Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Kolejny problem Tym razem ABS


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.nestor197_*

Bezimienny Gość.nestor197_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 luty 2017 - 17:30

Witam ponownie, dzisiaj mój PT znów mnie zaskoczył, podczas jazdy ( wjechałem w kilka dziur na naszych swietnych drogach) zapaliła sie kontrolka ABS + Truc off. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika bład zniknał i ABs działał normalnie.

Po godzinie wsiadłem do pitka i kontrolka ABS znów swieci i nie pomaga już zgaszenie i odpalenie silnika.

 

Bezpieczniki sprawne.

 

Co ciekawe metoda kluczykowa nie wskazuje żadnego błędu. Wcześniej wskazywał błąd wyłącznika stopu, wyłącznik założony nowy orginał ale to było kilka dni wcześniej.

 

Dziwi mnie ze nie wskazuje żadnego błędu, a może nie ma pokazywać przy pomocy metody kluczykowej. Czy ABS ma osobne złacze diagnostyczne ( tak miałem w fiacie).

 

Licze na pomoc.

 

pozdrówka


A jeszcze jedno- gdzie wogóle jest sterownik ABS w pitku- bo teraz już ciemno i nie odnalazłem ?



#2 vanpeer

vanpeer

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 539
  • Dołączył:  14 kwi 2015
  • Rok Produkcji:2000,2003
  • Silnik:2,0M 2,0M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 luty 2017 - 17:35

Metoda kluczykowa nie pokazuje błędów abs. Nie ma dodstkowego złącza diagnostycznego abs,

Komputer podłączony pod złącze diagnostyczne jednoznacznie określa gdzie jest uszkodzanie.



#3 Bezimienny Gość.nestor197_*

Bezimienny Gość.nestor197_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 luty 2017 - 17:44

a jakiś "domowy" interferjs ( program) nie wiem może do ELM- czy tylko fabryczny interfejs?

 

A jełsi tylko fabryczny to czy jest do kupienia w rozsądnej cenie ? jak sie nazywa ta maszyneria ?



#4 vanpeer

vanpeer

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 539
  • Dołączył:  14 kwi 2015
  • Rok Produkcji:2000,2003
  • Silnik:2,0M 2,0M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 luty 2017 - 17:57

Ja podjechałem do firmy zajmującej się naprawami amerykańców, j jednoznacznie zdiagnozowali mi uszkodzony czujnik w lewym przednim kole - oczywiście w moim przypadku :-). Wymieniłem czujnik, i kontrolki same zgasły.



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 luty 2017 - 08:35

Chrysler to nie Vw i wymaga dokładniejszego sprzętu do diagnostyki na zabawkach typu elm327 .Abs wymaga sprawdzenia pod komputerem , czujnik są piezoelektrycznie nie zmierzysz ich omomierzem czy są sprawne .Jedynie co możesz sprawdzić to czy dochodzi kabel sygnałowy do czujnika i +12 V na zasilanie czujnika .Dobrze tez aby sprawdzić czy nie pękła lub zsunęła się koronka z przegubu - to tez się zdarza .

#6 borkey24

borkey24

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 362
  • Dołączył:  21 lip 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M gaz
  • Imię:Kamil
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 luty 2017 - 11:41

ja miałem dokładnie ten sam problem niedawno, doktor Andrzej sprawdził na kompie, wyszło prawe przednie koło i jak tam zajrzałem to obudowa przewodu była sparciała i wiązka usyfiona solą, ziemią etc. etc. Wystarczyło oczyścić wiązkę, skleić przewód taśmą i działa w każdej dziurze.



#7 HappyHearse

HappyHearse

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 137
  • Dołączył:  06 gru 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Żory
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 luty 2017 - 00:36

Wydaje mi się, że za 70% przypadków wyłączenia ABS odpowiadają czujniki przy kołach. Są narażone na działania atmosferyczne, czasem też wystarczy je tylko przeczyścić papierem ściernym, bo są brudne. Ja we wszystkich samochodach uszkodzenia ABS szukałem za pomocą omomierza. Ściągałem koła po kolei i sprawdzałem oporność na czujnikach miernikiem uniwersalnym. Trochę czasochłonne, ale jak ktoś nie chce płacić za podłączenie do komputera to warto obejrzeć, a przy okazji przeczyścić i zakonserwować te czujniki na przyszłość.



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 luty 2017 - 01:21

Lukasz w ptcruiserze czujniki piezoelktryczne - nie mamozliwosci sprawdzić omomierzem , a papierem to absolutnie czyscic czujnik - możesz jedynie koronkę wyczyścić szczotka i przedmuchac powietrzem ........ w chryslerze komputer to podstawa , jak nie masz o tym pojęcia to może warto czasem się zastanowić nim się napisze bzdurę ? .

#9 pitCr

pitCr

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 53
  • Dołączył:  12 lip 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2CRD M
  • Imię:Janusz
  • Skąd::Sz-n
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 luty 2017 - 22:00

andreeas,

jesli komputer wykaze uszkodzenie - to wymiana we wlasnym zakresie wchodzi w rachube? ile kosztuje czujnik?



#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 luty 2017 - 22:16

Wymiana czujnika to 5 minut roboty - w Pt nie zapiekaja się czujniki .
Zamiennik Ok 150 zł , sprawny używany od 40 zł

#11 Slawek101

Slawek101

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 96
  • Dołączył:  24 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Sławek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 luty 2017 - 22:25

Przód lewy - zamawiałem we Wrocławiu. Razem z "usługą transportową" zapłaciłem 102 zł. Trzyma się od maja 2015.



#12 pitCr

pitCr

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 53
  • Dołączył:  12 lip 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2CRD M
  • Imię:Janusz
  • Skąd::Sz-n
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 luty 2017 - 13:13

czy wszystkie 4 czujniki sa identyczne? moge przelozyc z przodu na tyl, aby sprawdzic, czy to czujnik, czy kable?



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 luty 2017 - 15:43

Nic nie przelozysz , tył i przód całkowicie inne czujniki i o rożnej długości przewody

#14 pitCr

pitCr

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 53
  • Dołączył:  12 lip 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2CRD M
  • Imię:Janusz
  • Skąd::Sz-n
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 luty 2017 - 17:12

Andreeas

po umyciu auta ikonki ABS i TrackOff zgasly. Po jakims czasie pojawily sie ponownie...

Czy sadzisz, ze to swiadczy o tym, ze czujniki sa ok, a uszkodzenia szukac na kablach???







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych