Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Bulgotanie i Wywala plyn ze zbiorniczka wyrownawczego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bezimienny Gość.Ivik_*

Bezimienny Gość.Ivik_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 kwiecień 2017 - 09:05

Termostat uszkodzony , nie otwiera obiegu przez chłodnice , lub nie drożna chłodnica - to już określi mechanik mając auto na warsztacie .

Dziękuję za odpowiedź. Sprawdzę to :)



#22 Rafo

Rafo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 71
  • Dołączył:  15 lip 2015
  • Rok Produkcji:2003 (USA)
  • Silnik:2.4 M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::3miasto
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 kwiecień 2017 - 20:58

To i ja się podepnę niestety.

Objawy które zaobserwowałem ostatnio w pitku:

Wskazówka temperatury po dojściu do połowy po chwili zaczyna opadać w dół do poprzedniej kreski, chwilę się tak utrzymuje i wraca do połowy. Taki schemat odbywa się co parę kilometrów.

 

Wracając ze świąt, 10 minut po odpaleniu auta temperatura podskoczyła na chwilę o jedną kreskę powyżej połowy i opadła z powrotem do połowy.

Przez 200km jazdy non-stop nic się nie działo oprócz opadającej wskazówki, co jakiś czas.
Pod domem sprawdziłem stan zbiorniczka wyrównawczego - ubyło jakieś 300-400 ml, na oko...

 

Dzisiaj po powrocie z pracy i po zgaszeniu auta było słychać bulgotanie przez parę sekund - wcześniej tego nie miałem.

 

Niestety w układzie chłodzenia w większości zalana jest zwykła woda, gdyż poprzednia osoba użytkująca to auto narzekała na ubywający płyn chłodniczy, co nie zdarzało się regularnie.

Około 2 lata temu była robiona uszczelka pod głowicą.

Rok temu wymieniony termostat.

Moje obawy - źle zrobiona UPG, pojawiają się przedmuchy. 

Pytanie czy jest sens wymieniać korek chłodnicy (nie trzyma ciśnienia?) i ponownie termostat (za szybko / za późno otwiera?)
W ciągu dwóch tygodni użytkowania (bo od tego czasu auto zostało mi przekazane) codziennie, tylko raz temp podskoczyła za wysoko. Opadająca wskazówka jest problemem nagminnym. Woda w zbiorniku wyrównawczym trzymała poziom aż do tego momentu kiedy temp skoczyła ponad połowę.
Zagotowało wodę i wypluło?

Dodam że od tego czasu ani razu nie słyszałem działającego wentylatora (ale silnik wg wskazówki się nie grzeje). Do pracy mam bardzo blisko - 6km, ale w mieście, w trasie 200km też nie zaznałem pracującego wentylatora.

Auto i tak idzie do generalnego sprawdzenia w niedługim czasie, czekam na dostawę linek hamulca ręcznego i idzie na serwis. 

Wg waszych doświadczeń z pitkami co może być przyczyną tak dziwnie działającego układu chłodzenia?


Użytkownik Rafo edytował ten post 18 kwiecień 2017 - 21:08


#23 Teokles

Teokles

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 90
  • Dołączył:  26 mar 2021
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6 M + G
  • Imię:Patryk
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 czerwiec 2021 - 10:20

Cześć, 

Podpowiedźcie gdzie mogę znaleźć przyczynę i czy jestem sam w stanie to naprawić.

Jak przejadę swoim pt 50 km, to po zatrzymaniu pt i zgaszeniu silnika słyszę "bulgotanie". Dodam, że wskazówka temperatury prawidłowo podnosi się wraz z rozgrzewaniem się silnika, po czym zatrzymuje się niewiele poniżej połowy i tak stoi cały czas. Silnik pracuje dobrze (przynajmniej tak mi się wydaje).


Użytkownik Teokles edytował ten post 28 czerwiec 2021 - 10:21


#24 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 czerwiec 2021 - 15:58

A gdzie sprawdzasz płyn pod korkiem na zimnym silniku czy w zbiorniczku wyrównawczym ?.Czy wentylator pracuje na 1 biegu ? - możesz sprawdzić włączając na zimnym silniku klimatyzację - wentylator ma pracować cyklicznie wraz z załączaniem kompresora .W jakim stanie jest korek chłodnicy - to pierwsza rzecz po termostacie i wentylatorze do wymiany przy takim problemie .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 28 czerwiec 2021 - 16:02


#25 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 czerwiec 2021 - 18:14

Korek cisnieniowy chlodnicy nie trzyma ciśnienia - korek do wymiany na właściwy. 



#26 Teokles

Teokles

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 90
  • Dołączył:  26 mar 2021
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6 M + G
  • Imię:Patryk
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 czerwiec 2021 - 09:26

Andreeas7 wentylator pracuje dobrze (niedawno był wymieniony), a chłodnica silnika i klimatyzacji jest nowa. Wymienię korek w najbliższym czasie...



#27 Teokles

Teokles

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 90
  • Dołączył:  26 mar 2021
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6 M + G
  • Imię:Patryk
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 czerwiec 2021 - 19:53

https://allegro.pl/o...inne-9501998267

Czy ten korek będzie dobry do PT 1.6?

Pozdrawiam.



#28 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 lipiec 2021 - 05:47

Zamów oryginał z serwisu ,będzie miał właściwe ciśnienie i nie będzie robił niespodzianek jak zamienniki

#29 Bizon1975

Bizon1975

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 157
  • Dołączył:  15 cze 2020
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Biała Podlaska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 lipiec 2021 - 08:02

https://allegro.pl/o...inne-9501998267

Czy ten korek będzie dobry do PT 1.6?

Pozdrawiam.

zamów na usaolkusz z kodem rabatowym nascar masz 10% rabatu

 

to co w opisie tego korka co podaleś link to raczej nie ma nic wspólnego z 1.6

  • PT CRUISER (PT_)

     
    • 2.4 (EDZ) 2429ccm 143KM/105kW 2005/08-2010/12

    • 2.4 (EDZ) 2429ccm 150KM/110kW 2000/06-2010/12

    • GT 2.4 (EDV) 2429ccm 223KM/164kW 2003/08-2010/12


Użytkownik Bizon1975 edytował ten post 01 lipiec 2021 - 08:07


#30 Teokles

Teokles

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 90
  • Dołączył:  26 mar 2021
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6 M + G
  • Imię:Patryk
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 lipiec 2021 - 08:40

https://sklepjeep.re...r-chrysler.html

Podpowiedźcie proszę, który z tych korków będzie dobry?

Zaznaczę, że mam założony korek 16 PSI. A według tej strony powinienem mieć 13 albo 18 LBS.

Jaki jest prawidłowy?

Z góry dzięki



#31 Bizon1975

Bizon1975

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 157
  • Dołączył:  15 cze 2020
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Biała Podlaska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 lipiec 2021 - 09:11

Nie patrz na silnik tylko na ciśnienie korka
16lbs 2,0
18lbs 2,4
21lbs CRD

 

tylko taką odpowiedź znalazłem od Andrzeja

 

masz może stary oryginalny korek?

jak 16lbs to kupuj tego z moparu za 73zł, z rabatem wyjdzie 66 chyba



#32 Teokles

Teokles

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 90
  • Dołączył:  26 mar 2021
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6 M + G
  • Imię:Patryk
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 lipiec 2021 - 10:09

Stary korek mam. nie mogę wrzucić zdjęcia z telefonu.

16-PSI MEXICO 05278697AA (https://sklepjeep.re...r-chrysler.html)

 

 

Wziąć taki z zabezpieczeniem? https://sklepjeep.re...r-chrysler.html

Czy ono coś w ogóle daje?

 

Jak mniemam, ten za 35 zł nie jest zbyt wiele wart?

 

https://sklepjeep.re...r-chrysler.html



#33 Bizon1975

Bizon1975

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 157
  • Dołączył:  15 cze 2020
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Biała Podlaska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 lipiec 2021 - 10:54

to kupuj ten co masz i nie kombinuj, 40zł różnicy na korku to kilka tyś w kieszeni za inne naprawy

czyli Mopar 16lbs za 73zł



#34 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 lipiec 2021 - 11:27

tu dostaniesz oryginał poza serwisem : Korek chłodnicy CHRYSLER 300C, PT CRUISER, SEBRING, VOYAGER IV, VOYAGE CHRYSLER 05278697AA Chrysler, Dodge - Sklep Inter Cars

 

tylko poszukaj kogoś z upustem na warsztat bo w detalu mają chorą cenę , żadnych z blokadami to rozpada się w ręku po kilku razach .

 

tyle kosztuje na stronach amerykańskich :

5278697AA - Genuine Mopar Radiator Cap (moparpartsgiant.com)


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 01 lipiec 2021 - 11:29


#35 Bizon1975

Bizon1975

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 157
  • Dołączył:  15 cze 2020
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Biała Podlaska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 lipiec 2021 - 11:41

https://sklepjeep.re...r-chrysler.html

 

Andrzeju , a to też raczej oryginał, chyba że wprowadzają w błąd



#36 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 lipiec 2021 - 16:33

Witam!! Mam oryginalny korek Mopar przejechane na mim może 200 km.Sprzedam gdyż usterka była inna i teraz msm 2. Koszt 50 + przesyłka.

Użytkownik Ponczi edytował ten post 04 lipiec 2021 - 16:34


#37 Marta89

Marta89

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 1
  • Dołączył:  08 lip 2021
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Marta
  • Skąd::Białystok
  • Płeć: Kobieta

Napisano 14 lipiec 2021 - 08:41

Witam,
Od kilku miesięcy jestem szczęśliwą posiadaczką Pita i odkąd zrobiło się gorąco mam z nim same problemy. Ostatnio wracając z pracy po jakichś 7 km zagotował mi się płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym. Wyłączyłam klimę i temperatura zaczęła automatycznie spadać, po włączeniu gorącego nawiewu na kabinę samochodu temperatura znowu zaczęła rosnąć a zamiast gorącego powietrza leciało zimne. Po kilku godzinach poszłam sprawdzić jak będzie się sprawował i na wysokich obrotach trzyma temperaturę w połowie, po włączeniu klimatyzacji automatycznie rośnie. Przy spokojnej jeździe bez klimatyzacji nic się nie dzieje. Mechanik orzekł wine uszczelki pod głowicą, z kolei inny termostat. Kolejnym problemem jest wspomaganie, słychać pompę ale tylko na nagrzanym silniku. Na zimnym cicho. Płyn wymieniony na mopar, układ przepłukany i sitko umyte.
Proszę o porady





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych