Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


brak świateł przeciwmgielnych z przodu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#21 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 kwiecień 2017 - 14:14

Nadal błądzisz i idziesz półśrodkami negując podane informacje ? - proszę na kostce od świateł w kabinie zblokować styk 14 /13 i powinny się zapalić światła przednie przeciwmgielne ....... jeśli na oko reszta jest sprawna ( żarówki i instalacja ) to pojawi się jasność.

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 03 kwiecień 2017 - 14:15


#22 Bezimienny Gość.tomk41_*

Bezimienny Gość.tomk41_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 kwiecień 2017 - 20:34

pisz koniecznie, bo takie rozwinięte dyskusje zostają potem "bez echa" i człowiek nie wie: pomogli, czy nie pomogli. A po to jest to Forum

zgadzam się w 100% jeśli dojdę do ładu to dam znać co było przyczyną ;)trzeba sobie pomagać:) My pitki-kowce to jak rodzina :)


Nadal błądzisz i idziesz półśrodkami negując podane informacje ? - proszę na kostce od świateł w kabinie zblokować styk 14 /13 i powinny się zapalić światła przednie przeciwmgielne ....... jeśli na oko reszta jest sprawna ( żarówki i instalacja ) to pojawi się jasność.

oki sprawdzę i dam znać :) niech tylko czas znajdę na grzebactwo :)



#23 Bezimienny Gość.tomk41_*

Bezimienny Gość.tomk41_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 kwiecień 2017 - 23:01

Witam ponownie  ;) z dobrymi wieściami  :)

Jako, iż bardzo niespokojny ze mnie gości nie lubię jak mi coś nie działa -przez co mam problemy ze spaniem  ;) heheh

Postanowiłem raz jeszcze rozebrać zespolony przełącznik świateł i ujrzałem nadpalony plastikowy trzpień odciągający "zworę" świateł przeciwmgielnych.Ucieszyło mnie to,że to taka pierdoła, a nie coś w instalacji  :) Postanowiłem naprawić usterkę i zaraz Wam opiszę mój sposób na pozbycie się problemu.

Usunąłem resztki starego trzpienia ,wywierciłem otwór i wstawiłem w to miejsce małą śrubkę metryczną, a długość wystawania regulowałem wkręceniem lub wykręceniem śrubki..pojawił się problem co zrobić z łbem śruby i przyszedł mi go głowy pomysł by wywiercić otwór pod ten łep w obudowie przełącznika.Po skręceniu całości sprawdziłem czy styki są rozwierane i po małej korekcie-jest udało się  ;) działa !Dla pewności by śruba się nie odkręciła z czasem, przykleiłem ją cyjanoakrylem .Plusem takiego rozwiązania jest na pewno fakt,że nie będzie problemu z nadpalaniem się bolca bo jest on metalowy  :)Z czasem zapewne zastosuję przekaźnik na tych stykach i podzielę się z Wami co i jak :) 

o to fotki .

Dziękuję Wam Panowie za pomoc -jesteście wspaniali  :)

Załączone pliki

  • Załączony plik  s.jpg   294,05 KB   13 Ilość pobrań
  • Załączony plik  d.jpg   252,81 KB   13 Ilość pobrań
  • Załączony plik  b.jpg   208,94 KB   13 Ilość pobrań
  • Załączony plik  a.jpg   317,15 KB   13 Ilość pobrań

Użytkownik tomk41 edytował ten post 03 kwiecień 2017 - 23:13


#24 Maja1313

Maja1313

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1423
  • Dołączył:  02 lut 2016
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Agata
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Kobieta

Napisano 07 kwiecień 2017 - 20:59

Ciekawe mam identyczny problem

#25 Al Capone

Al Capone

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 969
  • Dołączył:  04 wrz 2016
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6
  • Imię:Al
  • Skąd::się tu wziąłem?
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 kwiecień 2017 - 21:12

Ja opiszę swój sposób. Trzpień nie był mocno nadpalony i dlatego to nie jego modyfikowałem. Otóż na wgłębienie w tej blaszce odpowiadającej za załączenie prądu do halogenów kapnąłem odrobinę cyny, oddalając blaszkę minimalnie od styków. Lampy działają. Przynajmniej na razie.


Użytkownik Al Capone edytował ten post 07 kwiecień 2017 - 21:14


#26 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 kwiecień 2017 - 21:20

Sztukujecie ....... kużwa aż palec swędzi , ja nawet fabryczny styk wywalam i montuje z porządnej miedzi

Załączone pliki


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 07 kwiecień 2017 - 21:21


#27 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 wrzesień 2017 - 19:42

Andreeas7, a jak ten cokołek na którym chodzi ta blaszka załączająca halogeny całkiem się stopił to masz na to jakiś sposób by to odbudować?

 

mfs7.jpg



#28 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 wrzesień 2017 - 19:55

Tak - cena usługi rośnie.

#29 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 wrzesień 2017 - 20:17

Tak jak myślałem, nie dajże ten element na zdjęciu całkiem się stopił i zlał z blaszką, to standardowo bolczyk też jest stopiony, na nim oczywiście jest wytarcie, wgłębienie od trzpienia. Jakaś masakra :) Jeszcze zauważyłem pęknięcia od przegrzania na obudowie gdzie ten biały element naciska blaszkę przez tą dziurkę i od tej dziurki idą takie pęknięcia hehe. Eh, chyba pozostaje wyprowadzić poza przełącznik załączanie halogenów bo nie mogę sobie pozwolić na uziemienia auta na tydzień :)



#30 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 854
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 wrzesień 2017 - 19:48

Miałem te problemy z 5 lat temu i rozwiązałem to za pomoca małej śrubki podobnie jak wyżej - tak zmodyfikowany przełącznik działał bez zarzutów do końca użytkowania. To wszystko wskazuje na źle zaprojektowany stycznik, który się grzeje w czasie użytkiwania, a nie powinien - w związku z tym, że spotkał mnie pożar w moim Pitolku od kabli pod fotelem sądzę, że w skrajnym przypadku do pożaru może dojść i z miejsca tego przełącznika zespolonego i układu stykow świateł przeciwmgłowych. Generalnie od 4 lat w miejscu fabrycznych świateł frog mam zainstalowane światła dzienne i temat frogów mam po drugiej stronie księżyca (przeglądy przechodzi Pitolek normalnie - tylne przeciwmgielne mam jak było).

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 04 wrzesień 2017 - 19:55


#31 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 wrzesień 2017 - 19:55

Stefan - proszę nie pisz teorii spiskowych i odczep się od stycznika bo nie on jest winny i spokojnie wytrzymuje obciążenie .Wielokrotnie opisywane i wyjaśniane problem jest mechaniczny jak w większości przełączników - wyciera się przylgnia sweryczna po której pracuje końcówka dźwigni sterowania świateł , zespolona z rączka włącznika kierunkowskazów .Jak wytrze dolna powierzchnie , stycznik nie jest właściwie unoszone i zaczyna iskrzyć - typowy objaw przy włączaniu kierunków zapala się kontrolka przeciwmgielnych i tu się zaczyna problem , iskrzenie doprowadza do grzania styków które w pewnym momencie przytapiaja dźwignie podtrzymującą styk .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 04 wrzesień 2017 - 19:57


#32 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 854
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 wrzesień 2017 - 21:36

Dla mnie rozwiązanie tak działającego (czyli krótko i powtarzalnie w wielu sztukach) zespołu jest jakimś niedopracowaniem inżynierów z Chryslera. ...co do teorii, to fakt, może po ostatnich wydarzeniach jestem przewrażliwiony, ale po tym, co się stało w moim aucie normalnie je użytkując trudno do takich spraw podchodzić na chłodno.

#33 lishkk

lishkk

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 77
  • Dołączył:  25 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16v M + Gaz
  • Imię:Patryk
  • Skąd::Krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 grudzień 2017 - 20:52

A ja mam pytanie z trochę innej strony. Czy po rozebraniu przełącznika wyczyścić stary smar? Ewentualnie jakiego użyć do przesmarowania?



#34 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 grudzień 2017 - 21:09

Czyść , wymyj benzyna ekstrakcyjna i nałóż nowy , kiedyś bardzo ciężki dostępny specjalny do przełączników - teraz nie na problemu z zakupem produktów niemieckich o b.dobrych parametrach





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych