Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Łącznik watta - regeneracja na łożyskach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 darbi16

darbi16

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 29
  • Dołączył:  13 wrz 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Dariusz

Napisano 29 marzec 2016 - 06:41

Witam,

Wiem, że odgrzewam kotleta ale nie nam dostępu do opisu regeneracji umieszczonego już na forum.

Tak więc proszę o ponowny opis regeneracji łącznika lub podanie wymiarów potrzebnych łożysk i innych szczegółów technicznych. Zaznaczam, że informacje potrzebne mi są do potrzeb własnych :) .



#2 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 marzec 2016 - 09:51

Darek, łącznik musisz wyjąć, jak wyjmiesz to można pomierzyć i dobrać łożyska, nie ma idealnie pasujących łożysk - trzeba znaleźć tokarza który podejmie się podtoczenia, jest to bezproblemowo do zrobienia ale nie każdy zrobi to w rozsądnej kasie... trzeba poszukać.



#3 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 marzec 2016 - 10:12

wklejam fragment postu z opisem co trzeba zrobić 

2 szt łożysk 6203Z /wymiar zewnętrzny 40mm ,szerokość 12 mm,wymiar wewnętrzny 17 mm/
Otwór roztoczony w łączniku na 40 mm ,z jednej strony pozostawiony kołnierz z drugiej wytoczony rowek na seger.
Ze względu na wymiar wewnętrzny 17 mm należy wykonać tulejkę bądź 2 tulejki redukcyjne/średnica/ dodatkowo z kołnierzem aby szerokość także się zgadzała.



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 marzec 2016 - 12:08

Lepiej jest stosować łożyska o większej średnicy wewnętrznej np 20 mm - dorobiona tulejka ma wówczas ścianki po 3 mm a nie 1,5 mm , śruba mocująca łącznik jest dokręcania duża siła i 1,5 mm tulejki ulegały uszkodzeniu przy dokręcania - jest tam 149 N

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 29 marzec 2016 - 12:09


#5 darbi16

darbi16

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 29
  • Dołączył:  13 wrz 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Dariusz

Napisano 29 marzec 2016 - 18:38

6203 z tego co pamiętam to zwykłe łożyska kulkowe jednorzędowe a myślałem, że może jakieś wynalazki :).

Dzięki za podpowiedzi pitka na kołki i do dzieła.



#6 darbi16

darbi16

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 29
  • Dołączył:  13 wrz 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Dariusz

Napisano 30 marzec 2016 - 13:43

Pytanie lekko nie w temacie. :)
Czy końcówki na drążkach które są przykręcone do łącznika wymienia się czy trzeba kupić w całości nowe?



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 marzec 2016 - 13:49

Kupuje się w całości z drążkiem

#8 darbi16

darbi16

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 29
  • Dołączył:  13 wrz 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Dariusz

Napisano 30 marzec 2016 - 20:00

Czy ktoś może polecić jakieś konkretne drążki, które przeżyją chociaż ze dwa lata?

Bo jakoś do elementów metalowo-gumowych nie mam przekonania. Przejechałem się już na kilku firmach.

Oryginalny łącznik i drążki wytrzymały 140 tyś.



#9 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5154
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 kwiecień 2016 - 22:03

Czy ktoś może polecić jakieś konkretne drążki, które przeżyją chociaż ze dwa lata?

Bo jakoś do elementów metalowo-gumowych nie mam przekonania. Przejechałem się już na kilku firmach.

Oryginalny łącznik i drążki wytrzymały 140 tyś.

http://allegro.pl/dr...6069791045.html



#10 darbi16

darbi16

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 29
  • Dołączył:  13 wrz 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Dariusz

Napisano 07 kwiecień 2016 - 19:56

Może ktoś skorzysta z przepisu:

Oryginalny łącznik po rozebraniu ma otwór 38 mm natomiast tulejka 29 mm. Łożysko jakie można dobrać to 6004Z o wymiarach 20x42x12. Do regeneracji łącznika potrzebne są 2 łożyska oraz 2 zabezpieczenia 1x20 mm na tulejkę zewnętrzne oraz 1x42 mm na łącznik wewnętrzne no i oczywiście tokarz :) .

Zamiast oryginalnej tulejki można dotoczyć dwie z kołnierzem wtedy odpada jedno zabezpieczenie na tulejkę. 

Sprzęt śmiga jak nowy.


Użytkownik darbi16 edytował ten post 08 kwiecień 2016 - 18:08


#11 poolski

poolski

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 150
  • Dołączył:  22 wrz 2014
  • Rok Produkcji:Sprzedany
  • Silnik:Był 2.0 M LPG
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Garage
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 czerwiec 2016 - 20:32

Witam

Do zabezpieczenia jeden pierścień segera a na tulei środkowej tokarz robi po środku kołnierz żeby się nie przemieszczała względem łożysk i jest ok.

                                      Pozdrawiam







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych