_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 wrzesień 2017 - 20:58

Dzięki za wsparcie i dobre rady.

Jutro postaram się zlokalizować gościa z Torunia (może u niego dostanę same te moduły) a jak nie to znalazłem na allegro TIMP-a 719AP i będę musiał zakupić za 380.

 

Pozdrawiam,

 

Jakub


Czy ten serwis amerykanów to jest może Auto Serwis Marecki??



#78 Bezimienny Gość.kubaol79_*

Bezimienny Gość.kubaol79_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 wrzesień 2017 - 10:11

Możesz namienić to oznaczenie AP to tylko kolejna wersja.

 

Co do spalenia kości przez zwiększenie obciążenia to niekoniecznie, raczej moduł odłączy zbyt obciążony obwód jak i niedociążony w przypadku przepalenia żarówki i w zależności od wersji trzeba to odblokować skanerem.

 

Mam możliwość kupienia TIMP z symbolem 719AI.

Nada się czy nie? 

Elektryk może ew. przelutować same układy odpowiadające za sterowanie światłami.

brać czy nie - oto jest pytanie....



#79 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 wrzesień 2017 - 10:24

Obyś po elektryku nie szukał z dwóch modułów - jeszcze trzeciego .

#80 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 08 wrzesień 2017 - 13:49

Temat przerabiałem chyba 2lata temu w 2,4 A,  u mnie nie chodził wentylator nawiewu, wycieraczki i klakson, też chciałem to rozlutować i próbowali w dwóch serwisach ale po ok. tygodniu oddali że się nie da, za twarde luty i płytka dwustronna.

Kupiłem inną wersję też się różniła tymi literkami i jest ok.

Z tego co wtedy sprawdzałem to będą pasowały te których nr P/N jest taki sam.

 

A sprawdzali błędy skanerem? i jakie są?

Załączone pliki







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych