Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Ocena stanu cewki ? 1.6 - szarpanie przy przyspieszaniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 kwiecień 2017 - 20:10

Cześć, ostatnio zaczął mi doskwierać takie delikatnie szarpanie przy przyspieszaniu (coś w rodzaju impulsu raz na parę sekund) oraz często brak mocny przy ruszaniu w korku - jakby się dławił.

 

Objaw na LPG i benzynie. 

 

Po rozmowie z kilkoma osobami ( kolega w pracy miał podobne objawy i po wymianie cewki ustąpiły ) 

Więc wyciągnąłem ją dziś z pitka i zmierzyłem rezystancje. 

 

Wg. tego filmiku:

 

Wartości nominalne jakie znalazłem gdzieś na zagranicznym forum PT to takie: - właśnie czy dobre?

 

Primary Resistance 0.51 - 0.61 ohms
Secondary Resistance 11,500 - 13,500 ohms

 

Ja zmierzyłem:

Primary : 0.7 ohms - niby w ponad tolerancje ale czy aż tak bardzo?

Secondary: 12,340 ohms

 

Czy wg Was wina leży w cewce? czy szukać gdzieś indziej? świece CHEMPION (zmierzyłem i poprawiłem szczelinę ) kable Janmor wymienione hmmm 3-4k km temu. 

 

Jeśli cewka OK to gdzie indziej szukać przyczyn? 

 

Pozdrawiam 

Adam 

 

 

 



#2 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 kwiecień 2017 - 20:44

Takie pomiary wskazują na ciągłość uzwojeń i powinny być 4 wyniki ale w na cewkach wtórnych występuje napięcie kilkunastu kV i przebicia takim przyrządem nie sprawdzisz, najlepiej cewka na podmianę



#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 kwiecień 2017 - 21:32

W Pt 1,6 cewki lubią padać i niech cię nie korci montowanie od 2,0 jest inaczej przykręcana - łatwo uszkodzić pokrywę klawiatury

#4 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 kwiecień 2017 - 21:59

A czy objawy wyżej wymienione mogą być właśnie od cewki czy gdzieś indziej szukać przyczyny jeszcze?

Nie mam za bardzo jak podmienić, więc pewnie zakup nowej. 



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 kwiecień 2017 - 22:10

moze byc od cewki , ale tez moze byc problem z elektryka - do sprawdzenia wszystkie laczenia przy wtryskiwaczach , tam gdzie sie wpinali z instalacja gazowa 



#6 Bezimienny Gość.Kondzi0rn0_*

Bezimienny Gość.Kondzi0rn0_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 kwiecień 2017 - 22:35

polecam SDPROG i odczyt parametrów sąd przed i za katem.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych