Witam.
Dawno minie tu nie było bo i PT jeździł bezawaryjnie.
Panowie mam pytanie.
Pt na postoju kręci na obrotach maksymalnie, przy jeździe obroty 3tys, 3,5tys włącza się tryb awaryjny zaczyna świecić check PT traci moc.
Po przekręceni kluczyka i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy do póki nie osiągnie 3tys, obrotów podczas jazdy.
Jeżdżąc do 3tys. obrotów wszystko jak należy, a check po paru uruchomieniach znika. Na postoju silnik PT można kręcić maksymalnie i nic, zauważyłem, że jak zimniejsze powietrze tzn. temperatura powietrza poniżej zera w/w objaw nie występuje, można ciągnąć śmiało powyżej 4tys. obrotów i nie wchodzi w tryb awaryjny.
Podmieniałam dla sprawdzenia przepływomierz też i to samo.
Rura dolotu nie okopcona jedynie delikatnie zaolejona, nie słychać charakterystycznego syczenia dla nieszczelności układu.
Po kluczykowaniu błąd 1685, 1130.
Zajrzałem do filtra powietrza, filtr brudny jak ..., czy zawalony filtr powietrza może mieć wpływ na takie zachowanie? bez względu na to jutro i tak go wymienię.
Olej i filtry wymieniałem jakieś 8,5tys. km temu czyli z 5 miesięcy wstecz.
Przy okazji była też wymieniana miedziana uszczelka wtryskiwacza (patrząc na przód PT II wtrysk od prawej strony).