Skocz do zawartości


Uwaga!

Przed logowaniem zapoznaj się z tematem Pierwsze logowanie na forum


Zdjęcie

Dziwne metaliczne stuki w okolic głowicy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 marektr

marektr

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  31 maj 2015
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 m
  • Imię:Marek
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 14 kwiecień 2017 - 12:39

Witam jest to mój pierwszy post wiec proszę o przymkniecie oka :)

problem zaczoł sie po uszkodzeniu paska osprzętu .pasek pękł i został wciągniety przez koło pasowe do silnika samochód do mechanika okazało się ze pasek nadwyrezyl łancuszek pompy olejowej ,po naprawie wszystko ok przez 700 km po tym czasie zapaliła sie kontrolka cisnienia oleju ponowna wizyta na warsztacie wymiana oleju i jazda dalej ale do czasu po ok 1200km dziwne metaliczne stuki w głowicy ,wiec znowu warsztat i diagnoza obrócona panewka na wale po diagnozie słuchowej .



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13317
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 kwiecień 2017 - 18:50

Naciągana ta historia - na forum jeździ multum 2,2 crd którym pękł pasek( zapala się ładowanie - gasisz silnik , przecież to oczywiste) , więcej - są crd które zrobiły 80 km bez płynu chłodniczego ( pękła chłodnica od gałęzi ) i jeżdżą dalej bez naprawy silnika , pasek nie ma możliwość zablokowania wewnętrznej pompy oleju ... poczekamy na dalsza diagnozę mechanika , robi się to ciekawe .
  • midelharnis lubi to

#3 marektr

marektr

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  31 maj 2015
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 m
  • Imię:Marek
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 14 kwiecień 2017 - 19:38

Niestety taka jest prawda widok miski olejowej po demontazu autko zabrałem od mechanika po słuchowej diagnozie Załączony plik  20161004_152645.jpeg   167,54 KB   9 Ilość pobrań



#4 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 861
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek

Napisano 14 kwiecień 2017 - 20:14

Nie ma foto miejsca wciągniecia paska, a szkoda.

Dziwi mnie tylko że po naprawie pasek nadal pozostał w misce.

Współczuję koledze kłopotów.



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13317
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 kwiecień 2017 - 20:41

Jeśli tak faktycznie wyglądała miska ( ja nie spotkałem w takim stanie Pt cruisera ) - to szukaj drugiego silnika - kawałki paska poszły w kanały olejowe smarowania i są rozrzucone po całym silniku , może być nie do wyczyszczenia i będą występować ponowne zaniki smarowania .
Wredna awaria i pierwsza taka na forum .

#6 andmis

andmis

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 1928
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD ltd
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Oława
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 kwiecień 2017 - 20:46

Ale w jaki sposób pasek mógł dostać się do silnika?



#7 marektr

marektr

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  31 maj 2015
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 m
  • Imię:Marek
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 15 kwiecień 2017 - 10:56

Andreeas7 wielkie dzięki za cenne wskazówki :) nie pozostaje nic innego jak szukać drugiego silnika

;(



#8 MiGi42

MiGi42

    PT PRO

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 763
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 kwiecień 2017 - 14:57

Dziwne ,nawet bardzo.Nawet przez wlew oleju nie ma prawa dostać sie do miski.Czy to znaczy że pasek wybił dziurę w misce ?



#9 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6016
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:Voyager 2,5 t
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 kwiecień 2017 - 17:58

widziałem kilka takich - strzęp paska trafia między koło pasowe silnika a osłonę rozrządu, zostaje wciągnięty przez uszczelniacz do wnętrza silnika i zmielony łańcuchem, leci do miski a potem zapycha smok. W crd dość częste, jeśli po strzale paska ktoś jeszcze próbuje dojechać do warsztatu. Dwa udało się uratować = bez zdjęcia miski się nie obyło - mały kawałek może zniszczyć 4 godziny pracy (wyjęcie alternatora, wymiana sprzęgła alternatora, wymiana napinacza, zdjęcie uszczelniacza i założenie nowego) a w misce zostaje cicha śmierć..... 


  • midelharnis lubi to

#10 marektr

marektr

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  31 maj 2015
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 m
  • Imię:Marek
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 maj 2017 - 22:15

Pitek juz po przeszczepie serduszka smiga az miło .Dziekuje za okazana pomoc i wsparcie







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych