Techniczny podstawowy
Kilka zasad, którymi będziemy się posługiwać podczas korzystania z Działu Technicznego. Proszę przeczytać uważnie - można wydrukować i przywiesić na ścianie przed komputerem.
1) Jeśli potrzebujesz pomocy w zmaganiach (nierównej walce) ze Swoim Piti'm - nie zostaniesz sam. My utaplamy się w smarze razem z Tobą.
2) Dopilnuj, żeby w Twoim avatarze widniał właściwy opis Twojego Piti'ego - rocznik, pojemność silnika, skrzynia biegów, instalacja gazowa (jest czy nie ma)
3) Opisz temat przy zakładaniu jak najszerzej - im więcej wiadomości tym lepiej dla nas - doktorków. Ograniczy to konieczność zadawania dodatkowych pytań.
4) Ponieważ Piti same się nie psują ( ), to przed napisaniem (założeniem) tematu dobrze się zastanów, po jakiej - przeprowadzonej przez Ciebie lub jakiegoś innego znachora - operacji, Twój Piti nabrał niepożądanych właściwości. Opisz, na czym polegały operacje. Znaczenie miewa czasami nawet napompowanie kół.
5) Jeśli jakaś część popsuła się szybko po wymianie - podaj producenta. Będziemy unikali takich zamienników.
6) W tym dziale obowiązują zasady wzajemnego szacunku - można kląć w przyzwoity i zawoalowany sposób, używanie słów mocniejszych niż dupa będzie moderowane. Pochodne dupy będą tolerowane (udupić, dupnąć, zdupić, zadupić, dać dupy (w znaczeniu popełnić błąd), przydupić, dupowaty). Wiemy, że wybór jest ubogi, ale znająć kreatywność naszych forumowiczów liczymy na rozwinięcie zasobu zwrotów zwalniających ciśnienie, a opartych na słowach kategorii soft.
7) Nie tolerujemy rzucania klątw na innych użytkowników Pitich i ogólnie na innych ludzi. Wypowiedzi w stylu: Ten głupi (słowo głupi można zastąpić dowolną inwektywą) mechanik uszkodził... będą moderowane.
8) Jeśli chcesz komuś złorzeczyć, możesz złorzeczyć Swojemu Pitiemu (jeśli się nie boisz zemsty) - On teoretycznie nie powinien się poczuć urażony, a Tobie może ulży i ciśnienie Ci opadnie.
9) Zanim zadasz pytanie - poczytaj dział, w którym zadajesz pytanie - zazwyczaj usterka Twojego Pitiego jest tu już opisana.
10) Jeśli nie wiesz, do którego działu Technicznego wpisać temat Swojego Piti'ego - wpisz go w Poczekalni - jak doktory przylezą i zbiorą konsylium, to przeniosą go w odpowiednie miejsce.
11) Nawet jeśli wydaje Ci się , że wiesz gdzie założyć temat i założysz go, to nie dziw się, że zostanie on przeniesiony do innego działu. Z czasem się oswoisz.
12) Unikajmy pisania postów nic nie wnoszących w temacie typu: Mój Piti też tak miał. Zaciemnia to temat, a przecież chodzi o jasną i szybką diagnozę.
13) Jeśli zakładasz temat pamiętaj: jeden temat - jedna usterka. Jeśli nie działają kierunkowskazy i grzeje się silnik - załóż dwa osobne tematy. Uszanujesz nasz czas i nie narobisz dodatkowej roboty z dzieleniem tematu.
14) Jeśli masz ochotę na off'a lub spam'a - nie ma problemu. Zapraszamy. Warunek jest jeden - musisz po sobie sam posprzątać. Jak? Każdy post ma możliwość określenia czasu ważności, po którym to czasie sam się usuwa. W dziale technicznym można założyć ważność takich offowych i spamowych postów na trzy dni. Każdy zdąży przeczytać i się pośmiać, a potem się samo usunie i nie będzie w przyszłości zabagniać tematu. Posty podpadające pod off lub spam bez określenia daty ważności będą bezwzględnie wywalane do śmieci.
15) Tematy zakładane przez Was będą rozpatrywane jak najszybciej, ale proszę wziąć pod uwagę, że mamy swoje rodziny, dzieci, pracę oraz całą masę innych obowiązków (Forum nie jest na tej liście na pewno ostatnie), które mogą spowodować lekkie opóźnienie. W razie nagłych przypadków prosimy o info na prywatnych wiadomościach (PW) lub w wyjątkowych sytuacjach o telefon. Nasze telefony podane w dziale Klubowy Assistance.
16) Ponosimy ograniczoną odpowiedzialność za udzielane rady - leczenie przez telefon jest trudne, a przez internet jeszcze trudniejsze (wbrew pozorom). Bez macanka nie ma dobrej diagnozy. Dlatego prosimy nie zniechęcajcie nas komentarzami typu: "nikt nie potrafił tutaj naprawić, a to było takie proste." To naprawdę na ekranie monitora nie jest takie proste.
17) Mierz siły na zamiary. Jeśli nie masz praktyki mechanicznej to nie oczekuj, że przeprowadzimy szybki kurs internetowy dla przyszłego mechanika. Oczywiście doradzimy, ale amatorskie interwencje w dość skomplikowany świat życia wewnętrznego Twojego Piti'ego, mogą się skończyć katastrofą. Możesz wiedzę zdobytą tutaj przekazać Swojemu Mechanikowi - w sposób, który Go nie urazi. Pomoże to w usprawnieniu Twojego Piti'ego.
18) Zanim cokolwiek sam zrobisz ze Swoim Piti'm - zapytaj. Kto pyta celnie ten nie błądzi.
Pozdrowienia
maxym72 andreeas7 czyli Max i Andrzej
oraz zespół moderatorów, administratorów, junior administratorów.
Kwaśny, gryzący zapach spalin.Napisany przez janiu1994 , 17 sie 2014 |
|
|
||
Czerwona kontrolka z piorunemNapisany przez Bezimienny Gość.Greezy_* , 06 lip 2017 |
|
|
||
2.2 CRDNapisany przez Szarbia , 15 lip 2014 |
|
|
||
AkumulatorNapisany przez Bezimienny Gość.dufbeer_* , 01 wrz 2009 |
|
|
||
objaśnienia bezpiecznikówNapisany przez Bezimienny Gość.darijeczka_* , 01 lis 2013 |
|
|
||
błąd P0135 - uszkodzona grzałka sondy lambdaNapisany przez Bezimienny Gość.paulb_* , 29 sty 2016 kod błędu P0135 |
|
|
||
Wymiana rozrząduNapisany przez Bezimienny Gość.Marek_R_* , 31 sie 2008 |
|
|
||
Instalacja specjalna świateł przeciwmgielnych przódNapisany przez maxym72 , 06 mar 2009 |
|
|
||
Alternator się grzeje...!!!Napisany przez Bezimienny Gość.kwiatek_* , 16 sty 2011 |
|
|
||
Kierownica piszczy przy skręcaniuNapisany przez Bezimienny Gość.ziaka_* , 28 kwi 2016 kierownica, piszczenie i 1 więcej |
|
|
||
Bulgotanie i Wywala plyn ze zbiorniczka wyrownawczegoNapisany przez Bezimienny Gość.sylvo_* , 22 wrz 2016 |
|
|
||
Buczenie przy dodawaniu gazuNapisany przez KornelPL , 28 lip 2014 |
|
|
||
''Bulgotanie'' po zgaszeniu silnikaNapisany przez Bezimienny Gość.PT_Zawiercie_* , 31 sie 2017 |
|
|
||
[Opis] Jak usunąć automatyczne wł. AC przy nawiewie na szNapisany przez resiurc , 11 wrz 2008 |
|
|
||
wymiana oleju silnikowegoNapisany przez elvis4orever , 05 sty 2015 |
|
|
||
AlarmNapisany przez NoVy , 19 sty 2009 |
|
|
||
Błąd przepustnicy? Lampka check engine + czerowna z piorunemNapisany przez Bezimienny Gość.Vadimus_* , 22 sie 2015 |
|
|
||
wyświetlacz w radiu nie działaNapisany przez Mailer , 31 lip 2015 |
|
|
||
Wymiana uszczelki pod głowicąNapisany przez olo1980 , 23 cze 2010 |
|
|
||
zablokowanie kierownicy podczas jazdyNapisany przez dhmmac/Rumcia , 14 lut 2018 |
|
|
||
Biegi ciężko wchodzą na włączonym silnikuNapisany przez piotruu , 01 wrz 2014 |
|
|
||
Wentylator chlodnicy a klimatyzacjaNapisany przez olaf folaron , 08 gru 2010 |
|
|
||
Płyny ustrojowe i kosmetologia 2.2 CRDNapisany przez jsbielsko , 15 sie 2011 |
|
|
||
płyn wspomagania kierownicyNapisany przez kampaj , 03 lip 2015 |
|
|
||
Idzie wiosna - wymiana kół i oponNapisany przez maxym72 , 03 kwi 2011 |
|
|
||
Zapalająca się kontrolka olejuNapisany przez Bezimienny Gość.Sebek_* , 15 mar 2016 |
|
|
||
Klimatyzacja a praca wentylatoraNapisany przez TOMHAL7 , 02 cze 2009 |
|
|
||
Jak odkodować radio ?Napisany przez ICE logistyka , 01 gru 2017 |
|
|
||
czyszczenie kolektora ssącegoNapisany przez janusz , 28 maj 2011 |
|
|
||
[Guide]Projekt Spryskiwacze Reflektorów FotoRelacjaNapisany przez nomos , 01 mar 2010 |
|
|