Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Światła przeciwmgielne - wersja amerykańska


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 rafal-gorzow

rafal-gorzow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 270
  • Dołączył:  24 sie 2016
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:300C 3.0 CRD A
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 sierpień 2016 - 16:25

W listopadzie będę musiał zrobić przegląd w moim nowo zakupionym PT, i do tego czasu muszę się uporać z jeszcze jedną rzeczą. I potem jeszcze małe poprawki blacharsko-lakiernicze zostaną.

 

Generalnie technicznie auto jest bez zarzutu (już), luzów w zawieszeniu brak, wycieków też. Jest to wersja USA (w Polsce od 2005 roku), lampy zostały przerobione przez pierwszego właściciela w PL, prowizorka co prawda ale wszystko gra. Mam jednak problem ze światłami przeciwmgielnymi. Lampka z tyłu jest założona, żarówka jest podłączona. Pojadę z tym do elektryka ale chciałbym wiedzieć gdzie szukać przyczyny problemu.

 

Wersja amerykańska, więc przełącznik zespolony ma tylko jedną pozycję przy światłach przeciwmgielnych. Na zegarach też jest tylko jedna kontrolka od tych świateł. Chciałbym, aby po włączeniu świecił się i przód i tył. Jednak póki co, po włączeniu świateł nie świeci się nic, kontrolka na zegarach też. Mechanik (nie elektryk) który wczoraj robił przegląd, wymieniał płyny itd. sprawdził i stwierdził, że bezpieczniki są ok, a ani na przód ani na tył nie dochodzi prąd. Gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy? Czy może to być uszkodzony przełącznik zespolony (ale wówczas chyba światła powinny świecić się cały czas)? Wszystkie żarówki są podłączone - sprawdzone.

 

I jeszcze jedno zauważyłem - w kabinie brakuje bezpiecznika oznaczonego numerem 16 (A/STOCK IGNITION). Za co on odpowiada?



#2 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 26 sierpień 2016 - 16:27

Prawdopodobnie, masz zepsuty przełącznik zespolony.

Częsta usterka



#3 rafal-gorzow

rafal-gorzow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 270
  • Dołączył:  24 sie 2016
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:300C 3.0 CRD A
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 sierpień 2016 - 16:32

Tak, o tym naczytałem się jeszcze przed zakupem :) Tylko czy w przypadku takiej usterki i sprawnych bezpieczników światła te nie powinny nie dać się zgasić?



#4 JeePiter

JeePiter

    VIP

  • Grafik PTClub
  •   
  • Posty: 2409
  • Dołączył:  24 maj 2014
  • Rok Produkcji:2012
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Skąd chcę
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 sierpień 2016 - 16:38

Chciałbym, aby po włączeniu świecił się i przód i tył.

z tego, co wiem, to p.mgłowe nie może mieć jednego włącznika przód-tył.

Tył musi być na niezależnym od przedniego, bo nie zawsze możesz używać tylnego(tylne,tylko gdy widoczność poniżej 50m).

Do tylnego dorób sobie oddzielny włącznik



#5 rafal-gorzow

rafal-gorzow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 270
  • Dołączył:  24 sie 2016
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:300C 3.0 CRD A
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 sierpień 2016 - 17:17

A właśnie, jak to właśnie jest. Bo przejrzałem tak pobieżnie Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia i tam znalazłem jedynie, że przeciwgłowe przednie nie może włączać się bez pozycyjnych. Przeciwmgłowe przednie obowiązkowe nie są, tylne jest obowiązkowe.

Więc w warunkach kiedy mogę używać tylnego, mogę też używać przednich (nie odwrotnie). A samych przednich wcale nie muszę używać, gdyż nie są one wymagane. Więc teoretycznie takie rozwiązanie mogłoby być możliwe.

Użytkownik rafal-gorzow edytował ten post 26 sierpień 2016 - 17:18


#6 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 sierpień 2016 - 20:36

rafal-gorzow, brakujący bezpiecznik, o którym piszesz, to raczej ma związek z zapłonem.



#7 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 26 sierpień 2016 - 21:15

Tak, o tym naczytałem się jeszcze przed zakupem :) Tylko czy w przypadku takiej usterki i sprawnych bezpieczników światła te nie powinny nie dać się zgasić?

Zaraz, jeśli nie możesz ich wyłączyć to ewidentnie przełącznik.

Co do reszty, to również sugeruje dołożenie oddzielnego przełącznika na tylne.

Taki okrągły podświetlany spokojnie zmieścisz obok obudowy bezpieczników lub w wolnym miejscu /bo chyba takie w wersji USA są/ obok np włącznika tylnej wycieraczki.



#8 rafal-gorzow

rafal-gorzow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 270
  • Dołączył:  24 sie 2016
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:300C 3.0 CRD A
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 sierpień 2016 - 21:31

Zaraz, jeśli nie możesz ich wyłączyć to ewidentnie przełącznik.

 

No właśnie jakbym nie mógł wyłączyć, to bym wiedział że przełącznik. Ale ja ich nie mogę włączyć (nie świecą ani światła ani kontrolka) a bezpieczniki ok, żarówki wymienione, podłączone. I nie wiem czy to też może być wina przełącznika, czy też powinienem szukać przyczyny gdzie indziej.

 

 

 

Taki okrągły podświetlany spokojnie zmieścisz obok obudowy bezpieczników lub w wolnym miejscu /bo chyba takie w wersji USA są/ obok np włącznika tylnej wycieraczki.

Wolne miejsce zajęte przez przełącznik LPG, ale coś się znajdzie jak będzie trzeba.

 

 

 

brakujący bezpiecznik, o którym piszesz, to raczej ma związek z zapłonem.

Hmmm, ale nie ma żadnego problemu z silnikiem, zapłonem, odpalaniem itd. Dziś wymienione świece i kable, obroty nie falują ani na benzynie ani na lpg. Wcześniej obroty skakały na nautralnym, komputer pokazywał błąd - wypadanie zapłonu, teraz żadnych błędów nie ma. Więc za co odpowiada bezpiecznik nr 16 w kabinie, wersja USA?


Użytkownik rafal-gorzow edytował ten post 26 sierpień 2016 - 21:32


#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 sierpień 2016 - 21:53

Światła nie mogą być jednocześnie zapalane -za to zabiorą dowód przy pierwszej kontroli - usterka jest w przełączniku pod kierownica .

#10 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 sierpień 2016 - 22:18

Hmmm, ale nie ma żadnego problemu z silnikiem, zapłonem, odpalaniem itd.

 

Może tak być, bo przeglądałem kilka anglojęzycznych forów i w kilku z nich #16 jest opisany przez użytkowników jako wolny. Np. tu: http://www.ptcruiser...b-question.html



#11 rafal-gorzow

rafal-gorzow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 270
  • Dołączył:  24 sie 2016
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:300C 3.0 CRD A
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 sierpień 2016 - 07:37

Światła nie mogą być jednocześnie zapalane -za to zabiorą dowód przy pierwszej kontroli

A czy przełącznik zespolony z wersji europejskiej będzie bez problemu pasował do amerykańca? I czy dużo będzie zabawy żeby podłączyć wszystko tak, aby najpierw włączały się przednie a potem dołączało się tylne (o ile to w ogóle możliwe)? 

 

 

 

usterka jest w przełączniku pod kierownica

Dziękuję za trop. O jaki przełącznik chodzi?


Użytkownik rafal-gorzow edytował ten post 27 sierpień 2016 - 07:42


#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 sierpień 2016 - 09:04

Będzie pasował , trzeba w kostkę instalacji wpiąć tylko jeden pin którego fizycznie nie będzie pin nr 12 odpowiedzialny za przeciwmgielne tył .



#13 rafal-gorzow

rafal-gorzow

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 270
  • Dołączył:  24 sie 2016
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:300C 3.0 CRD A
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 sierpień 2016 - 13:10

Jeszcze jedno pytanie. Pisząc o przełączniku:

usterka jest w przełączniku pod kierownica

pisałeś o przełączniku zespolonym czy o czymś innym? 



#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 sierpień 2016 - 15:10

Tylko zespolony za to odpowiada





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych