Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

czyżby problem z turbo crd 2,2 ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 luty 2017 - 17:18

Witam.

Dawno minie tu nie było bo i PT jeździł  bezawaryjnie.

Panowie mam pytanie.

Pt na postoju kręci na obrotach maksymalnie, przy jeździe obroty 3tys, 3,5tys  włącza się tryb awaryjny zaczyna świecić check PT traci moc.

Po przekręceni kluczyka i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy do póki nie osiągnie 3tys, obrotów podczas jazdy.

Jeżdżąc do 3tys. obrotów wszystko jak należy, a check po paru uruchomieniach znika.  Na postoju silnik PT można kręcić maksymalnie i nic, zauważyłem, że jak zimniejsze powietrze tzn. temperatura powietrza poniżej zera w/w objaw nie występuje, można ciągnąć śmiało powyżej 4tys. obrotów i nie wchodzi w tryb awaryjny. 

Podmieniałam dla sprawdzenia przepływomierz też i to samo.

Rura dolotu nie okopcona jedynie delikatnie zaolejona, nie słychać charakterystycznego syczenia dla nieszczelności układu.

Po kluczykowaniu błąd 1685, 1130.

Zajrzałem do filtra powietrza, filtr brudny jak ..., czy zawalony filtr powietrza może mieć wpływ na takie zachowanie? bez względu na to  jutro i tak go wymienię.

Olej i filtry wymieniałem jakieś 8,5tys. km temu czyli z 5 miesięcy wstecz.

Przy okazji była też wymieniana miedziana uszczelka wtryskiwacza (patrząc na przód PT II wtrysk od prawej strony). 

 

 

 

 

 

 



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 luty 2017 - 17:23

Napraw układ paliwowy , masz spadek ciśnienia i układ przechodzi w tryb awaryjny .
Do sprawdzenia wtryskiwacze ( wyjęte , absolutnie nie w aucie) , pompa paliwa i zawór regulacji ciśnienia na szynie .

Można zrobić test wstępny na komputerze z pomiarem ciśnienia na szynie i tez ogólnie powinno wyjść ,

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 19 luty 2017 - 17:26


#3 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 luty 2017 - 18:10

Napraw układ paliwowy , masz spadek ciśnienia i układ przechodzi w tryb awaryjny .
Do sprawdzenia wtryskiwacze ( wyjęte , absolutnie nie w aucie) , pompa paliwa i zawór regulacji ciśnienia na szynie .

Można zrobić test wstępny na komputerze z pomiarem ciśnienia na szynie i tez ogólnie powinno wyjść ,

Zabrzmiało skomplikowanie.

Pamiętam, że regenerowałem pompę paliwa i podciśnienia tą przy listwie.

Obawiam się że możesz mieć rację co do wtryskiwaczy szczególnie tego który miał wymienianą miedzianą uszczelkę.

Mech, górną część tego wtryskiwacza odkręcił jak wyciągał, a kłopot z wyciągnięciem wtrysku miał spory.

Auto u mechanika pojawiło się z racji przepuszczania paliwa na tym wtryskiwaczu.



#4 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 luty 2017 - 19:07

Andreeas, ale czemu przy niskich temp. powietrza jest. ok.



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 luty 2017 - 19:18

Dwie możliwość
: albo układ na zimnym jest ściśnięty i szczelniejszy
: na gorącym układzie zacina się zawór lub wtryskiwacz/e

#6 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 luty 2017 - 19:20

Andreeas, problem w tym, że nawet jak silnik gorący przy niższych temp. powietrza jest ok.

Dla tego pytam o filtr powietrza.



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 luty 2017 - 19:25

A co ma filtr powietrza do układu ciśnienia paliwa ? - przy zapchanym filtrze będziesz miał strasznego kopcia z czarnego dymu za autem

#8 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 luty 2017 - 19:33

Dziękuję, Andreeas, w tygodniu zobaczę co słychać na układzie ciśnienia.

Jak wyżej pisałem było grzebane przy wtrysku z racji przepuszczania paliwa.

Do chwili wymiany uszczelki nie było problemów i przy niskich temperaturach, problemy pojawiły się przy dodatnich temperaturach.

U nas wschodzie teraz mrozy odpuściły, może coś faktycznie padło a reszta to zbieg okoliczności.



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 luty 2017 - 19:43

Jacku ja daleki jest od teorii spiskowych : nim cokolwiek zrobisz proszę o zrobienie testu parametrów w czasie jazdy :
- wskazania z przepływomierza
- ciśnienie na szynie paliwa
- ciśnienie doładowania
- sprawdzenie podciśnienia w układzie
- oględziny układu paliwowego pod kątem wycieków
Na tej podstawie zdiagnozujemy usterkę rzeczywista

#10 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 luty 2017 - 19:51

Tak na marginesie, kupiłem pitola na chwilę a żona gania nim już ponad 4 lata, jak chciałem zmienić na inne wozidło to żona mało mnie nie... 



#11 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 luty 2017 - 11:42

Andreaas, właśnie wróciłem z diagnostyki, diagnostyka wykazała słabe ciśnienie na magistrali.

Wstępne zalecenie mechanika: wymiana filtra paliwa, powietrza.



#12 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 luty 2017 - 17:06

Temat na razie zamykam. Wymiana Filtra paliwa pomogła, PT śmiga.

Filtr paliwa był zbrudzony, przy okazji wymieniłem filtr powietrza.



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 luty 2017 - 17:12

Aby filtr nie przepuszczał paliwa to musiałby być uszkodzony przez parafinę w zimę lub nie wymieniany kilka lat ? .

#14 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 luty 2017 - 17:28

Andreaas, raczej przez mrozy u nas na wschodzie było sporo na minusie w ostatnim czasie.

Po za tym filtr był słabej firmy chyba filtron.

Oryginał mi dziś proponowali za ok. 230zł.

Olej i filtry wymieniam co 10tys.

 

Załączone pliki



#15 hencio

hencio

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3349
  • Dołączył:  22 cze 2014
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,429 A
  • Imię:DARIUSZ
  • Skąd::SZKLARKA RADNICKA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 luty 2017 - 17:41

Aby filtr nie przepuszczał paliwa to musiałby być uszkodzony przez parafinę
Bo trzeba było kupić benzyne.

#16 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 luty 2017 - 17:52

oj tam, oj tam benzyna :))) 


  • hencio lubi to

#17 MANDEY

MANDEY

    PT PRO

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 735
  • Dołączył:  13 sty 2013
  • Rok Produkcji:2006 Route 66
  • Silnik:2,2crd M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 luty 2017 - 20:50

Kupiłbyś benzynkę i wkurzał się na często świecącą kontrolkę rezerwy paliwa.



#18 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 luty 2017 - 21:56

Kupiłbyś benzynkę i wkurzał się na często świecącą kontrolkę rezerwy paliwa.

 

PT CRD mój świadomy wybór, nie ma dla mnie znaczenia benzyna czy diesel, zaletą benzyny z pewnością jest inna praca silnika, nie kupiłem PT by zaoszczędzić na paliwie bo ten typ samochodu do oszczędnych nie należ, po za tym miałem do wyboru CRD lub benzynę z podtlenkiem dla oszczędnych LPG, więc wolałem CRD. Gdybym szukał oszczędności na paliwie kupił bym skodę lub wieśwagena  passeratti tdi lub na podtlenku LPG.

PT żonie służy jako drugi samochód do codziennej jazdy, średnio miesięcznie przejeżdża nim ok 3tys. km. spalanie zależ raz przejeżdża po zatankowaniu pod korek 550km. raz 650 zależy. Raz w trasie latem przejechałem do zaświecenia się komornika ok. 750km.

W przyszłości w planach mam zmianę samochodu z PT na jeepa grand cherokee.  

Po za tym PT jest samochodem dla indywidualistów, ma swój charakter i piękno, którego nie wszyscy są w stanie dostrzec.

Bez urazy :)))



#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 luty 2017 - 22:09

Crd na zbiorniku potrafi zrobic do 1000km , osobiście zrobiłem raz 1080 km w pełni zapakowanym autem z 4 osobami .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 22 luty 2017 - 22:09


#20 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13759
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 luty 2017 - 22:16

swieta prawda,...:miecio







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych