Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

PT 1.6 benzyna, LPG 125000km przebiegu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
79 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wojtas

Wojtas

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 131
  • Dołączył:  16 paź 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Wojtek
  • Skąd::Rakszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2015 - 07:17

Witam

 

PT kupiony zaledwie wczoraj. Wracając zauważyłem, że samochód delikatnie poszarpuje jadąc ze stałą prędkością, tzn. jedziemy np. 80km/h z jednakowym gazem i auto jest "niespokojne" tak jakby delikatnie przyśpieszało i zwalniało. Identyczne objawy na gazie i Pb. Nie pojawiają się żadne kontrolki na desce, auto rano ładnie odpala. Mam wrażenie, że dolegliwość pojawia się na ciepłym silniku. Na zimnym jest ok, ale wystarczy przejechać 2 kilometry i problem się pojawia. 

 

Nie mam pojęcia kiedy były zmieniane przewody WN i świece. Czy może są to problemy z przepustnicą lub z jakimś czujnikiem. 

 

Proszę o sugestie.

 

Pozdrawiam



#2 Bezimienny Gość.bartek1218_*

Bezimienny Gość.bartek1218_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 październik 2015 - 07:33

Sprawdź u mechanika elektryczny regulator napięcia, obstawiam że na 99% to jest przyczyną nierównej pracy silnika.

Możesz też sprawdzić to sam, wyłącz wszystko radio, klimatyzację, nawiew ...światła zostaw bo jeszcze mandat Ci wlepią i zobacz czy kultura pracy się poprawiła. ;)

 

Pozdrawiam.



#3 DAREK 75

DAREK 75

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 370
  • Dołączył:  12 cze 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6
  • Imię:Darek
  • Skąd::podkarpackie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2015 - 07:58

witam !! u mnie padały swiece a dokładniej 2 srodkowe miały duza przerwe(wypalone ) w dodatku byly ,,popuszczone,, efekt nierowna praca silnika np na swiatlach jak stałem  ,spadek mocy i wzrost paliwa .Po wymianie swiec  objawy ustapiły .Po zakupie nowego samochodu wskazane jest przegladniecie i wymiana np swiec ,kabli (jak masz gaz to sa dedykowane do instalacji gazowej )olei ,filtrow.Posprawdzaj to w 1 kolejnosci  :pa  :pa


Użytkownik DAREK 75 edytował ten post 16 październik 2015 - 07:59


#4 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 16 październik 2015 - 08:02

witam !! u mnie padały swiece a dokładniej 2 srodkowe miały duza przerwe(wypalone ) w dodatku byly ,,popuszczone,, efekt nierowna praca silnika np na swiatlach jak stałem  ,spadek mocy i wzrost paliwa .Po wymianie swiec  objawy ustapiły .Po zakupie nowego samochodu wskazane jest przegladniecie i wymiana np swiec ,kabli (jak masz gaz to sa dedykowane do instalacji gazowej )olei ,filtrow.Posprawdzaj to w 1 kolejnosci  :pa  :pa


Witam

Przepraszam a czym się różnią kable dedykowane do LPG a Pb oprócz napisu na pudełku hmm

:bigmeen

#5 DAREK 75

DAREK 75

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 370
  • Dołączył:  12 cze 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6
  • Imię:Darek
  • Skąd::podkarpackie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2015 - 08:08

Przepraszam a czym się różnią kable dedykowane do LPG a Pb oprócz napisu na pudełku

cze ...

 Wyższe napięcie konieczne do przebicia przerwy (wywołania przeskoku iskry) pomiędzy elektrodami świec zapłonowych , w silnikach zasilanych LPG jest wynikiem wyższego oporu elektrycznego jaki stawia mieszanka gazowo-powietrzna (w stosunku do mieszanki benzynowo-powietrznej). Trudno określić precyzyjnie o ile wzrasta napięcie zapłonu w silnikach zasilanych autogazem, ponieważ zależy to od bardzo wielu czynników (temperatura, ciśnienie, skład mieszanki, odstęp pomiędzy elektrodami, ich kształt, stan powierzchni i materiał z jakiego są wykonane). Z pewnością są to napięcia wyższe niż przy zasilaniu benzyną o około 2KV , i mogą przyczyniać się do szybszego zużycia poszczególnych elementów układu zapłonowego

Do tego należy dodać warunki panujące w komorach spalania silników zasilanych gazem, który spala się nieco wolniej niż benzyna. W związku z tym elementy świec zapłonowych wystające do komór spalania - elektrody (środkowa i boczna) oraz stożek izolatora są wystawione na działanie wysokich temperatur przez dłuższy czas. Powoduje to większe obciążenia cieplne jakim muszą sprostać świece stosowane w silnikach zasilanych LPG.    


Użytkownik DAREK 75 edytował ten post 16 październik 2015 - 08:10


#6 Wojtas

Wojtas

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 131
  • Dołączył:  16 paź 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Wojtek
  • Skąd::Rakszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2015 - 08:14

Na jałowym przy włączonych samych światłach na lpg obroty falują na obrotomierzu w zakresie +- 200obr./min. natomiast na Pb jest lepiej, ale też nie idealnie. A jak mam ustawiony nawiew na szybę to w momencie włączania i wyłączania kompresora klimatyzacji skoki są dość znaczne i wydaje mi się, że w silniku 1.6 niedopuszczalne. Nawet w Yarisie 1.0 z klimą tak się nie dzieje.

 

Ładowanie cały czas na poziomie 13,8V podczas jazdy i na jałowym. Jak inaczej sprawdzić regulator napięcia?



#7 DAREK 75

DAREK 75

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 370
  • Dołączył:  12 cze 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6
  • Imię:Darek
  • Skąd::podkarpackie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2015 - 08:18

benzyna !!!! sprawdzaj prace silnika na bezynie 

ale 1 posprawdzaj tak jak pisałem swiece i kable (ktore mogą nie miec przebicia przy pracy silnika na bezynie )


Użytkownik DAREK 75 edytował ten post 16 październik 2015 - 08:20


#8 Wojtas

Wojtas

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 131
  • Dołączył:  16 paź 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Wojtek
  • Skąd::Rakszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2015 - 08:20

Na benzynie tak jak pisałem... na obrotomierzu obroty falują, ale silnik pracuje na ucho równo. Natomiast podczas jazdy szarpanie jest, ale mniejsze. Ponadto wydaje mi się, że jak na 116KM fabrycznie, samochód powinien jechać żwawiej.


Użytkownik Wojtas edytował ten post 16 październik 2015 - 08:23


#9 DAREK 75

DAREK 75

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 370
  • Dołączył:  12 cze 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6
  • Imię:Darek
  • Skąd::podkarpackie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2015 - 08:35

HA. :jupi mam ten sam silnik to jest najmniejszy silniczek cudów nie oczekuj ale rzeczywiście powinien miec ,,wigor ,,u mnie pracuje slicznie 

a sprawdzilłes szczelnosc polączen gumowych ?Falowanie obrotów wynika z tego, że sterownik stara się ustabilizować pracę silnika, ale uzyskuje sprzeczne dane z sondy lambda i z przepływomierza lub czujnika podciśnienia. Należy sprawdzić stan przewodów! Sonda lambda mierzy zawartość tlenu w spalinach. Na podstawie jej wskazań sterownik silnika uzyskuje informacje o tym, czy skład mieszanki spalanej przez silnik jest właściwy. Jeśli sonda jest całkowicie niesprawna, sterownik silnika przechodzi w tryb awaryjny. 

mysle ze Andrzej lub Maxym pomoga Ci o wiele wiecej w tej usterce  :pa 


Użytkownik DAREK 75 edytował ten post 16 październik 2015 - 12:14


#10 Wojtas

Wojtas

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 131
  • Dołączył:  16 paź 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Wojtek
  • Skąd::Rakszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2015 - 08:38

A tryb awaryjny nie byłby sygnalizowany kontrolką? U mnie ładnie wszystko gaśnie po odpaleniu.



#11 DAREK 75

DAREK 75

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 370
  • Dołączył:  12 cze 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6
  • Imię:Darek
  • Skąd::podkarpackie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2015 - 08:40

A tryb awaryjny nie byłby sygnalizowany kontrolką? U mnie ładnie wszystko gaśnie po odpaleniu.

taki przyklad napisałem .ale i obroty max wtedy chyba tylko 3tys

a błedow metoda kluczykowa nie sprawdzałes ? 

Kluczyk do stacyjki i kilkukrotnie przekręcamy pozycji O do pozycji zapłonu  Po kilku takich przekręceniach  (trzeba zrobić do w miarę szybko, jednym tepem) na liczniku kilometrów powinien wyskoczyć  kod błędu. Jeżeli Błędów Nie ma, na wyświetlaczu pojawi SIĘ -------------, i po chwili "DONE"


Użytkownik DAREK 75 edytował ten post 16 październik 2015 - 10:17


#12 Wojtas

Wojtas

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 131
  • Dołączył:  16 paź 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Wojtek
  • Skąd::Rakszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2015 - 08:43

Jestem świeży w temacie PT, więc metoda kluczykowa to dla mnie najczarniejsza strona czarnej magii ;) Jest gdzieś to opisane na forum?



#13 DAREK 75

DAREK 75

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 370
  • Dołączył:  12 cze 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6
  • Imię:Darek
  • Skąd::podkarpackie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2015 - 08:48

jest wszystko opisane w dziale technicznym ,ale poczekaj na naszych Doktorow na pewno Ci pomogą jak beda online 


Użytkownik DAREK 75 edytował ten post 16 październik 2015 - 10:15


#14 Dorka

Dorka

    VIP

  • Administratorka
  •      
  • Posty: 7791
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 A Gaz
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Kłodzko
  • Płeć: Kobieta

Napisano 16 październik 2015 - 08:54

Wkładamy kluczyk do stacyjki i trzy razy przekręcamy go z pozycji OFF do pozycji zapłonu, trzeba zrobić to w miarę szybko, ale nie za szybko. Na liczniku kilometrów powinien wyskoczyć ewentualny kod błędu. Jeżeli błędów nie ma, na wyświetlaczu pojawi się upragniony napis DONE. 



#15 Wojtas

Wojtas

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 131
  • Dołączył:  16 paź 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Wojtek
  • Skąd::Rakszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2015 - 08:56

Mam brata mechanika, więc z naprawami nie będzie problemu, ale jest problem ze zdiagnozowaniem usterki, ponieważ do tej pory przez 20 lat pracy w zawodzie nie robił nigdy nic przy PT. Dobrze, że jest forum :)


Wkładamy kluczyk do stacyjki i trzy razy przekręcamy go z pozycji OFF do pozycji zapłonu, trzeba zrobić to w miarę szybko, ale nie za szybko. Na liczniku kilometrów powinien wyskoczyć ewentualny kod błędu. Jeżeli błędów nie ma, na wyświetlaczu pojawi się upragniony napis DONE. 

 

Dziękuję :) Po pracy sprawdzę z ciekawości czy coś pokaże.



#16 DAREK 75

DAREK 75

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 370
  • Dołączył:  12 cze 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6
  • Imię:Darek
  • Skąd::podkarpackie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2015 - 09:03

I niech nie robi tego bez wiedzy PLISSSS   .....PT to nie jest jakis tam samochod ,mam to z własnego doswiadczenia (choćby prosta wymiana filtra oleju podczas wymiany oleju sprawila ,,auto service,,(omijam dalekim łukiem )spory problem a własciwie sam filtr, :piter  :pa  :pa



#17 Wojtas

Wojtas

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 131
  • Dołączył:  16 paź 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Wojtek
  • Skąd::Rakszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2015 - 09:52

O to jestem spokojny. Wszelkie naprawy u niego są robione "ze smakiem". Z resztą dlatego piszę najpierw tutaj żeby nie rozgrzebać wszystkiego po kolei. Może ktoś coś podpowie, może usterka jest typowa...



#18 Wojtas

Wojtas

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 131
  • Dołączył:  16 paź 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Wojtek
  • Skąd::Rakszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2015 - 17:06

Jak na razie zweryfikowałem brak błędów OBD (piękny zielony napis DONE) oraz zużyte świece (skontrolowałem tylko pierwszą i czwartą - elektrody znacznie nadpalone oraz kilometrowe przerwy). Jutro założę nowe i zdam relację czy jest jakaś zmiana.



#19 DAREK 75

DAREK 75

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 370
  • Dołączył:  12 cze 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6
  • Imię:Darek
  • Skąd::podkarpackie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2015 - 18:26

Brawo !!typ swiec masz napisany na masce jak podniesiesz klape  :jupi


aaa!!!!SORY .zapomniałem ze masz lpg swiece musza byc pod lpg jak i kable 


Użytkownik DAREK 75 edytował ten post 16 październik 2015 - 18:27


#20 Wojtas

Wojtas

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 131
  • Dołączył:  16 paź 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Wojtek
  • Skąd::Rakszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2015 - 18:36

W takim razie jakie radzisz świece i kable pod lpg?







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych