Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Problem elektryczny


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 morelas

morelas

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 31
  • Dołączył:  19 cze 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1,6
  • Imię:Jarek

Napisano 17 listopad 2016 - 14:37

Mam problem z pitkiem. Jakiś czas temu miałem problem z odpalaniem samochodu, tylko cykalo przy przekręcaniu stacyjki podawanie prądu do aku nic nie dawało auto paliło tylko z pychu. No i taka sytuacja nastąpiła ze dwa razy i samochód się sam naprawił. Przez jakiś czas był spokój aż tu wydarzyła się w niedziele taka sytuacja: wracałem sobie z weekendu i po normalnym odpaleniu zaczęła świecić się czerwona kontrolka ładowania, ale po przejechaniu kilometra zgasła. Przejechałem samochodem jakieś 300 km i zatrzymałem się na tankowanie. Samochód już nie odpalił, tylko znów to cykanie. No to znów pchamy, udało się odpalić ale znów ta kontrolka. Po dwóch kilometrach sgasla, niestety po kolejnych 100 km znów się nie zapaliła i już przez kolejne 60 km nie zgasła a co gorsza moim oczom ukazała się piękna rażąca po oczach choinka lampek czego nie mogę powiedzieć o reflektorach które przygasły do jasności lampy naftowej. Koniec jazdy... Czy to alternator, czy inny diabeł? Macie jakieś pomysły? Dodam ze po dziesięciu minutach postoju światła zaczęły świecić z pełna mocą, radio grało dmuchawa działała ale silnik nie kręcił. Pitek odjechał na lawecie...
Dodam jeszcze ze podanie prądu z boostera nic nie dało, tylko cykanie.

#2 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 17 listopad 2016 - 15:28

To prawdopodobnie masz jakby dwie usterki, jedna to ładowanie z altka, zmierz napięcie podczas pracy silnika powinno być 13,8 - 14,4 V

a drugi to albo przekaźnik rozrusznika albo elektromagnetyczny automat rozrusznika albo też było za niskie napięcie, też zmierz w trakcie próby rozruchu, jak cyka a nie kręci to ok 11 - 12 V. Cykanie przekaźnika jest dużo cichsze niż stukanie automatu i tu powinieneś odróżnić czy cyka czy stuka



#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 listopad 2016 - 16:24

Możesz mieć zwarcie miedzysekcjami akumulatora i tak się będzie zachowywał

#4 morelas

morelas

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 31
  • Dołączył:  19 cze 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1,6
  • Imię:Jarek

Napisano 17 listopad 2016 - 16:27

Akumulator jest nowka sztuka, montowany jakoś 2 miesiące temu. To może być jego wina?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 listopad 2016 - 16:29

To ze nowka to nie oznacza ze nie może być uszkodzony , cały układ ładowania trzeba sprawdzić i ustalić czy poprzednia awaria akumulatora była spowodowana zużyciem akumulatora czy tez awarią układu ładowania , przejrzeć masy i połączenia prądowe między akumulatorem , nadwoziem i silnikiem oraz wszystkie masy główne sterowników od wiązek do nadwozia .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 17 listopad 2016 - 18:31


#6 morelas

morelas

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 31
  • Dołączył:  19 cze 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1,6
  • Imię:Jarek

Napisano 17 listopad 2016 - 23:03

No to czeka mnie wizyta u elektryka...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#7 Bezimienny Gość.maciborek83_*

Bezimienny Gość.maciborek83_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 listopad 2017 - 10:02

Witam

Podebne się pod temat bo mam podobne problemy.

 

Spalony mam bezpiecznik F13 i (centralny zanek, lusterka...) nie moge sobie poradzić z zwarciem. Odłączałem lusterka ale nic to nie daje. Ktoś pisał o sterowniku do centralnego zamka ale nie mogę go namierzyć. Może ktoś podeśle jakieś zdjęcie?

 

Kolejna sprawa to rozładowuje mi akumulator. Zmieżyłem upływ na wyjętym kluczyku - 0.85A. Spadło dopiero po wyjęciu bezpiecznika F14.

Idąc tym tropem odłączałem radio i panel pod sufitem (temperatura itd..). Radio pobiera 0.7A a panel 0.14A. Może ktoś podpowie czy to prawidłowe wartości.

 

A na koniec (o zgrozo :| ) przestały działać światła krótkie i długie. Zostały postojówki i kierunki. Nie wiem czy to ma związek z poprzednimi bolączkami? czy kolejna awaria?

 

Bardzo proszę o jakieś wskazówki.

Pozdrawiam



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 listopad 2017 - 10:39

bezpieczniki w kabinie czy pod maska ? - proszę dokładniej opisywać to ważny szczegół 



#9 Bezimienny Gość.maciborek83_*

Bezimienny Gość.maciborek83_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 listopad 2017 - 12:32

Bezpieczniki w kabinie.

Dodam jeszcze że mój PT jest z 2001 r., ale mechanik twierdzi że z VIN wychodzi modelowo 2002r.

Podobno pod koniec 2001 r. tak było....



#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 listopad 2017 - 12:57

Trochę masz do sprawdzania :
Sterownik centralnego , licznik , lusterka , kompas , oświetlenie kabiny , oświetlenie przełączników i konsoli centralnej Sterownik centralnego na podszybiu trzeba zdjąć deskę i tak ja musisz zdjąć do wypięcia licznika

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 10 listopad 2017 - 12:58


#11 Bezimienny Gość.maciborek83_*

Bezimienny Gość.maciborek83_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 listopad 2017 - 13:10

Ok to zaczne od zdjęcia deski i demontażu licznika. I tak miałem go demontować żeby wymienić kilka żarówk od podświetlenia.

A wiesz może ile prądu powinno pobierać radio (wyłączone) na postoju?



#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 listopad 2017 - 13:13

30 mA max , za problem z radiem odpowiada stacyjka złe wyłączasz kluczyk - powinien być wyjęty w przedostatniej pozycji

#13 Bezimienny Gość.maciborek83_*

Bezimienny Gość.maciborek83_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 listopad 2017 - 13:29

Dzięki wielkie! :glupek

Sprawdze jeszcze te kostki na dole o których pisaliście. Może jak wczoraj grzebałem to coś ruszyłem i dlatego nie ma świateł...

Jeszcze raz dziękuje :szacun



#14 Bezimienny Gość.maciborek83_*

Bezimienny Gość.maciborek83_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 listopad 2017 - 19:19

Witam

Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda tak:

 

Światła działają - niestyk na wtyczce (nad nogami kierowcy)

 

Podświetlanie licznika ok, ale nie mogę dostać żarówek do podświetlenia środkowego kokpitu. Może ktoś ma jakiś namiar w sieci.

 

Przestało przepalać bezpiecznik F13, ale nie działa centralny zamek, sterowanie lusterek i oświetlenie kabiny. Wygląda na to że teraz zamiast zwarcia jest przerwa w obwodzie.

 

Zastanawia mnie jeszcze sytuacja z przednimi światłami przeciwmgielnymi (nie działają). Otóż na mojej manetce od świateł jest tylko pozycja z rysunkiem "przeciwmgielne tył". Myślałem że może zderzak był wymieniany, ale o dziwo te halogeny są podłączone. Czy to możliwe że ktoś wymienił włącznik świateł na inny?



#15 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8002
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 listopad 2017 - 19:35

Jak masz wersję classik to fabrycznie nie było świateł przeciwmgielnych przednich.



#16 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 14 listopad 2017 - 15:45

Witam

Żarówki środkowego kokpitu dostępne tylko w ASO. Koszt około 25 zloty szt.

:bigmeen


lub http://ptclub.pl/ind...tu/#entry235275

:bigmeen


Użytkownik bigmeen edytował ten post 14 listopad 2017 - 15:45


#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 listopad 2017 - 16:16

kupisz w dobrym sklepie z zarówkami do aut np.motolargo - pasuja od forda i sa po 8zł 



#18 Bezimienny Gość.maciborek83_*

Bezimienny Gość.maciborek83_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 listopad 2017 - 21:09

Jak masz wersję classik to fabrycznie nie było świateł przeciwmgielnych przednich.

Gdzie mogę sprawdzić jaką mam wersje? np. po numerze VIN

 

Trochę masz do sprawdzania : Sterownik centralnego , licznik , lusterka , kompas , oświetlenie kabiny , oświetlenie przełączników i konsoli centralnej Sterownik centralnego na podszybiu trzeba zdjąć deskę i tak ja musisz zdjąć do wypięcia licznika

Mogę prosić o fragment schematu? Chodzi mi tylko o urządzenia po bezpieczniku F13. Kostki, wiązki, itd

 

Będe wdzięczny za pomoc, i dziękuje za dotychczasowe rady :kwiatek



#19 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8002
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 listopad 2017 - 21:14

Najprościej po vin.

#20 Bezimienny Gość.maciborek83_*

Bezimienny Gość.maciborek83_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 listopad 2017 - 19:49

Podziele się z wami moimi "przygodami" z zwarciem po bezpieczniku F13. :d

Jako że o schemat się nie doprosiłem, poszedłem inną drogą. Zamiast bezpiecznika wpiołem żarówke (12V) i zacząłem rozpinać wszystkie wtyczki w kabinie, po kolej, do skutku. Aż tu nagle jest.... eureka :jupi ... żarówka zgasła po rozpięciu małej, 6pinowej wtyczki (czerwonej) przy prawym przednim słupku. Idac dalej po wiązce doszedłem do osłony przeciwsłonecznej pasażera. Odkręcam i co widze.... jakiś magik przykręcając osłone, wkęcił wkręta centralnie w wiązke przewodów do oświetlenia kabiny :/ .

Centralny działa, lusterka działają, oświetlenie kabiny jest :kawka

Została mi jeszcze naprawa wentylatora i zagadka z przeciwmgielnymi, ale to już na kolejny słoneczny dzień :pa

Pozdrawiam







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych