Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

łacznik watta


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
73 odpowiedzi w tym temacie

#21 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 czerwiec 2016 - 19:50

Dzisiaj wymieniałem łącznik więc napiszę co i jak. Wpierw twardą szczotkeczką stalową oczyszczamy gwinty. Łącznik jest przykręcony na śrubę, z jednej strony jest na klucz 18 kę, z drugiej na klucz 21. Odkręcamy łącznik i przesuwamy na dół. Teraz odkręcamy kluczem 18-ką sworznie kulowe od łącznika, odkręcamy całkowicie. Następnie najlepiej użyć ściągacza. Ja użyłem ściągacza do łóżysk takiego 3 ramiennego najtańszego badziewia z firmy topex, koszt około 30 zł.

http://www.leroymerl...3-topex,big.jpg

 

Sworznie ładnie wyskoczyły, następnie montujemy w odwrotnej kolejności, zwracamy uwagę by napis back up był na górze od strony belki.

 

To tyle.



#22 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8002
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 czerwiec 2016 - 21:44

Łącznik regenerowałeś czy kupiłeś zamiennik?

#23 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 czerwiec 2016 - 00:39

Regenerowany na łożysku



#24 vanpeer

vanpeer

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 539
  • Dołączył:  14 kwi 2015
  • Rok Produkcji:2000,2003
  • Silnik:2,0M 2,0M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 czerwiec 2016 - 05:58

Pozwolę sobie dodać opowieść dotyczącą mojego stukania z tyłu :-)

Już prawie zacząłem się brać za wymianę łącznika, ale okazało się że powodem stukania z tyłu było zmniejszenie ciśnienia powietrza w kole zapasowym, co spowodowało poluzowanie kosza na koło, co spowodowało stukanie na zaczepie  zawiasie,( nie na haku do dokręcania koła, tylko tym z drugiej strony). Podpompowanie koła zapasowego rozwiązało problem.


  • dodeks lubi to

#25 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 czerwiec 2016 - 10:13

Heh, ogólnie łącznik jest dość prosto sprawdzić. Wystarczy złapać za górę tylnego koło i intensywnie pchać i ciągnąć do siebie. Będzie wtedy stukać a wrażenie będzie jakby luz był na piastach w tylnych kołach, albo w jednym z kół.



#26 Bezimienny Gość.saimon_*

Bezimienny Gość.saimon_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 sierpień 2016 - 11:34

witam

kontynuując temat, mam to samo i przy prędkościach powyżej 90 km/h odnoszę wrażenie, że któreś z kół ma luz, czy to winna łącznika???



#27 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 sierpień 2016 - 11:56

Wjedź na kanał i mocno poruszaj łącznikiem, jeśli wyczujesz luz, to łącznik albo de regeneracji albo kupno nowego dobrego łącznika Nie kupuj tych tańszych zamienników, bo to tylko na krótki czas, Ja mam zregenerowany na łożyskach i jeżdżę już kilka lat.



#28 Bezimienny Gość.saimon_*

Bezimienny Gość.saimon_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 sierpień 2016 - 12:02

Dzięki za szybką odpowiedź, sprawdzę jeśli ma luz i wymiana to STD, TRC??? regenerowany można gdzieś kupić żeby był pewny?



#29 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5813
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001i 2013
  • Silnik:2.0M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek i Monika
  • Skąd::TarnowoPodgórne
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 sierpień 2016 - 12:43

Jak masz dostęp do tokarni to sam zregenerujesz łącznik. To jest najlepsze rozwiązanie. Zamienniki są słabe i szybko się wyrabiaja

#30 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 sierpień 2016 - 12:46

Regenerację zrobisz tak jak koledzy pisali u tokarza. Trzeba usunąć tulejki które tam są, przetoczyć środek pod łożysko na wymiar 40mm i zrobić rowek na pierścień zabezpieczający, Następnie wykorzystując wyprasowaną tulejkę, lub z innego pręta wytoczyć tulejki które będą wchodziły na ośkę w belce i jednoczenie będą wpasowane do otworu łożyska. Łożysko o wymiarach 40X17X10

40wymiar zewnętrzny, 17 wewnętrzny i 10 szerokość. Potrzebne są dwa  łożyska.

Te tulejki z kołnierzem żeby "trzymały" łożysko i nie pozwalały mu się przesuwać.

Wszystko opisane jest w dziale technicznym, ale niestety na razie jeszcze niedostępnym dla Ciebie



#31 Bezimienny Gość.PtBlack_*

Bezimienny Gość.PtBlack_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 luty 2018 - 21:44

A czy przy wymianie lepiej podnieść samochód, czy można to zrobić na kanale? Ma to jakieś znaczenie?



#32 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 luty 2018 - 21:47

Nie ma znaczenia gdzie to będziesz robił ale jeśli masz wybór, to ja bym wolał podnieść auto. Jest więcej światła i miejsca (przynajmniej dla takiego grubasa jak ja :) )



#33 Bezimienny Gość.PtBlack_*

Bezimienny Gość.PtBlack_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 luty 2018 - 09:17

Myślałem że może jak koła będą dotykały podłoża będzie ciężko zdemontować stary łącznik. Ok, zaraz się za to zabieram. Mam nadzieje że uda się złożyć później do kupy wszystko. Dzięki



#34 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5156
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 luty 2018 - 20:26

Myślałem że może jak koła będą dotykały podłoża będzie ciężko zdemontować stary łącznik. Ok, zaraz się za to zabieram. Mam nadzieje że uda się złożyć później do kupy wszystko. Dzięki

bez problemu, chyba najprostsza robota przy pitolu  :kawka  :kciuki



#35 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8002
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 luty 2018 - 20:32

bez problemu, chyba najprostsza robota przy pitolu :kawka :kciuki

Wymiana tylnich amorków jest prostsza ;)

#36 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5156
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 luty 2018 - 20:33

Wymiana tylnich amorków jest prostsza ;)

wszystko w pitolu jest łatwe  :kawka  ;P



#37 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8209
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 luty 2018 - 16:57

Czy w końcu ktoś z forumowiczów kupił-wymienił-przetestował łącznik MOOG'a ?

#38 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 luty 2018 - 17:39

Darek mój na łożyskach wytrzymuje już jakieś 60tyś km a może i więcej. 



#39 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8209
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 luty 2018 - 21:37

Adam pamiętam jak go robiłeś.

#40 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 luty 2018 - 22:05

sztywny łącznik na łożysku ma jedna wadę - nie tłumi drgań i szybciej ulegają uszkodzeniu końcówki drążków mocowane do łącznika - coś za coś .







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych