Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

gaśnie crd


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 mendofon

mendofon

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 10
  • Dołączył:  01 sty 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 M
  • Imię:Aureliusz

Napisano 26 lipiec 2016 - 08:31

Załączony plik  2016-07-16 17.53.00.png   230,16 KB   4 Ilość pobrańWitam po przerwie :)

Mam obecnie dwa pitki 2.2 crd. Mój niestety od maja sprawia problemy. Po długiej diagnozie okazało się, że ma wyciągnięty łańcuch rozrządu. Udało się go wymienić, synchronizacja wróciła.

Radość nie była długa. Już tydzień później zapalił się chceck. Po odczytaniu było mnóstwo błędów ( w załączeniu), ale mogły one zostać po naprawie. Pitek zaczął się przyduszać. Wrócił do macha, któremu zgasł kilka razy w Kielcach. Po powrocie do warsztatu i podpięciu kts'a nie pokazał żadnych błędów... Sporadycznie wywala błąd czujnika położenia wału, który został wymieniony. Pokazał też uszkodzenie kontroli odjazdu, czyli immobilizera, ale to w głębokiej pamięci. Pt rano pali idealnie, po zagrzaniu czasem świruje, a często nie chce zapalić na ciepło. Macie jakieś pomysły, bo moje się kończą... Prawie trzy miesiące i samochód nie nadaje się do użytku :(

Pomocy!!!

Dzięki i pozdrawiam serdecznie :)



#2 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 lipiec 2016 - 17:59

Pomocy!!!

Na fachową pomoc ze względu na okres urlopowy, musisz poczekać parę dni. Nawet nasz Doktorek czasem musi wypocząć. :cwaniak 



#3 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 26 lipiec 2016 - 21:01

Moze wtryski ci leja ? Sprawdzales ?



#4 mendofon

mendofon

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 10
  • Dołączył:  01 sty 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 M
  • Imię:Aureliusz

Napisano 26 lipiec 2016 - 21:28

Wtryskiwacze po czyszczeniu, kalibracji. przy wymianie rozrządu jeden wtrysk został rozwalony, był zapieczony i dokupilem używkę, wszystkie 4 były sprawdzane i jest ok 😢

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lipiec 2016 - 07:50

Podaj bledy z normalnego testera a nie bzdury który załączyłes , mogą być metoda kluczykowa z licznika .
Wtryskiwacze to możesz sobie czyścić ? - czyszczenie to tylko wstępna forma do sprawdzenia na maszynie i nic więcej , kalibrację robi sie dopiero po naprawie wymianie zaworu , koncówki czy tez iglicy lub rozszczelnieniu wtrysku ; co było wymieniane u ciebie ?

Jak auto zgaśnie co sie więcej dzieje , kiedy mozesz go ponownie odpalić , czy jak zgaśnie to dymi .Aby coś ustalić potrzeba więcej informacji .
Jakie jest ciśnienie na szynie przed rozruchem i po z wyszczegulnieniem ciśnienia dla wolnych obrotów na postoju , ok 1500 i 2500 obrotów w czasie jazdy pod obciążeniem , jak temperaturę silnika widzi sterownik ( licznik mnie nie interesuje ) , ciśnienie doładowania w czasie jazdy oraz parametry z przepływomierza w czasie jazdy dla wolnych 1,5 i 2,5 tys obrotów .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 27 lipiec 2016 - 07:56


#6 mendofon

mendofon

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 10
  • Dołączył:  01 sty 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 M
  • Imię:Aureliusz

Napisano 27 lipiec 2016 - 08:57

Śtraśnie tego dużo... wtryskiwacze były sprawdzane w profesjonalnym serwisie i są ok. Po zgasnieciu nie dymi. Przed zgaśnięciem wyraźnie go przydusiło. Nie dał się uruchomić, rozrusznik kręcił normalnie, ale silnik nie łapał. Wywalił chcecka ale po powrót do warsztatu nie miał w pamięci żadnych błędów. Skanowanie ktsem wszystkie parametry w normie. Ciśnienie na magistrali stabilne, doładowanie w porządku, przepływomierz sprawny (nawet podmieniłem go z drugiego pitka i parametry te same ). Gość od diagnostyki rozłożył ręce, rozpieliśmy wszystkie kable przy silniku i komputerze, zostały wyczyszczone wszystkie masy, złącza komputera i wiązek. Zamieniłem czujnik położenia wału na stary i od wczoraj jeżdżę bez żadnych błędów. Diagnosta mówi, że najlepiej żeby się całkiem zepsuł i chyba trzeba na to czekać. 😠 nie mam w pobliżu lepszego mechanika ani pomysłów co dalej...

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lipiec 2016 - 09:23

Dużo nie napisałeś opis w normalnie nic dla mnie nie znaczy , narazie z tego co opisujesz może być problem faktycznie z czujnikiem położenia wału i będzie gasł ( nie zawsze jest błąd ) lub druga możliwość pompa wstępna sie kończy w zbiorniku , na początku nie ma błędu potem będzie błąd ciśnienia na szynie paliwa .No cóż pozostaje poczekać .

#8 mendofon

mendofon

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 10
  • Dołączył:  01 sty 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 M
  • Imię:Aureliusz

Napisano 27 lipiec 2016 - 10:04

Właśnie nim jeżdżę i na skanerze pojawił się błąd p0340 czujnik położenia wału, oczekuje na weryfikację. Checka nie wywalił, pracuje normalnie.

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lipiec 2016 - 10:14

P340 to czujnik walka rozrządu ten na samej gorze koło wtryskiwaczy

#10 mendofon

mendofon

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 10
  • Dołączył:  01 sty 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 M
  • Imię:Aureliusz

Napisano 28 lipiec 2016 - 13:02

Temat chyba ogarnięty 😆 Zamieniłem wczoraj czujniki i dziś mój pt jeździ, a córce się zepsuł 😈😈😈 na jutro będzie nowy czujnik położenia wałka rozrządu i mam nadzieję, że problemy z pitkiem się skończą. Zostaje jeszcze crossfire, w którym pół silnika rzuciło palenie. Jakieś problemy z magistralą can i trudne do zdiagnozowania. Byle pitek wrócił do życia, będzie oki 😆 na razie dzięki wszystkim za pomoc i życzliwość, pozdrawiam

#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 lipiec 2016 - 13:07

magistrala can nie monitoruje połówek silnika tylko zapewnia komunikacje miedzy sterownikami - ktoś cię wkręca z diagnoza

#12 mendofon

mendofon

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 10
  • Dołączył:  01 sty 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 M
  • Imię:Aureliusz

Napisano 28 lipiec 2016 - 17:30

Problem z Crossfire jest skomplikowany. Parę lat temu samochód wyłączał się w czasie jazdy. Nie dawał się uruchomić, kontrolki były martwe. Nie rejestrował błędów. Po wymianie czujnika położenia wału problem się uspokoił, ale na krótko. Po długich diagnozach udało się znaleźć problem - szyna can miała zwarcie gdzieś koło klimatyzacji i brak sygnałów komputer interpretował jak wyłączenie silnika przez właściciela... Obecnie cylindry 1,2,3 nie wykazują iskry, błędy się nie notują, lub zapisuje wypadanie zapłonów. Co ciekawe, po zdjęciu cewki i ponownym jej podpięciu cylinder podejmuje pracę. Różne od początku są czasy wtrysków na połowie silnka - od początku jak Crossfire jest u nas (8 lat) pół silnika ma dłuższe czasy wtrysku. Siedzi od kilku dni nad tym ten sam gościu, który wtedy znalazł problem z canem. Ale jeśli ktoś miałby pomysł, chętnie przyjmę sugestie, bo samochód by się przydał, a tu zrobił się silnik HEMI, co odłącza sobie połowę cylindrów...

Co do PT, jutro odbieram czujnik położenia wałka rozrządu. Ale z odczytu błędów kluczykiem, pojawił się p0620 i p1685. Zupełny brak korelacji z moją usterką, choć ewidentnie czujnik położenia wałka rozrządu założyłem z mojego pitka do córki i szarpał, stracił moc, zaczął gasnżć, choć dopiero po przejechaniu 40 kilometrów. Objawy identyczne jak u mnie, ale błędy zgłoszone przez komputer zupełnie inne. I jak tu nie kochać pitka?...

Pozdrawiam



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 lipiec 2016 - 17:40

P0620 to problem z układem ładowania , p1685 zapisze sie z automatu przy teście kluczykowym w momencie wykrycia wielokrotnego przekręcania zapłonu i braku odpalenia auta - nie ma sie czym przejmować .





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych